Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Antelope Canyon

Bericht door Pushkin »

Als je kan kiezen tussen de tour van 9u30 of 11u30 in Upper Antelope Canyon, welke is dan het meest interessante? Wij rijden daarna door naar de Grand Canyon dus ik heb geen idee welke ik het beste zou kiezen...

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Wat ik hier gelezen heb is de middagtour het mooiste, i.v.m. de lichtinval. Dus ik zou de tour van 11.30 nemen.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Antelope Canyon

Bericht door Veusy »

Pushkin schreef:Als je kan kiezen tussen de tour van 9u30 of 11u30 in Upper Antelope Canyon, welke is dan het meest interessante? Wij rijden daarna door naar de Grand Canyon dus ik heb geen idee welke ik het beste zou kiezen...

Ellen
ongetwijfeld de tour van 11.30 !! Dan is de lichtinval het best. Maar reken er ook wel op dat het zéééér druk is op dit tijdstip. Vooraf boeken is dus ook aan te raden.

foto's kan je vinden op mijn site van vorig jaar: http://usa2006.deveuster.eu

veel plezier,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Inderdaad, de middag tour van 11.30h geeft die mooie lichtstralen, omdat de zon dan loodrecht boven de canyon staat. Dat is inderdaad een druk moment, dus vooraf boeken is aan te raden!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Kan iemand hier nog eens de exacte locatie weergeven van Antelope Canyon. Kan ' m in de anere draadjes over Antelope niet meer terug vinden.

Enne... moet je deze tour ook reserveren? (ver van te voren?)
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

rene.jager schreef:Kan iemand hier nog eens de exacte locatie weergeven van Antelope Canyon. Kan ' m in de anere draadjes over Antelope niet meer terug vinden.

Enne... moet je deze tour ook reserveren? (ver van te voren?)
Ik zou van tevoren reserveren ja.... Ik heb dat vorig jaar via het net gadaan. Heb mij op de dag zelf aan het kantoor in Page aangeboden en via Jeeps zijn we naar de upper Canyon gereden.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

rene.jager schreef:Kan iemand hier nog eens de exacte locatie weergeven van Antelope Canyon. Kan ' m in de anere draadjes over Antelope niet meer terug vinden.
Aan de AZ 98 bij milemarker 299.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

jerbia schreef: Aan de AZ 98 bij milemarker 299.
:doublethumb:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ga gewoon richting de drie schoorstenen en je bent bijna bij de ingang.
De mooiste tour is inderdaad die van rond de middag,maar houd er wel rekening mee dat het dan wel drukker is omdat heel veel mensen juist die tour maken.
Wat je kunt doen is als je in de canyon komt gelijk doorlopen,ondaks dat de gids vaak wat aan het vertellen is maar op die manier kun je even weg van de groep om op die manier even wat vrije ruimte te hebben om te fotograferen.
Dit is ook makkelijk als je gaat fotograferen met een statief want als die hele zooi in een keer aan de wandel gaat dan kun je in de stand-by stand gaan want dan kun je geen kant op omdat op sommige stukken de kloof niet breed genoeg om te kunnen passeren als er een statief staat.
Maar een voordeel heb je,je kunt niet verdwalen omdat er maar een weg is maar wel een hele mooie.
Het is te hopen dat het niet gaat waaien want dan heb je een zandregen en dat is niet echt bevordelijk voor een camera.
Mogelijk dat de fluitist er ook is dan krijg je een aparte sfeer in de canyon.
Maar ga vooral genieten van die hele rare maar echt mooie vormen,je kan plaatjes kijken maar zelf zien is wel wat anders.
Erika
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Erika schreef:Wat je kunt doen is als je in de canyon komt gelijk doorlopen,ondaks dat de gids vaak wat aan het vertellen is maar op die manier kun je even weg van de groep om op die manier even wat vrije ruimte te hebben om te fotograferen.Erika
Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar ik onthou het toch als een goede tip :wink:
jobo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jobo »

Ik heb de Upper Antelope Canyon tour van 11u30 gedaan en de Lower Antelope Canyon tour om 9u30. Ik vond eigenlijk de Lower om 9u30 indrukwekkender en véél rustiger (bijna geen touristen).

In de Lower kan je ook zo lang blijven als je wilt. Ik ben daarna doorgereden naar Grand Canyon en dan kom je daar ook nog aan op een deftig uur.
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

jobo schreef:Ik heb de Upper Antelope Canyon tour van 11u30 gedaan en de Lower Antelope Canyon tour om 9u30.
Hoe heb je dat qua vervoer precies gedaan?
De tour (roger ekis) van de upper vertrekt toch vanuit Page, en zet je weer terug af in Page. Ben je 's ochtends dan met eigen auto op en neer gegaan? Of heb je de upper-tour niet vanuit Page gedaan? maar ben je bij de ingang bij de groep aangesloten??
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hOi

We zijn nu in Page, het is bijna 17 uur.
Net gebeld naar Ekis om Antelope voor morgen te boeken, was nog plaats
genoeg op bijna alle uren. Aangezien het morgen bewolkt zal zijn maakte het niet veel uit welke tijdstip we namen. We gaan met de tour van 11.30 uur en moeten ons om 11.15 u melden, naar de Pizza Hut in Page.
We zitten nu in het Motel 6 en Page is niet groot dus dat gaan we vinden.

Jullie kunnen morgenavond (of wat later) lezen hoe het gegaan is, ben erg benieuwd hoe mooi het nu zal zijn ivm de bewolking.
Het waait hier momenteel erg hard en de zon is nauwelijks te zien, tis wel warm!!

Nu even de was checken die beneden in de laundry draait ...
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Ik ga hier een ander geluid laten horen - kies voor de vroegere tour!

Bij de middaguur-tour staat inderdaad de zon er loodrecht boven / in, wat heel mooi schijnt te zijn (zelf niet gezien), maar daardoor heb je een heel groot contrast tussen het felle zonlicht en de donkere canyon.

Daardoor zie je minder goed hoeveel geweldig mooie tinten de canyon heeft.

Wij hebben in maart de vroegere tour gedaan en het was fantastisch mooi. Heel veel tinten, heel veel tekening in de canyon walls, super gaaf.

We hebben er een paar foto's van op ons blog staan (als je op de link hieronder klikt kun je het beste vervolgens op ARCHIEVEN maart 2007 klikken en dan een stukje naar beneden scrollen).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In maart vallen de zonnestralen niet in de canyon. Alleen van april tot okiober. Maakt niets uit, Antelope is altijd mooi.
YH
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ellen147 schreef:Bij de middaguur-tour staat inderdaad de zon er loodrecht boven / in, wat heel mooi schijnt te zijn (zelf niet gezien), maar daardoor heb je een heel groot contrast tussen het felle zonlicht en de donkere canyon.

Daardoor zie je minder goed hoeveel geweldig mooie tinten de canyon heeft.
Dat is niet waar, want de loodrechte zon boven de canyon zorgt alleen voor een tweetal zonnestralen die de zo bekende plaatjes opleveren zoals deze:

Afbeelding

Dat zie je dus maar op 2 plekken, en dat duurt niet zo lang, omdat de zon weer wegdraait. De opening aan de bovenkant van de canyon is klein. De contrasten zijn dus niet veel anders, en op die plekken waar de zon binnekomt levert het juist heel warme plaatjes op.

Met deze link kom je uit bij de foto's die ik maakte tijdens de middagtour in 2004: http://albums.pixagogo.com/0275025453
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer