Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring grote RV op Mather Campground (Grand Canyon NP-south rim).
Ervaring grote RV op Mather Campground (Grand Canyon NP-south rim).
Hallo allemaal,
In de zomer willen we 2 nachten reserveren op Mather Campground. We hebben een RV van 28ft. Op de site van Mather Campground staat aangegeven welke sites voor deze lengte geschikt zijn. Toch wil ik hier graag gebruik maken van ervaring van anderen. Wie heeft een aanbeveling voor niet alleen een grote plek, maar ook een hele mooie site op deze camping? Het zou natuurlijk super zijn als we een geweldige plek kunnen reserveren. We kunnen bijna gaan boeken, dus alle tips zijn super welkom.
Deze vraag geldt eigenlijk ook voor de volgende campgrounds:
- Devils campground
- Fruita campground
- North Rim campground
- Watchmen campground
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Linda.
In de zomer willen we 2 nachten reserveren op Mather Campground. We hebben een RV van 28ft. Op de site van Mather Campground staat aangegeven welke sites voor deze lengte geschikt zijn. Toch wil ik hier graag gebruik maken van ervaring van anderen. Wie heeft een aanbeveling voor niet alleen een grote plek, maar ook een hele mooie site op deze camping? Het zou natuurlijk super zijn als we een geweldige plek kunnen reserveren. We kunnen bijna gaan boeken, dus alle tips zijn super welkom.
Deze vraag geldt eigenlijk ook voor de volgende campgrounds:
- Devils campground
- Fruita campground
- North Rim campground
- Watchmen campground
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Linda.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ervaring grote RV Mather Campground
Volgens mij sta je op Mather overal wel mooi. Kijk eens of je wat foto's of filmpje kunt vinden zodat je een indruk krijgt.
voor Fruita hebben wij vorig jaar een leuk filmpje gevonden van iemand die op de fiets al filmend de camping rondreed.
Voor Watchman is een plek aan de rivier erg mooi. Je kunt op de plattegrond wel vinden welke plekken dat zijn. Bedenk wel dat die plekken erg snel vol zijn. Schaduw is daar ook wel belangrijk als je er in de zomer zit.
Je doet zowel de North als South rim?
Marianne
voor Fruita hebben wij vorig jaar een leuk filmpje gevonden van iemand die op de fiets al filmend de camping rondreed.
Voor Watchman is een plek aan de rivier erg mooi. Je kunt op de plattegrond wel vinden welke plekken dat zijn. Bedenk wel dat die plekken erg snel vol zijn. Schaduw is daar ook wel belangrijk als je er in de zomer zit.
Je doet zowel de North als South rim?
Marianne
Voor het zoeken van kampeerplekjes op een camping keek ik video's van CampgroundView. Zei hebben van veel campings een 360-graden filmpje waar je een goeie indruk krijgt van de camping in het algemeen en ook de plekken zelf.
Bedankt voor jullie reacties!
Marianne, we gaan inderdaad ook de North Rim bezoeken en daar willen we op North Rim Campground gaan staan. Op basis van een eerder topic dat ik geplaatst had en de reacties hierop hebben we dit in ons reisprogramma geïntegreerd. En nu komt de tijd langzaam in zicht dat we de campings kunnen gaan boeken die we nog niet eerder konden boeken.
Groetjes Linda
Marianne, we gaan inderdaad ook de North Rim bezoeken en daar willen we op North Rim Campground gaan staan. Op basis van een eerder topic dat ik geplaatst had en de reacties hierop hebben we dit in ons reisprogramma geïntegreerd. En nu komt de tijd langzaam in zicht dat we de campings kunnen gaan boeken die we nog niet eerder konden boeken.
Groetjes Linda
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Ervaring grote RV op Mather Campground (Grand Canyon NP-south rim).
Wij stonden in 2017 op Mather campground met een 27 ft. camper. We hadden plek 92 op de Fir Loop geboekt.
Dit was een super grote plek, zowel het deel waar de camper stond als het deel er voor met picknick tafel en fire pit.
Hier staan de foto's van die plek:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
Dit was een super grote plek, zowel het deel waar de camper stond als het deel er voor met picknick tafel en fire pit.
Hier staan de foto's van die plek:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
@Trails
Ik heb even gekeken naar het verslag en de foto's. Ziet er inderdaad erg mooi en groot uit! Bedankt! Hoe groot was jullie camper? Ook 28ft? Lag de plek dicht bij toiletten of was dat nog een eindje lopen?
Ik heb even gekeken naar het verslag en de foto's. Ziet er inderdaad erg mooi en groot uit! Bedankt! Hoe groot was jullie camper? Ook 28ft? Lag de plek dicht bij toiletten of was dat nog een eindje lopen?
@Trails : je had in jouw berichtje al geschreven hoe groot jullie camper was: 27ft!
Wij zijn afgelopen mei met een 30ft RV op pad geweest en stonden op Mather Campground op site 114 (Juniper Loop). Super mooie plek (zoals denk ik de meeste plekken daar hoor..) Plek was een pull-through maar in de beschrijving stond al dat hij in praktijk werd gebruikt als back in wegens een krappe bocht.
Die krappe bocht bleek (zoals verwacht) te kloppen haha, er stond een boom in de weg aan de voorkant van 't plek (die aan de boom te zien in het verleden al weleens geraakt was). Met veel draaien en keren hebben we de camper achteruit ingestoken. Achteraf gezien was dit plek het meest passen-en-meten van de hele reis (maar het is gelukt uiteindelijk!).
Als er (zoals hierboven) ruimere alternatieven zijn zou ik 'ons' plekje laten, maar in praktijk lukte het wel.
Op Watchman hadden we een schitterend mooi plekje, B035 (met electriciteit en deels schaduw door overhangende takken). Plek was een 45ft back-in, maar enorm veel ruimte om de camper erin te steken. De weg (over de camping) ernaartoe was wat krap maar de plek zelf was super, relatief dicht aan de rivier (maar niet direct aan), dichtbij toiletvoorzieningen, dichtbij klein amphitheather waar 's avonds lezingen werden gegeven, en schitterend uitzicht.
Die krappe bocht bleek (zoals verwacht) te kloppen haha, er stond een boom in de weg aan de voorkant van 't plek (die aan de boom te zien in het verleden al weleens geraakt was). Met veel draaien en keren hebben we de camper achteruit ingestoken. Achteraf gezien was dit plek het meest passen-en-meten van de hele reis (maar het is gelukt uiteindelijk!).
Als er (zoals hierboven) ruimere alternatieven zijn zou ik 'ons' plekje laten, maar in praktijk lukte het wel.
Op Watchman hadden we een schitterend mooi plekje, B035 (met electriciteit en deels schaduw door overhangende takken). Plek was een 45ft back-in, maar enorm veel ruimte om de camper erin te steken. De weg (over de camping) ernaartoe was wat krap maar de plek zelf was super, relatief dicht aan de rivier (maar niet direct aan), dichtbij toiletvoorzieningen, dichtbij klein amphitheather waar 's avonds lezingen werden gegeven, en schitterend uitzicht.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Op Watchman hadden wij B46R. Misschien wel het mooiste plekje van de camping
Hier vind je wat foto's (dag 4 t/m 6)
Op Mather hadden wij nr 11. Het kostte wat moeite om de camper op z'n plek te krijgen vanwege de bomen maar ook dit was een heel mooi plekje. Hier vind je foto's (dag 8 en 9)
Wij hadden overigens een 30ft camper.

Op Mather hadden wij nr 11. Het kostte wat moeite om de camper op z'n plek te krijgen vanwege de bomen maar ook dit was een heel mooi plekje. Hier vind je foto's (dag 8 en 9)
Wij hadden overigens een 30ft camper.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Naast onze plek liep een paadje naar de toiletten.
Hier een plattegrond van de camping:
https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/ ... lletin.pdf
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt er natuurlijk wel van af hoe lang dat paadje naar de toiletten is, het zou het Pieterpad maar zijn.
Weliswaar is mijn informatie niet heel actueel – wat heet, wij stonden daar (met een tent) in 1988 - maar volgens mij kennen alle plekken wel toiletgebouwen op loopafstand. Dat geldt echter niet voor de douches. Die stonden er toen alleen bij de ingang (in de buurt van de Aspen Loop) en dat is zo te zien op de plattegrond nog steeds zo.
Nu zijn jullie met een camper en heb je natuurlijk je eigen douche, maar wij waren er met een tent -en reden toen daarom maar met de auto naar de douche. (We stonden ergens helemaal achteraan.)
Dit was 32 jaar geleden. Onze plek op de Mather. Ik ben haast niets veranderd, de plek waarschijnlijk ook niet. Onze tent was de Holiday, gekocht bij V&D, ach sweet memories, zowel aan V&D als aan de tent.
Martin, met altijd actuele informatie.

Weliswaar is mijn informatie niet heel actueel – wat heet, wij stonden daar (met een tent) in 1988 - maar volgens mij kennen alle plekken wel toiletgebouwen op loopafstand. Dat geldt echter niet voor de douches. Die stonden er toen alleen bij de ingang (in de buurt van de Aspen Loop) en dat is zo te zien op de plattegrond nog steeds zo.
Nu zijn jullie met een camper en heb je natuurlijk je eigen douche, maar wij waren er met een tent -en reden toen daarom maar met de auto naar de douche. (We stonden ergens helemaal achteraan.)
Dit was 32 jaar geleden. Onze plek op de Mather. Ik ben haast niets veranderd, de plek waarschijnlijk ook niet. Onze tent was de Holiday, gekocht bij V&D, ach sweet memories, zowel aan V&D als aan de tent.
Martin, met altijd actuele informatie.
@Martin & Marianne , Martin, wat fijn dat je zo weinig veranderd bent in die 35 jaar
Dat lukt mij helaas niet...
Ik zie inderdaad dat de douches aan het begin zijn. We hebben weliswaar een douche in camper. Niet veel ervaring met campers, maar ik denk dat we met ons 5-en zonder hook-ups op Mather niet zo heel erg veel kunnen douchen in de camper. Wel fijn dat er wel overal toiletten zijn. DAn komt het wel goed.
@Cameron bedankt voor de info: dan gaan we toch wellicht voor een ander plekje vanwege ons gebrek aan ervaring met zo'n grote camper...dus voor mij het liefst zo makkelijk mogelijk! Tip voor Watchmen neem ik mee!
@michelly : bedankt voor jouw tip! Deze ga ik zeker meenemen!

Ik zie inderdaad dat de douches aan het begin zijn. We hebben weliswaar een douche in camper. Niet veel ervaring met campers, maar ik denk dat we met ons 5-en zonder hook-ups op Mather niet zo heel erg veel kunnen douchen in de camper. Wel fijn dat er wel overal toiletten zijn. DAn komt het wel goed.
@Cameron bedankt voor de info: dan gaan we toch wellicht voor een ander plekje vanwege ons gebrek aan ervaring met zo'n grote camper...dus voor mij het liefst zo makkelijk mogelijk! Tip voor Watchmen neem ik mee!
@michelly : bedankt voor jouw tip! Deze ga ik zeker meenemen!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben nog nooit gedoucht in de camper. Veel te klein en onhandig. Je kunt je kont niet keren in dat "badkamertje" en van een paar dagen niet douchen ga je echt niet dood en er bestaat ook nog zo iets als een washandje.
Het neemt ook veel tijd in beslag als iedereen elke morgen eerst moet douchen.
Wij douchten, als het mogelijk was, gelijk als we op een camping aankwamen. Camper op zijn plek, aansluiten en dan douchen. Dan ben je na de ochtenddrukte, na het poetsen van de douches en voor de avonddrukte. Wij vonden dat ideaal.
@Marianne
Nee beslist geen Pieterpad. Vandaar het plattegrondje van de camping.

@Trails : we zullen het gaan zien, maar inderdaad: met een gewoon washandje en wat zeep kom je natuurlijk ook eind...
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je een campingplek in een park boekt, staan er bij de nummers van de plekken, even openklikken, meestal wel de bijzonderheden van de plekken, dus ook de afmetingen. Dan weet je meteen of het past. Wij zoeken altijd een grote plek uit, ongeacht of we een grote camper hebben of niet. Aan de hand van de plaatjes kijken we of we een plek leuk vinden. Een van de redenen om een plek te reserveren. Zelfs als het niet nodig zou zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Help! Ik probeer Mather te boeken voor een 30ft RV. Voldoende plek maar alles is max 27 ft. Zou dat echt een probleem opleveren denken jullie? Staat er vast niet voor niets bij, maar weet niet in hoeverre er dan toch nog ruimte over is (op foto's ziet er er best ruim uit..)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je "onze" plek kunt boeken (Fir Loop, 92) moet dat geen probleem zijn met een 30" camper. Die plek is echt heel ruim. Een link met foto's van die plek staan hierboven.
Dan geef je gewoon een lengte van 27" in.
Over andere plekken kan ik niet oordelen.
Ik heb het lijstje nog liggen. Wij hebben twee weken geleden geboekt voor Mather.
De volgende plaatsen zijn voor een RV voor max 30 ft en een trailer voor max 27ft
11,34,36,69,92,110,114,119,123,124,125,181,183,184,255,298
plekken 120, 121, 128, 172, 185 zijn zelf voor een trailer max 30 ft
Genoeg keuze dus!
Succes met boeken.
De volgende plaatsen zijn voor een RV voor max 30 ft en een trailer voor max 27ft
11,34,36,69,92,110,114,119,123,124,125,181,183,184,255,298
plekken 120, 121, 128, 172, 185 zijn zelf voor een trailer max 30 ft
Genoeg keuze dus!
Succes met boeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank jullie wel, ik heb 255 geboekt. Moet groot genoeg zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht