Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis femkevd: camperrondreis mei/juni 2025.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis femkevd: camperrondreis mei/juni 2025.

Bericht door paulr »

Ok, beginnen we met de Sunshine Coast. Dit deel hebben we een keer gedaan met de auto-cabins. We deden toe VI met de auto (weekje) en daarna Vancouver-Calgary met de camper. Mooie combi !
Het is een fraaie route, slingert wat heen en weer, langs kusten en door bossen. We hebben een wandeling gemaakt nabij Egmont waar een enorm verval van eb en vloed is en er dus flinke currents ontstaan. Erg leuke wandeling (https://bcparks.ca/skookumchuck-narrows-park/). Verder hebben we op de Desolation Sound een kayak tour gedaan (hier geboekt: https://bcparks.ca/skookumchuck-narrows-park/), maar wellicht had ik je die tip al gegeven.
Dan Wells Gray. Wij hebben op Dutch Lake gestaan. Wij vonden het een prima camping. Hadden 2 mooie plekken waar we met onze 2 camper naast elkaar konden staan. Volgens mij was er ook wel een aardig restaurant, maar dat weet ik niet meer zeker... Je kunt de belangrijkste watervallen gewoon over asfaltwegen bereiken in mijn herinnering. En als we stukken gravel hadden, dan waren die prima te doen. We hebben wel een wandeling gemaakt op Trophy Mountain en dat was 35 minuten gravel/dirtroad stuiteren en dat hadden we met een camper beter niet kunnen doen :)
Volgens mij staat er bij de genoemde campings of je er met campers kan kamperen. En als de door jou genoemde campings ''front country'' zijn, dan zullen er lijkt mij camper plekken zijn. En dan zal de gravelweg geschikt zijn, gewoon doen dus....
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Jullie hebben een hele mooie route in elkaar gezet. Wij zijn al een keer of 4 in West Canada geweest in juni en september en hebben eigenlijk alleen maar een camping geboekt bij Banff. Daar kan het goed druk zijn. Maar wij reizen dan ook heel graag op de bonnefooi. Dit geeft zoveel meer vrijheid.
Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het nog koud kan zijn in de Rockies in mei/juni. In 2012 waren wij in juni daar en stonden we nog met de camperwielen in de sneeuw op de Icefield Parkway.
femkevd
Amerika-ontdekker

Bericht door femkevd »

Bedankt voor je tips weer Paul, ik heb op jouw aanraden toch Dutch Lake geboekt. De campings in het park hebben geen faciliteiten en dump ook niet op de camping zelf dus ik durfde het niet aan met 3 personen die toch graag iedere dag even onder de douche springen :oops:
Ik neem je tips over de Sunshine Coast ook mee, ik lees vaker over de kayak tour, ik weet nog niet of dit wat voor ons is, maar ik noteer het wel zodat we dat ter plekke nog kunnen bekijken.

Volucris, we kiezen er toch voor om alles te boeken. Vinden wij een fijne manier van reizen om iedere dag een plan te hebben met een duidelijke bestemming. Bedankt voor je tip rondom de kou, ik ga kijken of er voldoende dekens bij de camper zitten of dat we die nog extra moeten aanschaffen bij de (eerste) boodschappen! Heeft iemand toevallig ervaring met de dekens die bij de camper bij Fraserway zitten, of dit voldoende is voor de (koude) nachten?

We zijn nog op zoek naar een laatste camping voordat we onze camper inleveren, klopt het dat ik bij iemand hier Bow Riversedge als tip gelezen heb? Ik heb deze in ieder geval al een hele tijd geleden genoteerd als tip, maar kan het nu even niet meer vinden. Veel opties zijn er volgens mij ook niet in omgeving Calgary en kom je al gauw bij een (dure) commerciële camping volgens mij, maar als iemand nog een goede tip heeft dan hoor ik het graag.

Woensdag wil ik, net als zovelen denk ik, plekjes voor de shuttle naar Lake Louise/Lake Moraine proberen te bemachtigen. We komen die dag vanuit Yoho, Kicking Horse Campground, en ik vroeg me af welk meer de beste om als eerste te boeken en wat een beetje een schappelijke tijd is. De zonsopkomst is voor ons geen haalbare optie, ondanks dat me dit echt fantastisch lijkt, is dit echt te vroeg voor ons (vooral voor de 4-jarige) vanuit Yoho. Volgens mij is de campground bij Lake Louise inmiddels ook al volgeboekt, dus de camping aanpassen is helaas geen optie meer, Kicking Horse ligt ook al vast dus is prima verder.
Dus welk meer raden jullie aan om als eerste te bezoeken? Ik heb ChatGPT gevraagd en die kwam met Lake Moraine eerst en daarna Lake Louise, ivm meer faciliteiten bij LL en het eventuele wandelen bij LL. Maar ik lees toch graag persoonlijke ervaringen van de kenners hier :wink:
De shuttle van het ene naar het andere meer, en terug naar de parking kun je op ieder gewenst moment nemen en hoef je niet te reserveren toch, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik hoor graag weer jullie tips, wij zijn in ieder geval begonnen met aftellen :clap:
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

femkevd schreef:
11 apr 2025, 12:12
Heeft iemand toevallig ervaring met de dekens die bij de camper bij Fraserway zitten, of dit voldoende is voor de (koude) nachten?
Hiervoor kun je ons verslag van 2022 lezen. Toen hadden we een truckcamper van Fraserway in september t/m de 1e week van oktober. Of ik specifiek iets over de dekens gezegd heb durf ik zo niet te zeggen. We hebben het in elk geval overleefd :lol:
femkevd
Amerika-ontdekker

Bericht door femkevd »

Na meer dan een jaar aan voorbereidingen is het volgende week zo ver en gaan we donderdag eindelijk onze reis starten.

We hebben de meeste campings geboekt, alleen in de Sunshine Coast (weten nog niet waar we ongeveer die dag eindigen) en aan de Icefields Parkway (fcfs) hopen we nog een mooi plekje te kunnen bemachtigen.

Een aantal excursies liggen al vast en we willen ook heel graag een (aantal) keer met een gondel een berg op, blijkt dat we precies in Whistler zijn wanneer de peak2peak gesloten is, dus de vraag is nu even of je nog steeds de volle mep moet betalen voor alleen de gondel naar Whistler top (waar je dus normaal 3 liften voor hebt) en of we dat het waard vinden.

Ik weet dat we nog meer gondels tegenkomen, welke is een echte aanrader met een (paar) korte wandeling(en) die voor onze 4-jarige ook leuk zijn? Onze zoon heeft deze week namelijk bedacht dat hij bergen wil beklimmen, dus een wandeling boven aan een top zou hij echt leuk vinden. Maar omdat hij zo druk is met het 'klimmen' dacht ik aan iets van een via ferrata, maar wij hebben hier zelf geen ervaring mee en ik weet ook niet of er zoiets ergens is op onze route en of hier dus wat eenvoudige/laagdrempelige bij zitten die met een 4-jarige ook zouden kunnen. Heeft iemand daar nog wat tips voor? (hij is voor ziplinen te jong namelijk, dus kan me voorstellen dat een via ferrata ook pas over een paar jaar op het lijstje kan).

Hebben jullie nog must do tips voor ons? De meeste bekende highlights heb ik (denk ik) al of zullen we onderweg wel tegenkomen (we houden er in een park ook wel van om gewoon bij de entrance om tips te vragen), maar misschien heeft iemand nog verborgen parels (views/koffietentje/bakkerij/restaurant/speeltuintje voor kinderen) die het juist extra leuk maken omdat je hier niet zomaar tegenaan zou lopen.

Hieronder nog een keer de (voor nu) definitieve route, ik denk dat we overal voldoende tijd hebben en dat is ook wel de insteek van onze planning, dat er ook eens een middag is om niets te doen of een zwembad of wat dan ook te bezoeken. (Alleen de Sunshine Coast is wat ingekort ivm extra excursie in CR, ik heb nog een tijdje getwijfeld om ergens anders een dag weg te halen, maar hoop dat het uiteindelijk goed is zoals het is, we willen in de Sunshine Coast toch geen actieve tour doen en vooral sightseeing).

Dag 1 Amsterdam-Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3: camper ophalen – Victoria
Dag 4 Victoria – Little Qualicum Falls
Dag 5 Little Qualicum Falls - Tofino
Dag 6 Tofino
Dag 7 Ucluelet
Dag 8 Tofino – Campbell River
Dag 9 Campbell River (Historic mail flight)
Dag 10 Campbell River (Whale Watching)
Dag 11 Campell River – Powell River (Sunshine Coast)
Dag 12 Sunshine Coast
Dag 13 Sechelt – Whistler
Dag 14 Whistler
Dag 15 Whistler
Dag 16 Whistler – Cache Creek
Dag 17 Cache Creek – Clearwater
Dag 18 Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 19 Clearwater – Jasper
Dag 20 Jasper National Park
Dag 21 Jasper National Park
Dag 22 Jasper - Icefields Parkway
Dag 23 Icefields Parkway – Field
Dag 24 Field / Yoho National Park
Dag 25 Field – Banff town (shutle Lake Louise/Lake Moraine)
Dag 26 Banff National Park
Dag 27 Banff National Park
Dag 28 Banff National Park - Calgary
Dag 29 Calgary-Amsterdam
Dag 30 thuis

Weer een lang verhaal, wat het volgens mij ooit lastig maakt om op te reageren, maar met een kort/gedeeltelijk antwoord ben ik vaak ook al geholpen! Ik lees in ieder geval overal graag mee en denk dat we hoe dan ook een onvergetelijk mooie reis gaan maken.

Gr. Femke
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Jullie gaan de dag dat jullie de camper ophalen naar Victoria, maar houd er rekening mee dat je nog boodschappen moet doen. Dat kost de eerste dag algauw een uur of 2, want je hebt niets. Sla zoveel mogelijk in, dan kun je weer een dag of 3 vooruit. Dat moet makkelijk passen in de koelkast en diepvries.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer