Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
America the beautiful annual pas/ reserveren NP
America the beautiful annual pas/ reserveren NP
Het zal vast eerder gevraagd zijn, maar ik kan het niet terugvinden...
Het wordt met niet helemaal duidelijk of het nog steeds nodig is om te reserveren voor de NP (bezoek Juli/aug). Wie weet hoe dit zit
Klopt het dat het handig is om een "america the beautiful annual pas" aan te schaffen als je de volgende parken wil bezoeken:
Grand canyon, Bryce, Zion, Yosemite. En kan je die ook in NL al aanschaffen?
Ik ben benieuwd.
Het wordt met niet helemaal duidelijk of het nog steeds nodig is om te reserveren voor de NP (bezoek Juli/aug). Wie weet hoe dit zit
Klopt het dat het handig is om een "america the beautiful annual pas" aan te schaffen als je de volgende parken wil bezoeken:
Grand canyon, Bryce, Zion, Yosemite. En kan je die ook in NL al aanschaffen?
Ik ben benieuwd.
Re: America the beautiful annual pas/ reserveren NP
Ja, voor sommige parken moet je een “timed entry” hebben. Dat staat per park vermeld op de NPS site. Regels veranderen wel eens, dus check voor laatste info die site. Het is/was bijvoorbeeld zo voor Arches, Yosemite en delen van Glacier bijvoorbeeld, maar er zijn er nog (veel) meer.
Ja, bij 4 of meer parken kan het al lonen de pas aan te schaffen. Je kan de entreeprijzen per park ook terugvinden op de NPS site, dus gemakkelijk te berekenen. Je kan de pass gewoon aanschaffen zodra je het eerste park gaat bezoeken…
Paul
Ja, bij 4 of meer parken kan het al lonen de pas aan te schaffen. Je kan de entreeprijzen per park ook terugvinden op de NPS site, dus gemakkelijk te berekenen. Je kan de pass gewoon aanschaffen zodra je het eerste park gaat bezoeken…
Paul
Voor de vier genoemde parken was de entree in 2024 $35 per auto. Dus de America the Beautiful pas is al snel lonend. En misschien wil je later ook nog wel b.v. Capitol Reef of Death Valley toevoegen aan je reis.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou inderdaad sowieso die pas aanschaffen. Dan kun je zoals gezegd nog meer parken kosteloos toevoegen, maar heb je ook de vrijheid om bijvoorbeeld in avond en volgende ochtend even te gaan, afhankelijk van waar je slaapt. Dat zouden anders 2 betaalde entries zijn.
Alleen al het feit dat je er niet over na hoeft te denken en niet hoeft te rekenen is bij bezoek van 2 of meer van genoemde parken het aanschaffen al waard.
Soms heb je hem ook onverwacht nodig. Wij hadden dat tussen Valley of Fire en Las Vegas toen we via de 167 reden. Dat is allemaal Lake Mead National Recreation Area, ook de doorgaande weg. Ik had daar niet bij stilgestaan, maar dan is het wel fijn als je de pas gewoon hebt.
Alleen al het feit dat je er niet over na hoeft te denken en niet hoeft te rekenen is bij bezoek van 2 of meer van genoemde parken het aanschaffen al waard.
Soms heb je hem ook onverwacht nodig. Wij hadden dat tussen Valley of Fire en Las Vegas toen we via de 167 reden. Dat is allemaal Lake Mead National Recreation Area, ook de doorgaande weg. Ik had daar niet bij stilgestaan, maar dan is het wel fijn als je de pas gewoon hebt.
Super dankjewel voor jullie snelle reacties!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yosemite wordt informatie over reserveringen waarschijnlijk binnenkort op de site gezet. Dus hou www.nps.gov/yose in de gaten.
Marianne
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Vaak geeft een terplekke betaalde toegang jou meerdere dagen (soms tot wel 7 dagen) de vrijheid om in en uit te rijden. Je betaalt dan dus niet dubbel als je 's ochtends en 's avonds of de volgende dag nog een keer het park bezoekt.jeppiepruts schreef: ↑09 jan 2025, 14:06...maar heb je ook de vrijheid om bijvoorbeeld in avond en volgende ochtend even te gaan, afhankelijk van waar je slaapt. Dat zouden anders 2 betaalde entries zijn.
Maar eens met de rest, gewoon een pas aanschaffen bij het eerste NP dat je bezoekt. Zoveel makkelijker als je meerdere parken bezoekt.
Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ah, dat is goed om te weten. Ik zie nu inderdaad meerdere parken als Yosemite en Bryce waar de standaard pas 7 dagen geldig is in het park van aanschaf 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht