Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vancouver - Calgary 2026

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Emielo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vancouver - Calgary 2026

Bericht door Emielo »

Na een aantal roadtrips doorheen USA staat West-Canada voor het eerst op de planning. Ook zou de vriendin van 1 van onze zonen meegaan dus zijn we met 5 (ook aanpassing : grotere huurwagen, extra kamer)

Wat denken jullie van onderstaande route om van Vancouver naar Calgary te rijden waarbij ik nog het volgende wil vragen :

* Is het de moeite om naar Tofino te rijden of zijn er andere plaatsen die beter zijn ?
* We kunnen nog een dag of 2 ergens toevoegen : waar het best ?
* Welke ervaringen hebben jullie in Canada om ergens te logeren ipv hotels ? Airbnb ? B&B ?

Dag 1 : Aankomst Vancouver : Granville Island met Public Market
Dag 2 : Dagje Vancouver : Fietstocht boeken (Stanley Park)
Dag 3 : Vancouver - Vancouver Island : Tofino
Dag 4 : Tofino - Campbell River : 270 km 3u18
Dag 5 : Dagje Campbell River : Walvissen/orka’s spotten
Dag 6 : Campbell River - Whistler : 313 km 4u44
Dag 7 : Dagje Whistler
Dag 8 : Whistler - Kamloops : 299 km : 4u
Dag 9 : Kamloops - Clearwater : 126 km : 1u20
Dag 10 : Clearwater - Jasper : 317 km : 3u12
Dag 11 : Dagje Jasper
Dag 12 : Jasper - Banff (of omgeving) via de Icefield Parkway
Dag 13 : Dagje Banff : Yoho NP
Dag 14 : Banff - Calgary via Kananaskis : 144 km
Dag 15 : Dagje Calgary
Dag 16 : Calgary - Amsterdam

Bedankt voor jullie feedback !!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Vancouver - Calgary 2026

Bericht door paulr »

Welkom !
Mijn eerste reactie: 2 weken mét ook Vancouver Island is wel wat krap. Het kan, maar maakt het deel na Campbell River erg gehaast.
Wellicht is het rustiger als je vanuit Vancouver een boottocht/zodiac tocht maakt voor orca's en walvissen?
Wij deden dit wel vanuit Campbell River, maar zagen uiteindelijk vrij weinig (blijft natuur natuurlijk). 2 Jaar geleden gedaan vanuit de USA en toen we bijna (voor ons gevoel) bijna Victoria zagen we juist erg veel. Vergis je niet in de rijtijden op VI: veel 2 baansweg en gaat niet snel. Ik zou dus overwegen om VI eruit te laten.
Ga je wél naar VI, dan denk ik dat je ook wel cabins/huisjes kan vinden. Met 5 denk ik leuker en wat voordeliger wellicht dan hotelkamers ? Wij zaten bijvoorbeeld eens hier: https://www.terracebeachresort.ca/. Via Google Maps zijn dit soort resorts prima te vinden. In Canada boeken we ook regelmatig bij VRBO voor huizen.
Canada leent zich (ik vind beter dan de USA) ook prima voor wat aktiviteiten (anders dan wandelen) tussendoor zoals fietsen, een berenexcursie, eens een kabelbaan etc. Vergis je in de regio Banff ook niet in de reistijden: je zal (soms) gebruik moeten maken van shuttlebussen, dus plan voldoende dagen bij Banff en Lake Louise.
Paul
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Vancouver - Calgary 2026

Bericht door jojostravelusa »

Ik kan je niet helpen aan tips over Tofino, want daar zijn we niet geweest. Ik kan je ook niet helpen aan tips over hotels, B&B's en huisjes, want wij gaan altijd met een camper en we hebben langer dan 16 dagen in Canada rondgereisd. Toch verwijs ik je naar ons reisverslag van 2019. Misschien staat er toch iets in waar je wat aan hebt. Wij hebben bv. wel bij Campbell River een whale watch tour gedaan, maar dat zouden we niet gedaan hebben als we alleen daarvoor het halve eiland over moesten rijden. We zijn ook een keer bij Vancouver gaan whale watchen en dat lijkt me dan meer geschikt voor jullie. Dat scheelt een hoop tijd en kilometers. Vancouver Island zou ik in jullie geval denk ik helemaal overslaan. Dan win je tijd en kun je wat meer in Jasper bv. doen. Daar heb je nu heel weinig tijd voor.

https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... -arch.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer