Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studeren in San Diego
-
- Amerika-newbie
Studeren in San Diego
Hai, ik ben 17 jaar en ga als het allemaal doorgaat vanaf Augustus in San Diego studeren aan de San Diego State University.
Was benieuwd of er misschien iemand is die me wat kan vertellen over San Diego, hoe het leven daar is, of misschien dat iemand deze universiteit kent.
Alvast bedankt!
Was benieuwd of er misschien iemand is die me wat kan vertellen over San Diego, hoe het leven daar is, of misschien dat iemand deze universiteit kent.
Alvast bedankt!
Re: Studeren in San Diego
San Diego is geweldig! Een goeie keus. San Diego is een uitgestrekte veelal rustige en schone stad. Het lijkt typisch op het beeld dat je uit de films kent. De mensen hier zijn vooral blank, mexicaans en aziatisch. Het leven is erg laid-back zoals dat heet; de surf cultuur heeft een belangrijke invloed op het dagelijks leven. Tijuana, net over de grens in Mexico is een half uurtje rijden, en we zitten 2 a 3 uur van LA vandaan. Veel mooie natuur in de buurt, en met een paar uur rijden zit je in de woestijn (speaking of which, ik zou zsm een rijbewijs halen hier en een auto regelen).martijnsimonis schreef:Hai, ik ben 17 jaar en ga als het allemaal doorgaat vanaf Augustus in San Diego studeren aan de San Diego State University.
Alvast bedankt!
Van San Diego State weet ik alleen dat veel van de locals erheen gaan. Ik werk zelf aan een andere universiteit in San Diego (UCSD).
Als je wat gerichtere vragen hebt over het vinden van housing, welke wijken om te wonen, etc, moet je maar posten.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
-
- Amerika-newbie
San Diego
Hai fcolos, ten eerste, sorry voor de late reactie, ben een tijdje weggeweest voor vakantie, vandaar.
ik heb wel wat gerichtere vragen. Ik ben inderdaad van plan om zsm mn rijbewijs te halen. Ik woon nu sinds een jaar in Mexico, en heb een officieel mexicaans rijbewijs. Weet jij daar misschien iets over, kan ik die omzetten. Of kan ik als Nederlander zonder problemen examen doen?
Verder, ik zou ook graag een 2e hands auto´tje willen kopen, heb je enig idee aan wat voor prijs ik kan denken? Geen luxe auto, gewoon een simpele auto die rijdt.
De Housing wordt door SDSU op campus geregeld, dus dat is verder geen probleem.
Hoe is verder het leven daar, zijn er veel barretjes, restaurants, clubs? en ik ben zelf heeelemaal gek van sport, en van wat ik lees zijn er genoeg mogelijkheden m.b.t. sport, is dit inderdaad zo?
Alvast hardstikke bedankt, Martijn
ik heb wel wat gerichtere vragen. Ik ben inderdaad van plan om zsm mn rijbewijs te halen. Ik woon nu sinds een jaar in Mexico, en heb een officieel mexicaans rijbewijs. Weet jij daar misschien iets over, kan ik die omzetten. Of kan ik als Nederlander zonder problemen examen doen?
Verder, ik zou ook graag een 2e hands auto´tje willen kopen, heb je enig idee aan wat voor prijs ik kan denken? Geen luxe auto, gewoon een simpele auto die rijdt.
Hoe is verder het leven daar, zijn er veel barretjes, restaurants, clubs? en ik ben zelf heeelemaal gek van sport, en van wat ik lees zijn er genoeg mogelijkheden m.b.t. sport, is dit inderdaad zo?
Re: San Diego
no worriesmartijnsimonis schreef:Hai fcolos, ten eerste, sorry voor de late reactie, ben een tijdje weggeweest voor vakantie, vandaar.

ik weet niet of je mexicaanse rijbewijs geldig is (NLse wel), maar ik zou sowieso even examen doen. kost bijna niks, is makkelijk, en een cali driver's licence scheelt flink op je verzekeringskosten.
de prijs van een auto bepaal je vooral zelf. het kan vanaf $1000.-; voor iets enigszins betrouwbaars zou ik beginnen bij $2500 a 3000.-. voor verzekering kun je $85 / maand rekenen minimaal. als je gewoon een goedkoop maar zo betrouwbaar mogelijk brik wilt, zou ik voor een jap gaan, mazda, toyota oid. goede sites om te zoeken zijn sandiego.craigslist.org en autotrader.com.
qua sport genoeg te doen hier inderdaad. san diego is een stad vol sport- en healthfreaks, dus je kunt je uitleven. SDSU zal de nodige sportieve activiteiten hosten, en anders zijn er legio andere mogelijkheden. buiten de universiteiten is het wel veelal beperkt tot de typisch amerikaanse sporten.
er is ook een uitgebreid uitgaansleven, alhoewel alles tussen half 2 en 2 sluit. voor de surfbarretjes moet je in de wijk pacific beach zijn, voor het upscale clubben kun je in het gaslamp quarter in downtown terecht. mocht je vallen op mensen van hetzelfde geslacht of deze graag met elkaar in de weer zien, is hillcrest de wijk waar je wilt zijn.
restaurants zijn er te over, overal in san diego. prijzen en kwaliteit zijn er in elke vorm en maat, dat leer je allemaal vanzelf als je hier bent.
let me know if you have anymore questions

"You're drunk again."
-
- Amerika-newbie
Het meeste zal ik inderdaad wel uitvinden als ik daar eenmaal ben. Heb wel veel gelezen over hoe duur San Diego schijnt te zijn. Is een biertje, voor mij een soda dan helaas, een beetje te betalen op een terrasje?
En verder had ik nog een vraagje, ik wil graag een bank openen zodra ik daar ben, en eigenlijk mn vader ook. Kan een Nederlander zonder problemen een bankrekening openen? of wat heb ik daar voor nodig. Ik weet niet of u hier enige ervaring mee hebt?
En verder had ik nog een vraagje, ik wil graag een bank openen zodra ik daar ben, en eigenlijk mn vader ook. Kan een Nederlander zonder problemen een bankrekening openen? of wat heb ik daar voor nodig. Ik weet niet of u hier enige ervaring mee hebt?
In vergelijking met Nederland valt het reuze mee hier met hoe duur het is (vind ik tenminste). Je moet een beetje leren waar je je dingen moet halen, da's alles.martijnsimonis schreef:Het meeste zal ik inderdaad wel uitvinden als ik daar eenmaal ben. Heb wel veel gelezen over hoe duur San Diego schijnt te zijn. Is een biertje, voor mij een soda dan helaas, een beetje te betalen op een terrasje?
Ik was even vergeten dat je nog geen 21 bent. Veel clubs / barretjes zullen je helaas geen toegang verlenen als je under 21 bent. Ik denk dat je het vooral zult moeten zoeken op thuis georganiseerde feestjes. (waarvan er ongetwijfeld een hoop zijn, want mensen onder de 21 houden tenslotte ook van een feestje).
Het openen van een bankrekening is geen probleem als Nederlander. Ik adviseer je om naar Wells Fargo te gaan, dat is een bank die wel wat oog heeft voor buitenlanders in Amerika. Washington Mutual heb ik ook goede ervaringen mee.
"You're drunk again."
-
- Amerika-ontdekker
Hi,
Ik woon hier 5 min van UCSD. Je kan heel makkelijk een rekening openen bij Bank of America (heb ik ook gedaan) je passport is voldoende hiervoor. Daarnaast rijbewijs halen is makkie, je maakt eerst de written exam dan behind the wheel- beide zeer makkelijk als je ervaring hebt met rijden.
"De Housing wordt door SDSU op campus geregeld, dus dat is verder geen probleem" mag ik vragen hoeveel je hiervoor betaald per maand? Het is mogelijk om misschien goedkoper kamer te vinden, kijk eens op http://sandiego.craigslist.org/roo/ zoek naar ucsd. auto kopen hangt van hoeveel je ervoor wilt betalen, maar voor ongeveer 1500 kan je eentje kopen. Ik heb mijne voor 1000 gekocht, verwacht geen fancy car maar wel eentje die je van A naar B brengt.
P.S: Ik heb niet alle reactie doorgelezen, sorry als ik in herhaling val.
Ik woon hier 5 min van UCSD. Je kan heel makkelijk een rekening openen bij Bank of America (heb ik ook gedaan) je passport is voldoende hiervoor. Daarnaast rijbewijs halen is makkie, je maakt eerst de written exam dan behind the wheel- beide zeer makkelijk als je ervaring hebt met rijden.
"De Housing wordt door SDSU op campus geregeld, dus dat is verder geen probleem" mag ik vragen hoeveel je hiervoor betaald per maand? Het is mogelijk om misschien goedkoper kamer te vinden, kijk eens op http://sandiego.craigslist.org/roo/ zoek naar ucsd. auto kopen hangt van hoeveel je ervoor wilt betalen, maar voor ongeveer 1500 kan je eentje kopen. Ik heb mijne voor 1000 gekocht, verwacht geen fancy car maar wel eentje die je van A naar B brengt.
P.S: Ik heb niet alle reactie doorgelezen, sorry als ik in herhaling val.
Hier kan ik me mooi bij aansluiten, wij gaan namelijk óók studeren in San Diego, maar dan voor een maand, voor een Amerikaans vliegbrevet.
Dus als er nog mensen tussen 3 november en 1 december dit jaar in de buurt zijn, de koffie staat klaar We hebben namelijk een eigen apartment gehuurd:-)
Dus als er nog mensen tussen 3 november en 1 december dit jaar in de buurt zijn, de koffie staat klaar We hebben namelijk een eigen apartment gehuurd:-)
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Hoe bedoel je dat precies? Gewoon hard sparen. En welke rest? Visum ofzo?
Ha, t wordt steeds gezelliger in SDPaul v B schreef:Hier kan ik me mooi bij aansluiten, wij gaan namelijk óók studeren in San Diego, maar dan voor een maand, voor een Amerikaans vliegbrevet.

In welke wijk ga jij/ gaan jullie wonen?
Ik woon zelf in Pacific Beach.
"You're drunk again."
Nou wonen is een groot woord voor een maand maar bivakkeren vlakbij Gillespie Airport.
Burgerluchvaart dus:-)
Burgerluchvaart dus:-)
-
- Amerika-ontdekker
Hey, ik ben in mei een week naar San Diego geweest, is echt fantastisch! Weet niet of je al eerder in Amerika bent geweest, maar enkele aandachtspunten kunnen misschien zijn dat het wel een hele andere cultuur is, en ook zijn de mensen gewoon net iets anders dan in bijv NY. Doe gewoon net zoals je jaar in Mexico; sta open voor andere mensen en een andere cultuur, neem wat dingen van thuis mee en dan komt alles goed, Amerikaanse mensen zijn over het algemeen hartelijker dan Nederlanders.
- The Iron Liver -
-
- Amerika-newbie
Ben nu ongeveer 7 maanden in San Diego, echt helemaal perfect. Ik studeer aan San Diego State University, maar waar zijn al die Nederlanders dan? Tot nu toe bij toeval welgeteld 1 Nederlandse tegengekomen. Hoop van iemand te horen
hai, ik heb zelf 3 jaar in San Diego gewoond eerst voor studie en toen werken en een super super tijd gehad, ben nu zelfs bezig om volgend jaar terug te gaan, permanent. voor leuke dingen in san diego is de website www.stylexplorers.com super super handig als je onder city pages kijkt. hoop dat je er wat aan hebt!(kun je op de feesten die ze organiseren ook meteen leuke internationale mensen ontmoeten) gr yvette
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welkom, Yvette! Zou je je hier even willen voorstellen: http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17 Ik heb al onmiddellijk wat vragen voor je, die kan ik daar dan afvuren!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Beste fcolos,
Ik wil graag volgend jaar twee terms naar de Universiteit van San Diego komen als een visiting scholar (ik heb een onderzoeksbeurs gekregen in Europa). Ik neem een gezin mee met twee meisjes van vier en zes. Zou jij me kunnen vertellen of er goede public school zijn, en in welke wijk, of moeten we in de buidel tasten en een privé-school betalen? Of weet je misschien iemand die daar iets van weet?
Dank je!
Ik wil graag volgend jaar twee terms naar de Universiteit van San Diego komen als een visiting scholar (ik heb een onderzoeksbeurs gekregen in Europa). Ik neem een gezin mee met twee meisjes van vier en zes. Zou jij me kunnen vertellen of er goede public school zijn, en in welke wijk, of moeten we in de buidel tasten en een privé-school betalen? Of weet je misschien iemand die daar iets van weet?
Dank je!
De vragen die van dijk stelde zijn ook wel vragen waar ik antwoord op zou willen hebben. En ik zou graag willen weten waar je een beetje betaalbaar kan wonen. Misschien iemand die kan helpen dit topic weer actief te krijgen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5607 Weergaves
-
Laatste bericht door mbrouwer
-
- 8 Reacties