Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routeadvies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
robdrika
Amerika-ontdekker

Routeadvies

Bericht door robdrika »

Dit is dan de route zoals wij hem globaal voor ogen hebben.
Er zit nog ruimte in dus adviezen en op- en aanmerkingen zijn welkom.
Wij vertrekken op 21 april naar New York en beginnen 2 dagen later aan deze trip.
dag 1 Los Angeles - Kingman
dag 2 Kingman - Grand Canyon (Tusayan)
dag 3 Grand Vanyon
dag 4 Grand Canyon - Page
dag 5 Page
dag 6 Page - Monument Valley
dag 7 Monument Valley - Mesa Verde
dag 8 Mesa Verde - Arches (Moab)
dag 9 Arches
dag 10 Arches - Capitol Reef (Torrey)
dag 11 Capitol Reef - Kadochrome Basin (Cannonville)
dag 12 Kodachrome Basin - Bryce Canyon
dag 13 Bryce Canyon
dag 14 Bryce Canyon - Zion (Springdale)
dag 15 Zion - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas - Sequoia
dag 18 Sequoia - Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite - San Francisco
dag 21 San Francisco (Alcatraz etc.)
.......
dag 26 San Francisco - Amsterdam
groeten,
Rob
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Dit is een beetje dezelfde route die wij gaan doen in juni. Wij hebben wel een extra dag LA (om warner bros. te bezoeken). ook een dagje langer Moab is aan te raden. Wij waren ook eerst van plan sequoia te bezoeken, maar hebben dit laten vallen. Grote bomen vind je ook in Yosemite. In plaats daarvan zou ik van Las Vegas naar Death Valley rijden en zo de trip verder zetten naar Yosemite. Maar dat is persoonljke keuze he :wink:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Ziet er goed uit hoor!

Ik zou, als je toch nog dagen "over" hebt, nog een dag langer in Zion blijven.
Vanuit San Francisco kun je ook makkelijk een dag een stukje Highway 1 doen naar bijvoorbeeld Monterey en de 17 miles drive. De kust is daar zo mooi met al die rotsen, dat moet je gewoon ook gezien hebben! :doublethumb:

Je kunt dit op je gemakje doen, je hoeft niet helemaal naar beneden om de sfeer goed te proefen hoor!

Veel plezier, het schiet al lekker op he?

Manon
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Rob,

Kodachrome Basin is wel leuk maar is maar een klein park. Je kunt het, zeker na het andere natuurgeweld, vrij snel bekeken hebben. Ik zou in één dag rijden van Capitol Reef naar Bryce. De extra dag kun je dan in Moab gebruiken.
Van Las Vegas zou ik ook naar Death Valley gaan en Sequoia overslaan.

Een mooie reis verder, met genoeg tijd overal

Hanny
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Als je toch zo veel dagen over hebt zou ik toch ook Los Angeles gaan bekijken. Het is ook niet mijn favoriete stad, maar als je er toch bent........ Of je moet er al eens geweest zijn, maar anders kan je je er best een dag of 2 vullen.

En ook bij Moab zou ik een dag extra verblijven en dan met name voor Canyonlands!

Ook een deel van de kustweg onder San Francisco is absoluut aan te raden (bijv. zoals gezegd naar Monterey en Carmel).

En natuurlijk San Francisco zelf!!! Kan je je ook prima een paar dagen vermaken :D :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Rob,

Van Las Vegas rechtstreeks naar Yosemite gaat niet omdat de Tioga Pass nog niet open zal zijn, dus je komt wel langs Sequoia. Wil je dat echt goed kunnen bekijken dan moet je daar wel wat tijd voor uittrekken. Je kunt ook overwegen om door Death Valley te gaan en daar te overnachten, en dan de volgende dag naar Sequoia of Yosemite rijden. Bij de zuidwestingang van Yosemite kun je ook sequoia's zien. Hoe dan ook, ik zou op het stuk van Las Vegas naar Yosemite minstens 1 dag extra plannen. Liever nog twee, dan kun je ook nog in Kings Canyon de scenic byway doen. Ik denk dat dat prachtig is in het voorjaar, net als de watervallen in Yosemite trouwens. Neem daar echt de tijd voor wat wandelingen!

Verder zou ik de overnachtingen bij Bryce en Zion net andersom doen: twee nachten Zion en 1 nacht Bryce. Je kunt het ook wat van het weer af laten hangen; Zion is in die periode waarschijnlijk veel aangenamer dan Bryce waar je nog kans op sneeuw hebt. Heel mooi, maar om te
wandelen wat lastig.

Ik zie bij de Grand Canyon Tusayan staan. Willen jullie niet in het park overnachten? Tusayan is natuurlijk wel dichtbij maar toch heel anders dan wanneer je aan de rim zit. De lodges zijn heel betaalbaar.

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik zou zeker 2 dagen kustroute en minstens 1 dag LA inplannen

Edit: ik zie dat je geen rondje maakt.
Toch zou ik in het begin 1 dag LA plakken en misschien aan het einde inderdaad een dagje richting Monterey/17-miles drive rijden.
Schijnt een erg mooi stukje Amerika te zijn en 5 dagen San Fran lijkt me persoonlijk wat veel (nou ja..je vermaakt je er wel natuurlijk, maar er zijn ook nog zoveel andere dingen die je kan doen)
robdrika
Amerika-ontdekker

Bericht door robdrika »

Bedankt voor jullie snelle reactie.
De suggesties voor Moab, Bryce en Zion (wij wandelen graag) nemen we zeker in overweging.
Over sequoia hadden wij ook al twijfels, waarschijnlijk gaan we via death valley en een extra overnachting door naar Yosemite en dan naar highway 1.
En inderdaad, het schiet al heel lekker op.
Rob+Drika
robdrika
Amerika-ontdekker

Bericht door robdrika »

inderdaad Iris, 5 dagen SF leek ons ook te veel en wij hadden dan ook het idee om onderweg hier en daar er een dag aan te plakken.
groeten
Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Hallo Rob,

Van Las Vegas rechtstreeks naar Yosemite gaat niet omdat de Tioga Pass nog niet open zal zijn, dus je komt wel langs Sequoia. Wil je dat echt goed kunnen bekijken dan moet je daar wel wat tijd voor uittrekken. Je kunt ook overwegen om door Death Valley te gaan en daar te overnachten, en dan de volgende dag naar Sequoia of Yosemite rijden. Bij de zuidwestingang van Yosemite kun je ook sequoia's zien.
Er van uitgaande dat de Tioga Pass dicht is zou je het volgende kunnen doen:

Via Death Valley en kort bezoek Sequoia
dag 17 Las Vegas - Death Valley (170 mi, 4.45 uur via Shoshone naar Stovepipe Wells)
dag 18 Death Valley - Three Rivers (290 mi, 7 uur)
dag 19 Three Rivers - Sequoia -Yosemite (200 mi, 4.33 uur)
dag 20 Yosemite
dag 21 Yosemite - San Francisco

Dag 19 zul je wel een hele dag bezig zijn als je in Sequoia NP de sequoia's wilt bekijken, of de Kings Canyon Scenic byway wilt rijden. Ik heb er een dag bijgeplust, maar toch maar 1 volle dag in Yosemite, daar kan nog wel een dag bij.

Via Death Valley en de 395
dag 17 Las Vegas - Death Valley (170 mi, 4.45 uur via Shoshone naar Stovepipe Wells)
dag 18 Death Valley - Lee Vining (205 mi, 5 uur)
dag 19 Lee Vining-Yosemite (195 mi, 4.30 uur via de 108)
dag 20 Yosemite

Een mooie route, maar misschien is de 108 ook nog gesloten, dan moet je nog iets noordelijker doorsteken. Onderweg kun je nog Bodie bekijken.

Rechtreeks naar Sequoia NP
dag 17 Las Vegas - Sequoia (Three Rivers) (375 mi, 6.45 uur)
dag 18 Sequoia
dag 19 Sequoia - Yosemite
dag 20 Yosemite

Zo mis je Death Vally, en de route vanaf Las Vegas is niet erg mooi. Wel lekker doorrijden. Misschien kun je ook op dag 18 al doorrijden richting Yosemite, maar ik vind Sequoia een park waar je voldoende tijd voor moet nemen.
In alle schema's zou nog een dag extra niet gek zijn, zeker als jullie van wandelen houden. Doe bv de Panorama Trail in Yosemite (met de bus naar Glacier Point en dan langs de Nevada en Vernal Falls naar de vallei lopen).

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef: of de Kings Canyon Scenic byway wilt rijden.
Marianne
Als die al open is, toen wij er eind april/begin mei 2001 waren was hij nog dicht :cry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:
Martin & Marianne schreef: of de Kings Canyon Scenic byway wilt rijden.
Marianne
Als die al open is, toen wij er eind april/begin mei 2001 waren was hij nog dicht :cry:
Dan had je wel pech Rob:
The road to Cedar Grove usually opens in mid-April and the Mineral King Road by Memorial Day—weather permitting. Zie http://www.nps.gov/seki

De andere Rob is er half mei als ik het goed zie, dus zou moeten lukken.

Marianne
robdrika
Amerika-ontdekker

Bericht door robdrika »

Ik denk dat we voor de optie Death Valley - 395 - Yosemite gaan.
Lijkt mij een mooie route.

Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer