Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

We're back!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

We're back!

Bericht door Jasmino »

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we weer aangekomen in ons koude kikkerlandje, na een hele mooie reis van 4 weken door met name Colorado, Wyoming en Utah, met uitstapjes naar South Dakota en Arizona. We hebben heel veel mooie dingen gezien, en ontzettend veel geluk gehad met het weer. We hebben 1 dag regen/hagel/sneeuw gehad, en verder alleen nog een paar keer een korte bui, maar steeds als we in de auto zaten. Timing! Er trok een kou-front over de VS heen, waardoor het overal een paar graden koeler was dan normaal, maar dat vonden we helemaal niet erg. Gemiddeld hebben we zo'n 18-22 graden Celcius gehad, en dat is perfect voor een actieve vakantie! Als ik onze reis in 1 woord zou moeten omschrijven zou ik hem “kleurrijk” noemen, omdat we ontzettend veel mooie kleuren hebben gezien in de natuur en dat vonden we toch wel heel bijzonder. Naast de bijzondere schakering van pasteltinten die je vind in Badlands en Vermillion Cliffs, de felle kleuren in Yellowstone en de rode rotsen van Utah, hebben we ook heel veel herfstkleuren gezien. Het seizoen was perfect!

Een aantal hoogtepunten van deze reis op een rijtje:

Nationale Parken
Rocky Mountain NP (vooral ook door de sneeuw), Yellowstone NP en Badlands NP behoren tot onze top 3. Maar alle andere parken waren ook heel mooi. De Grand Canyon North Rim vonden wij mooier dan de South Rim, maar het bleef wel heel ontastbaar. Bryce Canyon daarentegen was een leuke ervaring, omdat je daar relatief makkelijk de canyon in loopt en dat was wel erg mooi! Arches NP was een mooi park, maar we konden de hike in Devils Garden naar double-O arch niet afmaken vanwege de enorm sterke wind (je moest je bril vasthouden om te voorkomen dat hij wegwaaide…..). Door alle stof die de wind met zich meebracht heb ik een flinke astma-aanval gehad, en daardoor hebben we van de rest van het park niet veel kunnen zien (we kwamen niet meer veel verder dan uitstappen op een overlook). De tour met Tag-a-long door Canyonlands NP was erg de moeite waard, doordat we in de canyon aan land kwamen met de jetboat, en onze weg omhoog moesten zoeken naar de White Rim Road, hadden we het gevoel dat we de canyon echt beleefd hebben, en niet alleen overzien (zoals de Grand Canyon). Zeker een aanrader! Monument Valley was vooral heel herkenbaar door alle films die we hebben gezien, en een mooie ervaring om er zelf doorheen te rijden. Van Grand Teton hebben we niet zoveel gezien, omdat we er alleen doorheen gereden zijn, maar we vonden het landschap wel erg mooi. Van alle parken die we hebben gezien vonden we Zion eigenlijk het minst, maar heel eerlijk is dat eigenlijk niet. Het is toch wel een heel mooi park, maar heeft gewoon oneerlijke concurrentie. En oh ja, we hebben bijna overal ons paspoort moeten laten zien bij de National Parks Pass, blijkbaar is de controle toch strenger buiten het seizoen?

Scenic routes
We hebben een heleboel scenic routes gereden. Burr Trail, Beartooth Highway en Highway 12 vonden we het moist. Ook de korte trip naar de Paria Movie Set was erg de moeite waard, vanwege het mooie landschap met de vele kleuren. De Trail Ridge Road in het RMNP hebben we niet helemaal kunnen uitrijden, omdat er zoveel sneeuw lag, maar wat we gezien hebben vonden we schitterend. De route naar Toroweap Overlook in de Grand Canyon hebben we niet kunnen doen, vanwege de wel heel erg slechte weg, en ook onderweg naar Point Sublime in de Grand Canyon zijn we weer omgedraaid omdat de weg zo langzaam opschoot (6 mijl in een uur terwijl we nog 12 maal moesten….) Toen we onderweg gingen van Page naar Bryce Canyon was de Cottonwood Canyon Road gesloten vanwege een wash-out. Een paar dagen later zijn we daarom helemaal omgereden om de weg alsnog te kunnen doen, maar daar hadden we achteraf spijt van. Hij viel ons heel erg tegen, al vonden we de Grosvenor Arch wel erg mooi. De weg was gewoon heel slecht, en we hebben er dan ook meer dan 3 uur over gedaan.

Overige bezienswaardigheden
Antelope Canyon, Kennecott Copper Mine (in Salt Lake City) en Buffalo Bill Museum vonden we zeer de moeite waard. De foto-tour van 2,5 uur door Antelope Canyon hebben we volledig gebruikt, dat zegt genoeg! Ook het uitstapje naar de kopermijn kunnen we iedereen aanbevelen. Het was erg interessant en indrukwekkend, en ook weer eens iets anders tussen al die Nationale Parken. Het Buffalo Bill Museum in Cody vonden we ook erg mooi en zeker een aanrader. Helaas hebben we de Wave niet in dit rijtje kunnen toevoegen, maar daarom was onze reis niet minder mooi.

Hotels
Deze reis hebben we geslapen in een aantel bijzondere gelegenheden. Met superstip op nummer 1 staat de Dreamkatchers’ B&B in Big Water (bij Page). Dit kunnen we iedereen aanbevelen, zeker ook voor de prijs die we hebben betaald. We werden behandeld als keizers, de gastheren waren uitermate vriendelijk en gastvrij en het huis inclusief de gastenkamer was werkelijk prachtig! We hebben genoten van het prachtige uitzicht over Lake Powell en het GSENM vanuit de Hot Tub op het zonnedak en we hebben nog nooit zo’n lekker ontbijt gegeten als hier en dat voor de prijs van $85. Als jullie nog eens de kans krijgen moeten jullie hier zeker eens naar toe gaan. Ook de, Red Cliffs Lodge in Moab en Boulder Mountain Lodge in Boulder (Utah) waren zeer de moeite waard, maar wel aan de prijzige kant. Dat wisten we natuurlijk vantevoren, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat ervoor over heeft. In Moab zijn we zelfs 4 nachten geweest in plaats van de geplande 2 omdat het ons zo goed beviel. De Lodge ligt langs de Colorado River Scenic Byway (UT-128) en onze kamer met privé-terras (met ligbed!) had uitzicht op de Colorado River met daarachter de rode rotsen. Super! Hier kun je ook dineren op de patio, met hetzelfde uitzicht, terwijl je geniet van de zonsondergang. Erg romantisch, en het eten is geweldig goed, vooral de Filet Mignon! Daarnaast was er een hot tub en een mooi groot zwembad, en zelfs een film-museum waar we ontdekten dat John Wayne er ooit kind aan huis was. De Boulder Mountain Lodge was ook heel apart, met een mooie sfeer en schitterende lokatie. We hebben er heerlijk gegeten in de Backbone Grill, waar alles zelfgemaakt wordt (zelfs de cola!), maar dat was wel erg duur! Maar ook aan Signal Mountain Lodge in Grand Teton, Grand Canyon Lodge in de (hoe kan het ook anders…) Grand Canyon en het Carlton Hotel in Salt Lake City (op 100 meter van Temple Square) bewaren we zeer warme herinneringen. De San Juan Inn kan ik zeker niet aanbevelen, daar hadden we een slechte ervaring.

Mensen & Ontmoetingen
Deze reis hebben we heel veel leuke Amerikanen ontmoet. Opvallend veel met een Nederlandse achtergrond, mensen wiens moeder of vader in Nederland was geboren, en plaatsen kenden als Appingedam en Zutphen. Leuk! In Kanab hebben we samen met een Amerikaans stel uit Maui gedineer (per toeval, omdat er geen tafels voor 2 beschikbaar waren) en die avond hebben we enorm veel gelachen en plezier gemaakt, het klikte heel goed. Het verblijf in de Dreamkatchers' B&B was ook leuk in dit opzicht, omdat we veel gekletst hebben met de gastheren en de andere gasten, met wie het erg goed klikte. Heel bijzonder!
Zoals te verwachten viel zijn we veel Indianen tegengekomen, al was dat niet in traditionele kledij. Het viel ons op dat deze mensen vaak erg arm zijn. Onder de toeristen zijn we ook veel Aziaten tegekomen, veel meer dan normaal. Maar we zijn juist heel erg weinig afro-amerikanen tegengekomen in het "wilde westen", niet echt belangrijk, maar we vonden het erg opvallend.

Autorijden in de VS
Ten zuiden van Salt Lake City ontsnapten we ternauwernood aan een vreselijk ongeluk, waarbij we bijna klem zaten tussen de vangrail en een enorme boot op een aanhanger, door een Amerikaan die gewoon niet goed oplette en naar links kwam, waar wij dus al zaten........ Ons hart klopte toen wel even iets sneller.....
Onze ervaring is dat Amerikanen in het algemeen slechte chauffeurs zijn, uitzonderingen daar gelaten (Sorry, amerikanen onder ons.....). Je ziet ze ook vaak rijden met een telefoon in de ene hand en een grote beker drinken in de andere, terwijl ze tussendoor ook nog een auto besturen. En dat terwijl ze het rijbewijs krijgen bij een pakje boter (bij wijze van spreken dan...)
Verder hadden we 2 dagen voordat we naar huis gingen pech dat er een steen door de voorruit van de auto heen ging. Dwars erdoorheen! Peter, mijn man, zat helemaal onder het glas..... Dat was wel even schrikken, maar gelukkig waren er geen verwondingen. Het gebeurde op de I-70 vlakbij Grand Junction, waar we de auto meteen konden omruilen. Onverwachts moesten we toen afscheid nemen van de Ford Explorer die ons zo geliefd was geworden, het was echt een geweldige auto. We kregen er een Buick Rendezvous voor terug, maar omdat we geen neverlost hadden in de Buick (hadden we wel in de Explorer, zoals ook geboekt) en omdat de Buick geen 4WD was, kregen we bij het inleveren van de auto in Denver een waardecheque van $200 die we kunnen gebruiken in de toekomst (3 jaar geldig) voor bijvoorbeeld een kortdurende autohuur of een upgrade. Goede service!
Het tanken was dit jaar inderdaad een stuk duurder dan andere jaren, zeker met zo'n slurp-bak, maar toch nog steeds veel goedkoper dan in NL. De duurste benzine hebben we gekocht in Yellowstone, voor $2,31 per gallon, en de goedkoopste in Colorado voor $1,73. Veel verschil dus ook!

Voorbereiding
Wij zijn blij, dat we deze reis zo goed hadden voorbereid en een aantal hotels al vantevoren hadden vastgelegd. Daardoor hebben we een aantal hele bijzondere overnachtingen gehad, maar ook weinig problemen gehad doordat we bijvoorbeeld een verkeerde planning hadden. Toch was het schema flexibel genoeg om soms iets te veranderen of gewoon anders te doen, en soms hebben we dat ook gedaan.
De actieve en minder actieve dagen wisselden elkaar goed af, en de wandelingen die we hadden uitgezocht waren over het algemeen erg geslaagd. Hoewel we een aantal (voor ons doen) hele zware trails hebben gelopen, hadden we die toch niet willen missen. Door de goede voorbereiding en de juiste uitrusting hebben we dit ook kunnen doen. We hebben veel profijt gehad van de wandelschoenen, de rugzak en alle andere dingen die we hebben aangeschaft cq meegenomen. Zonder goede voorbereiding hadden we dit dus allemaal moeten missen. Je kunt wel merken dat we echte beginners zijn, maar dat heeft niets afgedaan aan ons plezier! Ook het meenemen van de opvouwbare tupperware-koeltas was een goede zet, want daar hebben we veel plezier van gehad. We hadden zelfs geen ijs nodig om het eten en drinken gekoeld te houden in de auto. Heel handig!

Vlucht
We hebben zowel op de heen- als op de terugreis een hele goede vlucht gehad. We hebben steeds gezeten in Economy Plus, of bij een uitgang, met uitzondering van de vlucht Denver-Chicago op de terugweg. De controles gingen heel soepel, behalve bij het inchecken in Denver waren er nergens lange wachtrijen en we hebben nergens onze handbagage extra hoeven laten controleren. We hebben de check-in-bagage opengelaten en zowel op de heen- als op de terugreis was 1 van onze koffers gecontroleerd. Er zat een briefje in, en de koffers waren zeer netjes weer terug ingepakt! De overstap in Chicago op de heenreis ging supersnel. We voelden ons heel erg welkom in de VS! We hebben ook nergens vertraging gehad, alleen veel turbulentie op de vlucht Denver-Chicago gisteren. Daar werd zelfs ik nog misselijk van.....

Al met al een hele mooie reis, met veel indrukken en heel veel mooie natuur. We hadden vaak het gevoel in "the middle of nowhere" te zijn. Hoewel wel met volle teugen genoten hebben, zouden we het de volgende keer toch anders doen. Deze reis heeft ons geleerd dat we toch wat meer variatie willen, niet alleen natuur, en dat we de volgende keer iets minder willen reizen en meer op 1 plek willen blijven. En dat terwijl deze reis niet anders was dan de reizen die we voorheen hebben gemaakt. Maar ja, een mens kan veranderen. Misschien worden we gewoon ouder? De volgende reis gaat dan ook naar Florida, waar we een huisje met een zwembad willen huren niet al te ver van Orlando. Gewoon, lekker relaxen, shoppen, pretparkje, golfen........ En daarna gaan we waarschijnlijk terug naar Californie, voor Yosemite en Death Valley en Highway 1, want die die staat nog altijd bovenaan ons lijstje met favoriete routes in Amerika. Of misschien toch........ ja hoor, daar gaan we weer.....

Een uitgebreid reisverslag volgt later nog, dat moet ik nog helemaal uitwerken. Nu ga ik eerst lekker bijkomen van de jet-lag, foto's kijken en selecteren, en opruimen. En oh ja, de mailtjes en het forum nog even doorkijken.

Maar voordat ik afsluit, wil ik jullie allemaal bedanken voor de geweldige tips en aan- & opmerkingen die hebben gehad en die onze reis mede zo mooi heeft gemaakt! Bedankt allemaal, zonder jullie was het nooit zo mooi geweest!

Groetjes,
Jacqueline
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Welkom terug, Jasmino! Leuk om te horen dat het allemaal zo goed is bevallen.

Je zult zien dat er in je afwezigheid met smart op je is gewacht; zo willen we nog weten of je bij de AllesAmerika.com meetup aanwezig wilt zijn en zul je zien dat je voor een aantal Ammy Awards genomineerd bent! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Jacqueline,

Ook van deze kant: welkom terug! Ik vind het geweldig wat voor informatie je al weer opgeschreven hebt. Kan nu al haast niet wachten op je reisverslag en de foto's. Maar...kom eerst maar even bij. Hopelijk kun je de 30e ook aanwezig zijn bij de meetup in Utrecht?
Ik hoor graag een heleboel details van je over deze fantastische reis.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jaqueline,

Welcome home, zo te lezen hebben je geweldig genoten, ik sluit me bij Marjan en Dennis aan maar probeer eerst maar weer aan ons koude kikkerlandje te wennen.
Gr.
Rob
Laatst gewijzigd door Rob op 18 okt 2004, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hallo Jacqueline,

Tja welkom terug herkenbaar verhaal hoor en ik ben ook benieuwd naar de foto's.
Het Zuidwesten is toch wel iets aparts vind ik. Iets magisch kan ik zelfs zeggen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hallo Jacqueline,

welkom terug!

Fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. De high-lights die je noemt geven al een aardig beeld.

Met de extra beenruimte in het vliegtuig is het dus ook goedgekomen! :wink: Hebben jullie vroeg ingecheckt?

Ben heel benieuwd naar het reisverslag, maar eerst maar even goed bijkomen van de reis... (Is een vakantie daar trouwens niet voor bedoeld... :mrgreen: )

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bribey
Amerika-ontdekker

Bericht door bribey »

Welkom thuis Jacqueline,
Bedankt dat je al zo vlug een verslagje met ons wou delen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Jacqueline,

Leuk om al zoveel over jullie avonturen te lezen! Maar wat eng van die grote boot! Inderdaad is het rijden met cellphone en andere dingen in de handen levensgevaarlijk. In de stad Washington DC is het al illegaal dat te doen, hopelijk volgen de meeste staten ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Jacqueline,

Je bent een kanjer, net thuis en dan deel jij dit alles meteen al weer met ons. Wat een ervaringen type je, en met zo'n enthousiasme. Fijn dat alles zo goed is gegaan en dat alles zo naar wens is geweest.
Tijdens het lezen van jouw bericht begon mijn hart sneller te kloppen, ik word dan zelf ook weer enthousiast en zit ook al weer aan een volgende reis naar dat prachtige continent te denken. Ik zei vandaag nog tegen mijn vrouw, dat ik verslaafd ben aan Amerika en zij zei, dat zij dat al lang wist. :wink: Maar zij is dat ook.

Neem lekker de tijd om thuis weer te wennen en kom eerst weer in je normale doen.
Ik ben blij dat wij nog een reisverslag (en foto's?) tegemoet kunnen zien.

Groet,

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Welkom thuis!
Leuk om meteen een verslag te lezen van jullie ervaringen. Zoals anderen voor mij al hebben gezegd. Zoveel herkenning! Dat is zo leuk. Hopelijk tot de 30ste en anders tot op het forum!
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Jacqueline,

Fijn da je er weer bent. Heerlijk he om zo vol te zitten met allerlei ervaringen om weer met ons te delen.
Ik had de eerste week echt geen idee waar ik moest beginnen met het vertellen, maar jij hebt alles al weer zo goed op een rijtje.
Ik hoop dat jij wat sneller bent met je reisverslag (ik ben nog steeds niet klaar). En de foto's; plaats je die ergens op internet???

Groeten en succes met de jetlag!!!

Wendy
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

wat een avonturen weer, welkom terug Jasmino!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Jaqueline,

welkom terug en wij zijn blij dat jullie een super reis hebben gehad en gezond en wel weer terug zijn.
Hopelijk zijn jullie bij de meeting van 30 oktober want ik wil graag alles horen over de Rocky Mountains (een wens van mij om ook daar naartoe te gaan). :wink: Maar zo heb ik vele wensen!!!!!!!
Wij hebben nog steeds heimwee en ook de kleinste wil zo terug......., misschien brengt het staatslot geluk!!?? :lol:
De herinneringen hebben wij vele en zeker nu Frank de dvd aan het monteren is en ik nog steeds met mijn scrapbook bezig ben.

Groetjes en hopelijk gauw "tot ziens"

Anice en Frank
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Jacqueline

Welkom thuis. Wat hebben jullie weer een geweldige reis gehad.
Ben heel benieuwd naar jullie foto's, geweldig dat je al zo'n uitgebreid verslag hebt geschreven.
Ik hoop je ook te zien op 30 oktober, misschien tot dan.

Groetjes Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie hartverwarmde reacties! Ik moet wel erg blozen voor mijn nominaties voor de Ammy Awards.... een hele eer! Ik heb me inmiddels aangemeld voor de meet-up, en ik hoop dat er nog een plaatsje is voor me.

Voor wat betreft het bijkomen van de vakantie.... dat valt niet mee! Ik heb behoorlijk last van de jet-lag, heb afgelopen nacht maar 2 uurtjes geslapen, van 7 uur 's morgens tot 9 uur :? :roll: :evil: Ik hoop dat het gauw beter gaat.

Verder ben ik momenteel nog druk bezig met alle mailtjes te lezen en een beetje bij te lezen op het forum, ik heb al voorzichtig een aantal nieuwe posts gedaan, voel me alweer helemaal thuis. Maar ja, dat kan ook niet anders met zo'n warm welkom :D

Ik moet mijn reisverslag eerst nog even aanvullen met de laatste dagen, want ik ben een beetje laks geweest op vakantie. Dus eerst nog even een paar samenvattingen op papier krabbelen, voordat ik de details alweer vergeten ben. Daarna ga ik het uitwerken op de PC, maar dat zal nog wel even duren.

Ook de foto's zullen wel wat tijd in beslag nemen. Ik heb iets meer dan 5.000 foto's gemaakt :shock: (je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas) en die moet ik eerst eens allemaal sorteren en zelf bekijken, en dan selecteren. Ik heb geen eigen website, en ik weet nog niet of ik ze ergens op het internet ga zetten, zoals jullie doen. Jullie mogen ze uiteraard allemaal zien, maar ik zou het niet leuk vinden als anderen met mijn foto's aan de haal zouden gaan voor andere doeleinden. Iemand nog een ander idee? En ja, het zijn er ook zoveel, ik moet toch echt eerst een selectie gaan maken.

Daarna wil ik eigenlijk eerst een DVD maken, zodat we de foto's ook kunnen kijken met vrienden en familie. Ik plak ook altijd mijn foto's altijd in een album. (Ja, ik fotografeer wel digitaal, maar ik laat ze altijd afdrukken!) Maar omdat ik er nu een scrapbookalbum van ga maken, zal ik daar zeker nog wel een jaar mee bezig zijn, als dat niet langer is! En ik lig ook nog achter, want ik ben nog niet klaar met de foto's van onze vakantie naar Engeland in het voorjaar. Scrapbooking kost nu eenmaal veel tijd. Vandaar dus eerst die DVD. Maar ook daar moet ik me nog in verdiepen, want daar heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten. Ik weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken.

Dus, voorlopig nog genoeg te doen! Maar ik houd jullie op de hoogte als er iets nieuws te melden is. Verder ben ik wel van plan om het forum weer gewoon bij te houden, want ook dat vind ik heel leuk om te doen!

Groetjes,
Jacqueline
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Jasmino schreef:... Ik heb iets meer dan 5.000 foto's gemaakt :shock: (je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas)
:shock: 5000 fotos in 4 weken???? Als jij dus 6 uur per dag hebt geslapen, blijven er 504 uur over om 5000 fotos te maken dat is dus bijna 10 per uur, oftewel elke 6 minuten 1 foto.... :shock:
Heb jij soms Japans bloed ?? :mrgreen:

Welkom terug.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Dat zijn wel erg veel foto's. Breng je ze allemaal mee bij de komende meeting in Ijsselstein. :P
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Zo 5000 foto's !! Da's veel maar beter te veel dan te weinig. Die DVD maken is niet zo moeilijk zijn mooie programma's voor en daarmee kan je een perfekte diashow compleet met geluid en effecten mee maken.
Ik gebruik een programma van Magix en dat kost geloof ik 29.95 euro dus daar hoef je het niet voor te laten.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Bart40 schreef:Ik gebruik een programma van Magix en dat kost geloof ik 29.95 euro dus daar hoef je het niet voor te laten.

Hé da's grappig. Ik heb juist een week of twee gelden onze film van '98 met MAGIX van een DV-tape op DVD gebrand. Met MediaFACE4.01 heb ik vervolgens een eigen hoes voor de DVD ontwikkeld en ik moet zeggen, het resultaat ziet er gelikt uit.

Ga je overigens wat fanatieker aan het foto- of videobewerken dan kan ik je Pinnacle aanraden (gebruikersvriendelijk) of Adobe Premiere (veel mogelijkheden) 8)
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Jasmino schreef: Ook de foto's zullen wel wat tijd in beslag nemen. Ik heb iets meer dan 5.000 foto's gemaakt
Hoi, Jaqueline,

Op wat voor manier heb je die foto's bewaard? Of heb je die onderweg op een cd laten zetten?

Ik gebruik zelf ook een digitale camera, maar volgens mij ben je met deze hoeveelheid ontzettend veel geheugenkaartjes nodig dus ik ben wel nieuwsgierig naar wat jij gebruikt hebt.

Groeten

Olaf de Vries
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer