Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat moeten we ECHT zien in Death Valley?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ingrid26
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wat moeten we ECHT zien in Death Valley?

Bericht door Ingrid26 »

Hoi allemaal,

Over 1,5 maand vertrekken we voor onze rondreis naar het zuidwesten. Het is nu echt aftellen geblazen!

Ik zit alleen nog wat in de maag met onze langste rijdag. We rijden op die dag: Bishop – Death Valley - Las Vegas (vr 22 juni) ± 462 km - 6 u. 05 min.

Er is dus tijdens die dag niet zoveel tijd over om echt iets te gaan bekijken. Omdat ik wel graag in Death Valley wat wil zien vraag ik mij af wat we echt niet moeten missen.

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Ingrid
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi!

Wij hebben vorig jaar deze rit ook ongeveer gedaan. Als je bij LonePine het park ingaat en je blijft de "hoofdweg" volgen kom je in principe langs een aantal "highlights" (prachtige uitzichten, badwater, sanddunes enz.)
Je hebt inderdaad geen tijd om uitgebreid de zijwegen in te gaan en andere dingen te bekijken.
Wij vonden dat persoonlijk niet zo heel erg, de dingen die we op de hoofdweg hebben gezien hebben al heel veel indruk op ons gemaakt!
De weg zelf is al zo fantastisch! Bij badwater en de sanddunes en furnacecreek gewoon even stoppen en lekker rondkijken, daar heb je wel tijd voor hoor!

Veel plezier!

Manon
Ingrid26
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ingrid26 »

Hoi Manon,

Goed om te horen dat je dus eigenlijk nog best veel kan zien!
Vooral die sanddunes lijken me geweldig, maar daar komen we dus gewoon langs!

Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Ingrid
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben dit stuk ook gedaan maar dan andersom.
We hebben Zabriski Point, Devils Golfcourse, Badwater en Sand Dunes bij Stovepipe Wells gezien. Helaas was de weg naar Dante's View toen afgesloten maar dat schijnt ook erg mooi te zijn.

Wij vonden de afstand in 1 dag goed te doen. Wij waren hier in juli en dan is het toch veel te heet om wandelingen te doen.
Deze dag kun je in ons dagboek nalezen http://michelly.nl/USA_2005/dag%2020.htm
Als je op de foto's in het dagboek klikt kom je op de fotopagina waar nog meer foto's staan.

Elly
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Op de site van Henriëtte staat ook heel veel info met een duidelijk kaartje.

Karin
BasSchakel
Amerika-ontdekker

Bericht door BasSchakel »

Wij zijn verleden jaar ook door death valley gereden in 1 dag. Als je op de hoofdweg blijft, zie je de mooiste punten. Echt uit de auto is bijna niet te doen door de hitte. Dantes view was erg mooi.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk ook even op http://www.nps.gov/deva en bekijk de kaarten die daar staan, zoals deze: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... VAmap1.pdf
Je zult niet alles zien door de hoofdweg te volgen; voor Dante's view moet je bijvoorbeeld een wijweg nemen.
Rijd in elk geval even langs het Visitor Center in Furnace Creek. Als je nog geen parkpas hebt kun je de hier kopen. Hier krijg je ook ee krantje en een kaart op vertoon van je pas.

Zelf vind ik de route via Shoshone de mooiste route naar Las Vegas. Zabriskie Point is dan maar een kleine omweg. Kijk even in Furnace Creek hoeveel tijd je nog heb en maak dan een keuze voor de route naar Las Vegas.
Zie ook ons reisverslag 2006, 10 augustus.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer