death valley vond ik niet zozeer speciaal. Op het begin wel mooi maar het begint al snel te vervelen.Pete99 schreef:Delicate Arch in Arches NP, Utah!! Absoluut mijn favoriet![]()
![]()
Maar natuurlijk zijn de Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite, Death Valley, Monument Valley ook "niet slecht"..........
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meest bijzondere plekje in de V.S.
-
- Amerika-ontdekker
vorig jaar voor de eerste keer naar de states geweest(zuidwesten)
veel te kort (17d)
wel heel veel gezien
maar voor mij persoonlijk steekt yosemite NP erg met kop en schouders uit
en meer bepaald dan de hike naar de vernall en nevada falls met daartussen een oogverblindend mooi klein bergmeertje, emerald pool ...
zooooooo mooi, helder bergwater weerspiegelt de zon als duizenden blinkende diamanten en dat tussen de toppen van de bergen
en lange lichtschuine plaat waar je - door eerst te waden door het ijskoude water- aan de overkant van dit meertje zalig in de zon kan liggen opdrogen en genieten, genieten ... genieten !!!
(duidelijk dat dit indruk op mij heeft gemaakt ?
...)
veel te kort (17d)
wel heel veel gezien
maar voor mij persoonlijk steekt yosemite NP erg met kop en schouders uit
en meer bepaald dan de hike naar de vernall en nevada falls met daartussen een oogverblindend mooi klein bergmeertje, emerald pool ...
zooooooo mooi, helder bergwater weerspiegelt de zon als duizenden blinkende diamanten en dat tussen de toppen van de bergen
en lange lichtschuine plaat waar je - door eerst te waden door het ijskoude water- aan de overkant van dit meertje zalig in de zon kan liggen opdrogen en genieten, genieten ... genieten !!!
(duidelijk dat dit indruk op mij heeft gemaakt ?

Dead Horse Point SP, Moab, UTAH
Dead Horse Point State Park gelegen bij Moab is mijn Mooiste Plekje
Heb daar een zonsondergang bekeken. Wat een kleuren en wat een rust daar i.t.t Grand Canyon NP
[/img]
Heb daar een zonsondergang bekeken. Wat een kleuren en wat een rust daar i.t.t Grand Canyon NP

Ik ga in juni voor de vijfde keer een reis door Amerika en Canada maken. Mijn mooiste plekjes tot nu toe zijn:
The extraterrestial highway in Nevada, met het plaatsje Rachel en natuurlijk de omgeving van Area 51. Ongelooflijk, wat een alien-sfeertje hangt daar!
Ik kreeg een brok in mijn keel bij het zien van de Grand Canyon. Prachtig!
Devils Tower in Wyoming,
Bryce en Zion om ze maar in een adem te noemen,
Monument Valley, met haar Navajo indians,
Het onaardse Lake Powell,
Het Gibson reservoir en haar omgeving, nabij Augusta, Montana,
Het Glacier park en the Going to the Sun road.
Het byzondere plaatsje Babb in Montana waar ik het lekkerst heb gegeten ooit!
TOMBSTONE, Arizona, ook onwijs gaaf..
De treinreis van Durango naar Silverton mag ook niet ontbreken, geweldig was dat!
The extraterrestial highway in Nevada, met het plaatsje Rachel en natuurlijk de omgeving van Area 51. Ongelooflijk, wat een alien-sfeertje hangt daar!
Ik kreeg een brok in mijn keel bij het zien van de Grand Canyon. Prachtig!
Devils Tower in Wyoming,
Bryce en Zion om ze maar in een adem te noemen,
Monument Valley, met haar Navajo indians,
Het onaardse Lake Powell,
Het Gibson reservoir en haar omgeving, nabij Augusta, Montana,
Het Glacier park en the Going to the Sun road.
Het byzondere plaatsje Babb in Montana waar ik het lekkerst heb gegeten ooit!
TOMBSTONE, Arizona, ook onwijs gaaf..
De treinreis van Durango naar Silverton mag ook niet ontbreken, geweldig was dat!
Laatst gewijzigd door Gast op 07 mei 2005, 15:48, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bomen en planten doen mij weinig, dus parken vallen bij mij af. (al hou ik wel van de natuur hoor! vanmiddag nog een half uur staan kijken naar een konijntje dat zomaar in de tuin gras zat te eten)
Ook voor museums en memorials kan ik niet warmlopen, maar zet mij midden op Times Square en ik ben volledig gelukkig. Gelukkig mag ik in juli weer!
Maar goed, eind deze maand naar Hawaii, dus wie weet vind ik daar ook nog wel een mooi plekje!
Ook voor museums en memorials kan ik niet warmlopen, maar zet mij midden op Times Square en ik ben volledig gelukkig. Gelukkig mag ik in juli weer!
Maar goed, eind deze maand naar Hawaii, dus wie weet vind ik daar ook nog wel een mooi plekje!
Het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb in de VS: Painted Canyon NP in North-Dakota...
Wilde bison, wilde paarden, afgronden in de meest mooie kleuren...
Maar dump me op een gemiddelde truck stop en ik heb het ook naar mijn zin...
Mack
Wilde bison, wilde paarden, afgronden in de meest mooie kleuren...
Maar dump me op een gemiddelde truck stop en ik heb het ook naar mijn zin...

Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Truck Stop
He Mack!
Volgend jaar gaan we dwars door de States.
In grote lijnen ziet het plan er zo uit:
Miama - Orlando
Orlanda - Panama City Beach
Panama City Beach - Pensacola
Pensacoloa - Houston/Galveston
Houston - San Antonio
San Antonio - Dallas
Dallas - Amarillo
Amarillo - Albuquerque
Albuquerque - Santa Fe
Santa Fe - Durango
Durango - Monument Valley
Moment Valley - Williams
Williams - Grand Canyon
Williams - Las Vegas
We gaan hier een 26 dagen camper voor uittrekken en blijven dan nog 3 dagen op de Strip in Las Vegas.
Eén ding heb ik Albert moeten beloven: minimaal één middag bij een grote Truckstop. Hij is 20 jaar internationaal chauffeur geweest, dus ik hoef je niet uit te leggen waarom, denk ik.
Heb je tips voor ons? Waar kan ik hem blij mee maken en op welke plek? Ik zag pas bijvoorbeeld op een DVD van het blad Truckstar een geweldige Truckstop bij Gallup, maar daar mochten niet eens personenauto's of campers komen ....
Wij zijn met een camper, 31 feet.
Ik hoor het graag van je!
Groet,
Monique
Volgend jaar gaan we dwars door de States.
In grote lijnen ziet het plan er zo uit:
Miama - Orlando
Orlanda - Panama City Beach
Panama City Beach - Pensacola
Pensacoloa - Houston/Galveston
Houston - San Antonio
San Antonio - Dallas
Dallas - Amarillo
Amarillo - Albuquerque
Albuquerque - Santa Fe
Santa Fe - Durango
Durango - Monument Valley
Moment Valley - Williams
Williams - Grand Canyon
Williams - Las Vegas
We gaan hier een 26 dagen camper voor uittrekken en blijven dan nog 3 dagen op de Strip in Las Vegas.
Eén ding heb ik Albert moeten beloven: minimaal één middag bij een grote Truckstop. Hij is 20 jaar internationaal chauffeur geweest, dus ik hoef je niet uit te leggen waarom, denk ik.
Heb je tips voor ons? Waar kan ik hem blij mee maken en op welke plek? Ik zag pas bijvoorbeeld op een DVD van het blad Truckstar een geweldige Truckstop bij Gallup, maar daar mochten niet eens personenauto's of campers komen ....
Wij zijn met een camper, 31 feet.
Ik hoor het graag van je!
Groet,
Monique
Re: Truck Stop
1 van de grootste truckstops waar ik ooit geweest ben was in Missoula in de staat Montana. Niet in de plaats zelf maar ervoor. In het restaurant hadden ze een apart hoekje voor de truckers. Het eten was er ook geweldig.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Montana
Ben bang dat we daar niet langs gaan komen ... maar toch, bedankt.
Re: Montana
1 van de mooiste plekken (en in Europa onderschat) is Acadia NP.
Champlain Mountain, Sargent Mountain of Caddilac vanaf deze bergen heb je een gigantisch mooi uitzicht over water en land. Cadillac kan je met de auto op dus niet echt rustig maar Champlain is er 1 die te doen is.
Cadillac is de hoogste en vanaf de top kan je de eerste zonnestralen zien die op Amerika schijnen.
Champlain Mountain, Sargent Mountain of Caddilac vanaf deze bergen heb je een gigantisch mooi uitzicht over water en land. Cadillac kan je met de auto op dus niet echt rustig maar Champlain is er 1 die te doen is.
Cadillac is de hoogste en vanaf de top kan je de eerste zonnestralen zien die op Amerika schijnen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5271 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 13 Reacties