Topic vergelijking verblijven in Houston en Orlando area
In de zomer van 2026 gaan wij naar de VS, dat staat vast . Ook staat vast dat wij een cruise met MSC willen maken. Ik ben daar Diamond member en de afgelopen cruise vanuit NY is goed bevallen. Voor ons blijven er nu 2 opties over: de regio Houston (port Galveston) en regio Orlando (port Canaveral). Beide zijn goed aan te vliegen (rechtstreeks vinden wij fijn) en ook redelijk betaalbaar qua prijs. Maar ja, als je bijnaam Laredo is wil je natuurlijk ook een keer naar Texas de vraag is nu even hoe graag ik dat wil en of nu (met 2 kinderen) de juiste tijd is of dat ik beter nog wat langer kan wachten en op safe kan gaan. Totale reisperiode is 4 weken (waarvan 7 nachten op een cruise). Er blijven dus nog genoeg dagen over voor een leuke rondreis.
Met op safe bedoel ik trouwens: wij zijn al vaker in Florida geweest en vinden de huizen op een gated community altijd fijn, compleet en goed betaalbaar. Een snelle zoekactie levert in de omgeving Houston ook resultaten op maar een stuk minder. Zijn er mensen met ervaringen van een 3 bedroom townhouse of Condo in die omgeving? Aan de ene kant is het leuk om eens ergens anders te komen aan de andere kant is Florida gewoon een heel fijne staat met genoeg te doen voor kids, een handige cruise terminal etc etc. Ik ben vooral op zoek naar tips en adviezen voor Texas en de omgeving van Houston.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Ik woon in Houston, en eerlijk gezegd zou ik niet wten waarom je hier langere tijd op vakantie zou willen zijn. Natuurlijk is er best wel wat te doen, het is een enorme stad, maar het is ook gewoon een standaard grote stad in de VS. Alleen NASA is nog wel bijzonder (maar heb je dan ook weer in FL), en je kunt naar Brazos Bend SP voor alligators (maar FL heeft daar meer van).
In Texas zelf is natuurlijk genoeg te zien en te doen wat een rondreis de moeite waard maakt, maar dan heb je al snel grote afstanden (tenzij je je beperkt tot het oosten van TX, maar dan mis je het prachtige west-TX), heel anders dan Florida. Ik denk dat je dus goed moet bedenken wat voor soort rondreis je wil doen, en dan kijken wat daar bij past.
En vraag je ook af of er voldoende leuke dingen zijn voor de kids in Texas, onze ervaring met rondreizen toen de kids jong waren was dat ze het continu rijden toch niet zo leuk vonden met als resultaat dat het toch weer Florida werd met de pretparken.
En tja, nu woon ik er ...
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Texas in de zomer lijkt me niet zo fijn. Als je iets anders wilt dan Florida kun je misschien ook naar het westen kijken? Seattle bijvoorbeeld? Of San Diego? Maar dat zijn dan wel heel andere vakanties dan in een huis in Florida.
Dank voor alle reacties. Goed om mee te nemen. Texas in de zomer is niet fijn vooral vanwege de temperatuur? Of nog andere redenen?
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Texas in de zomer is bloedheet, en rond Houston vaak enorm vochtig, dat maakt het erg lastig dingen buiten de doen. Verder zijn er geen problemen met TX in de zomer (de kans op orkanen is een stuk groter in Florida), maar ik zou de warmte zeker niet onderschatten.
Blijf het toch bijzonder vinden dat mensen het orkaan seizoen altijd aankaarten voor Florida terwijl er in de praktijk niet heel veel van die orkanen daadwerkelijk Florida raken met volle kracht. En zodra ze aan land zijn gekomen zwakken deze orkanen al snel af, in alle jaren dat wij op vakantie waren in Florida in September hebben we er nooit 1 meegemaakt.
De eerste orkaan die we echt mee hebben gemaakt was afgelopen jaar toen deze vlak onder ons langs ging over de Kissimmee regio. En als ik dan kijk naar de schade in dat gebied viel het reuze mee omdat de orkaan al enorm afgezwakt was voordat hij deze regio bereikte. Er waren uiteraard de nodige bomen omgewaaid, grote borden die al niet zo stevig meer waren en schade aan de oudere daken. Verder naar de kust was het allemaal wat heftiger en daar zag je wel de nodige schade aan de minder stevig gebouwde huizen. Ik denk dat je toch meer angst moet hebben voor de tornado's aangezien die zich niet laten voorzpellen terwijl de orkanen al langere tijd in beeld zijn en dat ze toch een aardige projectie hebben van het pad van de orkanen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Reageerde je op mij? Ik haalde juist orkanen aan omdat die vaak worden genomen als reden om niet naar het zuidoosten van de VS te gaan in de zomer, maar voor het geval dat Laredo zich daar zorgen om maakte gaf ik aan dat die kans in TX nog een stuk kleiner is dan in FL, dus zeker geen reden om FL boven TX te verkiezen.
Ik sluit me er verder bij aan dat de kans erg klein is dat je met een orkaan te maken hebt (en daar ook zeker niet mijn vakantiplannen door laten bepalen), maar ik zou ook niet onderschatten wat de gevolgen zijn als je er wel een treft. Vorig jaar 80u zonder stroom gezeten hier in Houston na Beryl, als ik op vakantie was zou ik zeker de regio ruim op tijd verlaten.
Qua warmte en vochtigheid is Florida toch ook wel pittig in juli/augustus? Althans dat staat mij nog bij van de laatste zomervakantie daar in 2011. In 2023 zaten we in Florida met kerst en dat is natuurlijk niet te vergelijken. Als ik het goed begrijp is de warmte en vochtigheid in Houston / Texas nog hoger dan in Florida?
Ik ben nooit in de zomer in Florida geweest, maar volgens mij is dat meer een tropisch klimaat. Ja, nog vochtiger, maar ook iets koeler en vaak regen. Houston is vaak warmer volgens mij, en ook enorm vochtig, maar vaak uiteindelijk weinig regen. Eerlijk gezegd lijken beide me niet ideaal in de zomer. Het probleem in TX is ook dat zo gauw je wat verder van de kust bent (aangenomen dat je meer wil zien dan Houston ) het klimaat vooral enorm heet en droog wordt. De woestijn in de zomer is ook niet fijn.
Wij hebben een paar jaar in Orlando gewoond en wonen nu in Austin. Als Orlando of Houston de enige twee opties zijn zou ik net als de andere reacties boven mij ook voor Orlando/Florida kiezen. Het is hier in Texas nog een stuk warmer en het is lang niet zo toeristisch als in Florida, je hebt minder opties voor vrijwel alles. Buiten Houston wordt het iets minder qua luchtvochtigheid maar wordt het vaak ook een paar graden warmer. Het is regelmatig richting de 40 graden, weinig wind, geen bewolking, enz. En s'nachts blijft het vaak boven de 30 graden dus s'ochtends is er ook geen verkoeling. Je moet echt een heel stuk rijden voordat de temperaturen aangenamer worden vanuit Houston.
Ja ik ga toch eens kijken naar andere vertrekhavens voor de cruise. Het zit hem vooral ook in de prijzen van de (rechtstreekse) vliegtickets. Tampa komt nu op 4200 euro voor 4 personen (2 kids en 2 volwassenen). Houston zit rond de 3500 euro. Ik zie dat er ook genoeg prijzen te vinden zijn voor rond de 3000 euro dus zoek toch even verder naar ons startpunt voor de reis volgend jaar zomer.
Dank voor de feedback over Houston en omgeving. Dat lijkt toch minder interessant te zijn voor ons. We keken vooral naar vertrekhavens van MSC cruises en dan zit je vast aan Galveston, Miami en Port Canaveral. Ook daar ga ik verder kijken naar andere cruisemaatschappijen.
Wij zijn twee weken geleden terug gekomen van drie weken Texas inclusief 6 nachten cruise met Royal Caribbean. Wij hebben Florida ook diverse malen bezocht en wilden ook eens iets anders. Lang verhaal kort, een fantastische tijd voor het hele gezin. Wij hadden onze twijfels mbt de periode en ja het is warm maar wij hebben het niet gekker ervaren dan in Florida. Rondreis betrof een trip tussen de steden Houston, Austin, San Antonio en Dallas. Tussendoor verbleven wij ook in de Texas Hills. De mensen maken in dit geval de staat. Gewoon doen
Dont mess with Texas
Je kunt ook op Denver of iets dergelijks vliegen. In die omgeving wat tijd doorbrengen en dan langzaam richting Houston reizen voor de cruise, dan kun je Dallas, Austin, San Antonio etc meenemen. Of elders wat tijd door brengen en dan een binnenlandse vlucht pakken. Met 4 weken zijn er genoeg mogelijkheden.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.