Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michel & fam: schema West-Canada naar Yellowstone - Zomer 2026 - Tips gevraagd!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Michel & fam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Michel & fam: schema West-Canada naar Yellowstone - Zomer 2026 - Tips gevraagd!

Bericht door Michel & fam »

Oef, jullie maken het niet makkelijk. Maar wel goed dat jullie het zo duidelijk laten weten, haha.

Idee: een extra nacht de tijd nemen om van Glacier richting Yellowstone te reizen via de Beartooth Hwy. (Dus 2 overnachtingen onderweg, i.p.v 1 in Bozeman). Om dat te compenseren zou de nacht in Colter bay village tussen Yellowstone en Grand Teton vervallen. Dan dus op 1 dag rijden van Old faithful naar Jackson, met onderweg de hoogtepunten van Grand Teton.

Is het slim om de Beartooth Hwy in te passen ten koste van die nacht? Die hadden we eerder juist toegevoegd voor wat extra tijd in Yellowstone en GT, maar benieuwd of jullie het toevoegen van Beartooth deze opoffering waard zouden vinden?

Dan wordt het:
19. Glacier > ?
20. ? > Red lodge
21. Red lodge > Yellowstone (Roosevelt)
22. Roosevelt > Lake
23. Lake > Old faithful
24. Old faithful
25. Old faithful > Jackson (via Grand Teton)
26. Naar vliegveld

Bedankt nogmaals!

PS. In 1 dag van Glacier naar Red lodge rijden vinden we echt te ver. Alternatieve indeling van deze 7 nachten is zeker ook welkom. :-)
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Michel & fam: schema West-Canada naar Yellowstone - Zomer 2026 - Tips gevraagd!

Bericht door paulr »

Tja, als de nacht in Glacier je ijkpunt is (die staat wel vast lijkt me), dan is het dus nu de keuze uit:
- 1 extra nacht onderweg en dan via Beartooth, of
- 1 nacht Colter Bay en meer tijd voor Grand Teton
In dat geval zou ik tóch met één overnachting van Glacier naar YS rijden en die extra nacht in Colter Bay spenderen. Maar goed, wij zijn grote fan van GT. De Beartooth Hwy is uiteraard prachtig, maar ik denk dat je die vooral vanuit de auto gaat zien. Vergezichten, her en der wat sneeuw langs de weg, maar met een beetje pech kan het ook best fris zijn met veel wind. Dat hebben wij er nu 2 x meegemaakt (juni).
In GT is, vinden wij, best veel te zien. Er zijn wat korte wandelingen te maken, mooie vergezichten, pak het bootje bij Jenny Lake etc etc. Om de mooiste plekjes te zien ben je wel even zoet: stukje rijden, parkeerplek, korte wandeling, foto's maken etc. Ik denk dat je, als je direct van OF naar Jackson gaat rijden dat je achteraf zegt ''jammer dat we eigenlijk wat te weinig tijd voor GT hadden... :-)
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Intothewild67 »

Je kan toch gewoon de nacht Bozeman laten vervallen en daarvoor in de plaats ergens tussen Glacier en Cooke City overnachten?
In Big Timber bijvoorbeeld. Vanuit Glacier is dat 5 uur rijden.
Vanuit Big Timber dan de volgende ochtend naar Red Lodge (begin Beartooth), dat is 1,5 uur rijden. Dan heb je zowat een hele dag voor de Beartooth.
Ideaal zou zijn om dan in Cooke City (eind Beartooth) te overnachten. Ook omdat je dan vlakbij de Noord ingang van Yellowstone bent en vlakbij Lamar Valley, waar vaak wildlife te zien is.
Je kan sowieso een stop maken in Cooke City voor wat te eten/drinken. Leuk plaatsje om te bezoeken en/of te tanken.
Ik zou Beartooth echt doen. Ik ben er 2 keer geweest. De 1e keer moest ik halverwege terug omdat er te veel ijs op de weg lag.
De 2e keer was in 2023, op de website stond dat die weer gesloten was, maar tot mijn verbazing was die gewoon open.
Zo mooi, ik heb soms met open mond naar de omgeving staan kijken.

Stukje van Wikipedia:
The Beartooth Highway is an All-American Road in the western United States on a section of U.S. Route 212 in Montana and Wyoming between Red Lodge and the Northeast entrance of Yellowstone National Park. It crests at Beartooth Pass in Wyoming at 10,947 feet (3,337 m) above sea level, and was called "the most beautiful drive in America," by late CBS News correspondent Charles Kuralt

Doen dus :clap:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien maar één nacht in Waterton Lakes? Dus de rustdag in Pincher Creek laten vervallen en de tweede nacht in Glacier Park naar voren halen? Dan kan je én een extra overnachting plannen na Glacier NP én de overnachting in Colter Bay behouden.

Wij hebben ooit eens overnacht in het Sundown Motel in Stanford (MT). Simpel, prima motel in een piepklein cowboydorpje in de prairie. Of een overnachting in de grotere plaats Great Falls. Daar zijn parken (speeltuintjes) en er is een Children’s Museum.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Intothewild67
Intothewild67 schreef:
03 aug 2025, 19:02
Het mooiste vond ik Waterton. Heerlijk rustig en mooi.
Goedenavond,
Mag ik vragen welke accommodatie in Waterton?

Alvast dank!
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Intothewild67 »

@Minonbos

Wat bedoel je met accomodatie? Om te overnachten?
Ik heb toen in West Castle Motel in Pincher Creek overnacht.
Op een half uur rijden van Waterton Lakes NP.
In Waterton zelf liggen ook wel wat hotels, maar niet voor mijn budget.
Wel een heel leuk plaatsje.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Intothewild67

Hi,
Ik bedoelde idd met accommodatie om te overnachten.
Dankjewel voor het delen van jouw accommodatie!
L1nda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door L1nda »

Ik heb ongeveer deze reis in 2023 gemaakt en heb toen een Polarsteps bijgehouden (Linda Boonen), je kan me opzoeken en zo misschien nog wat tips opdoen. Ik heb de reis toen achteraf gezien te snel gepland en heb spijt dat wij toen Grand Teton niet hebben meegepakt. Maar ik heb echt genoten.
Wij hebben overnacht in Field bij een guesthouse, de eigenaresse had een kano bij emerald lake liggen die we mochten gebruiken.
Ik moet even zoeken maar heb waarschijnlijk ook nog wel mijn roadbook ergens liggen.

Groetjes Linda
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@L1nda

Thx Linda voor het toevoegen (Polarsteps)
Het is idd bijna dezelfde reis/periode die wij gaan maken in 2026
Heb jij meer info m.b.t. accommodatie in Field?
Alvast dank!
L1nda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door L1nda »

Wij zaten in bear’s den guesthouse, rechtstreeks geboekt. Het is te vinden op de site field.ca

Het zal vast een prachtige reis worden, zelf ben ik ook bezig met een nieuw rondje door Amerika. De natuurparken zijn daar prachtig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer