Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trip juli 2007 : advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rick
Amerika-ontdekker

trip juli 2007 : advies

Bericht door Rick »

Hallo,
Na een vorige reis in West-Am. plannen we nu opnieuw een rondreis in deze streek. Daar we toen meer de parken (Yos - Death V - Bryce - Grand...) aandeden, wilden we ons nu concentreren op de kustweg tot in San Diego en ja de weg terug...

Hier onze eerste planning :

5/7 vlucht naar LAX
6/7 rit naar San Diego (ondertss. stop bij Christal Cath. - San Pedro...)
7/7 San Diego (seaworld) hele dag of niet ?
8/7 rit San Diego - Las Vegas (stop in Joshua Tree)
9/7 Las Vegas
10/7 rit Las Vegas - Lake Isabella (zijn daar overnachtigsmogelijkheden ?)
11/7 Lake Isabella - Sequoia NP (Three Rivers of ... ?)
12/7 Sequoia - Kings NP
13/7 Sequoia - Kings NP (willen paar trails doen)
14/7 rit Sequoia - Kings - San Fransisco
15/7 SF
16/7 SF
17/7 SF
18/7 rit SF - kustweg, stopplaats 1 (keuze nog niet gemaakt)
19/7 rit langs kustweg (stopplaats nog te kiezen)
20/7 rit kustweg naar LA (LAX)
21/7 vlucht naar huis

Wie kan tips of andere geven om eventueel een en ander aan te passen. De 3 dagen SF willen we beslist doen
- Is Sequoia/Kings een mooi park ?
- Moeten we van LV niet beter door Death Valley maar lijkt me een omweg
- zijn in Three Rivers en Laker Isabella voldoende slaapmogelijkheden

Dank voor eventuele replys !
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Waarom vlieg je niet op San Diego? Scheelt je de drukte van LA en je doet daar toch niks verder. Je kan dan nog vanaf LAX terugvliegen.

En ik vind persoonlijk San Diego véél leuker dan LA, zeker om nog een dagje aan te plakken. Wij waren een volle dag wel zoet in Seaworld, maar ook de Old Town, Seaport Village en andere plaatsen waren erg mooi!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: trip juli 2007 : advies

Bericht door Martin & Marianne »

Rick schreef:Hallo,
Na een vorige reis in West-Am. plannen we nu opnieuw een rondreis in deze streek. Daar we toen meer de parken (Yos - Death V - Bryce - Grand...) aandeden, wilden we ons nu concentreren op de kustweg tot in San Diego en ja de weg terug...
Hallo Rick,
Ik zie vrij weinig kust in jullie route, ondanks dit voornemen van jullie :wink:

Waarom niet Las Vegas weglaten, dat is een extra eind rijden (en niet het mooiste deel van de route). Dat geeft je de ruimte voor een extra dag aan de kust, en misschien ook nog een dag erbij in Kings Canyon/Sequoia.

Three Rivers ken ik niet, maar het is wel een bekende overnachtingsplek. Zelf hebben wij de afgelopen zomer in Grant Grove overnacht. Dat is een mooie uitvalsbasis voor Kings Canyon. Nog beter qua ligging is dan wellicht Cedar Grove. Als je beide parken vanuit 1 punt wilt bekijken is de Stony creek Lodge handig.

Marianne
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

Inderdaad vliegen op san diego, van las vegas rijdt je in dag makkelijk naar sequoia (wij hebben dit park bezocht vanuit Tulare, was goed te doen) andere slaap plaatsen in de buurt ken in eigenlijk niet.
We zijn zelf 1 dag in park geweest maar we hebben geen hikes gedaan. Denk dat je als je dat wel doet er wel wat langer dan 1 dag kan zitten jah.
Las Vegas zou ik zelf ook altijd doen, blijft geweldig, maar niet te lang dus 1 volle dag daar heb ik gerekend. San Diego zou ik ook meer dan 1 dag doen om goed te bekijken. 1 Dag extra kust weg en dan stops zou ik zeggen monterey, morro bay en santa maria. We zij in bueltton/solvang geweest als 2e stop maar dit viel ons tegen. santa maria bleek stuk leuker maar hebben we helaas niet overnacht. Dagje LA op einde lijkt me ook wel genoeg om daar wat te ontdekken mocht je geen intresse in de attractie parken hebben anders meot je daar dagje extra voor inbouwen.
Ik heb volgende voorstel gemaakt:

1 Vliegen naar San Diego
2 San Diego (Sea World)
3 San Diego (Zoo/stad)
4 San Diego - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Tulare (Sequoia)
7 Sequoia NP
8 Sequoia NP
9 Sequoia NP - San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco
12 San Francisco - Monterey
13 Monterey - Morro Bay
14 Morro Bay - Santa Maria
15 Santa Maria - LA
16 LA
17 LA vlucht
Rick
Amerika-ontdekker

Bericht door Rick »

Ja, ik geef jullie volkomen gelijk. Zou inderdaad beter geweest zijn van SanD te vertrekken maar daar wij al in oktober onze tickets niet duur hebben kunnen boeken, zitten we vast aan een vlucht van LAX naar LAX.
matthijs en rian
Amerikafan

Hoe laat kom je aan??? Je kan overwegen diezelfde dag naar San Diego te rijden of eventueel een lokale vlucht erachteraan door naar san diego? Is niet zo duur... maar moet je wel zin in hebben.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Ik vind dat zowel M&M als M&R gelijk hebben. Zo'n onaantrekkelijke omweg voor 1 dag Las Vegas? En de route M&R lijkt me prima op maat voor jullie wensen. Lake Isabella: Nooit overnacht maar je komt er alleen langs als je via Death Valley gaat en ten zuiden van de Sierra's rijdt.
Three Rivers: Heerlijk dorp, mooi gelegen, goede hotels en restaurants (aan het water)
San Diego-Las Vegas. Alleen als je een omweg maakt kom je langs Joshua Tree NP en met een bezoek aan dit park is het een lange rit.
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Van mij mag Las Vegas gewoon gestolen worden ... ik vind er niks aan, ik ga dit jaar mee omdat Albert het nog een keer wil zien. Geef mij maar San Diego!
matthijs en rian
Amerikafan

nieuwenoord schreef:Van mij mag Las Vegas gewoon gestolen worden ... ik vind er niks aan, ik ga dit jaar mee omdat Albert het nog een keer wil zien. Geef mij maar San Diego!
Hmm weet niet ik vind las vegas erg indrukwekkend, blijvend....
Ik zou er zo nog keer naartoe gaan. Maar niet te lang, het is toch prijzig ook en je hebt er wel zo weer allemaal gezien maar het sfeertje vind ik er leuk. Lekker nep, toeristisch, amerika ten top.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

matthijs en rian schreef:
nieuwenoord schreef:Van mij mag Las Vegas gewoon gestolen worden ... ik vind er niks aan, ik ga dit jaar mee omdat Albert het nog een keer wil zien. Geef mij maar San Diego!
Hmm weet niet ik vind las vegas erg indrukwekkend, blijvend....
Ik zou er zo nog keer naartoe gaan. Maar niet te lang, het is toch prijzig ook en je hebt er wel zo weer allemaal gezien maar het sfeertje vind ik er leuk. Lekker nep, toeristisch, amerika ten top.
Ik probeer het nog één keer, niet in hartje zomer, niet met de kinderen, ánders. Maar als ik het er dan weer spaansbenauwd krijg, zien ze mij er nooit meer :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Las Vegas bezoeken wij dit jaar in november na 1992 in april en 2001 in mei.
Het was verbijsterend om te zien hoe de stad in 9 jaar tijd was veranderd.
1992 was down town Las Vegas (de cowboy in Fremont Street zeg maar) het bruisend hart, en hotels als MGM Grand, Luxor en Paris bestonden nog niet of waren in aanbouw. Ik heb altijd een beetje een haat-liefde gevoel met die stad. Langer dan 1 of 2 dagen blijven we niet, maar op een of andere manier willen wij toch weer terug. Las Vegas is uniek. 7 van de 10 grootste hotels ter wereld staan hier midden in de woestijn.
YH
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer