Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone of New Orleans??

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Esther van der Veen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Yellowstone of New Orleans??

Bericht door Esther van der Veen »

We zijn aan het plannen voor 2008. We gaan van coast to coast van oost naar west. Nu twijfelen we of we zullen gaan via New Orleans of dwars door en dan naar Yellowstone en dan afzakken naar de andere parken en Las Vegas.

Memphis en Nashville spreken ons niet bijzonder aan evenals Houston we zijn meer natuurmensen.
New Orleans lijkt ons wel leuk maar om daarvoor de hele zuidelijke tip mee te nemen lijkt ons wat zonde van de tijd.

Als we dwars door steken waar kunnen we dan het beste langs gaan Louisville of meer naar het noorden of zuiden??

Graag tips bedankt Esther
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben nog nooit van Coast naar Coast gereden, maar als jullie natuurmensen zijn zou ik zeker de route via Yellowstone en de andere parken nemen.
Vooral Yellowstone is een geweldig mooi park.

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hoe lang heb je? Welke tijd van het jaar? Vanaf Miami? Orlando? New York? Naar: Seattle? San Francisco? Los Angeles?
Esther van der Veen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

We gaan weg eind juni 2008 eerst naar New York dan Niagara Falls daarna Washington en dan komt de keuze of naar het Zuiden Memphis Nashville of naar het Westen via bijvoorbeeld Louisville naar Yellowstone.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Esther.
Ik weet nog steeds niet hoe lang en dat is natuurlijk mede bepalend voor zo'n prachtreis.
Ik ben niet bekend met de weg van Washington naar Louisville maar hiervan uitgaande kan je dus naar het nw of naar het zuiden. Wij hebben een leuke tijd gehad in Tennessee en vonden Nashville en Memphis wel de moeite waard. Wij waren eerlijk gezegd minder onder de indruk van New Orleans maar op weg naar NO, min of meer langs de Mississippi zijn Vicksburg en Natchez ook indrukwekkend. Niettemin zou ik je willen aanraden om in dit jaargetijde noordelijker te blijven. Niet alleen is de weg via New Orleans een stuk langer (ik ga er maar even van uit dat je uit San Francisco vertrekt) ook het klimaat in july is in de nw staten wat aangenamer. Dus ik vind, net als Marjon dat je de route door Yellowstone zou kunnen nemen.
Van Louisville zou je eerst naar St.Louis kunnen rijden, dan naar Kansas City, Omaha, Souix Falls en dan naar Rapid City in South Dakota. Dat kan in 2 lange dagen maar als je de tijd hebt zou ik er langer over willen doen.
South Dakota is beroemd om zijn Black Hills en om Badlands NP. Ik zou zeker een dag of 4 hier blijven. Dan naar Yellowstone en Grand Teton gaan voor een dag of vijf en dan de lange weg eventueel via Las Vegas naar San Francisco of LA. Ik denk dat je al minstens een week nodig hebt voor NY en Washington, plus Niagara Falls, 4 dagen naar SD, 4 dagen in SD dan naar Yellowstone/GTNP (week) en dan nog minstens 2 weken om een stuk(je) van de westerlijke wonderen te zien. Dat zou dus neerkomen op een vakantie van 5-6 weken. Heb je zo lang? Er is natuurlijk nog een tig aantal andere mogelijkheden.
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb hier ook weleens naar gekeken. Maar is het niet mooier en makkelijker om vanaf de Niagara Falls wat noordelijker te blijven en via Chicago naar South Dakota te rijden. Eventueel via Toronto en Detroit naar Chicago (merengebied!) en dan richting Sioux Falls???
Esther van der Veen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Yeehaw bedankt voor je uitgebreide antwoord. We gaan 7!! weken we vliegen op New York en terug vanuit SF dus daartussen is van alles mogelijk we huren een camper dus kunnen alle kanten op. In eerste instantie hadden we de route uit het boek dwars door de USA van Lannoo als uitgangspunt genomen maar ik kan Yellowstone maar niet uit mijn hoofd krijgen. Dus nu probeer ik een andere route te maken zodat we wel naar Yellowstone kunnen maar daar dan de lus naar New Orleans voor laten vallen. Die hoek kunnen we wellicht in een latere reis combineren met Florida.
Binnenkort (na drie weken Tsjechie) zal ik onze voorlopige route plaatsen hier op het forum en zal zeker je info daarvoor gebruiken.

Monique; dit ga ik ook bekijken ook wij hebben al een offerte in huis van Tioga voor de camperhuur nu nog wachten op de tickets!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Esther, geweldig, 7 weken camper van Oost naar West. Ik wil dit al zo lang en elk jaar komt er toch weer wat anders uit. Bij ons komt dit trouwens vooral omdat Albert slecht tegen hoge luchtvochtigheid kan en het oosten in de zomer zo warm is.

Ik ken de route uit de Lannoo-gids wel, mooi, maar ik zou zeker ook Noordelijker gaan.
travelkids
Amerika-newbie

altijd yellowstone

Bericht door travelkids »

ik zou altijd kiezen Yellowstone, dat is toch echt de mooiste en interessantse plek op aarde.
New Orleans is natuurlijk erg leuk, maar het hele gebied er omheen staat nog in het landbouwplastic. Het is echt om depressief van te worden de hele omgeving daar. Vorige zomer waren wij in de buurt, maar kregen van lokalen het advies NIET naar NO te gaan vanwege de enorme schade nog. Daarnaast is het er loeiheet in de zomer.
Het noordelijke klimaat is veel aangenamer; de natuur is er prachtig en gekke steden heb je al in je lijstje staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer