Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Minon Bos 2026

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Minonbos
Amerikafan

Re: Reis Minonbos: Seattle e.o. accommodatie.

Bericht door Minonbos »

@dutch_in_seattle

Hi,
Woon jij al lang in Seattle? Permanent?

Ik heb een Airbnb gevonden en wij gaan - had ik bedacht - vandaar met de Light Rail naar Downtown.
Volgens mij kunnen wij dan opstappen Station “University of Washington”
en
uitstappen bij: station “Pioneer Square” of “Westlake” als ik het goed heb uitgezocht op internet.
De highlights per voet te doen, we zullen dan wel aan onze 10.000 stappen komen ;)
Hoe veilig is het om ‘s-avonds met Light Rail vanuit Downtown terug te gaan?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik woon ondertussen alweer bijna 25 jaar in de V.S., waarvan bijna 20 in Seattle. ik zie mezelf niet meer terugverhuizen naar Nederland. Heb tegenwoordig ook zowel een Amerikaans als Nederlands paspoort.

Het light rail-station University of Washington is bij Husky Stadium. Ik weet niet precies waar je AirBnB is, maar als het ergens aan de oostkant van Interlaken Park is, dan is dat ongeveer een half uur lopen vanaf Husky Stadium.
Je zou ook iets kunnen zoeken rond Roosevelt Station. Da's ook een prima gebied, met allerlei eet- en drinkgelegenheden (en ook een Whole Foods met een prima buffet), vlakbij Green Lake en ook bij op/afrit naar I-5.
Of iets verder naar het noorden, bij Northgate.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Minonbos
Amerikafan

West coast grizzly tours in Campell River

Bericht door Minonbos »

Opmerking moderator

Samengevoegd met het reeds bestaande routetopic.

Goedemiddag leden van dit Forum,

Ik dacht dat mijn route VS & Canada klaar was ...
Kreeg gisteren een TIP van iemand dat West coast grizzly tours in Campell River super mooi is en dat wij Whistler toch echt niet mochten overslaan.

Hieronder deel van onze route waar mijn vraag over gaat:
- Olympic N.P. (Accommodatie in Sequim)
- Victoria *
- Vancouver
- Campell River *
- Whistler

* Vancouver Island

Weet iemand hoe ik de route qua (logisch!) reizen het beste kan aanpassen?
Thx alvast voor de reactie(-s)!
Helmkes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Helmkes »

Wij zijn afgelopen oktober in Seattle geweest. Vanaf het vliegveld met de Light-rail naar downtown gegaan. Ging heel gemakkelijk en goedkoop.
Vanaf daar met de bagage naar the Edgewater hotel gelopen. Wat ook prima ging omdat het allemaal downhill was :wink: Terug richting bijvoorbeeld de space-needle betekend flink klimmen maar is wel te doen.
Het hotel was ook goed maar wel duur. Mooie authentieke uitstraling en een hotel met een (muzikale) geschiedenis. Het ademt de sfeer van deze streek (het noord-westen van de VS). In de foyer een mooie openhaart met lounge gedeelte en prachtig zicht over het water en de haven. Het hotel heeft een druk bezochte bar en restaurant.
Dit hotel hebben we vooral gekozen omdat het praktisch ligt naast de Cruiseterminal (peer 66). Ik verwacht dat er voor deze prijs meer hotels te vinden zijn die gunstiger liggen t.o.v. downtown. Er lag een spoor naast het hotel waar je misschien last van kan krijgen.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

Goedemorgen,

Ik ben terug bij mijn eigen Topic, hoop dat dit nu goed is …

Het gaat nu om reisdocs, ik lees verschillende dingen op internet en hoop hier (ervaringsdeskundigen!) de juiste antwoorden te krijgen.

1. Vliegen van AMS - SEA = VS —> Geldig paspoort + ESTA

2. Met huurauto van VS naar Canada —>
Ik lees:
a. Uitsluitend een geldig paspoort
of
b. Geldig paspoort + eTA

3. Met huurauto van Canada terug naar VS —>
Ik lees:
a. Uitsluitend een geldig paspoort + ESTA
of
b. Een geldig paspoort + ESTA én I-94

Graag zou ik het juiste antwoord op punten 2 en 3 ontvangen.

Alvast dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Minonbos: ESTA en eTA.

Bericht door Martin & Marianne »

Forumlid @roelb heeft het in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over met name het I-94 formulier.

Voor de grensovergang van de VS naar Canada is momenteel geen eTA nodig. Zie de vragenlijst op https://ircc.canada.ca/english/visit/visas.asp om dit voor jouw situatie te checken. Je gaat echter pas volgend jaar, dus hou eventuele ontwikkelingen in de gaten.

Het blijft lastig met al jouw topics haha. En niet zo handig om een vraag over de grensovergangen onder topictitel Seattle te zetten. Pas bij zo'n specifieke vraag even de onderwerptitel aan in dat bericht zoals ik nu gedaan heb. Kun je gewoon boven je nieuwe bericht doen, achter Onderwerp.

Marianne
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

@Minonbos

Wanneer zou je juist gaan? Want hou er rekening mee dat er in juni 2026 wedstrijden van het WK voetbal gespeeld worden in zowel Seattle als Vancouver. Wij hebben onze geplande trip in het Noordwesten maar gelaten voor wat het was toen de hotelprijzen voor onze laatste nachten in Seattle ineens stevig omhoog gingen.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

Donderdag 20 augustus 2026 hopen wij te landen in Seattle
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan is het WK voetbal allang afgelopen.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Voor de grensovergang van Canada naar de USA heb je je geldig paspoort en ESTA nodig. Normaal gezien moet je ook een I-94 hebben, maar eerlijk gezegd zou ik dat niet opvoorhand aanvragen. Als het nodig is dan kan je dat gewoon bij de grensovergang doen (dat wordt dan electronisch gedaan). Ik hoor zoveel verschillende reacties inverband met het I-94 formulier. De ene zegt dat het niet nodig is en de andere zegt wel, ik vind het allemaal erg verwarrend want regels zijn regels...maarja hangt er misschien ook vanaf welke agent je bij de douane tegenkomt? Voordat ik Canadese was (toen bestond een ESTA nog niet), was ik altijd verplicht om bij de grens binnen te gaan en dit I-94 formulier in te vullen (was toen nog niet electronish), kostte toen een $6USD.

Om van de USA naar Canada te gaan heb je enkel een geldige paspoort nodig, eTA is enkel als je vliegt.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@AnnInBC

Idd, zoveel verschillende reactie … daarom hier mijn vragen gesteld.

Wat betreft I-94 formulier geldt voor ons:
Als je eerst op een vliegveld de VS bent binnengekomen ontvang je automatisch een digitale I-94.
Hiervan krijg je verder geen melding maar deze kun je wel inzien op https://i94.cbp.dhs.gov/home
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@Minonbos dat wist ik niet! Goed om te weten en ja dan zit dat automatisch electronisch aan je paspoort gekoppeld, denk ik. Dan moet je je geen zorgen maken over een I-94 formulier. Vroeger was dit enkel iets om in te vullen als je de landgrens overgaat.
Minonbos
Amerikafan

Re: Reis Minon Bos 2026

Bericht door Minonbos »

@Martin & Marianne

Hi Marianne,

Jij hebt mij een keer gevraagd wat ons To Do was voor Mount Rainier N.P.:

- Sunrise Point Lookout
- Paradise
- Myrtle Falls
- Edith Creek
- Brunch Paradise Inn
- Reflection Lake
- Paradise Road East —> Narada Falls en na 1 km: Christine Falls
- Longmire —> Trail of Shadows

Wij hebben onze accommodatie in Packwood.

Grove of the Patriarchs Trailhead —> Helaas gesloten tot begin zomer 2027
(https://www.nps.gov/places/grove-of-the ... ilhead.htm)

Wellicht heb je nog op- en aanmerkingen/tips …

Alvast dank voor je tijd & moeite!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Minon Bos 2026

Bericht door AnnInBC »

Als je tijd hebt zou ik ook zeker een stuk (of het hele pad) van Naches Peak Loop volgen (een 5-6km in totaal), dat is bij Tipsoo Lake en dat vonden wij zo mooi. Bij Paradise deden we het Alta Vista Trail en Nisqually Vista Trail, beiden ook heel mooi. Wij verbleven toen ook in Packwood en wij waren er toen 3 volle dagen. Het is wel al een hele tijd geleden, maar misschien heb je nog wel wat aan mijn verslag van toen inverband met zichten en sommige trails: https://anninbc.blogspot.com/2009/08/mo ... -trip.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer