Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste reistijd Texas
Beste reistijd Texas
Hallo allemaal,
wij willen graag met zijn tweetjes volgend jaar naar Texas gaan voor een rondreis. Nu twijfelen we alleen of we in april/mei of september/oktober zullen gaan. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt,
Paul en Susanne
wij willen graag met zijn tweetjes volgend jaar naar Texas gaan voor een rondreis. Nu twijfelen we alleen of we in april/mei of september/oktober zullen gaan. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt,
Paul en Susanne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Beste reistijd Texas
Wij zijn in 2014 in oktober geweest en dat was ideaal.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Volgens mij zijn het qua weer vergelijkbare periodes. Wij zijn vorig jaar in april geweest. Als je kunt kiezen zou ik iig gaan voor april of oktober, dan is het nog niet / niet meer zo heet.
Wil je naar Big Bend NP? Je kunt ook kijken wanneer er nog wat vrij is in de Chisos Mountain Lodge en daar je reis omheen plannen.
Wil je naar Big Bend NP? Je kunt ook kijken wanneer er nog wat vrij is in de Chisos Mountain Lodge en daar je reis omheen plannen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben meer een voorjaarstype. Dan bloeien er ook ontzettend veel wilde bloemen in Texas. Ook mooi.
September is nog wel erg warm, en mei is ook al warm, dus mijn voorkeur zou sowieso uit gaan naar april of oktober. Met een voorkeur voor het voorjaar, inderdaad met name vanwege de wildflowers.
Terug in Texas!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben onze Texas reis destijds gecombineerd met New Mexico en met name de balloon fiesta in Albuquerque. Kijk daar misschien ook eens naar, het is een van onze beste ervaringen ever! ZEER bijzonder.
Bedankt voor de snelle reacties. We willen als eerste kennismaking met Texas vooral de steden Dallas, Austin, San Antonio en Houston gaan bezoeken. Maar de gegeven tips zien er ook erg mooi uit! Alleen maken we ons zorgen over de tornado's die vaker voorkomen in het voorjaar...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Dan kies je toch voor het najaar
? Wat anders hoor, maar wij zijn afgelopen oktober in Utah geweest. Wat is de herfst toch een fantastisch seizoen. Alles lijkt wel van goud.
Vergeet niet de mooie natuur in Texas: Enchanted Rock SP, Palo Duro Canyon, Caprock Canyons, Davis Mountains, Big Bend NP...

Vergeet niet de mooie natuur in Texas: Enchanted Rock SP, Palo Duro Canyon, Caprock Canyons, Davis Mountains, Big Bend NP...
Over die Tornado's hoef je je in TX geen zorgen te maken. Hier in Houston bijvoorbeeld komen ze maar heel weinig voor, en zijn ze sowieso nooit heelsterk. Alleen Dallas heeft wat meer risico. Maar volgens mij is er niet echt een tornadoseizoen hier, ze komen het hele jaar wel incidenteel voor. Kennis van me in Dallas is paar jaar geleden haar huis kwijtgeraakt in een tornado, op 1e kerstdag...
Terug in Texas!
Of bedoel je misschien orkanen? Komen ook niet veel voor, maar wel waarschijnlijker dan dat je met een tornado te maken krijgt. Orkaanseizoen loopt van juni t/m november.
Laatst gewijzigd door hemmie op 27 feb 2020, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
Lang geleden eind mei in Dallas geweest. Dat was behoorlijk warm tot laat in de avond.
Bij een recenter reis eind april onder andere naar Big Bend NP. Dan is het verstandig om de langere wandelingen vroeg op de dag te plannen. Lost Mine Trail gaat bijvoorbeeld bergop en heb ik als eerste op de tweede dag gedaan. Ik had medelijden met degenen die nog omhoog moesten toen ik weer terug ging.
Johan
Bij een recenter reis eind april onder andere naar Big Bend NP. Dan is het verstandig om de langere wandelingen vroeg op de dag te plannen. Lost Mine Trail gaat bijvoorbeeld bergop en heb ik als eerste op de tweede dag gedaan. Ik had medelijden met degenen die nog omhoog moesten toen ik weer terug ging.
Johan
@ Hemmie bedankt voor je uitleg, onze voorkeur gaat uit naar het voorjaar. Dankzij jouw uitleg gaan we dit dan ook doen.
@ Johan inderdaad een kwestie van goed plannen en op tijd vertrekken.
@ winterpark najaar is ook mooi, maar dit jaar komen we helaas niet in de VS en willen eigenlijk zo snel mogelijk toch weer gaan. Ook de natuur wordt zeker niet vergeten!
@ Johan inderdaad een kwestie van goed plannen en op tijd vertrekken.
@ winterpark najaar is ook mooi, maar dit jaar komen we helaas niet in de VS en willen eigenlijk zo snel mogelijk toch weer gaan. Ook de natuur wordt zeker niet vergeten!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht