Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koffiezetten in hotel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kle
Amerika-ontdekker

koffiezetten in hotel

Bericht door kle »

Kan iemand mij vertellen of je ook zelf koffie kunt zetten met eigen (gemalen snelfilter) koffie in de hotels?
Ik heb nl gehoord dat de koffie apparaten daar vaak met pads werken.
Zijn het niet dezelfde apparaten als wij in Nederland kennen met gewoon een filter om schepjes koffie in te doen?(dus niet de senseo)
En kan je in de VS gewoon gemalen koffie kopen of evt oploskoffie?
Groet,
Karin
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De koffiezetapparaten die ik meegemaakt heb in de hotels/motels in Amerika werkten allemaal met koffiepads. Met koffiefilters zal het dus niet zo gemakkelijk gaan.

Gemalen koffie en oploskoffie zijn volop verkrijgbaar in de supermarkten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JohnNJ
Amerikakenner

Re: koffiezetten in hotel

Bericht door JohnNJ »

Wat jij graag wil, kan heel goed met de koffiezetters die je in de meeste hotels vindt. Die koffiezetters zijn doorgaans zoals percolators die men in Europa gebruikt. Gemalen koffie, koffiebonen, oploskoffie, pads.. het is allemaal te koop. Als je gemalen koffie koopt, kun je misschien voor de zekerheid ook (kleine) papieren filters aanschaffen, want die zullen niet altijd aanwezig zijn.

--john
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

JohnNJ schreef:. Als je gemalen koffie koopt, kun je misschien voor de zekerheid ook (kleine) papieren filters aanschaffen, want die zullen niet altijd aanwezig zijn.
Wat je wel regelmatig aantreft in hotels, is toiletpapier, en dat is perfect te gebruiken als koffiefilter (mits schoon van de rol).

Je kan ook zo'n waterkookelement kopen (soort stuk metaal met stekker eraan dat heet wordt), en dan icm oploskoffie je koffie maken.
"Nestle taster's choice" (dark roast) vind ik de beste oploskoffie die bij mij in de supermarkt te verkrijgen is.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

fcolos schreef:Wat je wel regelmatig aantreft in hotels, is toiletpapier, en dat is perfect te gebruiken als koffiefilter (mits schoon van de rol).
Ik had daar nog nooit aan gedacht :-) Als ik Amerikaanse hotels moet overnachten heb ik altijd filters en Maxwell House Colombian bij me. De weinige koffie die men in de vorm van coffee pods voor je klaar legt is nooit voldoende voor sterke koffie.

--john
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

De koffiezetters die ik heb meegemaakt in motels zijn inderdaad allemaal met pads. Met dat zijn geen hogedruk apparaten zoals de senseo hoor, maar gewoon een druppel apparaat waarbij je de pad in het filterhoudertje kiepert. Werkt idd ook met (schoon) wc-papier en je eigen snelfiltermaling!
Sommige motels hebben geen koffiezetter op de kamer, maar de meeste hebben in ieder geval wel "morning coffee" in de voyer, sommige met een eenvoudig ontbijt of donuts ofzo.

Groetjes, José
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

bij motel6 staat er altijd een kan bruin water bij de receptie wat gratis wordt verstrekt onder het mom van koffie...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

Tja, dat moet ik idd toegeven, zelfs in de cups van een halve liter zie je de bodem nog! Nou ja, d'r moet toch wat aan makeren hè :D

Groetjes, José
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Worden "coffee pods" in het Nederlandse taalgebied overigens "coffee pads" genoemd, of zijn coffee pads anders dan coffee pods?

--john
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

JohnNJ schreef:Worden "coffee pods" in het Nederlandse taalgebied overigens "coffee pads" genoemd, of zijn coffee pads anders dan coffee pods?

--john
Inderdaad spreeks men in Nederland van pads. (De senseo koffie pads) In Amerika is een "pad" dames maandverband vandaar dat het hier pods is.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Die associatie met maandverband lijkt me niet zo erg voor de hand liggen, zeker niet in combinatie met het woord coffee. "Pad" wordt in andere betekenissen ook gebruikt, zonder dat men daaraan denkt. Het woord "coffee pod" lijkt echter veel op het woord "koffiepot". Misschien heeft men dit gedaan om dat soort verwarring te voorkomen? Het verschil in uitspraak is bij een Nederlandstalige zo klein dat het gemakkelijk aanleiding kan geven tot misverstanden.

"Coffee pod" zou je misschien kunnen vertalen met "koffiepeul". Dat is wel een aardige term, maar wellicht niet dynamisch genoeg voor de Nederlandse marketeers? Mij klinkt het woord "coffee pad" wat vreemd in de oren. Een Amerikaan zal echter doorgaans wel weten wat er wordt bedoeld.

Wat een Senseo-apparaat is weet ik nu nog steeds niet. Coffee pods bevatten gemalen koffie, maar die Nederlandse coffee pads lijken meer oploskoffie te bevatten. Klopt dat?

--john
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

JohnNJ schreef:Die associatie met maandverband lijkt me niet zo erg voor de hand liggen, zeker niet in combinatie met het woord coffee. "Pad" wordt in andere betekenissen ook gebruikt, zonder dat men daaraan denkt.
Inderdaad, denk aan een pad of paper, gewoon een schrijfblok, niets vrouwelijks aan :lol:.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

JohnNJ schreef: Coffee pods bevatten gemalen koffie, maar die Nederlandse coffee pads lijken meer oploskoffie te bevatten. Klopt dat?--john
Nee, ze bevatten gemalen koffie, oploskoffie doe je zo in een beker en giet er warm/heet water op daar blijft niets van over, een koffiepad/pod bevat nagebruik nog steeds de gemalen koffie.
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

De Senseo "pads" bevatten idd gemalen koffie, maar het water wordt er met hogedruk doorheen geperst, zoiets als bij een espresso apparaat.

De pods in de amerikaanse motels zijn meer een afgesloten koffiefilter die je in een regulier druppelapparaat legt, geen hogedruk dus...

Ik hoop dat het zo ook voor de Amerikaanse lezers duidelijk is :D

Groetjes, José
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

In het hotel waar wij op dit moment logeren staat een koffiezetapparaat waar je evt. eigen (gemalen snelfilter) koffie kunt gebruiken.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Koop anders bij Walmart of Target oid. een simpel koffiezetapparaat, kost weinig....
Er gaat niets boven je eigen gemaakte koffie in de vroege morgen :wink: .....
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

/me wijst naar zijn icoon :)

Als ik in hotels zit ga ik meestal s'ochtends wel even langs een Starbucks, of ik drink koffie bij het ontbijt. De koffiezetters in hotels gebruik ik zelden vanwege de slechte koffie, en ik ben te beroerd om zelf koffie mee te gaan slepen of knullig met WC papier aan de slag te gaan.....

Zelfs de McDonalds heeft tegenwoordig redelijk goede koffie, en ook 7/11 brouwt tegenwoordig een stuk beter dan vroeger. (Ze moeten wel met al die Starbucks vestigingen overal).
"I reject your reality, and substitute my own!"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer