Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hitte zuidwest USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Hitte zuidwest USA

Bericht door NaMiSe »

Ons rondje USA voor juli/augustus 2024 gaat steeds meer gestalte krijgen. Plan is grofweg SF - Yosemite - LV - Zion - Bryce - Grand Canyon. We zouden na een bezoek aan Grand Canyon NP nog een aantal dagen willen relaxen in een huis met eigen zwembad. We hebben nu gekeken voor de kust (Oceanside), Phoenix/Tucson of meer richting Colorado. Kust lijkt minder goed weer te hebben, gemiddeld 23 graden in augustus. Phoenix/Tucson weer heel heet. Heeft iemand nog andere opties? Vluchten zijn nog niet geboekt, dus kunnen nog alle kanten op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hitte zuid-west USA

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij dat de kust wel ideaal is voor jullie plannen. Ik weet niet waar die 23 vandaan komt; is dat de gemiddelde dagtemperatuur? Dan is dat toch heel aangenaam lijkt me. En het maakt natuurlijk erg veel uit of je in de omgeving van SF of LA of zuidelijker kijkt. San Diego lijkt me prima qua weer.
In je schema ontbreekt LA en de kustroute, willen jullie dat niet meenemen? Misschien niet gek om de route eens te plaatsen voordat je iets gaat vastleggen. Maar je hebt nog even de tijd natuurlijk.

Marianne
NaMiSe
Amerikafan

Bericht door NaMiSe »

Hi Marianne, bedankt voor je antwoord. Oceanside ligt tussen LA en San Diego in en Dan meer richting SD. Ons vielen de temperaturen tegen, want om gemiddeld 23 graden inaugustus te hebben, heb je dus ook dagen van 16 graden nodig of juist van boven de 30. En met 16 graden bij een zwembad is niet echt wat we willen. MAar misschien hebben mensen andere ervaringen?
Ik heb ook jullie reizen een beetje bekeken. Hoe is Denver in de zomer?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Volgens mij is het gemiddelde van 23 genomen over dag en nacht. In de zomermaanden is het in San Diego echt goed warm. De dagen onder de 30 graden zijn uitzonderingen.
Phoenix (of de regio rond Palm Springs) is nog warmer, maar het is de vraag hoe lang je daar in de zon wil zitten bij 39°C.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

NaMiSe schreef:
23 jan 2023, 11:16
Kust lijkt minder goed weer te hebben, gemiddeld 23 graden in augustus.
Zou even goed checken hoe dit is berekend. Want 23 graden is zelfs voor Oregon bizar laag. Dus er moet hier sprake zijn van één of andere "creatieve" berekening.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe dan ook, het stuk ten zuiden van LA is heerlijk.
NaMiSe schreef:
23 jan 2023, 12:37
Hoe is Denver in de zomer?
Wij zijn nog nooit in Denver zelf geweest.
Voor jullie route lijkt dat wel erg uit de richting. Colorado is in de zomer prettig als je in de bergen zit; dan blijven de temperaturen nog aangenaam.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

NaMiSe schreef:
Ik vraag me echt af waar je dit gevonden hebt?, vandaag is het onbewolkt en 18 graden, en nu is het midden in de winter. Vaak geweest in april/mei, en dan is het zo rond de 25 graden, in augustus zal het nog wat warmer zijn.
NaMiSe
Amerikafan

Re: Hitte zuidwest USA

Bericht door NaMiSe »

Ik kijk altijd op Accuweather. Daar geven nu op (8.30 uur local time) 9 graden en zonnig in Oceanside, CA.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Juli/augustus zijn zeker warmer dan 23 graden, zeker boven de 25, en vaker boven de 30.
23 graden is meer oktober.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

NaMiSe schreef:
Met zon is het heerlijk aan de kust, probleem is soms de zeemist. Hoe zuidelijker hoe minder kans daarop. En een paar mijl naar het binnenland, en de temperaturen lopen snel op. Zo is Ojai veel warmer dan Ventura.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

NaMiSe schreef:
23 jan 2023, 12:37
Ik heb ook jullie reizen een beetje bekeken. Hoe is Denver in de zomer?
Juli en Augustus in Denver is het overdags meestal rond de 30 graden vaak ook warmer, maar in de bergen wel ietsje koeler.
… nog een aantal dagen willen relaxen in een huis met eigen zwembad.
In tegenstelling tot Arizona of Phoenix hebben de meeste huizen in Colorado geen eigen zwembad, aangezien je eigenlijk maar 3 maanden er gebruik van kunt maken. Als een zwembad + privé huis een must is, zou ik me op Arizona richten daarvoor.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

de hitte afgelopen zomer met in name utah is voor ons een reden om dit gebied niet meer te bezoeken in de zomer.
Ook de constante dreiging van flash floods heeft bij wij verschillende geplande activiteiten niet kunnen doen.
misschien was afgelopen zomer extreem , maar paar dagen voordat we in las vegas waren waren daar overstromingen en paar dagen nadat we uit moab weg waren is moab overstroomt
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Vorige keer dat wij een rondje zuidwest deden was het half mei, de temperatuur was heerlijk. Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat het nu natuurlijk veel warmer zql zijn wanneer wij in de zomer gaan. Maar is het écht zo heet in Lv, Bryce, MV en GC? Gezien ik ook dingen lees over overstromingen... Eind dertig graden ofzo?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het is in de zomer veel warmer dan half mei, maar dat niet alleen, begin juli begint het “flash-flood” season, dan wordt het veel vochtiger en zijn er af en toe enorme stortbuien met soms overstromingen.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Hoe warm (heet) het wordt hangt sterk af van de hoogte. In de hoger gelegen plaatsen - Grand Canyon 2100m, Bryce 2350m - zal het overdag in de zon warm zijn maar koelt het na zonsondergang behoorlijk af. Las Vegas en Death Valley zijn in juli/augustus heet, temperaturen boven 40ºC zijn heel normaal en 's nachts kan het boven 30°C blijven. Als je dan de volgende dag in Mammoth Lakes of Lee Vining bent, kan het 's nachts vlot onder 10°C worden.
Gelukkig kent het zuidwesten niet de benauwde hitte met hoge luchtvochtigheid zoals bij ons vaak in de zomer.
Groet,

Old Faithful
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

Thanks voor de uitleg. Ik ga me hierop voorbereiden. Als het zo benauwd is moet er zeker genoeg medicijn tegen astma mee én vesten voor de avonden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hij schrijft juist dat het niet benauwd is, maar een droge hitte.
Terug in Texas!
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

Ik heb net even gekeken op de weersverwachting.... 48(!!!!) graden in Needles.
We wilden graag naar oatman en Seligman op onze route vanuit Sedona naar Needles. Vooral de ezeltjes in Oatman willen we graag zien. Ik merk dat ik me geen voorstelling kan maken bij dit soort temperaturen. Ondanks dat het droge hitte is... Is het uberhaupt wel te doen om buiten te zijn met deze temperaturen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee. Mensen zitten dan over het algemeen thuis met de airco aan.
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

Oke, ergens wel logisch idd. Helaas dan dus voor ons. Maar wellicht dat het over 2 weken anders is, al heb ik er een hard hoofd in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer