Je zou het in een (hele lange) dag kunnen dag kunnen doen als je via Bakersfield en Fresno rijdt. Dan mis je echter Death Valley en de Tioga Pass. Zoals al gezegd is overnachten in Death valley aan te raden. Wij doen zelfs nog een tussenstop tussen Death valley en Yosemite, vlak voor de ingang van het park. Het kan wel in 1 keer maar dan heb je weinig tijd voor Mono Lake en voor het oostelijke deel van Yosemite. Ik vind Tuolumne Meadows een prachtig gebied, maak daar zeker een korte wandeling.
Kijk eens in ons 2006-verslag vanaf 10 augustus voor de route naar Yosemite.
Via Sequoia NP kan ook. Reken dan op twee hele dagen rijden van Las Vegas via DV en Sequoia (door het park) naar Yosemite. Eigenlijk moet je dan nog meer tijd rekenen als je ook de sequoia's wilt bekijken. Daar zul je de auto voor uit moeten en een stuk moeten lopen.
Zelf vind ik de Kings Canyon Scenic byway erg de moeite waard, maar daar mag je wel een paar uur voor uittrekken. Zie ook ons 2006-verslag, begin augustus.
Voor de overnachting in Yosemite kan ik Yosemite Lodge of Curry Village aanbevelen. Housekeeping Camp vinden wij geweldig (een tent met bedden, een picknick tafel en een fire ring aan de Merced river) maar het is wel primitief en je moet zelf voor beddegoed zorgen (is te huur).
Curry Village heeft cabins en tent cabins. De cabins met sanitair zijn vaak snel volgeboekt, maar de cabins zonder sanitair zijn meestal nog wel beschikbaar. CV heeft aardig wat voorzieningen (zwembad, bufetrestaurant, food corners, winkels) en met de shuttlebus ben je zo bij alle andere bezienswaardigheden in de vallei.
De Lodge is luxer, maar het zal moeilijker zijn om daar nog iets te krijgen. Voor alle accomodatie geldt wel dat er vaak op het laatste moment nog wat vrij komt, dus regelmatig kijken is verstandig. Zie
http://www.yosemitepark.com
Marianne