willen na ons avontuur in zuidwest usa nu naar het westen van Canada.
Het westen lijkt ons mooier (alleen jammer van de niagarawatervallen) bovendien heeft Kit familie wonen in vancouver.
Ik heb Lannoo's reisgids al gekocht en ben me er al een beetje in het lezen.
We hebben alles nog open:
-plekken die we willen bezoeken
-startpunt/eindpunt (twijfelen tussen vancouver en calcary, dit zal afhangen waarin een directe vlucht gaat. Dit jaar hadden we een tussenstop die ons zwaar viel!)
-het aantal dagen is ook nog niet vastgelegd, denk tussen de 20-25 dagen (hoop langer

- We willen bewust het hoogzeisoen mijden, begin september willen we vertrekken, ik heb al gezien dat het met het weer alle kanten op kan in september; sneeuw/regen/warmte/zon.
- Ook twijfelen we nog of we met zn 2-tjes willen gaan of met groepsrondreis (heeft beide zn voors en tegens.)
- Ik wil voor we gaan alles al vast leggen; hotels/auto (auto i.i.g. bij reisbureau boeken).
-Wat moeten we gewoon zien, tips....?
-Ik houd erg van aktief bezig zijn; kajakken, snorkelen (beetje te koud voor) wildwatervaren en hiken. Kit houd van steden, relaxen (warmwater baden) en beiden houden we van de natuur.
Dus gletsjer-bezoek, beren/orca's spotten, Vancouver (island).
-Calgary/Edmonton is dat een bezoekje waard.
-Alaska/Yukon/Nortwest territoria's is dat een aanrader?
- Denken jullie dat we in september een 4wd nodig hebben of een gewone sedan?
- Het lijkt mij leuker om niet te eindigen waar we gestart zijn, levert dat geen problemen op? met auto bijv.
Auto huren we bij een grote verhuurder
als jullie goede tips hebben voor restaurants/ hotels/ uitgaan.
hotel lekker goedkoop (zijn er toch alleen snáchts) als het maar schoon is!
Het lijks ons ook erg tof om te kamperen maar zijn daar een beetje schuchter voor met z'n 2en....hebben bovendien nog nooit gekampeerd.
Is het een idee om eerst naar toronto te vliegen (niagara) en dan een binnelands vlucht naar Vancouver/calgary?
oh ja...we gaan niet voor het vissen op zalm!!!
Dit lijken me voorlopig genoeg vragen,
ik hoop dat ik veel reacties hierop krijg.
Jullie mogen me ook persoonlijk mailen ruud_008@hotmail.com
grtz Ruud