Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/Galveston - Dallas - San Antonio.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/Galveston - Dallas - San Antonio.
Tips ? -> Houston/galveston - dallas - san antonio
Hi,
Voor iedereen die hier is geweest, is Dallas leuk genoeg om een paar dagen te blijven? ik combineer het met forth worth.
Iemand noemde Dallas b.v heel saai. Maar het is toch een grote stad met uitgaansplekken, bars, wellicht andere culturele dingen etc?
Plan is om hier een dag of 5 te zitten. Beetje rondom kijken en at&t stadium bezoeken arlington area dallas en forth worth rodeo etc.
Houston combineer ik met calveston.
San antonio wil ik ook bezoeken en Austin.
Vooral jullie mening over Dallas ben ik benieuwd naar. Of zijn er meningen als 1 stad hierboven skippen en beter new orleans aandoen.
Let me know.
Hi,
Voor iedereen die hier is geweest, is Dallas leuk genoeg om een paar dagen te blijven? ik combineer het met forth worth.
Iemand noemde Dallas b.v heel saai. Maar het is toch een grote stad met uitgaansplekken, bars, wellicht andere culturele dingen etc?
Plan is om hier een dag of 5 te zitten. Beetje rondom kijken en at&t stadium bezoeken arlington area dallas en forth worth rodeo etc.
Houston combineer ik met calveston.
San antonio wil ik ook bezoeken en Austin.
Vooral jullie mening over Dallas ben ik benieuwd naar. Of zijn er meningen als 1 stad hierboven skippen en beter new orleans aandoen.
Let me know.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/galveston - dallas - san antonio
Misschien heb je iets aan dit topic.
Wij vonden San Antonio leuk, maar verder zijn we geen stedenmensen. Je wilt niets van de natuur meenemen? In welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
Wij vonden San Antonio leuk, maar verder zijn we geen stedenmensen. Je wilt niets van de natuur meenemen? In welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
Re: Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/galveston - dallas - san antonio
Ik kan volop tips geven iver de steden, maar niet over het uitgaansleven. Dallas/Fort Worth en ook Houston zijn natuurlijke enorme steden, dus ik twijfel er niet aan dat er volop uitgaansmogelijkheden zijn, en natuurlijk ook zat musea e.d. Je kunt je er prima een paar dagen vermaken. Maar ik denk dat veel dingen niet heel speciaal zijn, en dat is natuurlijk wat de meeste mensen zoeken op reis. Vandaar dat ik persoonlijk nooit zou aanraden meerdere dagen in die steden door te brengen.
Masr het is persoonlijk natuurlijk. Kijk eens op de Visit Dallas en Visit Houston e.d. websites om te kijken of er voor jou genoeg te doen is voor meerdere dagen.
Masr het is persoonlijk natuurlijk. Kijk eens op de Visit Dallas en Visit Houston e.d. websites om te kijken of er voor jou genoeg te doen is voor meerdere dagen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Re: Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/Galveston - Dallas - San Antonio.
Ik wil in Austin verblijven iets van 6/7 dagen en vanuit daar uit dagripjes doen.
Vanuit Austin kan ik een keer naar san antonio, en housten etc was het plan. Maar wellicht zijn er betere ideeën in die omgevingen.
Natuur wil ik zeker meenemen! bedankt voor de andere post, die had ik inmiddels gelezen.
Ik wil Eind maart begin april erheen. Duur totaal iets van 3 weken vakantie.
Dit s de main route waar ik aan zat te denken. Waarvan vanuit Dallas een binnenlandse vlucht naar Nashville.
Google maps: https://www.google.com/maps/dir/Atlanta ... FQAw%3D%3D
Vanuit Austin kan ik een keer naar san antonio, en housten etc was het plan. Maar wellicht zijn er betere ideeën in die omgevingen.
Natuur wil ik zeker meenemen! bedankt voor de andere post, die had ik inmiddels gelezen.
Ik wil Eind maart begin april erheen. Duur totaal iets van 3 weken vakantie.
Dit s de main route waar ik aan zat te denken. Waarvan vanuit Dallas een binnenlandse vlucht naar Nashville.
Google maps: https://www.google.com/maps/dir/Atlanta ... FQAw%3D%3D
Laatst gewijzigd door knightvision op 19 jan 2025, 13:06, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/Galveston - Dallas - San Antonio.
Voor Houston (Space Center), San Antonio en Brazos Bend zou je naar ons 2024-verslag kunnen kijken.
Het lijkt me veel rijden als je alles vanuit Austin wilt doen.
In welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
Het lijkt me veel rijden als je alles vanuit Austin wilt doen.
In welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
Vanuit Austin een uitstapje naar Houston lijkt me niet te doen. Wij wonen in West Houston, en rijden 2,5 tot 3u naar Austin. Als je naar het Space Center wil moet je daar zeker een half uur bij optellen. Galveston is nog verder. En dat dan x2 als je die dag weer terug wil naar Austin.
Van Austin naar San Antonio kan wel, dat is niet zo ver. Maar plan vanuit Austin dan ook wel tijd voor de Hill Country zou ik zeggen, tenzij je echt alleen steden wil doen (zonde in mijn ogen
).
Van Austin naar San Antonio kan wel, dat is niet zo ver. Maar plan vanuit Austin dan ook wel tijd voor de Hill Country zou ik zeggen, tenzij je echt alleen steden wil doen (zonde in mijn ogen

Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
3 uur rijden in nieuw area is toch niet zo veel ? en inderdaad terug, zal wel nacht worden maar dan ben ik wel weer in austin 

Tja, dat is persoonlijk natuurlijk, maar als je 6-7u in de auto zit op een dag, hoeveel tijd blijft er dan nog over om daadwerkelijk wat te zien?
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Ja en anders als ik het zat ben, dan toch maar lokaal in Houston goedkoop hotelletje boeken, om de volgende dag terug te rijden.
Ff uitzoeken wat goede slaapplekjes zijn in Houston. Heb ik wel een dubbelboeking, omdat ik Austin al boek.
Is autorijden lastig in die streek trouwens? snelwegen, die flyovers? tot nu toe alles gedaan met OV in USA. (californie)
Hopelijk ook genoeg tankstations onderweg bij de snelwegen.
Autorijden hier is niet moeilijk, al heb je genoeg files in de steden. Maar persoonlijk rijd ik liever niet in het donker buiten de steden, overstekend wild.
Terug in Texas!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Misschien toch eerst wat meer inlezen over het autorijden in Amerika in het algemeen aangezien je nog nooit zelf gereden hebt daar? Om dan te roepen dat je wel even heen en weer rijdt van Austin naar Houston en in het donker terug wilt rijden vind ik nog wel wat.knightvision schreef: ↑20 jan 2025, 21:38Is autorijden lastig in die streek trouwens? snelwegen, die flyovers? tot nu toe alles gedaan met OV in USA. (californie)
Voor jouw informatie: Als je met een volle tank wegrijdt uit Austin moet je het normaal gesproken makkelijk redden om heen en weer te rijden naar Houston. De afstand is 165 mijl, keer 2 is 330 mijl. Dat moet je makkelijk kunnen halen op 1 tank. Maar nog beter, zorg dat je met een volle tank uit beide steden wegrijdt. Dan hoef je onderweg ook helemaal niet te tanken.
Overigens, 330 mijl op een dag is nou ook niet weer zoveel dat je daarvoor 's avonds laat in het donker zou moeten aankomen op jouw bestemming. Gewoon 's ochtends op tijd (rond 07:00 - 07:30 u) vertrekken. Dan heb je hele dag voor Houston.
Wat is de noodzaak om 7 dagen in Austin te willen blijven? Juist met een auto kun je heel makkelijk van stad naar stad rijden en op verschillende plekken overnachten. Je hebt 3 weken de tijd schrijf je. Nergens voor nodig om zolang op één plek te willen blijven om van daaruit uitstapjes te maken. Maak een mooi rondje in Texas langs de steden en je zult zien dat dat prima kan. Door het heen en weer rijden vanuit één plek verspil veel tijd. Tijd die je goed kunt gebruiken om onderweg van alles te zien. Alle grote steden bieden voldoende mogelijkheden om er meerdere dagen te verblijven.
Roland
Alles kan. Maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Dan kun je toch veel beter die reistijd en brandstof besparen en gewoon je overnachtingen verdelen over de plekken waar je ook daadwerkelijk bent? Je kunt een mooi rondje rijden met een nacht of 2 oid in elke stad.knightvision schreef: ↑19 jan 2025, 22:143 uur rijden in nieuw area is toch niet zo veel ? en inderdaad terug, zal wel nacht worden maar dan ben ik wel weer in austin![]()
Dallas
Uit je post op te maken begin je in Dallas. Als je op DFW vliegt vanuit AMS, dan kom je vrijwel altijd in de avond aan. Ik zou dan die nacht lekker een overnachtingsoptie in de buurt van het vliegveld zoeken. Er zit genoeg. Als je nog fit bent kun je alvast boodschappen doen. Als je ten westen/noordwesten van het vliegveld een hotel zoekt dan zit er een Central Market op 10 minuutjes oid rijden (Southlake).
Als je een keer wilt schieten en in die omgeving bent kan ik de Texas Gun Experience aanraden. Zit daar op het industrieterrein.
Dan zou ik een dag of 2 tot max 3 uittrekken voor Dallas en Forth Worth, beetje afhankelijk van je interesses. In Dallas is de grote toeristische trekpleister uiteraard het 6th floor museum en het hele gebied daaromheen (JFK). Verder is er niet specifiek iets heel toeristisch, maar is er uiteraard genoeg te doen. Qua uitgaansleven is Uptown the place to be. The Galleria is de grootste mall.
Dan qua natuur en hiking opties: Als je een uitstapje wat verder wilt maken is Wichita falls erg mooi. Maar wel een eind rijden naar het noorden/noordwesten, dus daar zou ik een overnachting bij doen.
Waco
Niet echt veel te doen, maar je komt er doorheen. Hooguit interessant als je fan bent van het HGTV/Magnolia koppel, maar dan nog is het design winkeltje dat ze in downtown Waco hebben een beetje underwhelming.
Austin
Prima uitvalsbasis voor de natuur in de omgeving. Hill copuntry naar het westen. Ins Lake en Longhorn Cavern, Colorado Bend (wel een eindje rijden) Enchanted Rock (ook een eindje rijden, misschien beter combineren met een overnachting in Fredericksburg), Balcones, etc. Mocht je over highway 29 terugrijden naar Austin, stop dan bij de Thirsty Penguin voor frozen Daiquiries. Maar uiteraard pas opdrinken als je terug in je hotel bent!
Verder in Austin: Bezoekje aan het state capitol. Bij zonsondergang naar de bats kijken bij South Congress bridge. Qua uitgaansleven is downtown Austin best leuk. Veel restaurants, BBQ is king en later op de avond "dirty" 6th voor een klein beetje het New Orleans gevoel.
The Domain is de "grote" shopping mall van Austin, maar is niet de moeite waard en vrij uitgestorven, zeker in vergelijking tot de Galleria in Dallas.
San Antonio
Uiteraard 's avonds struinen over de river walk, boottochtje, hapje eten, drankje. Verder veel mooie natuur in de omgeving: Government Canyon, Guadelupe river, Old Baldy (Garner SP), Hill country state natural area. Fredericksburg is een leuk uitstapje, maar ook leuk om te overnachten, bijvoorbeeld tussen Austin en San Antonio in, en dat dan combineren met Enchanted rock SP.
Houston
Naast NASA niet echt heel veel echt toeristische trekpleisters. Ook hier heet de grootste mall "The Galleria", maar nog steeds blijft die in Dallas echt beter. Uitstapje naar Galveston is zeker leuk. Strand, boottochtje, cocktail.
Algemeen:
Vergeet niet om een Buc'ees te bezoeken, je bent in Texas! En als je van lekker eten houdt, ga dan zeker winkelen bij een Central Market.
Andere opties:
Als je in deze hoek van de US bent kun je ook een aantal andere bestemming overwegen, beetje afhankelijk van je exacte plannen, hoeveel tijd je hebt en waar je precies op vliegt en vanaf terug vliegt.
Naar het oosten:
- New Orleans (dag of 2). Voor een stop halverwege is het Louisiana state capitol (in Baton Rouge) op zich grappig. Kost niets, en leuk uitzicht vanuit de observatory. 5 minuten vanaf de Interstate, gratis parkeren. Uiteraard zou ik vanuit New Orleans dan ook een uitstapje naar een van de voormalige plantages plannen.
Naar het westen:
- Big Bend NP - al is een groot deel van het park de aankomende tijd gesloten. Dus alleen doen als je toch naar het westen gaat. Bijvoorbeeld voor een van de onderstaande zaken:
- Carlsbad Caverns NP
- Guadelupe Mountains NP
- Roswell, NM
- Alamordo & White Sands NP
- Diverse gebiedjes in het Lincoln NF met mooie trails
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet helemaal eens met Roel over Waco, het Texas Ranger museum is leuk, Dr.Pepper museum is ook aardig om te zien.
Magnolia Market is inderdaad leuk ls je het programma kent, anders hooguit een aardige korte stop voor koffie en een snelle snack.
Magnolia Market is inderdaad leuk ls je het programma kent, anders hooguit een aardige korte stop voor koffie en een snelle snack.
Ja, idd, Texas Ranger museum helemaal vergeten. Zeker de moeite waard!
Dr Pepper heb ik dan weer niets mee
.
Dr Pepper heb ik dan weer niets mee

En Waco Mammoth NM
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
roelb schreef: ↑21 jan 2025, 11:32Alles kan. Maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Dan kun je toch veel beter die reistijd en brandstof besparen en gewoon je overnachtingen verdelen over de plekken waar je ook daadwerkelijk bent? Je kunt een mooi rondje rijden met een nacht of 2 oid in elke stad.knightvision schreef: ↑19 jan 2025, 22:143 uur rijden in nieuw area is toch niet zo veel ? en inderdaad terug, zal wel nacht worden maar dan ben ik wel weer in austin![]()
Dallas
Uit je post op te maken begin je in Dallas. Als je op DFW vliegt vanuit AMS, dan kom je vrijwel altijd in de avond aan. Ik zou dan die nacht lekker een overnachtingsoptie in de buurt van het vliegveld zoeken. Er zit genoeg. Als je nog fit bent kun je alvast boodschappen doen. Als je ten westen/noordwesten van het vliegveld een hotel zoekt dan zit er een Central Market op 10 minuutjes oid rijden (Southlake).
Als je een keer wilt schieten en in die omgeving bent kan ik de Texas Gun Experience aanraden. Zit daar op het industrieterrein.
Dan zou ik een dag of 2 tot max 3 uittrekken voor Dallas en Forth Worth, beetje afhankelijk van je interesses. In Dallas is de grote toeristische trekpleister uiteraard het 6th floor museum en het hele gebied daaromheen (JFK). Verder is er niet specifiek iets heel toeristisch, maar is er uiteraard genoeg te doen. Qua uitgaansleven is Uptown the place to be. The Galleria is de grootste mall.
Dan qua natuur en hiking opties: Als je een uitstapje wat verder wilt maken is Wichita falls erg mooi. Maar wel een eind rijden naar het noorden/noordwesten, dus daar zou ik een overnachting bij doen.
Waco.............
...................................
Coyote schreef: ↑21 jan 2025, 06:37Misschien toch eerst wat meer inlezen over het autorijden in Amerika in het algemeen aangezien je nog nooit zelf gereden hebt daar? Om dan te roepen dat je wel even heen en weer rijdt van Austin naar Houston en in het donker terug wilt rijden vind ik nog wel wat.knightvision schreef: ↑20 jan 2025, 21:38Is autorijden lastig in die streek trouwens? snelwegen, die flyovers? tot nu toe alles gedaan met OV in USA. (californie)
Voor jouw informatie: Als je met een volle tank wegrijdt uit Austin moet je het normaal gesproken makkelijk redden om heen en weer te rijden naar Houston. De afstand is 165 mijl, keer 2 is 330 mijl. Dat moet je makkelijk kunnen halen op 1 tank. Maar nog beter, zorg dat je met een volle tank uit beide steden wegrijdt. Dan hoef je onderweg ook helemaal niet te tanken.
Overigens, 330 mijl op een dag is nou ook niet weer zoveel dat je daarvoor 's avonds laat in het donker zou moeten aankomen op jouw bestemming. Gewoon 's ochtends op tijd (rond 07:00 - 07:30 u) vertrekken. Dan heb je hele dag voor Houston.
Wat is de noodzaak om 7 dagen in Austin te willen blijven? Juist met een auto kun je heel makkelijk van stad naar stad rijden en op verschillende plekken overnachten. Je hebt 3 weken de tijd schrijf je. Nergens voor nodig om zolang op één plek te willen blijven om van daaruit uitstapjes te maken. Maak een mooi rondje in Texas langs de steden en je zult zien dat dat prima kan. Door het heen en weer rijden vanuit één plek verspil veel tijd. Tijd die je goed kunt gebruiken om onderweg van alles te zien. Alle grote steden bieden voldoende mogelijkheden om er meerdere dagen te verblijven.
Roland
Damn, wat een post ! kijk hier heb ik wat aan ! Bedankt @roelb voor de extra uitgebreide tips, ik ga zeker dit soort zaken bekijken dan !
Overigens is het plan Austin als eerste aan te doen, vanuit daar naar plekken rijden die ik aangaf.
@Coyote Nou ik ga niet met een grote camper op pad, maar met een normale auto

Ik ben ook een jonge 40er, ik zie niet echt in wat er gevaarlijk kan zijn. Uiteraard ga ik nachtwerk proberen te vermijden. Voor de rest als er genoeg tankstations zijn en ik zal het zeker voltanken! hopelijk geen problemen?

Waarom had of heb ik dit idee? jullie tips over gewoon van plekje naar plekje rijden is ook een goed idee. Maar ik dacht dan moet je allemaal hotelletjes boeken en meer voor korte tijd. Dit leek mij een gedoe allemaal op voorhand te doen. Daarom het idee om 1 vaste plek te houden Austin. Vanuit daar dag routes doen. Laatste stop Dallas en vanuit dallas/forth worth naar Nashville vliegen voor mijn laatste dagen van mijn 3 weken.
Waar ik ook aan zat te denken, is het te doen om alles gewoon on the fly te boeken qua overnachting? In de zin van, hier wil ik blijven en dan maar live iets boeken. Lijkt me ook wat onrust geven. Lastig, lastig nu ik jullie feedback hoor!
Qua parkeren, is het makkelijk gratis (redelijke) parking spots te vinden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het heen en weer rijden vanuit een centrale locatie kost je veel meer tijd dan het boeken van een paar hotels....
Gratis parkeren in de steden is denk ik niet zo gemakkelijk; in elk geval niet in San Antonio. Wij zaten daar redelijk centraal zodat we de stad lopend konden bezoeken. Veel handiger dan het vanuit Austin doen.
Marianne
Gratis parkeren in de steden is denk ik niet zo gemakkelijk; in elk geval niet in San Antonio. Wij zaten daar redelijk centraal zodat we de stad lopend konden bezoeken. Veel handiger dan het vanuit Austin doen.
Marianne
In de grote steden is het eigenlijk altijd betaald parkeren. Meestal niet heel duur als je bereid bent een klein eindje te lopen, tenzij er die dag een sportwedstrijd of ander evenement is. Wij gebruiken vaak sites als spot hero om de dag ervoor alvast een betaalbare plek te zoeken en boeken.
Op de bonnefooi kan wel als je alleen in de steden wil overnachten, maar als je overweegt om heen en weer te rijden omdat je het te veel werk vindt om een extra hotel te boeken, wil je dat dan wel onderweg doen? Als je het vooraf doet kun je het op je gemak uitzoeken, en kun je je tijd ter plekke zinvoller besteden.
Op de bonnefooi kan wel als je alleen in de steden wil overnachten, maar als je overweegt om heen en weer te rijden omdat je het te veel werk vindt om een extra hotel te boeken, wil je dat dan wel onderweg doen? Als je het vooraf doet kun je het op je gemak uitzoeken, en kun je je tijd ter plekke zinvoller besteden.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Spot hero, dank je voor de tip. Is het erg duidelijk aangegeven waar je buiten moet parkeren? ik typte gewoon een straat in als test in austin. Je ziet dan een foto van een straat, maar ik zag niet echt parkeernummers of iets. Mits je gewoon dan in die straat kan parkeren. Er was geen garage in die straat zelf. Ik zag 5 fotos van die straat.hemmie schreef: ↑22 jan 2025, 02:19In de grote steden is het eigenlijk altijd betaald parkeren. Meestal niet heel duur als je bereid bent een klein eindje te lopen, tenzij er die dag een sportwedstrijd of ander evenement is. Wij gebruiken vaak sites als spot hero om de dag ervoor alvast een betaalbare plek te zoeken en boeken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor velen van ons is dát juist een onderdeel van de voorpret voor een vakantie naar Amerika.knightvision schreef: ↑21 jan 2025, 19:57Maar ik dacht dan moet je allemaal hotelletjes boeken en meer voor korte tijd. Dit leek mij een gedoe allemaal op voorhand te doen.

Ik heb nog nooit anders gedaan. Een leuke route bedenken, kijken wat je allemaal zou willen doen onderweg (vaak meer dan ik daadwerkelijk doe) en aan de hand van de gemaakte route op mijn gemak motels uitzoeken. Voordeel is dat je dan rustig de tijd hebt om te kijken waar je voordelig kunt overnachten danwel jouw voorkeurs motel uitzoekt.
Natuurlijk kun je dit allemaal ter plekke doen maar dat kost je gewoon tijd die je daar veel beter besteden kunt.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 68 Reacties
- 16818 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-