Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite NP verblijf 6 personen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bizzey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yosemite NP verblijf 6 personen.

Bericht door bizzey »

Hi allemaal!

De data staat nog niet helemaal vast maar waarschijnlijk verblijven wij 13 tot 15 september in/bij Yosemite. Het liefst verblijven wij in het park omdat wij dan geen permit nodig hebben. Het lastige is alleen dat wij met 6 volwassenen zijn en ik niet goed weet wanneer een verblijf echt in Yosemite is. Een tent van Curry Village is geen probleem, maar die is niet meer beschikbaar op booking.com en aparte slaapkamers zijn trouwens niet nodig.
Heeft iemand misschien tips?

Alvast bedankt.

Lizzy
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Yosemite verblijf 6 personen

Bericht door Tantelotje »

Voor overnachtingen in een NP kijk je op de officiële parkenwebsite van NPS, in dit geval nps.gov/yose.
In ieder geval zeker niet bij Booking.com :wink:
Via nps.gov/yose kun je kiezen voor lodging en je wordt automatisch doorgelinkt naar de officiële boekingssite (travelyosemite.com).
Ik probeerde de website net, maar het boekingsdeel is under construction. Dat gebeurt wel eens, later vandaag, als daar de dag ook weer begonnen is, zal dat wel weer opgelost zijn.

Volgens de website kun je met maximaal 4 mensen in een heated tent, en met maximaal 5 in een unheated tent. Maar je kunt er natuurlijk ook 2 huren. Tip: kies een heated tent. Die heating heb je misschien helemaal niet nodig (wij in september 2018 niet), maar dan heb je en stopcontact. Wel zo makkelijk :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste kijken en boeken op www.travelyosemite.com. Kijk eens onder lodging voor de verschillende mogelijkheden. Ahwahnee, de lodge, Curry Village en Housekeeping Camp zijn in de vallei.
Als je 1 kamer wilt dan is denk ik alleen de Yosemite Lodge een optie, daar zijn familiekamers.
De tenten bij Curry Village zijn voor maximaal 5 personen. Bij de Stoneman Rooms is er één kamer met 3 doubles, dat zou een goede optie zijn, maar je moet echt geluk hebben om daar iets te vinden. Die kamer staat ook niet vermeld op de site. Misschien niet gek om daarover te bellen of te mailen.
Housekeeping Camp is ook nog een mogelijkheid zie ik, daar moeten dan wel twee bedden bij geplaats worden.
Is een geweldige locatie, aan de Merced river. Wel primitief, maar je hebt een fire ring en een picknicktafel. En elektriciteit. Is beschikbaar, dus ik zou dat meteen boeken als ik jullie was. Ga dan voor een Riverside Unit.

Jullie groep is gegroeid? In je routetopic gaf je aan dat er nog iets vrij was in Curry Village. Je hebt toen niet geboekt? En ook geen reservering gemaakt op de 23e?

Wat deze vraag betreft:
bizzey schreef:
28 mar 2022, 11:38
Het lastige is alleen dat wij met 6 volwassenen zijn en ik niet goed weet wanneer een verblijf echt in Yosemite is.
Kijk eens op de kaarten op de nps-site, onder maps. Dan zie je de parkgrenzen en de ligging van de diverse accommodaties.
Voor alleen de vallei zie hier: https://www.nps.gov/carto/hfc/carto/media/YOSEmap2.pdf

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 mar 2022, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Mocht het in het park niet lukken, er buiten is deze ons met 6 volwassenen en een kleuter goed bevallen:
https://www.airbnb.nl/rooms/23410850?c ... b6e0cbb10c
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Let even op of die accommodatie een toegangsreservering vervangt.
In-Park Camping, Lodging, or Vacation Rentals
If you have a reservation for one of the following, you do not need an additional reservation. You still pay the $35-per-car entrance fee upon arrival (credit card only) unless you have an annual or lifetime pass. Your reservation for in-park lodging or camping, a Half Dome permit, or a wilderness permit allows you to enter the park 24 hours per day for the duration of your reservation or for three days (whichever is longer).

- A Yosemite National Park campground
- Curry Village, Housekeeping Camp, Yosemite Valley Lodge, The Ahwahnee, White Wolf Lodge, Tuolumne Meadows Lodge, or Wawona Hotel
- Private lodging or vacation rental in Wawona, Yosemite West, or Foresta
- Yosemite wilderness permit

Reservations for lodging or vacation rentals outside the park and in communities other than these three do not provide access to Yosemite
.
Bron:https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

Marianne
Hanglamp
Amerika-ontdekker

Re: Yosemite NP verblijf 6 personen.

Bericht door Hanglamp »

@marianne in het geval van Yosemite gaat het toch om de toegang tot het park (de kaart van $80 waarmee je een jaar lang alle NP's binnen komt, die je altijd nodig hebt) en de reservering die je vanaf 30 mei moet doen. Volgens mij zag ik op de site dat die $2 per auto kost, deze heb je niet nodig als je een reservering voor overnachten in het park hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite NP verblijf 6 personen.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je vraag is, maar als je in het park overnacht heb je inderdaad geen reservering voor de toegang nodig en hoef je dus ook geen 2 dollar te betalen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer