Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route van Sequoia naar Death Valley
Route van Sequoia naar Death Valley
Wat vinden jullie de beste route van Sequoia NP naar Death Valley (Stovepipe Wells)? Er zijn een aantal mogelijkheden en we zijn benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat!
Anita
Anita
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Anita,
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd, er is al een paar keer wat over geschreven.
Mijn voorkeur gaat uit om bij Bakersfield de CA-178 oost te nemen en dan langs Lake Isabella te rijden een schitterende route langs de Kernriver, je kan er ook wat over lezen in ons reisverhaal van 2001, veel plezier en goede reis.
Gr.
Rob
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd, er is al een paar keer wat over geschreven.
Mijn voorkeur gaat uit om bij Bakersfield de CA-178 oost te nemen en dan langs Lake Isabella te rijden een schitterende route langs de Kernriver, je kan er ook wat over lezen in ons reisverhaal van 2001, veel plezier en goede reis.
Gr.
Rob
Inderdaad, wij hebben ook deze route genomen via Bakersfield, maar dan andersom. Als je deze route neemt, rij dan even tot Lone Pine, vanwaar je een schitterend zicht hebt op het hoogste punt van California, Mount Whitney. Het is echt curieus, bovenop de berg zie je sneeuw, en dat terwijl de woestijn zo dichtbij is. In het dorpje Lone Pine werden bovendien tal van films opgenomen en terecht het lijkt zo weggeplukt uit een western. Als ik de reis nog eens zou overdoen, zou ik zeker hier overnachten in plaats van in het NP. Het "hotel" in Stovepipe Wells vond ik niet echt een aanrader...
Best,
Ginie
Best,
Ginie
-
- Amerika-newbie
reaktie
Hoi anita,
Wij plannen ook deze rit in onze usatrip, maar dan in omgekeerde volgorde.
Death Valley (Dantes view) in de vroege morgen (voor 9h).
Dan Stovepipe wells naar Ridgecrest en zo naar lake isabelle.
Tussen 16 en 19h rijden we dan via Bakersfield-Visalia naar
Three Rivers (Lazy J Ranch) om de dag erna Kings/Sequioa
te verkennen.
Groetjes Lou (Smout)
Wij plannen ook deze rit in onze usatrip, maar dan in omgekeerde volgorde.
Death Valley (Dantes view) in de vroege morgen (voor 9h).
Dan Stovepipe wells naar Ridgecrest en zo naar lake isabelle.
Tussen 16 en 19h rijden we dan via Bakersfield-Visalia naar
Three Rivers (Lazy J Ranch) om de dag erna Kings/Sequioa
te verkennen.
Groetjes Lou (Smout)
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Anita, ik sluit me aan bij de vorige reacties. De route langs Lake Isabella en Kern River is ontzettend mooi, echt de beste keuze om van Sequoia naar Death Valley te gaan.
En ook met de tip van Ginie, om in Lone Pine te overnachten, ben ik het helemaal eens. Ginie, je hebt het over een gebied waar veel westerns zijn opgenomen, je bedoelt vast en zeker de Alabama Hills. Schitterend! Maar een paar minuten van Lone Pine vandaan, een van de mooiste plekjes van Amerika waar wij ooit zijn geweest.
In ons reisverslag van 2003 beschrijven wij de route langs Lake Isabella, en bij 'overige bezienswaardigheden' hebben we een stuk staan over de Alabama Hills en de Whitney Portal Road. Het adres van onze site is http://www.case23.com
Groetjes, Henriëtte
En ook met de tip van Ginie, om in Lone Pine te overnachten, ben ik het helemaal eens. Ginie, je hebt het over een gebied waar veel westerns zijn opgenomen, je bedoelt vast en zeker de Alabama Hills. Schitterend! Maar een paar minuten van Lone Pine vandaan, een van de mooiste plekjes van Amerika waar wij ooit zijn geweest.
In ons reisverslag van 2003 beschrijven wij de route langs Lake Isabella, en bij 'overige bezienswaardigheden' hebben we een stuk staan over de Alabama Hills en de Whitney Portal Road. Het adres van onze site is http://www.case23.com
Groetjes, Henriëtte
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 891 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-