Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reistips rondom Marathon Big Sur

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Joepiej
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reistips rondom Marathon Big Sur

Bericht door Joepiej »

Ik ga eind april de Big Sur International Marathon lopen en zal daarom van 26 tm 29 april in Monterey zijn. Ik heb de week ervoor en erna om te reizen, maar zal dit alleen moeten doen. Aangezien de marathon genoeg gaat vragen wil ik een niet te belastende reis, maar er toch het meeste van maken. Daarom vraag ik jullie om tips. Mijn idee is nu maandag de 22e landen in LA, daar een poging doen de taping van Jimmy Kimmel te zien, naar de Comedy Store en een beetje de toerist uithangen. Ik zou daarnaast dolgraag seqoia willen zien, waarschijnlijk daar overnachten, maar ook een leuke route richting Monterey. Na de marathon wil ik nog wat van San Fransisco zien, maar wil eigenlijk vrijdag of op z'n laatst zaterdag landen in NL. Wil ik nu te veel, kan ik beter San Fransisco regio doen (dat is maar anderhalf uur rijden) of doe ik hier juist aan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reistips rondom Marathon Big Sur

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een leuke plannen!
Wil je 4 volle dagen in Monterey zijn of is aankomen op de 26e en vertrekken op de 29e ook goed? Het wordt anders wel krap om ervoor en erna nog iets te gaan doen.
Kijk eens of je al iets in Sequoia kunt vinden om te overnachten; wij vinden de cabins in Grant Grove niet gek, voor zowel Sequoia als Kings Canyon.
Zie ook www.nps.gov/seki voor meer informatie over lodging.
Een alternatief kan zijn om naar Yosemite te gaan; dat ligt iets lager en is al eerder sneeuwvrij.

Marianne
Joepiej
Amerika-newbie

Bericht door Joepiej »

Hé Marianne,
Bedankt voor je reactie! Aankomen op de 26e is prima, wil dan alleen niet een te lange rit maken (max 4 uur) op die dag. De 29e vertrekken is een optie, maar de na de Marathon zal ik griepachtige klachten hebben door de inspanning. Dus meer dan 2 uur rijden wil ik echt niet. (gelukkig is San Francisco op anderhalf uur rijden).

Is Yosemite sneeuwvrij de kans groter dan Sequoia? Ik las juist dat er in Yosemite meer wegen afgesloten kunnen zijn. Daarnaast ligt dit wel verder van de route dan Sequoia vanuit LA. Ik ga in ieder geval zeker kijken naar je tips! Hoelang raad je aan te verblijven daar? is erheen rijden vroeg, 1 overnachting en laat wegrijden de volgende dag een optie?

Mvg Joep
Laatst gewijzigd door markro op 20 nov 2023, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Yosemite zijn in de winter inderdaad wegen afgesloten; dat zijn de Tioga Pass en de Glacier Point Road. Deze wegen liggen heel hoog.
De overige wegen zijn echter normaal gesproken open en worden ook sneeuwvrij gehouden. Er is altijd wel een risico dat er een late sneeuwbui is en dat er iets afgesloten is. In sequoia en Kings Canyon is dat risico groter omdat de wegen daar hoger liggen dan de wegen in Yosemite. normaal gesproken zou april wel sneeuwvrij zijn. Kijk eens op de NPS-sites voor de omstandigheden in april (www.np.gov/yose en www.nps.gov.seki).

Ik vind twee nachten normaal gesproken wel het minimum, maar een middag en ochtend zou ook kunnen.

Marianne
Joepiej
Amerika-newbie

Bericht door Joepiej »

Bedankt! En is de Tunnel Log en General Sherman dan echt de go to? Dat is waar ik heel benieuwd naar ben en om zou rijden vanuit LA naar Monterey. Ik zou niet te verder om willen rijden, om de belasting ook beperkt te houden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik blijf het wat lastig vinden omdat je zowel voor als na Monterey eigenlijk te weinig tijd hebt.
Is het een optie om eerder aan te komen in LA?

In Sequoia is de General Sherman inderdaad een must see; maar neem dan ook de Congress Trail mee; daar zie je ontzettend veel grote sequoia's.
Ik vind de Parker groep ook mooi; die kun je op weg naar Tunnel Log zien, Zie hier en hier voor een van onze bezoeken, en hier voor een paar jaar later.

Je kunt op googlemaps zien wat de reistijd is als je via Sequoia en Kings Canyon rijdt; ik zou bij Three Rivers het park binnen rijden en bij Grant Village/Kings Canyon er weer uit. Dus de 198 en 180.
Heb je al gekeken of er accommodatie in het park beschikbaar is? Je kunt altijd iets vastleggen; annuleren is gratis tot 24 uur van te voren.

Marianne
Joepiej
Amerika-newbie

Bericht door Joepiej »

Heel tof de foto's!

Dat ik te weinig tijd heb dat klopt ook wel. Combinatie van werken in het onderwijs en dus vastzitten aan vakanties en budget (de hotels vragen rondom de marathon 3x zo veel als gewoon) en op tijd terug zijn om de ergste jetlag af te laten zakken.

As we speak is het plan
22 tm 25 april LA B&B in de buurt van walk of fame (voor de comedy scene, jimmy kimmel, hollywood sign, een filmstudio, een play-off NBA wedstrijd als die er is en evt universal theme park (harry potter fan).
25 april vroeg weg om naar sequoia te rijden
26 april door naar Monterey.
27 april overdag vrij (vroeg naar bed)
28 april 3:30am op de bus voor de marathon, 6:45 start
29 april weg uit Monterey (evt. beginnen met een walvistour in de ochtend).
(In monterey wil ik in ieder geval een walvistour doen)
29 april tm 2 mei San Fransisco.
Daar wil ik in ieder geval:
Golden gate, alcatraz, lombard street, en evt sportwedstrijd (liefst NBA) als dat in LA niet gelukt is.
2 mei vlieg ik in de middag terug vanuit San fransisco international.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer