Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mjölnir: drieweekse road trip Calgary - Vancouver.
Re: Reis Mjölnir: drieweekse road trip Calgary - Vancouver.
Volgens mij is het hoogseizoen juli en augustus met uitloop t/m Labourweekend.
In 2012 zijn wij in juni geweest. Het was zelfs vrij rustig bij Lake Louise.
In 2012 zijn wij in juni geweest. Het was zelfs vrij rustig bij Lake Louise.
Dank voor alle reacties wederom. Qua orka's spotten was mijn oog ook al gevallen op Campbell River. Die zes uur zie ik vooral als een positief iets, houd er wel van om lekker op het water te zijn.
Mogelijk scheelt het inderdaad qua prijs om eind augustus te gaan. Hoe is het weer doorgaans in september? En adviseren jullie in dat geval van Calgary naar Vancouver te reizen of in omgekeerde richting? Het heeft mijn voorkeur om in Calgary te starten, omdat verder in september de kans op sneeuw in de bergen toeneemt en ik daar vooral mijn vertier zal zoeken. Alle andere overwegingen zijn echter van harte welkom!
Mogelijk scheelt het inderdaad qua prijs om eind augustus te gaan. Hoe is het weer doorgaans in september? En adviseren jullie in dat geval van Calgary naar Vancouver te reizen of in omgekeerde richting? Het heeft mijn voorkeur om in Calgary te starten, omdat verder in september de kans op sneeuw in de bergen toeneemt en ik daar vooral mijn vertier zal zoeken. Alle andere overwegingen zijn echter van harte welkom!
Prijstechnisch gezien zou je pas na Labourday, 4 september, moeten gaan. Ook qua drukte wordt het dan minder.
Ik denk dat je een dosis geluk moet hebben met het weer
In 2014 zijn wij vanaf de 2e week september geweest. Het had net een paar dagen daarvoor gesneeuwd maar het was alweer warm. Wij hebben 4 weken prachtig zonnig weer gehad.
Dit jaar gaan we 7 september met de camper rijden maar of we weer zoveel geluk hebben.....
Ik denk dat je een dosis geluk moet hebben met het weer
In 2014 zijn wij vanaf de 2e week september geweest. Het had net een paar dagen daarvoor gesneeuwd maar het was alweer warm. Wij hebben 4 weken prachtig zonnig weer gehad.
Dit jaar gaan we 7 september met de camper rijden maar of we weer zoveel geluk hebben.....
Ik kon blijven afwegen, maar ik heb de knoop doorgehakt! 19 augustus vlieg ik naar Calgary om 10 september via Vancouver terug te keren. Het is weliswaar met Air Transit en met een ruime overstap op Toronto, maar voor 611 euro kon ik die aanbieding niet laten liggen. Het plannen kan eindelijk beginnen. Zin an! Ik heb op basis van jullie reisverslagen en andere forumberichten de planning al iets aangepast. Het ziet er nu als volgt uit:
19-08 Vlucht van Amsterdam naar Calgary
20-08 Calgary – Banff NP (Canmore)
21-08 Banff NP (o.a. stadje Banff)
22-08 Banff NP (Moraine Lake, Eiffel Lake Trail, Lake Louise en omgeving)
23-08 Banff NP (vanuit Field: Yoho NP) - alvast een deel van de Icefields Parkway
24-08 Field/Icefields Parkway (Wilcox Pass Hike, Columbia Icefield Centre) – Jasper NP
25-08 Jasper NP (Maligne Lake)
26-08 Jasper NP – Mount Robson – Clearwater
27-08 Wells Gray PP
28-08 Clearwater – Whistler
29-08 Whistler – Garibaldi NP (eerste deel Panorama Hike)
30-08 Garibaldi NP (tweede deel Panorama Hike)
31-08 Garibaldi NP – Campbell River
01-09 Campbell River (orka’s spotten)
02-09 Campbell River – Tofino (via Cathedral Grove)
03-09 Tofino/Ucluelet (Chesterman Beach, Pacific Rim Trail)
04-09 Tofino/Ucluelet – Victoria
05-09 Victoria (stad verkennen, uitstapje naar Guliano Island)
06-09
07-09 Victoria – Vancouver (via Lynn Canyon Park)
08-09 Vancouver (stad verkennen, Stanley Park en Lost Lagoon)
09-09 Vancouver (idem)
10-09 Vlucht van Vancouver naar Amsterdam
11-09 Aankomst Amsterdam
Zoals jullie zien een aantal open eindjes.
Ik vraag me af of de verdeling Banff NP versus Jasper NP een beetje logisch is. Ik heb nu voor Banff NP wat meer uitgetrokken omdat Yoho NP me erg aansprak en ik graag daar een mooie dagwandeling zou maken.
Verder is Vancouver Island wat uit de losse pols gepland. Campbell River heb ik op advies wel toegevoegd. Verder ben ik benieuwd hoe jullie de route daar zouden vormgeven.
En dan is er nog het altijd fijne extra dagje. Waar zal ik dat eens besteden?
19-08 Vlucht van Amsterdam naar Calgary
20-08 Calgary – Banff NP (Canmore)
21-08 Banff NP (o.a. stadje Banff)
22-08 Banff NP (Moraine Lake, Eiffel Lake Trail, Lake Louise en omgeving)
23-08 Banff NP (vanuit Field: Yoho NP) - alvast een deel van de Icefields Parkway
24-08 Field/Icefields Parkway (Wilcox Pass Hike, Columbia Icefield Centre) – Jasper NP
25-08 Jasper NP (Maligne Lake)
26-08 Jasper NP – Mount Robson – Clearwater
27-08 Wells Gray PP
28-08 Clearwater – Whistler
29-08 Whistler – Garibaldi NP (eerste deel Panorama Hike)
30-08 Garibaldi NP (tweede deel Panorama Hike)
31-08 Garibaldi NP – Campbell River
01-09 Campbell River (orka’s spotten)
02-09 Campbell River – Tofino (via Cathedral Grove)
03-09 Tofino/Ucluelet (Chesterman Beach, Pacific Rim Trail)
04-09 Tofino/Ucluelet – Victoria
05-09 Victoria (stad verkennen, uitstapje naar Guliano Island)
06-09
07-09 Victoria – Vancouver (via Lynn Canyon Park)
08-09 Vancouver (stad verkennen, Stanley Park en Lost Lagoon)
09-09 Vancouver (idem)
10-09 Vlucht van Vancouver naar Amsterdam
11-09 Aankomst Amsterdam
Zoals jullie zien een aantal open eindjes.
Ik vraag me af of de verdeling Banff NP versus Jasper NP een beetje logisch is. Ik heb nu voor Banff NP wat meer uitgetrokken omdat Yoho NP me erg aansprak en ik graag daar een mooie dagwandeling zou maken.
Verder is Vancouver Island wat uit de losse pols gepland. Campbell River heb ik op advies wel toegevoegd. Verder ben ik benieuwd hoe jullie de route daar zouden vormgeven.
En dan is er nog het altijd fijne extra dagje. Waar zal ik dat eens besteden?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Hoi, wij deden afgelopen zomer ongeveer dezelfde route. Het is best nog een stuk rijden naar de Pacific Rim, ik zou dus een dagje extra plannen in Tofino of Ucluelet. De omgeving is prachtig, veel te doen en te zien. gr Karin
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Aangezien je met het veer gaat is het misschien verstandig te kijken naar de dagen en tijden dat je een veer nodig hebt en alvast een ticket te boeken als dat kan.
Je zit met Labor nog op Vancouver island maar dat zijn bijvoorbeeld dagen dat het veer volgeboekt is.
Ook de meer populaire tijden zijn misschien sneller vol als je in het weekend het veer neemt.
Je zit met Labor nog op Vancouver island maar dat zijn bijvoorbeeld dagen dat het veer volgeboekt is.
Ook de meer populaire tijden zijn misschien sneller vol als je in het weekend het veer neemt.
Ik zie inderdaad zoals jullie al hadden gewaarschuwd dat de prijzen eind augustus nog erg hoog zijn, al zit er ook nog weinig rek in begin september. Het zij zo, de vlucht is inmiddels geboekt. Gelukkig is het plan om veel op campings te overnachten en hostels schuw ik ook niet. Wel moet ik een auto huren, dus dat heeft prioriteit. Misschien kunnen jullie me vast op weg helpen met een aantal vragen.
- Meestal huur ik een auto via bijvoorbeeld rentalcars en neem dan voor de veiligheid een extra verzekering erbij, zodat ook mijn eigen risico is afgedekt. Hebben jullie hierin verder nog tips voor Canada?
- Ik ben geneigd zodra ik in Vancouver ben mijn auto in te leveren. Is dit verstandig en is Vancouver goed te bereizen middels het OV?
- Hoe zit het met de campings in Canada? Moet je over het algemeen veel voorzorgsmaatregelen treffen tegen beren? En natuurlijk het allerbelangrijkste, hoe zit het met de noodzaak tot reserveren? Ik reis per tweepersoonstent.
- Is er tussen of rond Calgary en Banff een goede outdoorzaak te vinden waar ik gas en andere benodigdheden kan inslaan?
- Meestal huur ik een auto via bijvoorbeeld rentalcars en neem dan voor de veiligheid een extra verzekering erbij, zodat ook mijn eigen risico is afgedekt. Hebben jullie hierin verder nog tips voor Canada?
- Ik ben geneigd zodra ik in Vancouver ben mijn auto in te leveren. Is dit verstandig en is Vancouver goed te bereizen middels het OV?
- Hoe zit het met de campings in Canada? Moet je over het algemeen veel voorzorgsmaatregelen treffen tegen beren? En natuurlijk het allerbelangrijkste, hoe zit het met de noodzaak tot reserveren? Ik reis per tweepersoonstent.
- Is er tussen of rond Calgary en Banff een goede outdoorzaak te vinden waar ik gas en andere benodigdheden kan inslaan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3464 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 20 Reacties