Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles veilige buurten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Los Angeles veilige buurten

Bericht door Timb »

Hoi,

Ik heb al een beetje gezocht op het forum, maar kan niet echt iets vinden. In februari ga ik met mijn zoon een kleine rondreis maken en ook LA zit daar bij in. Ik lees zoveel verschillende dingen over buurten met veel zwervers en waar mensen zich onveilig voelen. Als we aankomen wil ik graag een hotel dicht bij het vliegveld. Daar haal ik ook de auto op. Daarna staat Universal, Warner Brothers en Hollywood omgeving op de planning. Ik heb hotels gezien in Hollywood, maar ook daar is het veel verschillend qua buurt. Hebben jullie tips/ideeën.

Gr. Tim
mtl
Amerika-expert

Re: Los angeles veilige buurten

Bericht door mtl »

Tijdens mijn laatste bezoek aan LA in 2018 stikte het in downtown van de daklozen-tentenkampen. Weet niet hoe het nu is. Ik was er voor een thuiswedstrijd van de Kings maar mijn wandeling van 15-20 minuten naar mijn hotel s'avonds na afloop ging zonder problemen.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Qua algemene criminaliteit is het in LA niet veel hoger dan de grote steden hier in Texas bijv. maar dat lees je meestal niet in het nieuws. Iedere grote stad in de VS heeft zwervers en problemen die daar mee komen. Qua veiligheid is die populatie heel erg lastig in te schatten. Ik loop meestal de andere kant op als er 1 staat te schreeuwen of ander vreemd gedrag vertoont.

Rond het vliegveld heb je wel 20 hotels van alle grote ketens waar je niet echt fout kunt gaan als het enkel voor een overnachting is.

De walk of fame en dat omliggende gebied is een beetje vervallen tourist trap naar mijn mening, leuk om een keer te zien maar daar zul je wel zwervers tegen komen. Ik zou daar geen hotel boeken maar eerder in West Hollywood of Beverly Hills, ze hebben daar ook betaalbare opties. Met een auto kun je vanuit daar door de duurdere wijken en heuvels rijden. Daar vind je dan weer weinig zwervers maar ik weet niet in hoeverre ze daar nog last hebben van de wildfires eerder dit jaar. Griffith Observatory is ook top om te doen, vooral rond zonsondergang. Je kunt ook aan de andere kant bij Universal of richting Burbank een hotel boeken zodat je dichter bij Universal en Warner Brothers zit, daar is het ook wel prima qua veiligheid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens in het All about LA topic (zie de sticky hierboven).
Wij hebben bij LAX eens in de BW aan de W Century Blvd overnacht. Prima hotel, maar weinig restaurants in de buurt. Voor 1 nacht niet gek. Je zou eens in Marina del Rey of Santa Monica kunnen kijken. De pier zal sowieso leuk zijn met je zoon, net als een fietstocht langs het strand.
Hoeveel tijd heb je voor LA?

Marianne
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

In 2022 hadden wij dezelfde vraag over een goed hotel in de buurt van de autoverhuur. Wij kwamen uiteindelijk uit bij
Holiday Inn Express Los Angeles LAX Airport
en waren daar erg tevreden over. We werden met de shuttle opgehaald en hebben ingecheckt. Na een dutje hebben we een lekkere wandeling gemaakt naar de autoverhuur. Daarna hebben we wat eerste boodschappen gedaan en hebben we gegeten in een naast gelegen Sizzler restaurant. Aan de overkant van het hotel is een McDonald.
De buurt voelde erg veilig. Zie daarvoor ook de reviews bij Booking.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Bedankt voor jullie tips! Holiday Inn Express Los Angeles LAX Airport heeft idd goede reviews en ook dichtbij mijn autoverhuurder. Die nemen we denk ik. Daarnaast ga ik eens zoeken in Burbank of anders Santa Monica!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Trom schreef:
26 mei 2025, 00:14
In 2022 hadden wij dezelfde vraag over een goed hotel in de buurt van de autoverhuur. Wij kwamen uiteindelijk uit bij
Holiday Inn Express Los Angeles LAX Airport
en waren daar erg tevreden over. We werden met de shuttle opgehaald en hebben ingecheckt. Na een dutje hebben we een lekkere wandeling gemaakt naar de autoverhuur. Daarna hebben we wat eerste boodschappen gedaan en hebben we gegeten in een naast gelegen Sizzler restaurant. Aan de overkant van het hotel is een McDonald.
De buurt voelde erg veilig. Zie daarvoor ook de reviews bij Booking.
Die ervaring (3x) hebben wij ook met dit hotel. Wel even geleden voor ons en inmiddels gerenoveerd dacht ik, maar goed gelegen aan de toegangsweg naar LAX en op loopafstand van de autoverhuurbedrijven. Ik zou daar zo weer boeken.

Edit:
Ik zie net dat wij niet in het Holiday Inn Express lagen, maar het Holiday Inn Los Angeles - LAX Airport
9901 S La Cienega Boulevard, Los Angeles, California 90045 United States. (ook met een Mac Donalds voor de deur :lol: )
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Los Angeles veilige buurten

Bericht door jojostravelusa »

Wij zaten eens in de Safari Inn in Burbank. Niks mis mee en maar 4 mijl van Universal Studio's.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
jude
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jude »

Wij zaten in redondo beach, fijne omgeving. En ongeveer 15 minuten van het vliegveld vandaan. Daar ook geen zwervers in tegenstelling van downtown LA.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Allemaal wel erg duur zeg. 200 euro voor 1 nacht voor de Safari inn bijvoorbeeld. 250 euro voor Holliday inn.

Ik ben nu hier op uitgekomen:

20 februari t/m 21 februari

- Ayres Hotel Manhattan Beach 158 euro

21 februari t/m 23 februari

- Ramada by Wyndham Burbank Airport 317 euro.

Dan maar een klein stukje met de auto. Dag 1 halen we de auto op bij het Marriot hotel en dat is 10 minuutjes van Ayres Hotel Manhattan Beach.

Universal en Warner zijn 15 minuutjes van Ramada by Wyndham Burbank Airport
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kijk niet mee op van prijen van 200 euro of meer. Waar kijk je nu, bij booking.com ofzo? Niet rechtstreeks? Misschien kun je korting krijgen bij sommige ketens als je ANWB-lid bent (kies dan voor AAA-korting).
Hou er rekening mee dat bij bijvoorbeeld booking de prijs in euro nu naders kan zijn dan wanneer je ter plekke betaalt.

Marianne
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ik kijk bij beide, maar bij booking.com heb ik vaak voor een paar euro meer nog de mogelijkheid om te annuleren. Aangezien februari nog ver weg is denk ik dat ik regelmatig nog een tour doe langs alle hotels om te kijken of het beter/goedkoper kan ;-)
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Nav dit forum had ik het Tilt hotel in Burbank geboekt. Daar kan je parkeren en dan is universal aan te lopen 0,9M. Mijn zoontjes van 5 en 10 konden dat prima lopen en het was een prima hotel, er zit een Starbucks tegenover. Hotel serveert geen ontbijt itt wat de site wellicht aangeeft.

Tip 1: kaartjes voor Universal had ik via Get your guide, 1 dag + 1 dag gratis
Tip 2: ga niet ontbijten bij sweet Lily bakert café, erg lekker maar vreselijk duur
Tip 3: de pizza’s bij de PieSpace Pizzeria waren heerlijk!

Wij waren er eind april.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer