Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat minder populaire parken /hikes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bembi
Amerikafan

Wat minder populaire parken /hikes

Bericht door bembi »

Goedemorgen, ik wil in september /oktober 3 weken zuid/west Amerika doen, hoe is het dan met de drukte in de parken? En zijn er eventueel aanraders van hikes of parken die minder populair zijn maar wel spectaculair zijn.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
mtl
Amerika-expert

Re: Wat minder populaire parken /hikes

Bericht door mtl »

Tegen die tijd kan het ook nog druk zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker september zal nog druk zijn. Vroeger liep het seizoen tussen Memorial Day en Labor Day maar tegenwoordig wordt het buiten die periode ook steeds drukker. Maar vergeleken met de zomerperiode zal het in oktober al een stuk rustiger zijn.
Tips om de drukte te vermijden:
- in of zo dicht mogelijk bij een park overnachten en voor de drukbezochte delen de vroege of late uren van de dag gebruiken
- iets verder lopen dan een paar 100 meter en je laat de massa al snel achter je.

Er zijn geen parken die wel spectaculair maar minder populair zijn. Parken als Sequoia en Kings Canyon zijn wat minder druk dam bijvoorbeeld Yosemite maar ze liggen iets minder gunstig als je een rondje maakt.
Een park als Capitol Reef is prachtig en ook wat minder druk dan de andere parken in Utah.

Wik hebben in september 2019 een aantal minder bekende plaatsen bezocht, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Als het vooral de eerste 100 meter druk is dan zal het tijdens de hikes misschien toch iets mee vallen, haha. Ik ga je verslag bekijken Marianne.

Het kan me voorstellen dat het nog druk is in september maar ik hoop toch een stuk minder druk dan in het hoogseizoen :D
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Er zijn zeker rustigere parken/gebieden waar het heel mooi is. Voorbeelden van rustige gebieden waar we zelf hebben gewandeld:
Big Dominguez Canyon
Grand Staircase-Escalente National Monument
Cathedral Gorge State Park
Red Canyon
Capitol Reef NP (Burr Trail)
Surprise Canyon
Canyonlands NP (Needles gedeelte)
Natural Bridges National Monument

Omgeving Moab:
Professor Creek and Mary Jane Canyon Trail
Fisher Towers
Corona Arch
Hunter Canyon
Grandstaff Trail to Morning Glory Bridge

Maar ook in de drukbezochte parken kun je nog rustige wandelpaden vinden. Vooral als je langere wandelingen gaat doen en vroeg start heb je geen last van de drukte. Ik zou dus zeker de populaire parken niet mijden. En af en toe moet je je gewoon overgeven aan de drukte. Het is er heel erg mooi.

Verder kun je ook in Colorado heerlijk wandelen. Er zijn daar nog zoveel gebieden waar het rustig is of zelfs nog bijna onontdekt. Zoals bijvoorbeeld de Flat Tops Wilderness. Je kunt daar de spectaculaire Devil’s Causeway Loop lopen (als je geen last hebt van hoogtevrees).

Zie met name onze reisverslagen uit 2016 en 2019. En op deze website is ook héél veel informatie te vinden over allerlei mooie plaatsen in het zuidwesten.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 01 mei 2022, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hebben jullie al een idee welk deel van het zuidwesten je wilt bezoeken? Ik had het standaardrondje in mijn hoofd maar in die periode is het heel mooi om de focus op Utah te leggen. Beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas of in Californië is niet gek.

Marianne
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik ben nog niet verder dan bells canyon en toch wel een must do waarvoor ik lees dat je mag hopen dat je een permit krijgt angels landing wat dan natuurlijk wel heel toeristisch is. Verder zoek ik wat afwisseling qua landschap dus ik hoef zeg maar niet en Bryce en grand canyon en zion en antilope in ieder geval dus wel zion en misschien nog een van die andere opties, maar ook graag wat andere landschappen.

Felicitas bedankt voor de uitgebreide bijdrage! Ik ga het allemaal even bekijken. Devils cause ziet er ook prachtig uit! Alleen is dat wel weer echt een stuk verder rijden. Ik ben niet zo van het elke dag rijden en doorgaan, het liefst blijf ik minimaal 4 dagen op een plek(dat je dus 2 hele dagen hebt) en ik ga zo'n 20 tot 23 dagen. Ik denk dan ook niet om een rondje te maken maar misschien vanaf een andere plaats weer vertrekken.
Rik-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rik- »

Je komt er niet altijd in de buurt, maar Colorado National Monument vond ik ook een leuk park.
Rustig, leuke wandelingen,... prima als je bijvoorbeeld van Moab richting Colorado rijdt.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Minder bekend en daardoor minder druk maar in mijn ogen zeer de moeite waard: Petrified Forest N.P.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

bembi schreef:
01 mei 2022, 11:16
Verder zoek ik wat afwisseling qua landschap dus ik hoef zeg maar niet en Bryce en grand canyon en zion en antilope in ieder geval dus wel zion en misschien nog een van die andere opties, maar ook graag wat andere landschappen.
Wat je nu noemt is toch heel verschillend qua landschap? En Antelope Canyon is een schitterende bezienswaardigheid die je maar heel weinig tijd kost en niet te vergelijken is met de nationale parken die je noemt.
Misschien kun je iets meer toelichten, wat heb je tot nu toe in gedachten? En welke staten? De omgeving van Salt Lake City is wat minder gebruikelijk voor een eerste keer zuidwesten. Je wilt niet naar de kust? Je geeft aan dat Devil's Causeway (zou niets voor ons zijn :? ) een stuk verder rijden is dus blijkbaar heb je al wel een gebied uitgezocht? Geen Colorado?

Ik zou ook zeker niet elke dag gaan rijden, maar 4 dagen kan op sommige plaatsen wel wat te veel zijn.
Of bedoelde je 3 nachten en twee volle dagen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer