Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wendy1001: Canada juli/augustus 2017
Reis Wendy1001: Canada juli/augustus 2017
Twee jaar geleden ben ik naar West-Amerika geweest en heb ik veel gebruik gemaakt van de info en jullie advies op dit forum.
Nu wil ik komende zomer met 2 personen naar Canada. We hebben de volgende reisroute in gedachten:
Dag 1 Amsterdam - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Victoria
Dag 4 Victoria - Tofino
Dag 5 Tofino
Dag 6 Tofino - Whistler
Dag 7 Whistler
Dag 8 Whistler - Clearwater (Wells Gray)
Dag 9 Clearwater (Wells Gray)
Dag 10 Clearwater - Jasper
Dag 11 Jasper
Dag 12 Jasper
Dag 13 Jasper - Lake Louise
Dag 14 Lake Louise (Yoho NP)
Dag 15 Lake Louise - Revelstoke
Dag 16 Revelstoke - Glacier NP - Golden
Dag 17 Golden - Banff
Dag 18 Banff
Dag 19 Banff
Dag 20 Banff - Calgary
Dag 21 Calgary - Amsterdam
Dag 22 Amsterdam
Op dag 15 komen we ook door Glacier NP, maar hier willen we dan rechtstreeks doorheen rijden naar Revelstoke om daar het park in te gaan. Op dag 16 hebben we dan de hele dag voor Glacier NP.
Graag hoor ik wat jullie van zowel dit deel als onze gehele route vinden.
Verder hebben we nu 3 nachten in Jasper gepland, maar is het ook mogelijk de laatste overnachting lager te doen? Ergens tussen Jasper en Lake Louise?
Nu wil ik komende zomer met 2 personen naar Canada. We hebben de volgende reisroute in gedachten:
Dag 1 Amsterdam - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Victoria
Dag 4 Victoria - Tofino
Dag 5 Tofino
Dag 6 Tofino - Whistler
Dag 7 Whistler
Dag 8 Whistler - Clearwater (Wells Gray)
Dag 9 Clearwater (Wells Gray)
Dag 10 Clearwater - Jasper
Dag 11 Jasper
Dag 12 Jasper
Dag 13 Jasper - Lake Louise
Dag 14 Lake Louise (Yoho NP)
Dag 15 Lake Louise - Revelstoke
Dag 16 Revelstoke - Glacier NP - Golden
Dag 17 Golden - Banff
Dag 18 Banff
Dag 19 Banff
Dag 20 Banff - Calgary
Dag 21 Calgary - Amsterdam
Dag 22 Amsterdam
Op dag 15 komen we ook door Glacier NP, maar hier willen we dan rechtstreeks doorheen rijden naar Revelstoke om daar het park in te gaan. Op dag 16 hebben we dan de hele dag voor Glacier NP.
Graag hoor ik wat jullie van zowel dit deel als onze gehele route vinden.
Verder hebben we nu 3 nachten in Jasper gepland, maar is het ook mogelijk de laatste overnachting lager te doen? Ergens tussen Jasper en Lake Louise?
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis Wendy1001: Canada juli/augustus 2017
Volgens mij ga je tussen Jasper en Lake Louise geen accommmodaties vinden.
Bezoek je Grouse Mountain niet?
Dagje raften in Golden?
Banff vond ik overrated.
Wel een mooi hotel,
Johnston canyon wandelen.
Radium hotsprings heeft een prachtig zwembad om even te relaxen.
Heritage town Fort Steele
Bezoek je Grouse Mountain niet?
Dagje raften in Golden?
Banff vond ik overrated.
Wel een mooi hotel,
Johnston canyon wandelen.
Radium hotsprings heeft een prachtig zwembad om even te relaxen.
Heritage town Fort Steele
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik ga er vanuit dat je een hotel zoekt (niet met de camper dus)? Banff is aardig maar 2 volle dagen daar is best veel. Van Banff naar Calgary is een klein stukje je zou de ochtend dan nog kunnen gebruiken voor Banff en dan een volle dag Banff er uit halen en ergens anders in je route plannen. Ik mis Athabasca Glacier tussen Jasper en Lake Louise, toeristisch maar zeker een must see.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Er zijn mogelijkheden om te overnachten tussen Jasper en Lake Louise, zie http://www.jasperhotels.com/icefields-parkway-hotels/ .Wendy1001 schreef:Verder hebben we nu 3 nachten in Jasper gepland, maar is het ook mogelijk de laatste overnachting lager te doen? Ergens tussen Jasper en Lake Louise?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In plaats van Golden, Revelstoke en Glacier NP (Canada) zou ik Peter Lougheed NP, Waterton Lakes NP en eventueel Glacier NP (USA) in de route opnemen. Ik heb enkele jaren geleden deze 3 parken bezocht en ze zijn mooi met prachtige meren, veel wildlife en wandelmogelijkheden.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Leuke route hoor, lekker rustig.
Paar tips:
Ik vond Glacier NP in Canada niet heel bijzonder, is ook klein. Wel wat gewandeld.
Banff en Jasper NP zijn zo groot en mooi, hier kun je je weken vermaken, veel te zien, prachtig om te bergwandelen.
Tussen Jasper en Lake Louise kun je overnachten, kijk hier in reisverslag: http://ferrymarquart.eu/Canada2008/reis ... i_2008.htm
Elk reisverslag bevat de pagina'a Tips en Voorbereiding, met veel info over wildlife, routes, beren, etc.
Veel plezier.
Groet, Ferry
Paar tips:
Ik vond Glacier NP in Canada niet heel bijzonder, is ook klein. Wel wat gewandeld.
Banff en Jasper NP zijn zo groot en mooi, hier kun je je weken vermaken, veel te zien, prachtig om te bergwandelen.
Tussen Jasper en Lake Louise kun je overnachten, kijk hier in reisverslag: http://ferrymarquart.eu/Canada2008/reis ... i_2008.htm
Elk reisverslag bevat de pagina'a Tips en Voorbereiding, met veel info over wildlife, routes, beren, etc.
Veel plezier.
Groet, Ferry
Dank voor jullie reacties.
We hebben 1 nacht in Banff eruit gehaald en geplaatst bij Colombia Icefield waar we de excursie met de ice explorer willen doen.
Verder hebben we veel tijd in de rockies, omdat we er naast omhoog met de Banff gondola en whistlers tram ook willen gaan wandelen. Ook enkele langere hikes van 5-6 uur. Op de officiële sites van de parken vinden we veel wandelmogelijkheden.
We hebben al veel interessante wandelingen gezien: whistlers summit trail, sulphur skyline, johnston canyon met ink potts, sentinel pass, athabasca falls, sunwapta falls, cavell meadows, bald hills (bij maligne lake). Dat wordt nog lastig selecteren.
Wat vinden jullie de mooiste wandelingen?
En weten jullie nog aanraders bij Pacific Rim, Wells Gray, Mount Revelstoke en Glacier NP of Canada?
Groetjes Wendy
We hebben 1 nacht in Banff eruit gehaald en geplaatst bij Colombia Icefield waar we de excursie met de ice explorer willen doen.
Verder hebben we veel tijd in de rockies, omdat we er naast omhoog met de Banff gondola en whistlers tram ook willen gaan wandelen. Ook enkele langere hikes van 5-6 uur. Op de officiële sites van de parken vinden we veel wandelmogelijkheden.
We hebben al veel interessante wandelingen gezien: whistlers summit trail, sulphur skyline, johnston canyon met ink potts, sentinel pass, athabasca falls, sunwapta falls, cavell meadows, bald hills (bij maligne lake). Dat wordt nog lastig selecteren.
Wat vinden jullie de mooiste wandelingen?
En weten jullie nog aanraders bij Pacific Rim, Wells Gray, Mount Revelstoke en Glacier NP of Canada?
Groetjes Wendy
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Een mooie hike vonden wij de Johnston Canyon volgens mij ligt die inde buurt van Banff.
Niet super lang.
Niet super lang.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Zie bijgaand overzicht van de mooiste wandelingen:
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_
Groet, Ferry
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_
Groet, Ferry
Een vraagje over de route van Victoria naar Tofino:
Is het een optie om via port renfrew te rijden zodat je dwars door Pacific Rim reserve heen rijdt?
Of is dit gekkenwerk vanwege de lange reistijd en is de route via Nanaimo ook hartstikke mooi?
Groetjes Wendy
Is het een optie om via port renfrew te rijden zodat je dwars door Pacific Rim reserve heen rijdt?
Of is dit gekkenwerk vanwege de lange reistijd en is de route via Nanaimo ook hartstikke mooi?
Groetjes Wendy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1529 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-