Ik zag daarnet al een bericht over 'west-canada in mei' en op zich zal mijn bericht niet veel anders zijn. Maar ik wist niet of ik mijn vragen mocht stellen in het bericht van iemand anders of niet

We zijn van plan om in mei op reis te gaan naar Canada. We hebben er lang moeten nadenken over onze volgende bestemming en de halve wereldbol was een mogelijkheid, maar na onze fantastische ervaring in de USA vorig jaar, is het dan toch Canada geworden

Onze route is voorlopig als volgt (met daarbij wat we eventueel zouden doen, als alle weersomstandigheden goed zijn

• Brussel – Vancouver
Heenvlucht + huurauto ophalen
• Vancouver
• Vancouver – Ucluelet
Via de Pacific Rim Highway
• Ucluelet
Beerexcursie + Pacific Rim National Park Reserve
• Ucluelet – Victoria
• Victoria – Whistler
Via de Sea to Sky Highway
• Whistler
Garibaldi Provincial Park
• Whistler – Clearwater
Joffre Lakes Provincial Park
• Clearwater
Wells Gray Provincial park
• Clearwater – Jasper
Mount Robson Provincial Park
• Jasper
Jasper National Park
• Jasper – Lake Louise
Via Icefields Parkway
• Lake Louise
Yoho National Park
• Lake Louise – Canmore (voorlopig)
• Canmore
Banff National Park
• Canmore – Calgary
Trans-Canada Highway
• Calgary – Brussel
Huurauto afzetten + terugvlucht
• Aankomst Brussel
Maar nu vroeg ik mij wel een aantal dingen af. We gaan vanaf half mei tot eind mei.
- Is er dan veel kans om walvissen te zien bvb.? Oorspronkelijk wilden we wel graag een walvisexcursie doen, maar ik las dat mei net iets te vroeg was om er te zien?
- Is het de moeite om een beerexcursie te doen?
- Is het beter om Victoria over te slaan ten voordele van ofwel Vancouver, ofwel Ucluelet bvb.? Want het is wel een omweg om er te geraken natuurlijk. Maar ik weet niet of een halve dag wel de moeite is om er naar toe te gaan

De hotels hebben we al vastgelegd, maar ze zijn allemaal annuleerbaar

Bedankt alvast voor de antwoorden en (eventueel) tips

Groetjes, Lucie.