Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
koffiezetten in hotel
koffiezetten in hotel
Kan iemand mij vertellen of je ook zelf koffie kunt zetten met eigen (gemalen snelfilter) koffie in de hotels?
Ik heb nl gehoord dat de koffie apparaten daar vaak met pads werken.
Zijn het niet dezelfde apparaten als wij in Nederland kennen met gewoon een filter om schepjes koffie in te doen?(dus niet de senseo)
En kan je in de VS gewoon gemalen koffie kopen of evt oploskoffie?
Groet,
Karin
Ik heb nl gehoord dat de koffie apparaten daar vaak met pads werken.
Zijn het niet dezelfde apparaten als wij in Nederland kennen met gewoon een filter om schepjes koffie in te doen?(dus niet de senseo)
En kan je in de VS gewoon gemalen koffie kopen of evt oploskoffie?
Groet,
Karin
Re: koffiezetten in hotel
Wat jij graag wil, kan heel goed met de koffiezetters die je in de meeste hotels vindt. Die koffiezetters zijn doorgaans zoals percolators die men in Europa gebruikt. Gemalen koffie, koffiebonen, oploskoffie, pads.. het is allemaal te koop. Als je gemalen koffie koopt, kun je misschien voor de zekerheid ook (kleine) papieren filters aanschaffen, want die zullen niet altijd aanwezig zijn.
--john
--john
Wat je wel regelmatig aantreft in hotels, is toiletpapier, en dat is perfect te gebruiken als koffiefilter (mits schoon van de rol).JohnNJ schreef:. Als je gemalen koffie koopt, kun je misschien voor de zekerheid ook (kleine) papieren filters aanschaffen, want die zullen niet altijd aanwezig zijn.
Je kan ook zo'n waterkookelement kopen (soort stuk metaal met stekker eraan dat heet wordt), en dan icm oploskoffie je koffie maken.
"Nestle taster's choice" (dark roast) vind ik de beste oploskoffie die bij mij in de supermarkt te verkrijgen is.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Ik had daar nog nooit aan gedachtfcolos schreef:Wat je wel regelmatig aantreft in hotels, is toiletpapier, en dat is perfect te gebruiken als koffiefilter (mits schoon van de rol).

--john
De koffiezetters die ik heb meegemaakt in motels zijn inderdaad allemaal met pads. Met dat zijn geen hogedruk apparaten zoals de senseo hoor, maar gewoon een druppel apparaat waarbij je de pad in het filterhoudertje kiepert. Werkt idd ook met (schoon) wc-papier en je eigen snelfiltermaling!
Sommige motels hebben geen koffiezetter op de kamer, maar de meeste hebben in ieder geval wel "morning coffee" in de voyer, sommige met een eenvoudig ontbijt of donuts ofzo.
Groetjes, José
Sommige motels hebben geen koffiezetter op de kamer, maar de meeste hebben in ieder geval wel "morning coffee" in de voyer, sommige met een eenvoudig ontbijt of donuts ofzo.
Groetjes, José
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Inderdaad spreeks men in Nederland van pads. (De senseo koffie pads) In Amerika is een "pad" dames maandverband vandaar dat het hier pods is.JohnNJ schreef:Worden "coffee pods" in het Nederlandse taalgebied overigens "coffee pads" genoemd, of zijn coffee pads anders dan coffee pods?
--john
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Die associatie met maandverband lijkt me niet zo erg voor de hand liggen, zeker niet in combinatie met het woord coffee. "Pad" wordt in andere betekenissen ook gebruikt, zonder dat men daaraan denkt. Het woord "coffee pod" lijkt echter veel op het woord "koffiepot". Misschien heeft men dit gedaan om dat soort verwarring te voorkomen? Het verschil in uitspraak is bij een Nederlandstalige zo klein dat het gemakkelijk aanleiding kan geven tot misverstanden.
"Coffee pod" zou je misschien kunnen vertalen met "koffiepeul". Dat is wel een aardige term, maar wellicht niet dynamisch genoeg voor de Nederlandse marketeers? Mij klinkt het woord "coffee pad" wat vreemd in de oren. Een Amerikaan zal echter doorgaans wel weten wat er wordt bedoeld.
Wat een Senseo-apparaat is weet ik nu nog steeds niet. Coffee pods bevatten gemalen koffie, maar die Nederlandse coffee pads lijken meer oploskoffie te bevatten. Klopt dat?
--john
"Coffee pod" zou je misschien kunnen vertalen met "koffiepeul". Dat is wel een aardige term, maar wellicht niet dynamisch genoeg voor de Nederlandse marketeers? Mij klinkt het woord "coffee pad" wat vreemd in de oren. Een Amerikaan zal echter doorgaans wel weten wat er wordt bedoeld.
Wat een Senseo-apparaat is weet ik nu nog steeds niet. Coffee pods bevatten gemalen koffie, maar die Nederlandse coffee pads lijken meer oploskoffie te bevatten. Klopt dat?
--john
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, denk aan een pad of paper, gewoon een schrijfblok, niets vrouwelijks aanJohnNJ schreef:Die associatie met maandverband lijkt me niet zo erg voor de hand liggen, zeker niet in combinatie met het woord coffee. "Pad" wordt in andere betekenissen ook gebruikt, zonder dat men daaraan denkt.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee, ze bevatten gemalen koffie, oploskoffie doe je zo in een beker en giet er warm/heet water op daar blijft niets van over, een koffiepad/pod bevat nagebruik nog steeds de gemalen koffie.JohnNJ schreef: Coffee pods bevatten gemalen koffie, maar die Nederlandse coffee pads lijken meer oploskoffie te bevatten. Klopt dat?--john
De Senseo "pads" bevatten idd gemalen koffie, maar het water wordt er met hogedruk doorheen geperst, zoiets als bij een espresso apparaat.
De pods in de amerikaanse motels zijn meer een afgesloten koffiefilter die je in een regulier druppelapparaat legt, geen hogedruk dus...
Ik hoop dat het zo ook voor de Amerikaanse lezers duidelijk is
Groetjes, José
De pods in de amerikaanse motels zijn meer een afgesloten koffiefilter die je in een regulier druppelapparaat legt, geen hogedruk dus...
Ik hoop dat het zo ook voor de Amerikaanse lezers duidelijk is

Groetjes, José
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
In het hotel waar wij op dit moment logeren staat een koffiezetapparaat waar je evt. eigen (gemalen snelfilter) koffie kunt gebruiken.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
/me wijst naar zijn icoon 
Als ik in hotels zit ga ik meestal s'ochtends wel even langs een Starbucks, of ik drink koffie bij het ontbijt. De koffiezetters in hotels gebruik ik zelden vanwege de slechte koffie, en ik ben te beroerd om zelf koffie mee te gaan slepen of knullig met WC papier aan de slag te gaan.....
Zelfs de McDonalds heeft tegenwoordig redelijk goede koffie, en ook 7/11 brouwt tegenwoordig een stuk beter dan vroeger. (Ze moeten wel met al die Starbucks vestigingen overal).

Als ik in hotels zit ga ik meestal s'ochtends wel even langs een Starbucks, of ik drink koffie bij het ontbijt. De koffiezetters in hotels gebruik ik zelden vanwege de slechte koffie, en ik ben te beroerd om zelf koffie mee te gaan slepen of knullig met WC papier aan de slag te gaan.....
Zelfs de McDonalds heeft tegenwoordig redelijk goede koffie, en ook 7/11 brouwt tegenwoordig een stuk beter dan vroeger. (Ze moeten wel met al die Starbucks vestigingen overal).
"I reject your reality, and substitute my own!"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht