Wij hebben nu een deel van onze allereerste USA-reis gepland; we hebben er zo veel zin in!
Maar een belangrijk deel is nog niet rond. Dat wil ik graag zo snel mogelijk regelen.
We zijn met z'n vijven (onze jongens zijn 10, 12 en 14) en reizen dus per auto (en 1 deel met de trein).
Hieronder de reis tot nu toe; we vertrekken eind juli.
Daar waar een vraagteken staat, daar zijn we nog niet uit. Dus jullie hulp is superwelkom!
1. naar NY: 4 overnachtingen, geboekt.
Wel nog te reserveren: toegangskaarten voor wat we hier willen doen/zien. Hebben jullie nog suggesties, naast de bekende 'must do's'?
2. NY
3. NY
4. NY
5. NY / Washington (met de trein hier naartoe, inmiddels ook gereserveerd, 3 overnachtingen)
6. Washington
7. Washington
8. Washington: vanaf de laatste dag hebben we hier een auto gehuurd, t/m de laatste dag in Miami.
9. ? We willen niet heel erg lang doen over het stuk vanaf Washington naar Orlando. Omdat we vooral ook in Florida willen zijn.
Een NP bezoeken lijkt me heel bijzonder, maar we zullen wel het meeste met de auto doen: vanwege de tijd en we zijn geen ervaren wandelaars.
We willen in ieder geval naar Charleston als een van de volgende stops.
Dus zullen we in een paar middellange stukken rijden hierheen rijden of zien we dan toch nog te weinig en kunnen we dan net zo goed vanuit Washington in een ruk door naar Charleston (8 uur)?
De vraag is hier dus: afzakken naar beneden via een NP of via de kust?
Indien via een NP: naar Ranaoke? (3 uur en 45 min) of Luray (1 uur en 45 min)? Hebben jullie suggesties voor verblijf?
En indien via de kust, waarheen dan? Outerbanks bijv vinden we te ver uit de route. Myrtle Beach lijkt ons te (extreem) toeristisch, daar houden we niet van.
10. ? Verblijf in Ranaoke? Luray? Of ergens aan de kust?
11. ? Van Roanoke (6 uur en 20 min) of Luray (8 uur en 30 min) of kustplaats (?) naar Charleston
12. ? Van Charleston incl Boone Hall Plantation naar Savannah (2 uur)
13. ? Savanah, van hieruit naar Orlando (4 uur en 15 min)
14. ? Orlando of Kissimmee? Liefst in een huis met een zwembad. Tips...? Te bezoeken: Cape Canaveral (1 uur)
15. ? Orlando: shopping
16. ? Orlando: Discovery Cove? Heeft iemand hier ervaring mee? Is het de moeite van de prijs waard? (20 min)
17. ? Orlando: Sea World? (of een dagje niks... Al die parken achter elkaar, misschien wat veel...?) (20 min)
18. ? Orlando: Aquatica (20 min)
19. ? Van Orlando naar Key West? (7 uur)? Daar lees ik wisselende meningen over.
Of van Orlando naar bijv. Fort Myers (3 uur) of ergens anders aan de west kust? Het leek me nl ook zo super om een huis te huren aan het strand... (droomdroom...

20. ? Strandhuis...?
21. ? Strandhuis....?
22. Everglades? De moeite waard (-te- veeeel muggen....?)? Te doen in a day?
23. Miami: nog geen hotel geboekt...: suggesties?
24. Miami
25. Miami / naar huis
26. Thuis!
Ik realiseer me dat het een heel verhaal is... Maar het heeft me in ieder geval al geholpen om het voor mezelf op een rijtje te zetten

Toch hoop ik natuurlijk ook op een reactie. Alle informatie is welkom! Alvast heel erg bedankt!!
Desiree