Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Liesbethdd: one way Salt Lake City naar Seattle via Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Liesbethdd
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Liesbethdd: one way Salt Lake City naar Seattle via Canada.

Bericht door Liesbethdd »

Hoi iedereen!

Na onze reis door het zuidwesten van de VS willen we graag volgend jaar terug naar Noord-Amerika. We gaan voor nationaal parken te bezoeken en zijn niet echt voor de steden. Na een beetje rond te lezen hier op het forum heb ik al een beetje een planning gemaakt. Maar jullie tips zijn zeer welkom. We zouden 19 dagen gaan, maar desnoods kunnen we er 1 dag extra bijdoen en dus 20 dagen gaan. We zouden 13 augustus 2018 vertrekken.

1) Amsterdam - Salt Lake city
2) Salt Lake city - Grand Teton NP
3) Grand Teton NP - Yellowstone NP
4) Yellowstone
5) Yellowstone
6) Yellowstone - Glacier NP
7) Glacier NP
8.)Glacier NP -Banff
9) Banff
10) Banff - Jasper
11) Jasper
12) Jasper - Wells Gray Park
13) Wells Gray Park
14) Wells Gray Park - Vancouver
15) Vancouver
16) Vancouver - Seattle
17) Seattle
18) ?
19) Seattle - Amsterdam

Ik heb sowieso nog 1 dag vrij om ergens langer te blijven maar waar dan best?
We weten dat er soms lange rijdagen bij zijn, zoals van Yellowstone NP naar Glacier NP, maar dit jaar hebben we ook lang moeten omrijden van Death Valley NP naar Yosemite NP, omdat de Tioga Road nog niet open was. Dus deze rit zien we nog wel zitten om meer tijd ergens anders dan te winnen.

Indien we tijd tekort hebben, kan ik nog altijd de dag dat we van Vancouver naar Seattle gaan (2,5u rijden) die dag zelf Seattle bezoeken en de dag erna al huiswaarts keren om zo weer een dag extra ergens anders te winnen. (Steden hoeft niet echt, maar we moeten naar Seattle om de auto terug in de VS binnen te brengen). Dus dan zou ik nog 2 dagen extra hebben om ergens in te plannen.

Wat vinden jullie hier al van? Heel erg bedankt alvast voor jullie tips!

Liesbeth
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Liesbethdd: one way Salt Lake City naar Seattle via Canada.

Bericht door ingrid14 »

Over het Canada gedeelte kan ik niets zeggen.
Voor Grand Teton en Yellowstone trekken jullie de minimale tijd uit. Ook voor Glacier trouwens.
Ik zou zeker al ofwel een 2de nacht Grand Teton of een extra nacht Yellowstone doen.

Glacier is erg druk in de zomer, je verliest veel tijd met een parkeerplaats zoeken aan de Going to the Sun road. Met maar 1 dag blijft er bijna geen tijd over om ergens een wandeling te doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah »

En ik alleen over het Canada deel... Wat een haastklus...

In Banff en Jasper ben je kort. Van Glacier NP naar Banff is al een flink stuk rijden, dan heb je daarna één dag voor Banff en omgeving, waar veel te zien en te doen is.
De dag erna Banff - Jasper is ook een volle dag met verschillende stops en/of wandelingen onderweg (afhankelijk waar je belangstelling naar uit gaat).
Zelfde voor Jasper, veel moois te zien en te doen in de omgeving, zonde om daar maar één hele dag te zijn.

Wells Grey - Vancouver is ook weer een flink deel van de dag in de auto. Wells Grey zelf heb ik niet bezocht.

In Vancouver kun je rustig een paar dagen blijven maar met een strakke planning kun je op één dag ook een goede indruk van de stad en de high-lights krijgen.

Kortom, voor mij zou het te gehaast zijn, te weinig tijd om mooie dingen te zien en te beleven. Wil je meer tijd hebben om eea te zien en te doen onderweg kun je ook Calgary - Vancouver doen of alleen het deel in Amerika. Net waar je van houdt.
Succes met plannen!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Wij hebben een aantal jaar geleden bijna dezelfde route in omgekeerde volgorde gereden. Zoals de vorige reacties al zeiden zitten er twee grote reisdagen in je schema, van Yellowstone naar Glacier en van Wells Gray naar Vancouver.
In Yellowstone zou je er misschien voor kunnen kiezen de laatste overnachting al een beetje in het noorden van het park te doen. Het scheelt als je die reisdag niet meer half Yellowstone hoeft te doorkruizen. We hebben er toen voor gekozen om niet 2 nachten in Glacier te slapen, maar 1 nacht in Glacier en 1 nacht in Waterton Lakes. Dit is het Canadese gedeelte van Glacier NP en ook erg mooi. Bovendien ben je dan op je reisdag naar Banff de grens met Canada al over en kom je misschien nog een beetje op tijd in Banff aan om daar alvast wat te zien.
De extra dag zou ik waarschijnlijk voor Jasper gebruiken, het is hier zo mooi en er is zoveel te zien dat je echt tijd tekort komt. Maak onderweg tussen Jasper en Wells Gray een kleine stop bij Mt Robson Provincial Park, de hoogste berg in de Canadese rockies.
Wells Gray is ook een prachtig park met ruige natuur en mooie watervallen, maar tenzij je specifieke plannen hebt (raften of kanoen of zo) heb je aan een halve dag wel genoeg. Je zou dan eventueel in de middag alvast een stukje richting Vancouver kunnen rijden of hier slecht 1 nacht doorbrengen en op de dag vanuit Jasper het park meepikken. Die extra nacht zou je dan voor Banff of de Tetons kunnen gebruiken.
De mooiste weg van Wells Gray naar Vancouver is de sea-to-sky highway (via Whistler) maar gezien jullie schema gaat dat denk ik niet lukken. Zowel in Vancouver als Seattle kun je prima in 1 dag de hoogtepunten zien. Leukste in Seattle vond ik persoonlijk Bill Speidel's underground tour.

Heel veel succes met plannen!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Voor een iets evenwichtigere en vooral rustigere reis, heb ik even wat gesleuteld aan je eerste itinerary...
Doe ermee wat je wilt!

1) Amsterdam - SLC
2) SLC - Grand Teton NP
3) Grand Teton NP
4) Grand Teton NP- Yellowstone
5) Yellowstone
6) Yellowstone
7) Yellowstone
8) Yellowstone - Glacier NP
9) Glacier NP
10) Glacier NP - Waterton NP
11) Waterton NP
12) Waterton NP - Banff NP
13) Banff NP
14) Banff NP - Jasper NP
15) Jasper NP
16) Jasper NP - Wells Gray PP
17) Wells Gray PP - Kamloops
18) Kamloops - Seattle
19) Seattle
20) Seattle - Amsterdam

Het voordeel van deze route is dat je na enkele langere reisdagen iets meer rust in de parken pakt. Daarnaast heb ik 3 dagen Yellowstone erin gezet, zodat je dit park echt goed kunt bekijken. Een must wat mij betreft! 1 van deze dagen zou je anders ook nog aan Jasper NP kunnen plakken, schijnt ook uitgebreid het bekijken waard te zijn (maar ben er zelf nog niet geweest). En zoals hierboven aangegeven, eerste nachten Yellowstone gewoon ergens centraal in het park, West Basin of Canyon Village bijv. En laatste nacht iig al bij Gardiner/NW entrance in de buurt.

Succes!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het eerste deel vind ik de route van Eric mooi! Al begrijp ik West Basin niet. :wink: Bedoel je Old Faithful? Dat is een prachtige locatie om te overnachten.
Misschien heb je voor Grand Teton en Yellowstone iets aan ons 2015- en 2017- verslag.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ja, dat wordt keuzes maken. Ik zou Vancouver niet overslaan. Liever een hele dag in Vancouver, dan een halve in Seattle.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

En je kunt ook op Grand Teton vliegen, naar het prachtig gelegen vliegveld van Jackson Hole.
Twee keer gedaan, werkt prima, met overstap in Minneapolis of Chicago.
Je komt begin van de avond aan, haalt je huurauto op en reserveert een lodge in het park.
Zie trips 2011 en 2014.

Groet, Ferry
http://ferrymarquart.eu/index.html
Petticoat
Amerikafan

Bericht door Petticoat »

Ruud2004 schreef:Ik zou Vancouver niet overslaan. Liever een hele dag in Vancouver, dan een halve in Seattle.
Helemaal met Ruud eens. Ik zou Vancouver er ook niet uithalen.
Erik88 schreef:Daarnaast heb ik 3 dagen Yellowstone erin gezet, zodat je dit park echt goed kunt bekijken. Een must wat mij betreft! 1 van deze dagen zou je anders ook nog aan Jasper NP kunnen plakken, schijnt ook uitgebreid het bekijken waard te zijn (maar ben er zelf nog niet geweest).
Ik zou zeker de ene dag van Yellowstone er weer uithalen ten gunste van Jasper/Banff. Dit is ook een prachtig gebied en met drie overnachtingen in Yellowstone krijg je echt al een goed beeld van het park. Daarnaast wordt er in dit schema van Erik wel heel veel tijd voor Glacier/Waterton uitgetrokken. Hier mag ook best wel weer een nachtje af....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zou leuk zijn als Liesbeth nog een reactie gaf. :thumbup:

Marianne
Liesbethdd
Amerika-newbie

Iedereen bedankt al voor de reacties! Ik heb wat rekening proberen houden met wat er hier werd gezegd. Ik heb de volledige dag Wells Gray park eruit gehaald en Waterton in het schema gebracht.
Voorlopig kom ik dan op dit uit:

1. Amsterdam - Salt Lake city (of Jackson, beetje afhankelijk van het kostenplaatje van de vliegreizen)
2. Salt Lake city/Jackson - Grand teton NP
3. Grand teton NP - Yellowstone NP
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone - Glacier NP
7. Glacier NP
8. Glacier NP - Waterton NP
9. Waterton NP - Banff
10. Banff
11. Banff - Jasper
12. Jasper
13. Jasper
14. Jasper - mt robson provincial park - clearwater
15. Clearwater - Vancouver
16. Vancouver
17. Vancouver - Seattle
18. Seattle - Amsterdam
19. Thuiskomst

Maakt het uit welke richting we nemen? Dus Salt Lake city - Seattle of beter andersom?
Ik ga voor Yellowstone proberen de eerste 2 nachten centraal te nemen en de laatste nacht meer in het noorden zoals hier al gezegd is geweest.

Bedankt voor de hulp al!
Liesbethdd
Amerika-newbie

Of zal ik 1 dag van Jasper veranderen in Yoho? Of word het dan te veel/druk?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tijd voor Yellowstone is echt heel beperkt, maar met een goede planning kun je er wel aardig wat uithalen. Leg zo snel mogelijk iets vast daar en dat geldt ook voor Glacier NP. Je kunt altijd nog annuleren. Je weet wanneer je vertrekt dus je zou voor zowel start in Seattle als in SLC alvast wat kunnen boeken.
Voor Yellowstone zie www.yellowstonenationalparklodges.com. Ik zou een nacht Old Faithful, dan Canyon of Lake en dan Mammoth of Gardiner wel mooi vinden. Of misschien Cooke city voor de laatste nacht.

Marianne
Petticoat
Amerikafan

Bericht door Petticoat »

Yoho ligt tussen Banff en Jasper. Je kunt er ook vanuit Banff naar toe, is een uurtje rijden. Neem dan weg 1A als de meer toeristische route en ter afwisseling. Emerald lake, Takkakaw falls en lake Louise zijn zeer de moeite waard. Of je hier een aparte overnachting van wilt maken ligt een beetje aan wat je van plan bent, wil je veel wandelen, kanoen op het meer of alleen er een blik op werpen...
Liesbethdd
Amerika-newbie

Het is heel moeilijk in te schatten hoeveel tijd je voor iets moet vrijmaken.
We wandelen graag eens een paar uur door maar niet heel de dag.
Kan ik best Banff en yoho op 1 dag bekijken en 2 dagen Jasper (omdat Jasper bijvoorbeeld groter is)?Of beter 1 dag Banff, 1 dag yoho en 1 dag Jasper om het rustiger te maken qua route. (Ik heb ook 1 dag voor de icefields parkway als ik van Banff naar Jasper rij).
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Interessante route... Wij hebben het idee met dezelfde start en eind stad alleen dan niet door Canada... Tenminste dat was de bedoeling tot nu toe... Haha ik ga dit even volgens wie weet krijg ik er goede ideeën van.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Liesbethdd
Amerika-newbie

Ondanks dat het inderdaad een interessante route is begin ik toch te twijfelen aan deze combinatie. Misschien zou ik beter enkel Canada doen, dit om de route rustiger te maken. Ik ga nog wat opzoeken op dit forum :)!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer