Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis stegeman: het stuk tussen Rocky Mountains en Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het stuk tussen Rocky Mountains en Vancouver

Bericht door stegeman »

Marianne wat ik bedoel dat de standaard doorlopende reisverzekering, het annulleringsdeel 1500 pp dekt, dat is totaal 3000 euro. Met de huidige prijzen in de rocky mountains etc is dat uiteraard te weinig voor tickets en hotels bijna 4 weken. Heb nu 3000 per persoon, totaal 6000 verzekerd.
Een andere keuze kan zijn meer te betalen zodat je 24u vooraf kunt annuleren maar het verschil met niet annuleerbaar is soms enorm. Soms ook niet en dan wel eens voor gekozen voor wel.Beetje een rekensom en voor ons valt verzekering opschroeven kwa bedragen goedkoper uit.
Autohuur hoef ik niet te verzekeren. DIe kan ik 24u voooraf nog annuleren.

En het niet verzekerd zijn voor repatriering was dikke onzin. Dat valt gewoon onder de reisverzekering. Daar hebben we niets aan veranderd anders dan even op werelddekking zetten ipv alleen Europa.

Zo bedoelde ik het. Kan in mn gehaastheid soms dingen wat stom omschrijven :shock: :thumbup:

Het dure is soms ook dat ik vaak heel erg alleen zoek naar overnachtingen met hoge beoordelingen en cabins etc vaak duurder uitvallen dan hotels. In Banff hebben wij onszelf verwend met een volgens mij prachtig geleden kleine bed en breakfast.www.BanffLogCabin.ca. Beetje prijzig maar we zijn ook maar 1x 12,5 jaar getrouwd :D , dan mogen die laatste 4 nachten wel x zo van onszelf. Sowieso ook feest thuis.... Mijn 1e man overleed veel te jong toen de jongens heel klein waren en mocht maar 7 jaar getrouwd met hem zijn.. Vrienden vierden allemaal 12,5 jaar getrouwd etc en dat deed ondanks dat ik blij voor hen was best pijn. Maar nu sinds ik samen met Jeroen, samen met Alfred de liefde van mijn leven ben getrouwd kan ik oprecht zeggen weer gelukkig te zijn en vieren wij het leven waar het maar even kan. Dankbaar en bewust van geld niet bewaren voor later maar nu reizen nu het nog kan. Het kan zomaar anders zijn en volop genieten van elkaar en van de volwassen thuiswonende kinderen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken eigenlijk altijd alles annuleerbaar, vaak is er ook geen andere mogelijkheid. Je blijft dan ook flexibel als je om een andere reden dan een noodgeval iets wilt wijzigen. Dat kunnen jullie nu dus niet meer.
En ja, geniet nu!

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Weet iemand nog een boekbaar pareltje met zwembad of jacuzzi omgeving Jasper ? We willen er toch voor gaan ondanks dat veel is verbrand. We houden meest van canins, kleine bb met jacuzzi of air bb met jacuzzi en niet in de kelder van een woning zoals je in die omgeving veel ziet. Kunnen we het niet vinden gaan we wel voor een hotel. (Rest van de reis slechts 2 x een hotel).
We overwegen de niette Mountain cabins maar om
Nou elke keer grote afstanden te rijden is weer minder. Jasper centraal kunnen we drie kanten op. Maar ja. Hoeveel is verwoest kwa natuur. Nergens terug te vinden. Alleen een plattegrond gebouwen Jasper zelf. De websites met info zijn me bekend maar dit vind ik toch eigenlijk nergens. Bijv Valley of the five lakes trail. Heeft die schade opgelopen of niet. (Voor ons HET doel ivm de mooiste herinneringen)
Dat Jasper en omgeving anders zal zijn met veel helaas verwoeste natuur weten we. Tegelijkertijd hopen we voor Jasper niet dat toeristen hierom wegblijven
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Inmiddels patricia lake bungalows geboekt. :D :thumbup: , daarmee is dus alles rond nu.
Alleen de Ferry kan ik nog niet boeken van Vancouver naar Victoria. Ben ik te vroeg? Kan dat pas kort van tevoren? En de Eta moet nog aangevraagd worden. Ik ga ervan uit dat juni de boot nog niet is vol geboekt. En neem ook aan BC Ferries en niet die andere?

Het is geworden:
1 AM-VC (cozy garden suite)
2 VC
3 VC-VICTORIA (abigails hotel)
4 VICTORIA
5 VICTORIA -TOFINO (meares retreat waterfront bb)
6 TOFINO
7 TOFINO
8 TOFINO - ERRINGTON (cedarsong bb)
9 ERRINGTON
10 ERRINGTON
11 ERRINGTON - WHISTLER (crystal lodge)
12 WHISTLER
13 WHISTLER - CLEARWATER (cedar haven cabins)
14 CLEARWATER
15 CLEARWATER
16 CLEARWATER - JASPER (patrica lake bungalow)
17 JASPER
18 JASPER
19 JASPER
20 JASPER- GOLDEN (holiday inn)
21 GOLDEN - BANFF (banff log cabin)
22 BANFF
23 BANFF
24 BANFF
25 BANFF- CALGARY - AMS

Jasper een plek waarbij we links van jasper kunnen nemen, rechts van jasper en ook onder jasper, omdat we stomweg niet weten welke natuur wel en niet mooi is gebleven na de felle branden.
Veel kleine gemoedelijke accommodaties, uitgezocht op reviews. Benieuwd of er mensen met ervaring in een van de accomodaties zijn. Heel bewust erg veel tijd om te wandelen, maar ook om eens jacuzzi of zwembad te hebben. Relaxed en toch veel zien. Al dat autorijden kom je achter na een paar keer de oceaan over te zijn gevlogen, worden we niet blijer van.
Helaas kampen we met gezondheidsproblemen ouders. Dus we hopen echt nog te kunnen gaan en volop te kunnen genieten van deze reis, maar hebben ons wel voorgenomen de jaren hierna eerst even dichter bij huis te blijven.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Nee, die ferries zijn nog niet volgeboekt want je kan nu nog niet reserveren. Dat kan pas zo een 3 maanden van te voren en die zou ik zeker reserveren want het kan soms behoorlijk druk zijn. Zelfs deze morgen waren en 3 volle ferries, dus je kon om 13u pas mee als je niet gereserveerd had. Naar Vancouver Island kan je alleen via BC Ferries als je met de auto wil gaan. Er is een passagiers ferry (dus zonder auto's) "Hullo Ferries" die van downtown Vancouver naar downtown Nanaimo vaart, maar dat is enkel voor voetgangers en daar kunnen geen auto's op.

Is die eerste nacht in Vancouver toevallig in New Westminster? Dat is niet ver van waar ik woon en dichtbij een paar mooie parken om te wandelen alsook in een redelijk rustige buurt. Hopelijk lukt het en blijven de ouders nog redelijk gezond!
stegeman
Amerikakenner

Re: Reis stegeman: het stuk tussen Rocky Mountains en Vancouver.

Bericht door stegeman »

1757 E 14th Ave, Vancouver, BC V5N 2E3, Canada
Hier is de overnachting. Zag er prima en schoon uit. Alsof je in Nederland bij mensen in de achtertuin in een dichte veranda slaapt stel ik me erbij voor. Goede reviews, goedkoop en uit de drukte en ik denk ook wel mooi te wandelen. Dichtbij een meer.
Maar we hadden dus beter bij jou kunnen slapen haha.
Bedankt voor de snelle reactie. Dan moeten we nog even geduld hebben met de ferry boeken. Als je nog leuke ideeën hebt. Alhoewel we maar kort in Vancouver zijn. Vancouver in 2017 heel goed bekeken. We dachten nu per fiets Stanley park te doen. En wilden de stoomklok nog even weer zien en wat lopen omgeving overnachtingsplek.
Met ouders blijft spannend. Als we dit vooraf wisten hadden we denk ik niet geboekt. Maar ja. Longkanker en immuuntherapie kan weken goedgaan, maanden goed gaan maar ook jaren en daar gaan we voor

Even opgezocht: trout Lake en loopafstand van “de trein” die van vliegveld naar centrum gaat
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Sorry dat te horen van je ouders! Hopelijk blijft de immunotherapy nog een tijdje werken!

Dat is zeker een prima omgeving om te verblijven. Haha, bij ons in de buurt zit je dan wel weer wat verder van downtown Vancouver af. Waar jullie nu verblijven is het redelijk dichtbij downtown. Als je tot Commercial Drive wandelt en dan rechts afslaat (dus noordwaarts op kaart) kom je na E Broadway een hele hoop leuke restaurants/koffieshops tegen alsook interessante winkeltjes. En Trout Lake (John Hendry Park genoemd tegenwoordig) ligt ook dichtbij, dit is een mooi park met een meertje waar je kan wandelen, je hebt er ook mooie zichten bij helder weer en er is een strandje bij het water.

Stanley Park is altijd leuk om te doen, zeker per fiets (gewone of electrische). Je kan zelfs nog verder fietsen dan het park alleen en zou zo via English Bay naar Science World kunnen fietsen, van Science World door het Olympic Village heen en zo verder naar Granville Island en als je dan verder wil kan je van Granville Island naar Kitsilano Beach fietsen via Vanier Park en nog verder tot Spanish Banks Beach. Is wel een hele fietstocht waar je je minstens een halve dag of zelfs een hele dag mee bezig kan houden. Hier is een Google kaartje van deze route per fiets: https://maps.app.goo.gl/tnfAPQ2ddXwmNn5e8

Je kan vanaf het Olympic Village ook de kleine "False Creek Ferries" nemen (badkuipen op het water noem ik het), die doen 9 stops in totaal en als je een dagkaart neemt kan je de hele dag heen weer varen. Deze brengen je naar Yaletown in downtown Vancouver, Sunset Beach in downtown Vancouver, Granville Island, Vanier Park (vanwaar je op een 10-15 minuten wandelen naar Kitsilano Beach kan) en nog een paar andere plaatsen.

Er is altij wel genoeg te zien en doen in Vancouver! Succes nog met het puzzelen en hopelijk kan het doorgaan.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Dankjewel! Blij met je reactie. Daar kan ik mee uit de voeten :D :thumbup:
Afhankelijk van hoe fit we aankomen kan die dag misschien dat meer nog even lopend bekeken worden en dan de volgende dag de rest.
Je eerste tip gaan we zeker langswandelen en bekijken en we kunnen zeker wel wat verder fietsen met een ebike als alleen stanley park. Fietsen wel vaker gemiddeld 30km
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Super, ben blij dat je er wat aan hebt. En met een eBike zal het zeker te doen zijn om verder te gaan, het hele traject is over het algemeen vlak. Maar zien hoe jullie je voelen die dag en anders gewoon rustig rondje Stanley Park, is altijd mooi en genoeg plekjes om te stoppen en even te genieten.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Wells grey NP is geheel nieuw voor ons. Net als Tofino en Errington.
We zoeken eigenlijk nog tips!

Voor Wells grey heb ik de 4 meest bekende watervallen wel (helmcken, moul, dawson en spahats falls) maar misschien zijn er wel verborgen pareltjes die veel mooier zijn of net zo de moeite. En ik dacht misschien is hier wat anders dan watervallen zoals bijv een plek waar je in warm natuurwater zwemnen kunt ?
Of misschien is zoiets bij tofino / errington. En wat zijn hier de mooie hikes van 0 - Max 6 km zeg maar.

De boottocht bij tofino naar de natuurlijke baden is ons bekend maar op een boot worden we beiden hartstikke zeeziek (een ferry gaat nog net)
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Er zijn veel watervallen in Wells Gray Provincial Park en je noemt de bekendste zelf al, kijk hier eens voor nog een paar andere watervallen: https://wellsgray.ca/things-to-do/iconic-waterfalls/

Verder is Trophy Mountain ook heel mooi, maar het is wel 12km. Je zou een deel van de wandeling kunnen doen, kijk een beetje hoe het meezit als je er bent. Een stukje voordat je bij Helmcken Falls aankomt heb je links van de weg een uitkijktoren, de Green Mountain Viewing Tower. Vanaf deze parking kan je ook een wandeling maken naar Placid Lake (een 5km hike - 2.5km heen en 2.5km terug). Een stukje verderop heb je ook nog een 2km trail (1km heen en 1km terug) naar "The Horseshoe" met zicht op de rivier. In Clearwater zelf heb je Dutch Lake en dat zou een meertje zijn waar je in kan zwemmen. Verder weet ik niet of Clearwater Lake ook geschikt is om in te zwemmen.

Bij Errington is er vanalles in de buurt. Je kan naar Coombs, een kleine soort supermarkt met geiten op het dak en lekkere ijsjes. Little Qualicum Falls Provincial Park is niet ver weg alsook de Little Mountain Lookout wat een 4km wandeling is (2km heen en 2km terug). Niet veel verder heb je ook Englishman River Regional Park en in Parksville het mooie Rathtrevor Beach Provincial Park. Dus genoeg te zien en doen in de omgeving.

Als je in Tofino bent dan ga je zeker en vast het mooie Pacific Rim National Park bezoeken en hopelijk ook tot in Ucluelet geraken want daar zijn ook een paar mooie wandelingen te doen. In Tofino zelf kan je eens kijken om de korte (0.5km) wandeling te doen naar Radar Hill met een mooi zicht. Hier zijn een deel prachtige wandelingen in Tofino en Ucluelet en het stuk wat er tussen ligt: https://www.tofinohiking.com/hikes/
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Wow dat zijn veel tips. Superblij :D . Ga ermee aan de slag. We maken altijd voor elke plek een lijst:
1. Een heel graag willen zien of doen lijstje
2. Dingen die we eventueel ook kunnen zien of doen
3. Nog veel ruimte spontane andere dingen
Voor het reizen van a naar b heb ik dit dan ook altijd bij de hand.
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dat is een prima idee! Zo doen wij het ook meestal, lijstje met wat we echt willen zien en doen gevolgd met een lijstje wat zeker ook nog kan (maar moet niet als het niet lukt). Soms lukt het gewoon niet om de dingen te doen en zien wat je echt wil doen/zien, maar zo kom je hier of daar nog wel wat anders tegen wat net zo mooi is en soms onverwacht. Ook zal je bij sommige plaatsen die jullie echt aanstaan langer blijven hangen en op andere plaatsen ben je sneller weg dan je denkt. Laat altijd wat tijd over voor spontane dingen, die zijn soms zelfs het leukste.

Nog veel plezier met het puzzelen!
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Probleempje
Meerdere geven aan de officiële site voor ETA te zijn
Hebbvjs Canada.ca nu en loop er direct al tegenaan dat alles in het Engels is.

Allerlei soorten paspoorten??? Denk een paspoort is er maar één van
Nee keuze uit odinary/regular, diplomatie, official, , service …..
Tja en denk ik ik. European paspoort staat nergens.
Bijzonder allemaal

Original gekozen. Ga ik verder en volgt personaal details of applicant. Oké. Additionele nationalities. Snap ik maar kan nergens mee kiezen of geen antwoord. Nepal etc pakt hij constant. Mas rkrijg niks weg :oops: :oops: .
Esta was makkelijker.
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Inderdaad voor paspoorten kies je "ordinary/regular". Ik ben even gaan kijken op de website, de additional nationalities moet je enkel invullen als je de nationaliteit hebt in een ander land behalve Nederland (of Belgie als je Belgische bent). Dus gewoon open laten en niets invullen (laten staan op "please select"), je originele nationaliteit start er automatisch onder, Netherlands, The (of Belgium). Je kan bij elke vraag op het vraagtekentje klikken voor meer uitleg en waar je de info kan vinden. Hopelijk lukt het, succes!!
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Alles gelukt en geboekt. Ook de ferry.
Echter hoorde ik gisteren ineens iemand over dat je niet zomaar naar moraine Lake en Lake Louise kunt. Oké. Een shuttle acceptabel toch dacht ik. Maar ze zei. Nee volgens mij moet je echt reserveren vooraf een tijdstip en datum. Dan is het toch geen vakantie meer ?
Iemand ervaring hiermee ? Kan je evt toch terecht als je eens heel vroeg gaat of laat ? Of reserveer je voor een datum alleen ? Of kan het ook zonder reserveren wel?
Speelt dit bij meer inde Rocky Mountains ? Is het toerisme daar dan zo toegenomen tov 2017?
We gaan in juni. (Toen waren we september en was het overal wel rustig )
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja, je moet de shuttle naar Moraine Lake en Lake Louise opvoorhand reserveren maar dat moet nu nog niet. Moraine Lake kan niet meer met eigen vervoer en enkel via de shuttle bussen, Lake Louise kan wel nog met eigen vervoer maar dan moet je wel iets van een $37 betalen om daar te parkeren (of je nu een uurtje blijft of de hele dag). De reserveringen voor de shuttle bussen gaan op 16 april ergens open en dan kunnen 40% van de tickets gereserveerd worden. De resterende 60% van de dagelijkse shuttleplaatsen worden om 8.00 uur MDT (lokale tijd) twee dagen voor je gewenste vertrek vrijgegeven. Dus als jij bijvoorbeeld op 20 juni wil gaan, dan kan je op 18 juni tickets reserveren voor ofwel 1 meer of beiden. Je boekt voor het meer waar je eerst heen wil en dan kan je met een pendelbus die tussen beiden meren rijdt gewoon mee (moet niet gereserveerd en is inbegrepen in je ticket) en vanaf elk meer is er ook weer een bus terug naar de grote parking waar je moet opstappen voor de shuttles (deze moet je ook niet reserveren en is ook in je ticket inbegrepen).

Je kunt dus niet meer spontaan naar Moraine Lake. En ja het is erg druk geworden in de Canadese Rockies, maar juni zal nog wel wat minder druk zijn. Andere plekjes waar het erg druk kan zijn, zijn de volgende: Emerald Lake en Johnston Canyon...ga hier ofwel erg vroeg of later op de dag anders is de parking vol. Verder is de rest nog wel te doen om parking te vinden.
Laatst gewijzigd door AnnInBC op 13 apr 2025, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:
12 apr 2025, 21:12
Echter hoorde ik gisteren ineens iemand over dat je niet zomaar naar moraine Lake en Lake Louise kunt. Oké. Een shuttle acceptabel toch dacht ik. Maar ze zei. Nee volgens mij moet je echt reserveren vooraf een tijdstip en datum. Dan is het toch geen vakantie meer ?
Iemand ervaring hiermee ?
Heb je de zoekfunctie op het forum al eens geprobeerd? Zoek bijvoorbeeld op Lake Louise. Dan vind je wel iets.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

stegeman schreef:
12 apr 2025, 21:12
Speelt dit bij meer inde Rocky Mountains ? Is het toerisme daar dan zo toegenomen tov 2017?
We gaan in juni. (Toen waren we september en was het overal wel rustig )
Door het gedoe met Trump (o.a. de onzin om Canada de 51e staat te maken) hebben veel Canadezen hun vakanties naar de VS geannuleerd.
Die blijven nu massaal in eigen land.
Dus, het wordt druk in de zomer en dus... zo veel mogelijk van tevoren reserveren.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Het is bijna juni :D . Ik heb vanwege mijn chronische migraine ook zwaarder spul waaronder diazepam en codeine. Engelstalige verklaring getekend door huisarts en inmidddels ook stempels CAK erop!! Zij verwijzen ambassade en ambassade verwijst weer naar CAK. Ging lekker. Maar goed, heb ambassade gemaild over dit feit en de bevestiging op mail dat ik er niet meer mee naar de ambassade hoef. Dat CAK voldoende is.
Ook reist mijn man met een vivisol apparaat voor slaapapneu.

Bij douane wordt nog wel eens gevraagd of je ook wat hebt aan te geven. Kan ik dan gewoon nee zeggen als je alles voor elkaar hebt op papier?
Misschien een domme vraag, maar herinner me de schrik nog van 2017/2019 dat we IN het vliegtuig een appel hadden gekregen en die was niet op en namen we gewoon mee in bagage. Vielen ze over en een rood kruis op ons papier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer