Jullie hebben me al eens geholpen met een fantastische West-Coast trip en ook geholpen met een Canada rondreis voor 2017. Die reis hebben we uiteindelijk moeten annuleren, omdat mijn vrouw zwanger was en erg misselijk.
Dus dit word onze 2de kans, maar wel helemaal anders met tegen die tijd een ventje van 1,5jaar erbij.
Vanwege hem hebben we gekozen om met de camper te gaan. De camper en vluchten liggen al vast, verder nog niks. We vliegen 1 juni en mogen 2 juni early pickup de camper ophalen. Op 22 juni leveren we hem in en vliegen terug.
Hoe ik de reis het beste kan invullen is lastig, dus schakel ik nu alvast jullie hulp in.

Ik had zelf al beetje zitten stoeien en kwam op ongeveer dit uit:
Routeoverzicht:
1. Amsterdam > Vancouver
2. Vancouver > Nanaimo
3. Nanaimo > Tofino
4. Tofino > Ucluelet (of gewoon op 1 plek blijven)
5. Uclulet > Pacific Rim NP(of gewoon op 1 plek blijven)
6. Pacific Rim NP > Parksville
7. Parksville > Whistler
8. Whistler > 100 Mile House of Cache Creek
9. ??? > Wells Gray Provincial Park
10. Wells Gray Provincial Park
11. Wells Gray Provincial Park > Mount Robson Provincial Park
12. Mount Robson Provincial Park > Jasper
13. Jasper
14. Jasper > Icefields Parkway
15. Icefields Parkway > Banff
16. Banff
17. Banff > Revelstoke
18. Revelstoke > Osoyoos
19. Osoyoos > Manning Park
20. Manning Park > Vancouver
21. Vancouver
22. Vertrek: Vancouver
Ik heb regelmatig een locatie ertussen zitten niet perse omdat ik daar wil blijven maar met het idee om de reisafstand beperkt te houden. Indien hier alternatieven voor zijn of het is overbodig hoor ik het graag. Dan kan ik meer tijd besteden op plekken die de moeite zijn.
Zo op eerste gezicht zou Parksville, Whistler, 100 Mile House, Mt Robson, Osoyoos meer plekken zijn die je onderweg aan doet en niet perse plekken om te moeten overnachten. Deze zijn ingevoerd dus voor het tempo. Dus voel je vrij om advies te geven!! Kan het gebruiken.

Is het nodig om nog een nacht Icefields Parkway te pakken of beter direct door naar Banff? Of omdat er al nabij Jasper een nacht Mt Robson inzit een dag bij Jasper eraf halen?
Wij hebben zoals gezegd al vaker roadtrips gemaakt in USA, Europa en Azie. Wij hadden toen we nog samen waren altijd een vrij hoog tempo. We zitten graag in de auto/camper en zijn graag onderweg. Kunnen vooral genieten van natuur en diversiteit. Met grote steden maak je ons niet gelukkig.
Wij hebben dingen over het algemeen ook wel snel gezien. Zeker met ons zoontje erbij verwacht ik niet veel te hiken, maar wil hem ook niet elke dag heel lang in de camper hebben. Af en toe een stevige rijdag vind ik geen probleem.
Ben benieuwd naar jullie inzichten en tips!!
Alvast bedankt voor de moeite.