Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route vanuit Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Route vanuit Las Vegas
Hoi, na genoeg gelezen te hebben op dit forum, nu voor het eerst mijn eigen bericht/vraag.
Na afgelopen jaar een mooie reis gemaakt te hebben in West-Canada, willen we misschien volgend jaar een reis naar Amerika plannen. We zijn 2 volwassenen en drie tieners van 15,14 en 14.
De route die we op het oog hebben: start in Las Vegas, Grand Canyon, Bryce, Zion, Page. (Willekeurige volgorde, maar die kant willen in ieder geval op, niet naar de kust) geen haast, op het gemak rond in 21 dagen.
Een paar vragen die bij ons in het hoofd blijven hangen:
* zijn we nog op tijd om dit te realiseren?
* we hebben afgelopen jaar in een grote camper rondgereden, ideaal omdat je je eigen bed en restaurant bij hebt, maar lastig om met zo’n wagen “overal” te komen. Ervaringen auto/hotels vs camper (en dit met een gezin van 5)?
* Afgelopen jaar via reisbureau geboekt, wellicht nu zelf regelen?
Ik hoor graag jullie reacties.
Na afgelopen jaar een mooie reis gemaakt te hebben in West-Canada, willen we misschien volgend jaar een reis naar Amerika plannen. We zijn 2 volwassenen en drie tieners van 15,14 en 14.
De route die we op het oog hebben: start in Las Vegas, Grand Canyon, Bryce, Zion, Page. (Willekeurige volgorde, maar die kant willen in ieder geval op, niet naar de kust) geen haast, op het gemak rond in 21 dagen.
Een paar vragen die bij ons in het hoofd blijven hangen:
* zijn we nog op tijd om dit te realiseren?
* we hebben afgelopen jaar in een grote camper rondgereden, ideaal omdat je je eigen bed en restaurant bij hebt, maar lastig om met zo’n wagen “overal” te komen. Ervaringen auto/hotels vs camper (en dit met een gezin van 5)?
* Afgelopen jaar via reisbureau geboekt, wellicht nu zelf regelen?
Ik hoor graag jullie reacties.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route vanuit Las Vegas
Misschien ben je wat laat voor vroegboekkortingen. Hoe later je boekt hoe duurder de camper zal zijn. Dus kijk zo snel mogelijk eens naar de camperhuur.
Campings kunnen meestal vanaf 6 maanden van te voren gereserveerd worden dus daarvoor ben je op tijd.
Een camper kan soms wat onhandig zijn, niet met het rijden maar met het vinden van een parkeerplaats in drukke parken. Een auto met hotels of tent is misschien ook een optie.
Marianne
Campings kunnen meestal vanaf 6 maanden van te voren gereserveerd worden dus daarvoor ben je op tijd.
Een camper kan soms wat onhandig zijn, niet met het rijden maar met het vinden van een parkeerplaats in drukke parken. Een auto met hotels of tent is misschien ook een optie.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Van Tioga Tours ontving ik recent een mail/nieuwsbrief dat de vroegboekkorting tot 31 december a.s. loopt, dus je zou daar nog even kunnen informeren.
https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... biedingen/
Persoonlijk gaan wij zelf voor een auto en hotels (gezin met 2 tieners van 17 en 14). Je rijdt inderdaad makkelijker ergens naar toe en hebt afwisseling in je accomodaties. Maar allebei hebben voor- en nadelen natuurlijk.
Met alle info en tips hier op het forum zou ik zeker zelf je reis gaan samenstellen. Indien gewenst kun je ook altijd een deel via een reisbureau boeken. Ik heb er de vlucht en autohuur geregeld en zelf m’n route met overnachtingen samengesteld.
Veel succes en plezier!!
https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... biedingen/
Persoonlijk gaan wij zelf voor een auto en hotels (gezin met 2 tieners van 17 en 14). Je rijdt inderdaad makkelijker ergens naar toe en hebt afwisseling in je accomodaties. Maar allebei hebben voor- en nadelen natuurlijk.
Met alle info en tips hier op het forum zou ik zeker zelf je reis gaan samenstellen. Indien gewenst kun je ook altijd een deel via een reisbureau boeken. Ik heb er de vlucht en autohuur geregeld en zelf m’n route met overnachtingen samengesteld.
Veel succes en plezier!!
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor de reacties. Met de komende vrije dagen ga mijn studie voort zetten

Afgelopen jaar zijn wij met 6 rondrit gemaakt vanaf las Vegas. Wij hebben gekozen voor hotels en airb&b. Wij zijn met 2 volwassenen 3 tieners en opa.
Opa had zijn eigen kamer. Wij hadden 2 kamers met 2 Queen size bedden.
Wij samen in een bed met een van de kinderen op de kamer. Andere kamer de andere 2 kinderen. Gemiddeld waren we onder de 60 dollar per nacht per kamer kwijt. Grote steden en sommige parken hadden we een huisje gehuurd via verschillende aanbieders ( airb&b, homeaway, vbro, flipkey). Ook tijdens de reis nog gewisseld van hotels want op tijd afmelden brengt geen kosten mee.
Wij zijn pas in maart begonnen met plannen voor de reis in augustus.
Kost wat tijd om te zoeken, veranderen, annuleren maar dan heb je wel een reis op maat gemaakt!!
Opa had zijn eigen kamer. Wij hadden 2 kamers met 2 Queen size bedden.
Wij samen in een bed met een van de kinderen op de kamer. Andere kamer de andere 2 kinderen. Gemiddeld waren we onder de 60 dollar per nacht per kamer kwijt. Grote steden en sommige parken hadden we een huisje gehuurd via verschillende aanbieders ( airb&b, homeaway, vbro, flipkey). Ook tijdens de reis nog gewisseld van hotels want op tijd afmelden brengt geen kosten mee.
Wij zijn pas in maart begonnen met plannen voor de reis in augustus.
Kost wat tijd om te zoeken, veranderen, annuleren maar dan heb je wel een reis op maat gemaakt!!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nu is onder de 60 dollar per kamer in de maand augustus in het gebied dat de topicstarter noemt wel héél erg goedkoop. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik denk dat je normaal gesproken toch zeker het dubbele kwijt bent in dat gebied in die periode. Tenzij je grote concessies doet op de locaties waar je wilt overnachten.
Mooi dat het jullie gelukt is, maar ik zou als ik de topicstarter was toch rekening houden met hogere prijzen.
Mooi dat het jullie gelukt is, maar ik zou als ik de topicstarter was toch rekening houden met hogere prijzen.
Inderdaad zijn de hotels niet allemaal onder de 60 dollar. Wij hebben ook overnacht voor 200 dollar per kamer (Yavapai Lodge). We hebben in Vegas gekozen voor goedkope hotels 4 Queens en Boulderstation ongeveer 35 dollar per nacht. Maar ik had gekeken naar gemiddeld aan overnachtingen in hotels en huizen over de 22 nachten. Totaal voor 3 kamers (ook in huizen) komen wij op 4100 euro. Dan was ons gemiddelde prijs 62 euro per nacht.
Inderdaad hebben de locatie het aantal sterren ook invloed op de prijs. Het is waar je voor kiest uiteraad.
Wij hebben veel op agoda.com gezocht voor hotels. Hier kan je aangeven of je familie kamer wilt. Ook de keuze van bedden is mogelijk.
Inderdaad hebben de locatie het aantal sterren ook invloed op de prijs. Het is waar je voor kiest uiteraad.
Wij hebben veel op agoda.com gezocht voor hotels. Hier kan je aangeven of je familie kamer wilt. Ook de keuze van bedden is mogelijk.
Laatst gewijzigd door goState op 25 dec 2019, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Wij en onze kinderen vonden het nooit een probleem om op één kamer te slapen met 2 queensize bedden. Met 5 personen is het iets lastiger, maar er zijn ook wel hotels die bv familiekamers hebben met 3 bedden, of hotels die in overleg een extra bed beschikbaar hebben op de kamer. Ik zou dan ook kijken op de eigen site van de desbetreffende hotels omdat je daar soms meer keuze mogelijkheden ziet in kamers.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben vorig jaar met drie tieners wél met de camper een mooie tocht gemaakt vanuit Vegas. Was voor ons voor het eerst en het is zó waanzinnig bevallen dat we komende zomer weer gaan.
Wij deden het traditionele rondje zuidwest, dus wel met de kust; Vegas, Valley of fire, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Joshua Tree, San Diego, LA, San Francisco, Yosemite, Vegas in 24 dagen.
Camperplaatsen hadden we in alle prijsklassen, héél goedkoop (20 dollar) tot belachelijk duur (125 dollar), maar we hebben nergens moeite gehad met parkeren of bereikbaarheid. Van tevoren was ik hier ook wel bezorgd om, maar dat was écht onnodig.
Vorig jaar heb ik alles zelf geregeld, was prima te doen, internet maakt de wereld zo klein en dit forum staat vol goede tips. Voor komende zomer heb ik vlucht en camper via Tiogatours geregeld, omdat we een oneway van Vegas naar Denver gaan doen.
Wij deden het traditionele rondje zuidwest, dus wel met de kust; Vegas, Valley of fire, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Joshua Tree, San Diego, LA, San Francisco, Yosemite, Vegas in 24 dagen.
Camperplaatsen hadden we in alle prijsklassen, héél goedkoop (20 dollar) tot belachelijk duur (125 dollar), maar we hebben nergens moeite gehad met parkeren of bereikbaarheid. Van tevoren was ik hier ook wel bezorgd om, maar dat was écht onnodig.
Vorig jaar heb ik alles zelf geregeld, was prima te doen, internet maakt de wereld zo klein en dit forum staat vol goede tips. Voor komende zomer heb ik vlucht en camper via Tiogatours geregeld, omdat we een oneway van Vegas naar Denver gaan doen.
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor jullie reacties met de "voors en tegens"
Ik ben nu druk bezig met de route in elkaar aan het zetten, deze zal ik onder een andere topic (heet het zo?) plaatsen.
Wat blijft het toch leuk, vakanties plannen
Ik ben nu druk bezig met de route in elkaar aan het zetten, deze zal ik onder een andere topic (heet het zo?) plaatsen.
Wat blijft het toch leuk, vakanties plannen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 7717 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-