Wie zijn wij?:
Drie studenten van Erasmus Universiteit Rotterdam. Allen 21 jaar.
Waarom een topic?:
Ik wil graag weten of mensen op- en/of aanmerkingen hebben over deze route. Aangezien het de eerste keer voor ons is dat we naar Amerika gaan, willen we toch een beetje zekerheid. Je hebt drie weken en die drie weken wil je natuurlijk zo goed mogelijk benutten.
Mijn specifieke kennis over de VS was niet ontzettend groot en mijn voornaamste kennis over 'de te bezoeken dingen' komt uit de Bassie en Adriaan serie 'Op reis door Amerika'. Maar na veel reisverslagen en topics op dit forum door te nemen, zijn we begonnen met het samenstellen van een route.
Daarbij hebben we de route van Fam. de Jong uit Gouda als uitgangspunt genomen (http://famdejonggouda.web-log.nl/), omdat zij een route hadden die overeen kwam met de dingen die wij wilden bezoeken.
Voor onderstaande trip hebben we gebruik gemaakt van het volgende.
- Dit forum + gelinkte websites.
- Boeken van Lonelyplanet en Lannoo
- Het door usenet geschonken: Microsoft Streets and Trips 2007
- Last but not least: De website van Fam. de Jong met een goede omschrijving van wat zij gedaan hebben en dit dient als basis voor onze rondreis. Daarvoor dank!!
Onderstaande route hebben we aan een reisbureau doorgegeven en deze heeft dus onderstaande hotels aangeraden. Een kennis van één van mijn reisgenoten heeft hier goede ervaring mee. (Exitreizen)
Zij bieden onderstaand programma aan voor € 1600,- pp, inclusief retourvlucht en huurauto (Alamo Gold Underage). Zelf zit ik ivm mijn studie al in San Francisco, vandaar de start in SF.
De indeling per dag moeten we nog in elkaar zetten, maar dankzij de vele tips gaat dat wel lukken.
{Indien tips naar aanleiding van een bericht in de route worden verwerkt, zal ik met de wijzigingen in groen aangeven}
Mijn reisgenoten komen op 13 juni 2007 aan en we hebben dan de volgende trip in gedachte.
woensdag 13 juni 2007
Aankomst San Francisco
donderdag 14 juni 2007
San Francisco
vrijdag 15 juni 2007
San Francisco
zaterdag 16 juni 2007
San Francisco - Yosemite 295
's ochtends vroeg, 's Middags bezoek park.
overnachting Hotel Best Western Yosemite Way Station Mariposa.
zondag 17 juni 2007
Yosemite - Mammoth Lakes 215
o.a. bezoek Yosemite park.
Overnachting: Hotel Mammoth Mountain Mammoth Lakes
maandag 18 juni 2007
Mammoth Lakes - Death Valley 293
Overnachting: Hotel Furnace Creek Ranch Resort Death Valley
dinsdag 19 juni 2007
Death Valley - Las Vegas 235
Overnachting: Hotel Circus Circus Las Vegas
woensdag 20 juni 2007
Las Vegas - Zion 368(exc glasswalk)
bezoek Hooverdam en misschien glasswalk, Valley of Fire.
Overnachting: Hotel Ramada Inn St. George (63km vanaf Zion, misschien handig icm glasswalk (afstand))
donderdag 21 juni 2007
Zion - Bryce Canyon 132
Overnachting: Hotel Bryce View Lodge
vrijdag 22 juni 2007
Bryce Canyon
Overnachting: Hotel Bryce View Lodge
zaterdag 23 juni 2007
Bryce Canyon - Page 253
Overnachting: Courtyard by Marriott Page
zondag 24 juni 2007
Page - Monument valley 206
Overnachting: Hotel Holiday Inn Kayenta
maandag 25 juni 2007
Monument Valley - Grand Canyon 360
Overnachting: Hotel Best Western Squire Inn Grand Canyon
dinsdag 26 juni 2007
Grand Canyon
Overnachting: Hotel Best Western Squire Inn Grand Canyon
woensdag 27 juni 2007
Grand Canyon - ?
Overnachting:
Probleem 1: Hoe van GC naar LA te gaan. Zelf zat ik ergens aan Prescott te denken (300 km vanaf GC, iets minder dan 500 te gaan). Reisbureau had Sedona in gedachte, dit is echter al na 200km.
EDIT: Met nieuwe info denk ik dat deze keuze geeneens zo slecht is. Tussen GC en Sedona is veel te doen en kan je je wel een dag vermaken. Tussen Sedona en PS kan je genieten van de stilte en de wijdse omgeving, maar dat is het dan ook.
donderdag 28 juni 2007
? - Palm Springs
Overnachting: Best Western Inn at Palm Springs
vrijdag 29 juni 2007
Palm Springs - Los Angeles 240
Overnachting: Hotel Westin Los Angeles
zaterdag 30 juni 2007
Los Angeles
Overnachting: Hotel Westin Los Angeles
Probleem 2: Dit hotel ligt vlakbij het vliegveld. Dat betekent dus niet Down Town.
zondag 1 juli 2007
Los Angeles - Pismo Beach 228
Overnachting: Hotel Best Western Casa Grande Pismo Beach
maandag 2 juli 2007
Pismo Beach - San Francisco 428
Overnachting: Hotel Holiday Inn Civic Center San Francisco
dinsdag 3 juli 2007
San Francisco (Independance day)
Overnachting: Hotel Holiday Inn Civic Center San Francisco
woensdag 4 juli 2007
San Francisco - Amsterdam
donderdag 5 juli 2007
Amsterdam
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat we 4 juli (Independance Day) in SF zouden vertoeven. En dat we 5 juli zouden vertrekken. De dag extra zouden we dan gebruiken om het strand in LA/SB eens te verkennen. Aangezien het een opzet van het reisbureau is, moeten we kijken of we dat een dag kunnen verschuiven en dan een overnachting in Santa Barbara in plannen.
Probleem 3: Tioga Pass in Yosemite Park. We wagen de gok dat de pas open is. In de afgelopen 16 jaar was de pas op 17 juni pas 4 nog afgesloten (inc vorig jaar toen de pas de 17de openging) De reden dat we voor deze volgorde kiezen en niet andersom, heeft er mee te maken dat we aan het eind een beetje willen relaxen aan het strand. Verder begreep ik dat het weinig uitmaakt of je nu van Noord naar Zuid rijdt of andersom (al verschillen de meningen)
Routeplaatje:
Plaatje gewijzigd. Op een 17" past het prima

Link naar volledig plaatje (137KB)