Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Palo Duro en Caprock Canyon vanuit Amarillo (Route 66)
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Palo Duro en Caprock Canyon vanuit Amarillo (Route 66)
Wij willen graag Palo Duro en Caprock Canyon gaan bezoeken tijdens onze Route 66 dit jaar. Ik vraag me af, zijn deze parken te doen in één dag vanuit Amarillo? We hoeven geen lange hikes te doen, maar een of meerdere wandelingen van 1-3 km is wel leuk.
Indien niet aan te raden, waar overnachten (hotel/motel)? Of terugrijden naar Amarillo? Heeft iemand hier ervaring mee?
Indien niet aan te raden, waar overnachten (hotel/motel)? Of terugrijden naar Amarillo? Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Re: Palo Duro en Caprock Canyon vanuit Amarillo (Route 66)
Als je vroeg vertrekt vanuit Amarillo moet je planning te doen zijn one way denk ik. Maar je rijdt door een heel leeg gebied, Eventueel een overnachting aan het einde in bijvoorbeeld een cabin in Silverton https://silverwindrv.com/rates/ . Je kunt in de 'buurt' zoeken, even duiken in de Google maps....
19 States so far...
Palo Duro Canyon is sowieso heel goed te doen vanuit Amarillo. Caprock Canyon is wat verder weg, dus vaak wel handig om onderweg naar een volgende bestemming te doen, maar kan ook op en neer vanuit Amarillo.
Of bedoel je beide parken op één dag? Dat lijkt me niet echt een optie, je zit al aardig wat uren in de auto, en in Palo Duro kost het best wat tijd om de weg tot helemaal beneden te rijden, en in Caprock Canyon zijn er vrijwel geen korte wandelingen, dus daar heb je wel aardig wat tijd nodig om echt wat te zien.
Of bedoel je beide parken op één dag? Dat lijkt me niet echt een optie, je zit al aardig wat uren in de auto, en in Palo Duro kost het best wat tijd om de weg tot helemaal beneden te rijden, en in Caprock Canyon zijn er vrijwel geen korte wandelingen, dus daar heb je wel aardig wat tijd nodig om echt wat te zien.
Terug in Texas!
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Omdat je Route 66 rijdt zeg je, zou je eens kunnen kijken of je niet op de dag dat je bij Amarillo zou aankomen niet al door kan richting Caprock Canyon.
Tip is om bv dan via Clarendon de TX 70S zuidwaarts te pakken vanaf I40 (tussen Alanreed en Groom) tot aan Turkey. Ik weet niet of jullie ook interesse hebben in Americana / Country muziek maar in Turkey zit het Bob Wills museum. Bob Wills was een van de grote voorvaderen, en heeft via zogenaamde 'texas swing' enorm veel invloed gehad.
Turkey is vlakbij de ingang van Caprock Canyon overigens.
Je zou daarna dan door kunnen naar Silverton (RV Park/Cabins) of Tulia (Lasso Motel / Motel 6).
Vanaf daar kan je de volgende dag door richting Palo Duro en Amarillo en dan je Route 66 weg vervolgen. Interessante stop in het plaatsje Canyon is wellicht nog het Panhandle-Plains Historical Museum.
Zie bijgevoegd kaartje voor Alanreed-Tulia, en voor Tulia-Amarillo.
Tip is om bv dan via Clarendon de TX 70S zuidwaarts te pakken vanaf I40 (tussen Alanreed en Groom) tot aan Turkey. Ik weet niet of jullie ook interesse hebben in Americana / Country muziek maar in Turkey zit het Bob Wills museum. Bob Wills was een van de grote voorvaderen, en heeft via zogenaamde 'texas swing' enorm veel invloed gehad.
Turkey is vlakbij de ingang van Caprock Canyon overigens.
Je zou daarna dan door kunnen naar Silverton (RV Park/Cabins) of Tulia (Lasso Motel / Motel 6).
Vanaf daar kan je de volgende dag door richting Palo Duro en Amarillo en dan je Route 66 weg vervolgen. Interessante stop in het plaatsje Canyon is wellicht nog het Panhandle-Plains Historical Museum.
Zie bijgevoegd kaartje voor Alanreed-Tulia, en voor Tulia-Amarillo.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
- gera_r
- Amerikakenner
Bedankt voor jullie input. Ja, Hemmie, dat was de bedoeling, op één dag. Maar ik merk nu wel dat dat dus niet aan te raden is. Dus we gaan het nu toch maar over twee dagen verdelen.
De route die Michael voorstelt, kwam heel toevallig gisteravond ook in mij op. Het enige nadeel is, dat we dan een stuk van de Route 66 missen. Aan de andere kant ook niet héél erg, omdat we dit deel in het verleden ook al gereden hebben.
Ben blij te vernemen dat er hier en daar nog wat overnachtingsmogelijkheden zijn; ze komen op de boekingssite niet allemaal tevoorschijn. Maar op Google Earth (intikken 'motel in de buurt van -plaatsnaam- zie je ze inderdaad). Silverton of Tulia aan het eind van de eerste dag lijkt me inderdaad wel wat.
Helaas kan ik niets in het voren boeken, want we hebben besloten dat we de hele route op de bonnefooi willen rijden. Hotel op de dag zelf pas reserveren of binnenlopen. We weten dus niet waar we op een bepaald moment zitten. Dus evt. tegen die tijd bekijken en een dag van tevoren beschikbaarheid checken.
De route die Michael voorstelt, kwam heel toevallig gisteravond ook in mij op. Het enige nadeel is, dat we dan een stuk van de Route 66 missen. Aan de andere kant ook niet héél erg, omdat we dit deel in het verleden ook al gereden hebben.
Ben blij te vernemen dat er hier en daar nog wat overnachtingsmogelijkheden zijn; ze komen op de boekingssite niet allemaal tevoorschijn. Maar op Google Earth (intikken 'motel in de buurt van -plaatsnaam- zie je ze inderdaad). Silverton of Tulia aan het eind van de eerste dag lijkt me inderdaad wel wat.
Helaas kan ik niets in het voren boeken, want we hebben besloten dat we de hele route op de bonnefooi willen rijden. Hotel op de dag zelf pas reserveren of binnenlopen. We weten dus niet waar we op een bepaald moment zitten. Dus evt. tegen die tijd bekijken en een dag van tevoren beschikbaarheid checken.
Voor reisverslagen:
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben het andersom gedaan, maar niet in een dag. Dat is ook zonde, ook als je geen hele lange wandelingen maakt.
Je kunt naar ons reisverslag kijken. Wij reisden met een camper.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Ga je de hele Route 66 rijden? Dan kun je ook ons verslag van 2020 erbij pakken. Was geen reis zoals gepland, maar we hebben wel een stukje Route 66 gedaan.
Je kunt naar ons reisverslag kijken. Wij reisden met een camper.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Ga je de hele Route 66 rijden? Dan kun je ook ons verslag van 2020 erbij pakken. Was geen reis zoals gepland, maar we hebben wel een stukje Route 66 gedaan.
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb geen reisverslag maar we hebben in 2023 het stuk Route 66 tussen Chicago en St Louis gereden en kan daar wel nog tips over geven als je wil.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
- gera_r
- Amerikakenner
Door de jaren heen hebben we Route 66 in stukken wel gehad, behalve het deel tussen Albuquerque en Flagstaff. Grootste deel in 2013. Dus de Route 66 is ons niet vreemd. Echter hebben we op bepaalde stukken niet altijd echt aandacht besteed wegens tijdgebrek of wat dan ook. Het deel waar we wel tijd aan besteedden, hadden we soms geen tijd genoeg omdat we de vooraf geplande kms moesten halen (±400 per dag bleek toch teveel) omdat ons hotel gereserveerd stond. Je komt toch van alles tegen onderweg en dat niet alleen, we hadden vaak de meest interessante gesprekken of raakten gewoon de weg kwijt, waardoor het soms een puzzeltocht werd en het allemaal langer duurde dan verwacht...
De wens van mijn man was om de route nog eens goed in zijn geheel te doen en er ook de tijd voor te nemen. Ik wil zelf ook graag dingen bezoeken die net een eindje van de route afliggen. Deze parken bijvoorbeeld, maar ook Meramec Caverns, Taos Pueblo (hebben we ooit moeten overslaan omdat er net een begrafenis was toen wij er waren), Laura Ingalls Wilders' huis in Mansfield MO en zo nog een aantal locaties.
Ik wil geen overnachtingen vastleggen en gewoon maar zien waar we overnachten als het daar tijd voor wordt. We hebben hier een maand voor uitgetrokken. Teveel of te weinig? We zullen het zien. Evt. moeten we onderweg versnellen of kunnen we nog tijd inplannen voor locaties die ik nog achter de hand heb. We laten het maar op ons af komen.
We hebben ons eindpunt echter niet in Los Angeles. Mochten we aan het eind tijd over hebben dan hebben we in Los Angeles niets meer te zoeken, want de pier ook al twee keer gehad. We zullen terugvliegen vanaf San Francisco. Mochten we nog één of meerdere dagen over hebben, dan kunnen we nog Sequoia (nog niet gehad) en/of Yosemite (Glacier Point, niet gehad vanwege asfalteringswerkzaamheden op het moment dat wij er waren 2 jaar geleden) bezoeken. Geen heilig moeten, maar in ieder geval een uitloop tot aan onze vlucht terug, mocht het nodig zijn.
We kijken er erg naar uit, vooral ook omdat ik twee Route 66 apps op mijn telefoon heb geïnstalleerd mét navigatie, zodat het in sommige staten geen puzzeltocht meer hoeft te worden, zoals we eerder ondervonden...
Bedankt voor je link Jojo, zal je verslag lezen.

De wens van mijn man was om de route nog eens goed in zijn geheel te doen en er ook de tijd voor te nemen. Ik wil zelf ook graag dingen bezoeken die net een eindje van de route afliggen. Deze parken bijvoorbeeld, maar ook Meramec Caverns, Taos Pueblo (hebben we ooit moeten overslaan omdat er net een begrafenis was toen wij er waren), Laura Ingalls Wilders' huis in Mansfield MO en zo nog een aantal locaties.
Ik wil geen overnachtingen vastleggen en gewoon maar zien waar we overnachten als het daar tijd voor wordt. We hebben hier een maand voor uitgetrokken. Teveel of te weinig? We zullen het zien. Evt. moeten we onderweg versnellen of kunnen we nog tijd inplannen voor locaties die ik nog achter de hand heb. We laten het maar op ons af komen.
We hebben ons eindpunt echter niet in Los Angeles. Mochten we aan het eind tijd over hebben dan hebben we in Los Angeles niets meer te zoeken, want de pier ook al twee keer gehad. We zullen terugvliegen vanaf San Francisco. Mochten we nog één of meerdere dagen over hebben, dan kunnen we nog Sequoia (nog niet gehad) en/of Yosemite (Glacier Point, niet gehad vanwege asfalteringswerkzaamheden op het moment dat wij er waren 2 jaar geleden) bezoeken. Geen heilig moeten, maar in ieder geval een uitloop tot aan onze vlucht terug, mocht het nodig zijn.
We kijken er erg naar uit, vooral ook omdat ik twee Route 66 apps op mijn telefoon heb geïnstalleerd mét navigatie, zodat het in sommige staten geen puzzeltocht meer hoeft te worden, zoals we eerder ondervonden...

Bedankt voor je link Jojo, zal je verslag lezen.
Laatst gewijzigd door gera_r op 27 feb 2025, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor reisverslagen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb Route 66 ook al meerdere keren gereden. Een keer helemaal van Chicago naar Los Angeles en een keer of 4 (grote) delen ervan. Vorig jaar mei nog het stuk vanaf Oklahoma City tot St. Louis. Ook ik heb toen Meramec Caverns bezocht. Vond dat erg mooi en ben blij daar een tour gedaan te hebben, een aanrader!
Toen ook weer in het Munger Moss Motel in Lebanon, MO overnacht, inmiddels ook alweer voor de 3e keer. Vind ik echt zo'n typisch Route 66 motel met een prachtig neon sign die ze 's avonds aanzetten. Hele betaalbare kamers die je even terug in de tijd brengen. Ook een aanrader.

Roland
M.b.t. route 66 is het Nederlandse boekje 'route 66 planner ' van Martine Piket een aanrader. https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... 6-planner/
Het beschrijft de hele route opgedeeld in dagelijks te rijden stukken, met voor iedere dag 3 overnachting en restaurant suggesties in 3 prijscategorieën, alsmede interessante sight seeings.
Het beschrijft de hele route opgedeeld in dagelijks te rijden stukken, met voor iedere dag 3 overnachting en restaurant suggesties in 3 prijscategorieën, alsmede interessante sight seeings.
19 States so far...
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben toen het boek Route 66: EZ66 Guide for Travellers gebruikt i.c.m. internet.
https://www.amazon.nl/Route-66-Traveler ... d_source=1
https://www.amazon.nl/Route-66-Traveler ... d_source=1
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 7717 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger