Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Mesa Scenic Byway of Kebler Pass? (Colorado)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Grand Mesa Scenic Byway of Kebler Pass? (Colorado)
Voor de route van Gunnison naar Glenwood Springs (in één dag) twijfelen we over twee routes;
-
- Via 135 en dan de Kebler Pass, daarna de 133 via Carbondale.
- Via de 50 en 65 over de Grand Mesa scenic byway en verder over de 70.
Na Glenwood Springs rijden we via Aspen en de Independence Pass naar Buena Vista.
In Crested Butte zijn we al eerder geweest dus daar hoeven we niet persé weer heen.
We rijden de route eind juli dus geen last van sneeuw e.e.
Welke route zou jullie voorkeur hebben; De Kebler Pass of Grand Mesa scenic Byway?
Of misschien is er nog een mooiere route?
-
- Via 135 en dan de Kebler Pass, daarna de 133 via Carbondale.
- Via de 50 en 65 over de Grand Mesa scenic byway en verder over de 70.
Na Glenwood Springs rijden we via Aspen en de Independence Pass naar Buena Vista.
In Crested Butte zijn we al eerder geweest dus daar hoeven we niet persé weer heen.
We rijden de route eind juli dus geen last van sneeuw e.e.
Welke route zou jullie voorkeur hebben; De Kebler Pass of Grand Mesa scenic Byway?
Of misschien is er nog een mooiere route?
Re: Grand Mesa Scenic Byway of Kebler Pass? (Colorado)
De Grand Mesa Scenic Byway hebben we nooit gereden, dus ik kan geen advies geven over de keuze tussen deze weg en de Kebler Pass. De Kebler Pass is mooi vanwege de vele zonnebloemen en lupines vanaf half juli (wellicht ook nog eind juli) en de aspen groves. Je zou ook nog Buena Vista en Glenwood Springs om kunnen wisselen. Dan kan je via de Cottonwood Pass rijden van Gunnison naar Buena Vista. En de volgende dag via de Independence Pass en Aspen naar Glenwood Springs.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik volg.
Wij gaan dezelfde route doen in augustus, wel in andere richting. Ik had gedacht: Glenwood Springs, Carbondale, Summerset, Paonia, Hotchkiss, Delta, Montrose, Black canyon (en daarna terugrijden naar Delta voor overnachting). Dus nog andere weg dan jouw beide voorgestelde routes.
Wij gaan dezelfde route doen in augustus, wel in andere richting. Ik had gedacht: Glenwood Springs, Carbondale, Summerset, Paonia, Hotchkiss, Delta, Montrose, Black canyon (en daarna terugrijden naar Delta voor overnachting). Dus nog andere weg dan jouw beide voorgestelde routes.
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
2024: New York
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij hebben in oktober de Grand Mesa Scenic Byway gereden.
Kebler Pass kon niet met een huurcamper (mag niet op onverhard).
We vonden het een mooie route, mede vanwege de kleuren.
Hier onze dag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /4-10.html
Kebler Pass kon niet met een huurcamper (mag niet op onverhard).
We vonden het een mooie route, mede vanwege de kleuren.
Hier onze dag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /4-10.html
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties tot dusver.
@Felicitas Buena Vista en Glenwood Springs kunnen we niet omwisselen. We gaan na Buena Vista door naar Manitou Springs.
@Goedele Deconinck Ook een mooie route denk ik. Wij hebben Black Canyon al bezocht, dus die slaan we deze keer over. Waarom rijd je helemaal terug naar Delta en overnacht je niet bij Gunnison?
@Trails Dat ziet er prachtig uit! Wij zullen die mooie gele kleuren niet te zien krijgen, maar ik denk dat het in de zomer ook wel mooi zal zijn (veel bloemen misschien?) En wij zullen niet zo'n wind en kou hebben denk ik
@Felicitas Buena Vista en Glenwood Springs kunnen we niet omwisselen. We gaan na Buena Vista door naar Manitou Springs.
@Goedele Deconinck Ook een mooie route denk ik. Wij hebben Black Canyon al bezocht, dus die slaan we deze keer over. Waarom rijd je helemaal terug naar Delta en overnacht je niet bij Gunnison?
@Trails Dat ziet er prachtig uit! Wij zullen die mooie gele kleuren niet te zien krijgen, maar ik denk dat het in de zomer ook wel mooi zal zijn (veel bloemen misschien?) En wij zullen niet zo'n wind en kou hebben denk ik

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het was idd koud en winderig. De dag erna was ook een super dag: langs de noordkant van Black Canyon of the Gunnison en toen het park zelf. Zó mooi en apart!!! Vooral niet vergeten als je toch in de buurt bent.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /5-10.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /5-10.html
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Trails Oh, die route via Crawford langs de noordkant van BCotG had ik nog niet bekeken. Dat ziet er ook prachtig uit zeg!!
Dat brengt me op een idee voor een route om ook de Kebler Pass mee te nemen. We komen de dag ervoor uit Ridgway (voor bezoek aan Telluride) dus normaal gezien is dat maar een korte route naar Gunnison.
Dan zouden we het dus zo kunnen doen:
dag 1: Ridgway - US 50 - US 92 (Hotchkiss)- US 133 - Kebler Pass - Crested Butte - Gunnison (240 km - 4.13 uur)
dag 2: Gunnison - Crawford - Hotchkiss- Grand Mesa Scenic byway - Glenwood Springs (337 km - 4.16 uur)
dag 1 is dan wel een langere dag dan we in gedachten hadden, maar we kunnen altijd nog gewoon meteen naar Gunnison rijden en de pas overslaan als we even wat meer rust willen.
@Goedele Deconinck Misschien ook een idee voor jullie?
In plaats van Hotchkiss -Delta - Montrose - Black Canyon - Delta, de volgende route nemen:
Hotchkiss - Crawford- Maher (US92) en dan over de 50 naar Black Canyon. Daarna naar Delta.
Dan rijd je niet twee keer dezelfde weg naar Delta- Montrose - Black Canyon en via Crawford is het ook een mooiere route denk ik (wel ong 45 minuten langer)
Dat brengt me op een idee voor een route om ook de Kebler Pass mee te nemen. We komen de dag ervoor uit Ridgway (voor bezoek aan Telluride) dus normaal gezien is dat maar een korte route naar Gunnison.
Dan zouden we het dus zo kunnen doen:
dag 1: Ridgway - US 50 - US 92 (Hotchkiss)- US 133 - Kebler Pass - Crested Butte - Gunnison (240 km - 4.13 uur)
dag 2: Gunnison - Crawford - Hotchkiss- Grand Mesa Scenic byway - Glenwood Springs (337 km - 4.16 uur)
dag 1 is dan wel een langere dag dan we in gedachten hadden, maar we kunnen altijd nog gewoon meteen naar Gunnison rijden en de pas overslaan als we even wat meer rust willen.
@Goedele Deconinck Misschien ook een idee voor jullie?
In plaats van Hotchkiss -Delta - Montrose - Black Canyon - Delta, de volgende route nemen:
Hotchkiss - Crawford- Maher (US92) en dan over de 50 naar Black Canyon. Daarna naar Delta.
Dan rijd je niet twee keer dezelfde weg naar Delta- Montrose - Black Canyon en via Crawford is het ook een mooiere route denk ik (wel ong 45 minuten langer)
Laatst gewijzigd door vana op 12 feb 2020, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Even boven Ridgway (2 mijl) ligt het Dennis Weaver Memorial Park (de acteur). Wij vonden dit heel apart en sereen. Als je tijd hebt moet je hier beslist even naar toe.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /6-10.html
Hier onze hele reis:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... NNING.html
We hebben heel wat mooie scenic byways gereden waar we op dit forum nog nooit hadden gelezen. We kwamen er dan ook totaal geen Europese toeristen tegen.
De Mirror Lake Scenic Byway, de Sheep Creek Geological Scenic Byway en de Nebo Loop Scenic Byway (alle 3 in Utah).
De mooiste route vonden wij de Silver Thread Scenic Byway in Colorado (van South Fork naar Gunnison).
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip, we hebben 2 nachten in Ridgway (we hebben daar een hele mooie B&B geboekt) en dus wel tijd voor dat memorial. Mijn dochter kent McCloud niet waarschijnlijk maar het ziet er wel mooi uit, dus wie weet.
Je verslag over de Silver Thread scenic byway had ik op jouw aanraden een tijdje geleden al gelezen. De bedoeling was om die ook te gaan rijden maar omdat we de route helemaal omgegooid hebben kan ik die niet meer inpassen helaas. Die andere drie zijn te ver uit de richting.
Maar er moet iets te wensen overblijven, toch?
Je verslag over de Silver Thread scenic byway had ik op jouw aanraden een tijdje geleden al gelezen. De bedoeling was om die ook te gaan rijden maar omdat we de route helemaal omgegooid hebben kan ik die niet meer inpassen helaas. Die andere drie zijn te ver uit de richting.
Maar er moet iets te wensen overblijven, toch?
In 2015 zijn we hier ook geweest alleen met een camper, wij gingen na een overnachting in het Ridgway SP via Montrose naar de Black Canyon, waar we ook hebben overnacht. Maar jullie zijn hier al eerder geweest lees ik. Zelf vond ik de weg naar Gunnison vanaf Sapinero niet bijzonder, de weg van Sapinero naar Crawford vond ik veel mooier. Ik moet er wel bij zeggen dat wij er in mei waren en het voornamelijk bewolkt en druilerig was.
Ik lees dat je ook al eerder in Cressted Butte bent geweest, dus waarom zou je dat stuk naar Gunnison niet overslaan, je gaat nu puur voor de Kebbler pas die kant weer op? Bij Crawford kun je evt. ook een stuk langs de noord rim rijden van de Black Canyon. Omdat het onverhard was werd het ons afgeraden, maar in jullie geval zou het wel eens veel leuker kunnen zijn. Bij Hotchkin kun je dan kiezen of de Grand Mesa Scenic Byway of de 133 pakt. We kozen de 133 en zijn onderweg een paar keer gestopt o.a. een waterval en de Redstone Coke Ovens. Maar volgens mij kun je hier geen verkeerde weg kiezen, alle wegen zijn hier mooi
.
Ik lees dat je ook al eerder in Cressted Butte bent geweest, dus waarom zou je dat stuk naar Gunnison niet overslaan, je gaat nu puur voor de Kebbler pas die kant weer op? Bij Crawford kun je evt. ook een stuk langs de noord rim rijden van de Black Canyon. Omdat het onverhard was werd het ons afgeraden, maar in jullie geval zou het wel eens veel leuker kunnen zijn. Bij Hotchkin kun je dan kiezen of de Grand Mesa Scenic Byway of de 133 pakt. We kozen de 133 en zijn onderweg een paar keer gestopt o.a. een waterval en de Redstone Coke Ovens. Maar volgens mij kun je hier geen verkeerde weg kiezen, alle wegen zijn hier mooi

reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh echt?? ik vond dat gedeelte juist prachtig, zie mijn verslag Maar wij reden er in juli met een stralend zonnetje.
Eigenlijk is deze tussenstop ontstaan omdat we een extra nacht in Ridgway geboekt hebben. Daardoor hebben we nu nog maar één tussenstop tussen Ridgway en Glenwood Springs, dus leek Gunnison me wel handig.
Ook omdat we dan even een rustig dagje hebben na wat langere rijdagen, zodat we niets hoeven maar kunnen kijken waar we op dat moment zin in hebben. Misschien nog even naar Crested Butte of naar BCotG, daar hebben we vorige keer niet alles gezien. Of via de Kebler pass rijden.
Of gewoon lekker lang in de B&B in Ridgway blijven ontbijten

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@vana Bedankt voor de tip! We zullen er nog eens over nadenken.
1984: LA
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wauw wat mooi
Die mooie gele kleuren zullen wij niet hebben eind juli. Maar wel veel bloemen misschien.
Die mooie gele kleuren zullen wij niet hebben eind juli. Maar wel veel bloemen misschien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begrijp ik het goed dat je een route zoekt van Ridgway naar Glenwood Springs met één tussenstop onderweg?
Je zou dan ook via de via de Unaweep Tabeguache Scenic Byway (de 141) naar Grand Junction kunnen rijden. Vergeet dan onderweg niet om even de restanten van de Hanging Flume te bekijken (milemarker 81,5).
De volgende dag kan je dan via de Grand Mesa Scenic Byway en de 92 en 133 naar Glenwood Springs kunnen rijden. (Of de rechtstreekse route via de I70 van Grand Junction naar Glenwood Springs doen en dan daar 's middags de Hanging Lake bekijken. (Je moet tegenwoordig wel verplicht vanuit Glenwood Springs met een (niet gratis) shuttlebus naar de voet van de trail.)
Je kan inderdaad ook van Ridgway naar Crested Butte rijden. Daar wandelen en overnachten en dan over de Kebler Pass richting Glenwood Springs rijden. Is ook mooi. Keuzes, keuzes, keuzes.
Toevalligerwijze hebben we de Unaweep Tabeguache Scenic Byway, de Grand Mesa Scenic Byway en de weg over de Kebler Pass afgelopen september alle drie gereden. Zie daarvoor onze verslag van 2019 (de dagen 15 t/m 18 september.)
Martin
Je zou dan ook via de via de Unaweep Tabeguache Scenic Byway (de 141) naar Grand Junction kunnen rijden. Vergeet dan onderweg niet om even de restanten van de Hanging Flume te bekijken (milemarker 81,5).
De volgende dag kan je dan via de Grand Mesa Scenic Byway en de 92 en 133 naar Glenwood Springs kunnen rijden. (Of de rechtstreekse route via de I70 van Grand Junction naar Glenwood Springs doen en dan daar 's middags de Hanging Lake bekijken. (Je moet tegenwoordig wel verplicht vanuit Glenwood Springs met een (niet gratis) shuttlebus naar de voet van de trail.)
Je kan inderdaad ook van Ridgway naar Crested Butte rijden. Daar wandelen en overnachten en dan over de Kebler Pass richting Glenwood Springs rijden. Is ook mooi. Keuzes, keuzes, keuzes.
Toevalligerwijze hebben we de Unaweep Tabeguache Scenic Byway, de Grand Mesa Scenic Byway en de weg over de Kebler Pass afgelopen september alle drie gereden. Zie daarvoor onze verslag van 2019 (de dagen 15 t/m 18 september.)
Martin
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Martin & Marianne Ik had jullie verslag al gevolgd, het zijn echt allemaal mooie routes. Keuzes, keuzes... zo moeilijk.
Maar ik heb het verslag van Tails gelezen en even op Google Streetview gekeken en de route Sapinero - Crawford- Hotchkiss trekt me toch wel aan (en die hebben jullie nou net niet gereden
) Dus dan valt de Unaweep Tabeguache af.
Dan wordt het dus waarschijnlijk:
-Dag 1 Ridgway -Kebler Pass - Crested Butte - Gunnison
-Dag 2 Gunnison - Crawford -Hotchkiss -Grand Mesa Scenic BWy - Glenwood Springs
of
Gunnison - Crawford- Hotchkis - Carbondale - Glenwood Springs.
Welke van de twee het wordt zien we dan ter plekke wel (als we het dan wel weten
)
Maar ik heb het verslag van Tails gelezen en even op Google Streetview gekeken en de route Sapinero - Crawford- Hotchkiss trekt me toch wel aan (en die hebben jullie nou net niet gereden

Dan wordt het dus waarschijnlijk:
-Dag 1 Ridgway -Kebler Pass - Crested Butte - Gunnison
-Dag 2 Gunnison - Crawford -Hotchkiss -Grand Mesa Scenic BWy - Glenwood Springs
of
Gunnison - Crawford- Hotchkis - Carbondale - Glenwood Springs.
Welke van de twee het wordt zien we dan ter plekke wel (als we het dan wel weten

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Martin & Marianne
Ik zou trouwens graag in Crested Butte overnachten i.p.v Gunnison, maar het is echt veel te duur daar. Jammer!
Ik zou trouwens graag in Crested Butte overnachten i.p.v Gunnison, maar het is echt veel te duur daar. Jammer!
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Voor mensen die na april 2020 van Montrose over de 50 willen richting Blue Mesa reservoir: deze kan gesloten zijn/zorgen voor lange vertraging, de komende 2 jaar. (volgens een vriendin die er woont kan het ook 3 jaar gaan duren).
bron: http://crestedbuttenews.com/2019/06/hig ... ally-hard/
bron: http://crestedbuttenews.com/2019/06/hig ... ally-hard/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht