Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zion NP nu - bacterie in het water.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Zion NP nu - bacterie in het water.
Hello,
Iemand momenteel in Zion of recent in Zion geweest?
Wij zijn net aangekomen en ik check even de ngov site en zie dat er een bacterie is in het water van Zion? Wij gingen net de Emerald Pools en de Narrows doen met kinderen, maar weet niet of de bacterie gevaarlijk is? Je mag zeker niet van het water drinken of kopje onder gaan, maar met kinderen gebeurt dat natuurlijk.
Iemand meer info hierover? Want als we niet veilig wateractiviteiten kunnen doen in Zion moeten we iets anders zoeken (en het is 105 Fahrenheit, dus het water zou welkom zijn!).
Thank you!
Iemand momenteel in Zion of recent in Zion geweest?
Wij zijn net aangekomen en ik check even de ngov site en zie dat er een bacterie is in het water van Zion? Wij gingen net de Emerald Pools en de Narrows doen met kinderen, maar weet niet of de bacterie gevaarlijk is? Je mag zeker niet van het water drinken of kopje onder gaan, maar met kinderen gebeurt dat natuurlijk.
Iemand meer info hierover? Want als we niet veilig wateractiviteiten kunnen doen in Zion moeten we iets anders zoeken (en het is 105 Fahrenheit, dus het water zou welkom zijn!).
Thank you!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Zion nu
Als je wat doorklikt op de site staat er dat de status van bijvoorbeeld de Narrows: Warning is. Vervolgens staat er een uitleg: During Health Watch and Warning advisory levels we recommend against swimming or submerging your head in the water. During Danger advisory levels recreators should consider avoiding all contact with the water.
Dus inderdaad niet zwemmen en niet je hoofd in het water, als het nog erger is dan helemaal het water vermijden. Ik denk dat het vergelijkbaar is met blauwalg in Nederland. Huidproblemen, buikloop, koorts
Dus inderdaad niet zwemmen en niet je hoofd in het water, als het nog erger is dan helemaal het water vermijden. Ik denk dat het vergelijkbaar is met blauwalg in Nederland. Huidproblemen, buikloop, koorts
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Zion NP nu - bacterie in het water.
* Note als mod:
Hierbij de link naar het artikel over de bacterie op de website van de National Park Service:
https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... l-park.htm
(Toxic Cyanobacteria Bloom in the Virgin River and the Streams of Zion National Park.)
Hierbij de link naar het artikel over de bacterie op de website van de National Park Service:
https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... l-park.htm
(Toxic Cyanobacteria Bloom in the Virgin River and the Streams of Zion National Park.)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer van de Narrows! Bij de Emerald Pools is het echter sowieso niet toegestaan om het water in te gaan. De wandeling is wel de moeite waard. Hopelijk is er wel een zwembad bij jullie hotel, dan kun je daar afkoelen. Een ijsje eten onder de bomen bij de lodge is ook heerlijk!
Of kijk eens naar de Pine creek Falls.
Marianne
Of kijk eens naar de Pine creek Falls.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
We zijn inmiddels een goede week thuis, maar sloten onze reis af in Zion. Redelijk recent dus. Ook erg warm dus op zoek naar verkoeling.
Ik liep The Narrows met mijn zoon (11 jaar) zonder problemen. Eerst navraag gedaan bij een ranger, was geen probleem. Je gaat daar niet snel onder water met je hoofd.
Bij de emerald pools hebben de kinderen kikkervisjes gevangen. In de schaduw.
Zwemmen kon ook werd verteld, als je je aan de voorzorgsmaatregelen hield, maar hebben we niet gedaan. Je hoofd onder water gebeurd nogal snel.
Op het veld, onder de boom, bij de lodge hebben we heerlijk gepicknickt in de schaduw. Heerlijke temperatuur, ook midden op de dag.
Edit: ik zie nu dat ik reageer op een bericht uit 21 juli. Maar misschien heeft iemand anders er nog iets aan.

Ik liep The Narrows met mijn zoon (11 jaar) zonder problemen. Eerst navraag gedaan bij een ranger, was geen probleem. Je gaat daar niet snel onder water met je hoofd.
Bij de emerald pools hebben de kinderen kikkervisjes gevangen. In de schaduw.
Zwemmen kon ook werd verteld, als je je aan de voorzorgsmaatregelen hield, maar hebben we niet gedaan. Je hoofd onder water gebeurd nogal snel.
Op het veld, onder de boom, bij de lodge hebben we heerlijk gepicknickt in de schaduw. Heerlijke temperatuur, ook midden op de dag.
Edit: ik zie nu dat ik reageer op een bericht uit 21 juli. Maar misschien heeft iemand anders er nog iets aan.

Oei, dat hebben wij precies gemist die info. Wij waren er toen ook. Stonden op watchman en onze kinderen hebben uitgebreid in de rivier gezwommen, kopje onder en al 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3795 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 10 Reacties