Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Leendert1987: Oost Canada juni 2016.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Leendert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Leendert1987: Oost Canada juni 2016.

Bericht door Leendert1987 »

Hallo Allemaal,

Over 51 dagen is het zo ver, ja we tellen af, na 11 jaar ga ik terug en laat mijn vriendin zien hoe mooi Canada is.
Alles is bijna gepland en ik ken de route bijna uit mijn hoofd. De vorige keer dat ik geweest ben was een uitwisselingsproject via school.

Het plan;
We reizen per auto van hotel naar hotel/lodge/b&B, 3 weken in juni
Toronto - Kingston - Saccacomie - Quebec - Montreal - vlucht naar - Halifax - Cape Brenton - Moncton - St John - Digby - Lunenburg en Halifax vanwaar we terug vliegen.

Nu is het de eerste keer dat we een dergelijke reis maken, we gaan normaal gesproken namelijk kamperen in Frankrijk. We zijn dan ook op zoek naar practische tips. Heeft er iemand bijvoorbeeld ervaring met het reizen van hotel naar hotel en wat voor kosten zijn jullie dan ongeveer kwijt aldaar? Zijn er echt producten/spullen die je niet moet vergeten zoals bijvoorbeeld een wereldstekker?

Carola en Lennart
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Oost Canada Juni 2016

Bericht door EvelienK. »

Hoi Carola en Lennart,

Super leuk dat jullie 'bijna' gaan! Ik heb vier jaar geleden een deel van jullie reis ook gedaan. Bedoel je de kosten van de hotels? Of bedoel je kosten die je onderweg maakt? Wij reizen eigenlijk altijd van hotel/motel/b&b/.. naar hotel/motel/b&b/... en dan bevalt altijd goed. Als je nog niet gereserveerd hebt, kijk ook eens op de site van airbnb, daar heb je vaak leuke kamers/huizen.

Wereldstekker is inderdaad handig. Verder je Eta, paspoort, rijbewijs, geld, pinpas, op zich kan je de rest allemaal wel kopen.

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Leendert1987
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je Reactie Evelien,

We hebben er voor gekozen de accomodaties vooraf uit te kiezen en deze zijn dus al geboekt. Waar wij normaal dagelijks voor ons zelf kookte op ons campingpitje is dit een hele andere wereld. Ben erg nieuwschierig wat daar onze kosten zullen zijn.

Niets geks nodig dus, dat scheelt alvast weer. onderstaande lijstje hebben we gelukkig al bij elkaar :D
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Dat wordt een mooie reis! Wij hebben 4 jaar geleden een soortgelijke reis gemaakt (zie reisverslag), maar dan met camper. Wil je Niagara Falls niet opnemen in de reis? Of doe je dat vanuit Toronto? Nova Scotia is ook mooi. Leuk om te doen is een whale Watch Tour.

Ik zou je aanraden naast een verloopstekker ook een Nederlamds stekkerdoos mee te nemen. Dan heb je met een verloopstekker gelijk meerdere stopcontacten ter beschikking.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Leendert1987
Amerika-ontdekker

We gaan inderdaad vanuit Toronto naar de Niagara Falls. We hebben hele dag maar stiekem hoop ik dat als we vroeg gaan dat we de middag/avond nog in Toronto kunnen doorbrengen. Mijn beroep is planner en dat is wel te merken tijdens de vakantie ;-). Maar vrees niet ik geniet dan ook.

Leuk ik zal je verslag even doornemen. Goeie tip voor de verloopstekker. Hebben we in ieder geval geen ruzie over wie er eerst mag opladen.
Leendert1987
Amerika-ontdekker

analogkid schreef:Dat wordt een mooie reis! Wij hebben 4 jaar geleden een soortgelijke reis gemaakt (zie reisverslag),

Ik zij deze zal ik eens nalezen, maar nu ik hem zie, moet ik bekennen dat ik deze al lang gelezen heb paar maandjes geleden, leuk verslag bedankt voor de input! :thumbup:
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wij gaan over 43 dagen ook deze kant op.

Dit is globaal onze route:
We rijden de route met de klok mee rond.

Afbeelding

Wij doen alles met de auto en hebben op internet al wel hotels gezocht en de adressen ervan in de navigatie staan, maar ze zijn nog niet geboekt. dat doen we ter plekke wel. We willen een beetje ruimte houden voor wijzigingen onderweg.

Voor nog meer tips net als die van de verloop stekker bekijk mijn reisverslagen website.
Leendert1987
Amerika-ontdekker

Pipo Chris schreef:Wij gaan over 43 dagen ook deze kant op.

Wij doen alles met de auto en hebben op internet al wel hotels gezocht en de adressen ervan in de navigatie staan, maar ze zijn nog niet geboekt. dat doen we ter plekke wel. We willen een beetje ruimte houden voor wijzigingen onderweg.

Voor nog meer tips net als die van de verloop stekker bekijk mijn reisverslagen website.
Onwijs handige site, meeste dingen in Amerika zullen wel overeen komen met Canada. Ik zal een van je Amerika verslagen eens doorpluizen om een beetje de dagelijkse zaken eruit de pluizen.
Leendert1987
Amerika-ontdekker

Re: Reis Leendert1987: Oost Canada juni 2016.

Het zou geen alles Amerika forum heten als qua reizen de meeste naar Amerika gaan. Wat mij opvalt is dat er weinig mensen hier zijn die het Oosten van Canada bezocht hebben. Zo veel minder toeristisch? Dan bijvoorbeeld het Westen van Canada
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Wij gaan dit jaar ook naar het oosten van Canada (Oost-/ Atlantisch - Nova Scotia, Newfoundland, Labrador, Quebec, New Brunswick & weer Nova Scotia).
Onze reisorganisatie heeft ons aangeraden om geen eTA aan te vragen voor onze reis. Wij hebben wel al de b & b's en hotels van tevoren geboekt. Behalve een wereldstekker kan ik geen specifieke dingen bedenken die je daar nodig hebt. Je kunt ook voldoende ter plaatse kopen.
In 2008 zijn wij naar Toronto, Quebec City etc geweest. Ik weet niet of je verder specifieke vragen hebt?
Het is inderdaad zo dat het westen van Canada heel toeristisch is (en daardoor kun je er meer info over vinden) en een bekende bestemming voor veel Nederlanders, wat niet wegneemt dat ook het oosten wel toeristische hotspots heeft.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Leendert1987
Amerika-ontdekker

Betreft de ETA, ik heb inderdaad gelezen dat ze het hebben uitgesteld tot september en tot die tijd coulant zijn.
Mijn reisbureau heeft het zelfs aangeraden, leuk is dat. Maar ach voor 14 CAN maakt mij het niet uit.

Alles staat bij ons ook vast qua overnachtingen e.d. we afgelopen weekend de hele route nagelopen om ons in te lezen wat er te zien is en te doen. Heerlijk die voorpret, morgen nog 1 maand :D

Echte vragen heb ik niet meer, wat mogen we echt niet missen :wink: :wink:
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Ottawa mag je echt niet missen! Leuke, schitterend gekregen stad met o.a. leuke eettentjes en interessante musea. Zo ligt het oorlogsmuseum heel mooi en is dat meer dan de moeite waard.
Leendert1987
Amerika-ontdekker

En toch gaat dat hem niet worden na lang wikke en wegen hebben we die af laten vallen, volgende keer misschien ( :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer