Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kort reisverslag met campertips

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Hibiscus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Kort reisverslag met campertips

Bericht door Hibiscus »

Wij zijn terug na 3 heerlijke weken in een camper (Roadbear 30ft met een slideout). Omdat ik weer heel veel waardevolle informatie hier vandaan heb geplukt, wil ik mijn ervaringen (vooral ook de parkeer ervaringen want daar maakte ik me vooraf zorgen over) even delen. Wie weet heeft iemand er iets aan.

Onze camper was precies het goede formaat voor ons gezin, ouders met 2 kinderen, 14 en 17. De jongste sliep in de cabover, de oudste op de bank. Dit was wel eigenlijk te kort voor hem maar hij heeft prima geslapen. Wij hadden meer dan genoeg opbergruimte, zowel in de camper als onderin. Onze 5 tassen/koffers pasten prima samen met alle andere spullen. We hebben deze route gereden. Schrik niet, 3215 mijl in 3 weken. Wij vonden het nooit te veel, de enige echt lange rijdag voor ons gevoel was Devils Tower - Cody. De dame van roadbear keek wel op bij het inleveren :lol:

Denver - Scottsbluff - Badlands - Black Hills - Cody - Yellowstone ( 3 nachten) - Helena - Glacier ( 2 nachten) - Lake Louise ( 2 nachten ) - Jasper ( 2 nachten) - Clearwater - Nairn Falls (vlak voor Whistler) - Vancouver (2 nachten) - Seattle ( 1 nacht camping, 1 nacht hotel) .

Wij zijn vroege vogels, om 6 uur sta ik altijd op. We reden vaak ( Lake Louise en Yellowstone vooral) dan naar een parkeerplaats en ontbeten daar. Op die manier hadden we altijd een parkeerplekje. We hebben in Yellowstone alles kunnen zien wat we wilden, alleen Lamar Valley niet. We zijn zelfs op de eerste ochtend vanuit Cody ( we stonden op een camping een half uur voorbij Cody dus wat dichter bij Yellowstone, wapiti Campground) naar Grand Teton gereden en hebben een heerlijke wandeling bij Colter Bay kunnen maken. We hebben gedineerd in de Old Faithful Inn, we hebben Steamboat geyser 10 uur na een enorme uitbarsting in de stoomfase gezien ( wat had dat ding in die stoomfase nog een kracht zeg!!) We hebben in de Firehole river gezwommen, niet in het officiele gedeelte omdat je de camper daar niet kwijt kunt. We hebben de camper aan het begin geparkeerd (daar is plek voor 1 camper) en zijn 10 minuutjes langs de weg gelopen. Daar kon je ook het water in en er was niemand. We hebben alle belangrijke basins eigenlijk wel gezien en hebben ook best wat kunnen wandelen. Als je met een camper naar Yellowstone gaat, sta dan echt vroeg op. Met de camper mag je niet bij de Fairy falls trailhead parkeren. Jammer want we wilden wel naar de overlook van Grand Prismatic. we hebben de camper op de parkeerplaats van de GP laten staan en zijn langs de weg gewandeld. Halverwege kom je een pull out tegen voor een kleine geyser. Ik zou de volgende keer hier de camper neerzetten en dan lopen, dan is het nog maar 15 minuten. Overigens stonden er best wel wat campers bij de Fairy Falls geparkeerd maar wij zijn braaf :D

De tip die ik hier van Galapagos kreeg om in Many Glacier te kamperen was geweldig, dank je wel! We hadden een super mooie plek, R35. Daarvoor moest ik 4 maanden van te voren wel echt op tijd achter de computer zitten, het is een beetje alsof je een Yosemite kampeerplek moet bemachtigen. De laatste ochtend werden we vroeg wakker vanwege afgaande autoalarmen en allerlei commotie. Er zat een moederbeer met 2 cubs en ze kwamen naar onze campsite! De rangers waren erbij met bearspray en een geweer (met firecrackers, niet om te doden gelukkig, ze hebben wel 2 keer geschoten :shock: ) en wij zaten op de eerste rang. De cubs zaten in de boom naast onze picknicktafel en mama liep af en aan. Ik zat met mijn yoghurtje op de passagiersstoel te kijken en sprak door het raampje met de ranger. Wij mochten niet eens weg want ze hadden onze camper nodig als dekking. Na een uur kwamen de cubs uit de boom en liepen ze samen weg. Fantastisch! We hadden deze beer de dag daarvoor al gezien aan het begin van de Grinnell glacier trail. Ze waren aan het bessen eten op 200 meter van de trailhead. We hebben de Grinnell Glacier trail gelopen, geweldig mooi!

We stonden op Lake Louise campground. De avond van aankomst konden we om 2030 naar Moraine Lake, toen was de weg weer open. De volgende ochtend waren we de eerste camper op de parkeerplaats van Lake Louise om 7 uur. We kwamen rond 10.30 uur terug na de wandeling naar Agnes Tea house en Beehive en toen was het wel mutje vol. In de middag zijn we met de stoeltjeslift omhoog gegaan. Hier is een enorme parkeerplaats waar je volgens mij altijd wel een plekje vindt. Ze bieden een gratis shuttle aan naar Lake Louise.

Bij Jasper zijn we naar Maligne Canyon gereden en we hebben daar de trail gelopen. daarna reden we door naar Miette Springs. Het was eigenlijk te warm om in het zwembad te zitten maar toch erg leuk. Als je daar na 10 uur komt heb je denk ik geen parkeerplek meer. Op de weg terug zagen we opeens veel auto's langs de weg geparkeerd staan. Je kunt hier de rivier in die heel breed is, en erg ondiep is, over de gehele breedte. Je kunt naar de overkant lopen. leuke ervaring!

Bij Clearwater stonden we op Dutch Lake resort, lekker zwemmen! Wij stonden hier met een hittegolf dus het zwemmeer was een uitkomst. we hadden bij Blue river een kano en jetboat toer gedaan maar dit was het niet waard. het was echt heel duur voor je kreeg en we hebben 1 beer snel zien wegrennen, dat was het. Dit is het enige wat we niet opnieuw zouden doen.

Bij Whistler kun je de camper kwijt op Lot 3 East, voor het dubbele bedrag, 20 dollar. We hebben daar de Peak to Peak gedaan en de Eagle Zipline tour, een aanrader! Bij Nairn Falls, 2 km boven de camping, is een super leuk zwemmeer, One Mile Lake. Ook al een aanrader. De camping in Nairn Falls Provincial Park is een prima plek voor Whistler. Wij hadden plek 7, ik denk dat het de mooiste camping van de reis was.

In Vancouver stonden we op Burnaby Cariboo Rv park. Op zich prima (wel heeeeeeel kleine plekjes) ware het niet dat de trein daar vlak langs komt, ook 's nachts. De camper stond gewoon te trillen, zo ongelooflijk hard! Wij hadden plek 140, je kunt beter vooraf om een plekje aan de andere kant vragen. Vanaf de camping loop je in 15 minuten naar de SkyTrain en daarmee ben je met 25 minuten in centrum Vancouver. We hebben fietsen gehuurd bij Eezeriders. Daar hebben ze elektrische fietsen en die kosten niet veel meer dan bij andere, niet elektrische, verhuurbedrijven. We hebben zoveel plezier gehad op die dingen! Je kunt veel meer zien omdat je net wat harder gaat. Later op de dag wordt het wel druk op het fietspad dus doe dit lekker vroeg. Je kunt ook prima de stad in, er zijn veel fietspaden.

In Seattle stonden we op Vasa Park resort. Een beetje een gekke camping maar ook hier kun je goed zwemmen. Het is een klein half uurtje van de Roadbear verwijderd dus erg goed voor de laatste nacht.

Al met al dus veel kilometers gemaakt, geen seconde spijt van. Zoveel afwisseling! We hebben bijna geen full hookup campings gehad en dat ging prima. Ik weet dat we lang niet alles hebben gezien maar we hebben heel veel wel kunnen zien. We hebben kunnen wandelen, zwemmen, we hebben Yellowstone echt goed kunnen zien (Geluk gehad? Geen bisonjam meegemaakt) en we hebben best veel uitstapjes kunnen maken.

Wat een fantastische vakantie, ik wil weer :lol:
Hibiscus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Kort reisverslag met campertips

Bericht door Hibiscus »

Ik zie al dat ik Devils Tower ben vergeten in de route. De volledige route was:

Denver - Scottsbluff - Badlands - Black Hills - Devils Tower - Cody - Yellowstone ( 3 nachten) - Helena - Glacier ( 2 nachten) - Lake Louise ( 2 nachten ) - Jasper ( 2 nachten) - Clearwater - Nairn Falls (vlak voor Whistler) - Vancouver (2 nachten) - Seattle ( 1 nacht camping, 1 nacht hotel) .
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Kort reisverslag met campertips

Bericht door jojostravelusa »

Dank je wel. Wij gaan volgend jaar naar Canada en ik heb een aantal van jouw tips opgenomen in ons roadbook. Wij gaan met een TCA (truckcamper) van Canadream. Die is ons vorig jaar in Alaska heel goed bevallen. Maar wij zijn maar met z'n tweeën, dus dat is een ander verhaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer