Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis door USA en Canada

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Saskia
Amerika-ontdekker

Rondreis door USA en Canada

Bericht door Saskia »

Wij zijn voornemens om komend jaar een rondreis langs de westkust van USA en West-Canada te maken. Eventueel starten in San Francisco, maar in ieder geval naar Seattle, Vancouver en een paar Nationale Parken. Wie heeft er tips voor ons? Wat moeten we zeker niet missen? Wat is jullie juist tegengevallen? Ik hoor graag alle verhalen van jullie!

Groetjes, Saskia
Ben geinteresseerd in reisverhalen, tips en suggesties over een rondreis door West-Canada. Wat is een must om te zien? Wat is juist tegengevallen?
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hoi Saskia,

Wat betreft je startplaats zou ik voor Vancouver kiezen, hier wordt nl. het goedkoopst op gevlogen. Bijv. http://www.airtransat.nl/ , te boeken via http://www.wereldcontact.nl/site/algeme ... x?tabid=11 een reisburo met voortreffelijke service.

Ik ben niet in Seattle en Vancouver geweest, maar wel in een gedeelte van California. Ik heb van meerdere mensen horen zeggen dat de rit van San Francisco naar Vancouver prachtig is, zij waren allemaal erg enthousiast. Victoria Island (bij Vancouver) is een aanrader. Hiervanuit organiseren ze ook boottochten om walvissen te kunnen spotten.

De Californische nationale parken zijn ook aan te raden (Yosemite, Sequoia). Indien je van plan bent meerdere nationale parken te gaan bezoeken kun je het beste een National Park Pass kopen, dit is stukken goedkoper dan telkens apart entree betalen. Je kunt de pas kopen bij het eerste park dat je aandoet (bij het loket).

W.b. hotel overnachtingen: neem (als je hem hebt) je ANWB pas mee, daarmee krijg je bij het inchecken vaak nog een extra 10% korting. Plus je kunt bij de AAA (= Amerikaanse ANWB) kantoren gratis kaarten en info ophalen.

Goede vakantie toegewenst!

Monique
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ik ben al een paar keer gereden langs de westkust van Amerika. De laatste keer hebben we Route One gekozen vanwege het feit dat deze direct langs de kust loopt vanaf een heel stuk onder San Francisco tot een heel stuk boven deze stad uit.
Route One is erg leuk, mits er geen mist vanuit de zee overkomt en dat hadden wij dus. Bezoek vooral Fort Bragg net boven SF. Dit is een erg klein plaatsje wat ze ook gebruikt hebben in The majestic met Jim Carrey. Erg pitoresk en vriendelijke mensen. Een volgend uitstapje is Florence. Dit plaatsje ziet er eveneens pitoresk uit en ze hebben 'downtown' echt ouderwets gelaten voor de toeristen. In een van de zijstraten zit een klein italiaans restaurant. Erg lekker.
Next stop.. Newport. We zijn dan al in Oregon en dat is te merken aan de lagere tax bij hotels. Newport ligt aan de zee en je kunt daar 'whale watching' doen. Tww keer geweest en 1x een walvis gezien. Erg machtig en de gidsen leggen meer uit over het leven in de zee. Er is ook een zeeaquarium en een Ripley's Believe it or Not. Het eten in Newport bestaat vooral uit zeevoedsel en vooral Mo's is erg druk. Weet niet de kwaliteit omdat ik er nooit binnengekomen ben :)
We zijn helemaal tot Portland geweest met de trip, maar dit is een erg grote metropol, dus daar zijn we niet gebleven.
Ik ben een echte Oregon liefhebber en kan zeker de route aanraden van SF naar Seattle, maar voor ons was het niet goedkoop. Vooral de hotels en California zijn duur. Loop eens een restaurant binnen en zoek naar een couponboekje. Dit kan al gauw enige dollars schelen.
Veel plezier. Ik krijg alweer heimwee als ik er aan denk :)
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

muffles schreef: Bezoek vooral Fort Bragg net boven SF. Dit is een erg klein plaatsje wat ze ook gebruikt hebben in The majestic met Jim Carrey. Erg pitoresk en vriendelijke mensen.
Muffles,

Toevallig ben ik van plan dit jaar ook Fort Bragg aan te doen. Ik reis een stuk langs de kust, van SF tot Redwood NP. In Fort Bragg ben ik van plan een rit te maken met de "Skunk Train". Een rit van 42 mile van Fort Bragg naar Willits v.v. Reistijd ± 3 uur en 15 min. Ben jij hier mee bekend?

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Redwood forest heb ik wel aangedaan. We hadeen het daar prima naar onze zin en je kunt allerlei houtwerken kopen, uitgezaagd met een kettingzaag. In Forth Bragg ben ik twee dagen geweest, maar het weer was een beetje druilerig, dus we hebben niet al te veel gedaan dan gerelaxed. Die Skunk train had ik wel gezien, maar ben daar niet mee geweest. Ik heb een winkelcentrumpje bezocht met daarin een cdzaak waar we een cdtje kopen. De eigenaar krijgt veel toeristen uit alle landen, dus als je nog een leuk praatje wilt houden dan kan ik dat aanraden. Wij kregen daardoor een gratis poster :)
er is ook een brouwerij en een bonbonwinkel die ze zelf maken. Is geloof ik ook 's avonds open. Ga ook even langs Denny's. Het is een gewone Denny's maar de serveersters waren daar erg aardig. De bowlingalley is meer voor 'locals' had ik het idee, dus daar zijn we niet geweest.
Dit is alles wat ik me nog herinner, maar ik zou gewoon die Skunk train doen. leek mij interessant, maar wij hadden slecht weer en waren op een tijdschema.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de tips.

Ik blijf 1 nacht in Fort Bragg. En wat betreft Denny's: dat is een van mijn favoriete restaurants in de ochtend, dus... :wink:

De rit met de Skunk Train doe ik zeker, ik heb er al de nodige info over gevonden op het internet.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

Heel leuk plan... wij zijn het ook van plan geweest om een dergelijk reis te plannen, maar we kwamen al snel uit op veel te hoge 'drop-off' kosten voor de auto. Daarom hebben we gekozen om vanuit Seattle de staat Washington te verkennen met een deel van British Columbia. En vervolgens zijn we doorgevlogen naar San Francisco alwaar we onze reis door Californië gestart zijn.

Oke... ben je ook geïnteresseerd in het ontstaan van Seattle, dan kan ik je de "underground tour" van harte aanbevelen. Even ten noorden van Seattle in Everett kun je een bezoek brengen aan de Boeing fabrieken alwaar je in hoog tempo een rondleiding krijgt. Leuk om te doen, maar verwacht er niet te veel van. En wat nationale parken in Washington betreft, is Mount Rainier een must om te zien. Olympic NP kan ik niet over oordelen, deze hebben wij ivm met tijdgebrek over moeten slaan. Ook heel leuk is het om een bezoekje te brengen aan Lynden, een Nederlands dorpje niet ver van Bellingham en de Canadese grens. We hebben hier heerlijk geluncht bij "the Dutch Mothers". Dit restaurantje serveert nog echte hollandse pot!
Travel my way, take the scenic byway!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer