Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PieterMayke: eerste opzet route wegbrengcamper maart 2025.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
PieterMayke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PieterMayke: eerste opzet route wegbrengcamper maart 2025.

Bericht door PieterMayke »

Martin & Marianne schreef:
18 okt 2024, 13:37
Prachtige route zo!
Zion ligt al vast begrijp ik (heb je Watchman geboekt?), maar het zou misschien niet zo gek zijn om op dag 23 net voor de oostingang van Zion te stoppen. Check in elk geval even tot hoe laat je door de tunnel kunt rijden. Overnachten aan de oostkant geeft je iets meer tijd die dag, en je kunt dan de volgende ochtend eventueel nog de Canyon Overlook Trail meenemen.
De rit van Big Bend naar het Oliver Lee Memorial is wel erg lang. Het zou mooi zijn als je de route via nog Big Band Ranch SP mee zou kunnen nemen.
Ik weet niet hoe het met campings zit in die omgeving maar misschien kun je al iets eerder stoppen, en na het bezoek aan White Sands al iets richting Tucson rijden.
Wij hebben na Alamogordo een bezoek gebracht aan het Organ Mountains NM. We hebben daar gewandeld en er zijn ook kampeermogelijkheden. Misschien is dat iets? Zie hier voor een brochure.
Marianne
Zion ligt idd al vast, Watchman was helaas al vol. Maar goede tip om wel op de tunneltijden te letten, staat op het lijstje!
En met je andere tips gaan we weer puzzelen! Dank je wel!

Pieter en Mayke
PieterMayke
Amerika-ontdekker

En ineens is het bijna zover! Over 8 dagen vliegen we naar Chicago en 2 dagen later halen we de camper op. Met alle tips, reisverslagen en polarsteps van heel veel verschillende mensen hebben we nu een route waar we heel enthousiast over zijn, dus niet meer "eerste opzet", maar "definitieve route"! En dat delen we natuurlijk ook graag :wink:

Dag 1 Amsterdam - Chicago
Dag 2 Chicago
Dag 3 Chicago - Elkhart - Prophetstown SP
Dag 4 Prophetstown SP - Nolin Lake SP of Bledsoe SP
Dag 5 Nolin lake/Bledsoe - Nashville
Dag 6 Nashville - Memphis (via Natchez Tracce Parkway)
Dag 7 Memphis
Dag 8 Memphis - Vicksburg
Dag 9 Vicksburg - New Orleans (langs plantages)
Dag 10 New Orleans
Dag 11 New Orleans - Swamp Tour - campground onderweg
Dag 12 Campground - Galveston - San Antonio
Dag 13 San Antonio
Dag 14 San Antonio - Seminole Canyon SP
Dag 15 Seminole Canyon SP - Big Bend NP
Dag 16 Big Bend NP
Dag 17 Big Bend NP
Dag 18 Big Bend NP - Las Cruces
Dag 19 White Sands NP
Dag 20 Las Cruces - Benson (eventueel Chiricahua onderweg)
Dag 21 Benson - Saguaro NP - Lake PLeasant
Dag 22 Lake PLeasant - via 89a - CG voorbij Flagstaff
Dag 23 CG - Zion NP
Dag 24 Zion NP (Angels Landing)
Dag 25 Zion NP
Dag 26 Zion NP - Valley Of Fire SP
Dag 27 Valley of Fire SP - Las Vegas (camper inleveren)
Dag 28 Las Vegas - Amsterdam

We houden een polarsteps bij, dus als je het leuk om te volgen, hier is de link!
https://www.polarsteps.com/PieterdeWeij ... 1b236ed612
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Geweldige route, veel plezier!
19 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of je een leuke camping hebt in Las Cruces maar anders zou ik voor de tweede nacht City of Rocks doen. Erg leuke camping en de rit voor de volgende dag is dan iets korter waardoor je bijvoorbeeld de Catwalk mee zou kunnen nemen. Als je in Chiricahua geen shuttlebus hebt kun je daar niet veel doen met de camper.

Wat bedoel je met "GCvoorbij Flagstaff"? Een mooie route is die via de 180. En dan op weg naar Zion via de 64. Overnacht je in het park?

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Leuk, veel plezier! Ik ga jullie volgen!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

De beste tip die ik eigenlijk kan geven is; ga in San Antonio op zoek naar een goede parkeerplaats voor de camper. Wij hadden thuis wat uitgezocht, maar konden het niet vinden. Toen we een plek gevonden dachten te hebben, bleek het een privéparkeerplaats te zijn en toen heb ik aan de agent die ons daarop wees een andere plek gevraagd. Hij wees ons naar 901 E. Houston St. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig gelegen parkeerplaats is, 3 minuten lopen van de Alamo, maar het dagtarief, en je kunt niets anders kiezen voor een RV, bleek $112,25 :shock: :sadcry: Het was dat we met goed gezelschap afgesproken hadden :wink: , anders waren we meteen weer omgekeerd.
PieterMayke
Amerika-ontdekker

28 feb 2025, 11:55
Ik weet niet of je een leuke camping hebt in Las Cruces maar anders zou ik voor de tweede nacht City of Rocks doen. Erg leuke camping en de rit voor de volgende dag is dan iets korter waardoor je bijvoorbeeld de Catwalk mee zou kunnen nemen. Als je in Chiricahua geen shuttlebus hebt kun je daar niet veel doen met de camper.
We hebben de camping in Las Cruces al gereserveerd, dus of het een leuke camping is, zien we nog. Ik kan de optie in ieder geval in gedachten houden!
28 feb 2025, 11:55
IWat bedoel je met "GCvoorbij Flagstaff"? Een mooie route is die via de 180. En dan op weg naar Zion via de 64. Overnacht je in het park?
We hebben een boondockplaats gereserveerd voorbij Flagstaff, dus vandaar de onduidelijke omschrijving! Bij Zion staan we net buiten het park, in het park was al geen plaats meer.

Dank weer voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PieterMayke schreef:
03 mar 2025, 18:50
We hebben een boondockplaats gereserveerd voorbij Flagstaff, dus vandaar de onduidelijke omschrijving!
Ah, duidelijk. Bewust geen Mather? Dat maakt een bezoek wel zo eenvoudig. Rij je nu op dag 23 naar de Grand Canyon? Of de volgende dag? In beide gevallen maak je wel extra kilometers en mis je de mooiste uren in het park als je niet in het donker wilt rijden.

Ik zat nog even naar Chiricahua te kijken voor de lengterestricties, en ik zie dat je met een camper van meer dan 29 ft niet eens verder komt dan de Faraway Ranch, dus hou daar rekening mee. Ik zie niets staan over een shuttlebus, dus misschien rijdt die niet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer