Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Co2018: Rondreis Jackson Hole-Seattle

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Co2018
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Co2018: Rondreis Jackson Hole-Seattle

Bericht door Co2018 »

Goedemiddag,

Volgend jaar september willen we een rondreis Teton-Yellowstone en Canada maken. We hebben 25 dagen beschikbaar en reizen met z'n tweeën. We willen graag wandelen in de parken, een rustig tempo reizen en slapen in en rondom de parken. De laatste paar dagen willen we een beetje rustig aan doen. Graag jullie advies over de reis. Ik heb er ook over gedacht om de reis in tweeën te splitsen (1x Rocky Mountains - Badlands e.o. - Yellowstone-Teton en 1x Canada apart Calgary - Waterton-Glacier-Banff-Wells-Vancouver en VI).

Ik heb nu toch besloten beide landen te combineren met de volgende planning. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en feedback!
Amsterdam-Jackson Hole
Jackson (Hole)-Grand Teton richting Signal Mountain Lodge
Grand Teton Signal Mountain-Signal Mountain
Signal Mountain-Yellowstone - Old Faithful
YS - Old Faithfull - YS - Old Faithfull
YS - Old Faithfull - YS - Lake Lodge
YS - Lake Lodge YS - Roosevelt Lodge
YS - Roosevelt Lodge - Bozeman via Beertooth Highway
Bozeman - Glacier NP / in park Lake Mc Donald
Glacier NP /in park Lake Mc Donald - Glacier NP / in park Many Glacier Going to the Sun
Glacier NP Many Glacier Going to the Sun - Many Glacier
Many Glacier - Waterton LP
Waterton - Banff
Banff Banff -Lake Louise
Banff Lake Louise- Banff Lake Louise
Banff Lake Louise - Jasper
Jasper -Jasper
Jasper -Wells Gray Provincial Park / Blue River - Clearwater
Wells Gray - Wells Gray
Wells Gray - Vancouver
Vancouver - Vancouver
Vancouver - Vancouver
Vancouver - Seattle
Seattle- Seattle
Seattle huis

Dank jullie wel!
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis Jackson Hole-Seattle

Bericht door opvakantie »

Dat werkt goed het combineren, vorige maand en en 2016 hebben we dat ook gedaan.
Je zou ook in Banff kunnen overnachten en dan van Banff naar Lake Louise op en neer rijden. Dat scheelt weer koffers inpakken en uitpakken.
Het is vrij toeristisch bij Lake Louise daar moet je wel van houden. Als je echter een stuk gaat wandelen dan laat je de meeste toeristen wel achter je.
En er zijn nog meer meren in de buurt die net zo mooi zijn.

De route van Banff naar Jasper is prachtig daar kun je een hele dag voor nemen.
Even stoppen bij het Columbia Icefield om een gletsjer van dichtbij te bekijken en onderweg heb je veel viewpoints.

Whistler slaan jullie over?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken het Canada-deel niet, maar de planning voor GT en Yellowstone ziet er goed uit. Heb je de accommodatie al geboekt? Dat zou anders wel eens lastig kunnen worden. voor bezienswaardigheden en wandelingen kun je eens naar ons 2015-verslag kijken.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Ziet er goed uit. Je kunt overwegen om Whistler in te voegen. Als je een dag daarvoor vrij wilt maken zou ik sneller van Glacier naar Banff rijden.
Co2018
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Co2018 »

Dank voor de reacties.

Whistler zat er eerst wel in, heb ik er later weer uitgehaald, omdat ik in de totale planning dan hier minimaal twee nachten wil blijven om ook te kunnen wandelen, anders moet er ergens anders weer iets af.

Wellicht anders de steden op het einde toch ergens iets schrappen?
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Ik zou dus in minder etappes van Glacier naar Banff rijden en een nacht minder in Vancouver verblijven.
Golo
Amerika-newbie

Re: Reis Co2018: Rondreis Jackson Hole-Seattle

Bericht door Golo »

Goedemiddag, wij zijn net terug van ongeveer dezelfde reis, alvast heel veel plezier :thumbup:

Je route is prima te doen zo! Wij vonden 1 dag in Grand Teton wel genoeg, tenzij je van plan bent daar veel te gaan wandelen, zou ik een dag daar ruilen met Jasper, waar ook heel veel te doen en ook een stuk groter is dan Teton.

Route van Banff naar Jasper kun je inderdaad 1 hele dag voor zetten.

Ik zou in Glacier dan weer niet sneller rijden, wij vonden het daar prachtig en baalden dat we 'maar' 2,5 dag daar hadden.

Boek verder inderdaad vroeg van tevoren je hotels, alles is vrij prijzig en zit (zeker in de parken zelf) snel vol.

Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer