Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e x naar canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ruudenkit
Amerika-ontdekker

1e x naar canada

Bericht door ruudenkit »

Wij Ruud (30)en Kit (28),
willen na ons avontuur in zuidwest usa nu naar het westen van Canada.
Het westen lijkt ons mooier (alleen jammer van de niagarawatervallen) bovendien heeft Kit familie wonen in vancouver.
Ik heb Lannoo's reisgids al gekocht en ben me er al een beetje in het lezen.
We hebben alles nog open:
-plekken die we willen bezoeken
-startpunt/eindpunt (twijfelen tussen vancouver en calcary, dit zal afhangen waarin een directe vlucht gaat. Dit jaar hadden we een tussenstop die ons zwaar viel!)
-het aantal dagen is ook nog niet vastgelegd, denk tussen de 20-25 dagen (hoop langer :D )
- We willen bewust het hoogzeisoen mijden, begin september willen we vertrekken, ik heb al gezien dat het met het weer alle kanten op kan in september; sneeuw/regen/warmte/zon.
- Ook twijfelen we nog of we met zn 2-tjes willen gaan of met groepsrondreis (heeft beide zn voors en tegens.)
- Ik wil voor we gaan alles al vast leggen; hotels/auto (auto i.i.g. bij reisbureau boeken).
-Wat moeten we gewoon zien, tips....?
-Ik houd erg van aktief bezig zijn; kajakken, snorkelen (beetje te koud voor) wildwatervaren en hiken. Kit houd van steden, relaxen (warmwater baden) en beiden houden we van de natuur.
Dus gletsjer-bezoek, beren/orca's spotten, Vancouver (island).
-Calgary/Edmonton is dat een bezoekje waard.
-Alaska/Yukon/Nortwest territoria's is dat een aanrader?
- Denken jullie dat we in september een 4wd nodig hebben of een gewone sedan?
- Het lijkt mij leuker om niet te eindigen waar we gestart zijn, levert dat geen problemen op? met auto bijv.
Auto huren we bij een grote verhuurder

als jullie goede tips hebben voor restaurants/ hotels/ uitgaan.
hotel lekker goedkoop (zijn er toch alleen snáchts) als het maar schoon is!

Het lijks ons ook erg tof om te kamperen maar zijn daar een beetje schuchter voor met z'n 2en....hebben bovendien nog nooit gekampeerd.

Is het een idee om eerst naar toronto te vliegen (niagara) en dan een binnelands vlucht naar Vancouver/calgary?

oh ja...we gaan niet voor het vissen op zalm!!!

Dit lijken me voorlopig genoeg vragen,
ik hoop dat ik veel reacties hierop krijg.

Jullie mogen me ook persoonlijk mailen ruud_008@hotmail.com

grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Hier vind je al wat info...
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=7960

Veel succes met de planning

Eva
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
Cindy
Amerika-ontdekker

Oosten

Bericht door Cindy »

Ik ben enkel nog maar in het Oosten van Canada geweest (Niagara Falls, Toronto en 1000 Islands regio)
Zeker ook aan te raden voor een bezoekje. Zeer mooie natuur en Toronto is echt een gezellige stad. Maar je kan niet alles in 1X doen natuurlijk.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 1e x naar canada

Bericht door Dento »

ruudenkit schreef:Wij Ruud (30)en Kit (28),
Het westen lijkt ons mooier (alleen jammer van de niagarawatervallen) bovendien heeft Kit familie wonen in vancouver.
Ik heb Lannoo's reisgids al gekocht en ben me er al een beetje in het lezen.
We hebben alles nog open:
-plekken die we willen bezoeken
Vancouver > Whistler > Lake Louise > Banff > Jasper (Icefield Parkway) > Calgary zou ik zeker inplannen. Daartussenin liggen ook prachtige en leuke en ongewone dingen om te gaan zien. Zo ligt er ergens langs de weg een wandelpad dat ooit een spoorweg is geweest, en waar je de liggers nog kunt zien (de naam is me even ontschoten), of denk aan de Spiral Tunnel bij Kicking Horse Pass, waar de treinen in twee spiraalvormige tunnels zo'n 30 meter hoogteverschil overbruggen (leuk om eens te bekijken, goed te zien vanaf het 'Lower Spiral Tunnel Viewpoint', 8 km. ten oosten van Field).[/color\
-startpunt/eindpunt (twijfelen tussen vancouver en calcary, dit zal afhangen waarin een directe vlucht gaat. Dit jaar hadden we een tussenstop die ons zwaar viel!)
Je kunt beide kanten opreizen, het maakt eigenlijk niet zo veel uit.
-het aantal dagen is ook nog niet vastgelegd, denk tussen de 20-25 dagen (hoop langer :D )
Langer zou mooi zijn, maar ook met zo'n 25 dagen kun je al heel veel zien!
- We willen bewust het hoogzeisoen mijden, begin september willen we vertrekken, ik heb al gezien dat het met het weer alle kanten op kan in september; sneeuw/regen/warmte/zon.
- Ook twijfelen we nog of we met zn 2-tjes willen gaan of met groepsrondreis (heeft beide zn voors en tegens.)
Ik zou kiezen voor met z'n tweetjes: je bent veel flexibeler. Bevalt je ergens een plek iets minder goed, dan ga je gewoon eerder verder, en je bent niet afhankelijk van de groep.
- Ik wil voor we gaan alles al vast leggen; hotels/auto (auto i.i.g. bij reisbureau boeken).
Auto zou ik wel reserveren/boeken/betalen vanuit NL, hotels/motels zou ik nog eens overdenken. Wij hebben het destijds op de bonnefooi gedaan. Wel de route uitgestippeld, maar niks geboekt vantevoren: er zijn motels genoeg van een goede kwaliteit en voor weinig geld waar je zo terecht kunt.
-Wat moeten we gewoon zien, tips....?
Vancouver moet je zeker enkele dagen plannen (3 of 4 nachten): het is een mooie stad waar veel te zien is, ook in de directe omgeving, zoals Grouse Mountain). In Calgary is ook veel te zien, maar ik vond het persoonlijk minder mooi dan Vancouver.
-Ik houd erg van aktief bezig zijn; kajakken, snorkelen (beetje te koud voor) wildwatervaren en hiken. Kit houd van steden, relaxen (warmwater baden) en beiden houden we van de natuur.
Dus gletsjer-bezoek, beren/orca's spotten, Vancouver (island).
-Calgary/Edmonton is dat een bezoekje waard.
Calgary zou ik wel doen, zeker aangezien je in de buurt bent; Edmonton vond ik persoonlijk iets minder interessant. Wel leuk is de West Edmonton Mall, de grootste Mall ter wereld, met een enorm golfslagbad erin. Ten zuiden van Edmonton, eigenlijk nog ten zuiden van Lethbridge, ligt Waterton Lakes NP - dat is ontzettend mooi, maar weer iets verder van Edmonton.
-Alaska/Yukon/Nortwest territoria's is dat een aanrader?
Absoluut een aanrader, maar dan moet je je wel goed bedenken wat je in Canada allemaal wilt zien in de tijd die je hebt. De vraag is of je hier niet beter een aparte reis voor kunt plannen. In West-Canada tussen Vancouver en Calgary (grofweg) is al ontzettend veel te zien waarmee je je 3/4 weken makkelijk vol kunt krijgen.
- Denken jullie dat we in september een 4wd nodig hebben of een gewone sedan?
Je kunt het ook in september heel goed met een sedan doen, hoewel een SUV natuurlijk altijd leuker is! :wink:
- Het lijkt mij leuker om niet te eindigen waar we gestart zijn, levert dat geen problemen op? met auto bijv.
Auto huren we bij een grote verhuurder
Je zult dan een 'one way rental' moeten boeken; dit levert geen problemen op. Wij hebben destijds de auto opgehaald in Vancouver, en in Calgary achtergelaten.
als jullie goede tips hebben voor restaurants/ hotels/ uitgaan.
Leuke en goede restaurants zijn de restaurants van Earl's.
Earl's on Top is daarvan m.i. de leukste - de verse zalm is daar héérlijk! (CAN$ 19.50, dus niet eens zo heel duur!).

hotel lekker goedkoop (zijn er toch alleen snáchts) als het maar schoon is!
Hotels kan ik je helaas niet bij helpen: wij hebben destijds via de University of British Columbia een kamer geregeld voor enkele nachten. We kregen een 'dorm room' voor twee personen, die 's zomers niet in gebruik waren, en dan aan toeristen werden verhuurd.

Het lijks ons ook erg tof om te kamperen maar zijn daar een beetje schuchter voor met z'n 2en....hebben bovendien nog nooit gekampeerd.

Is het een idee om eerst naar toronto te vliegen (niagara) en dan een binnelands vlucht naar Vancouver/calgary?
Het is een leuk idee natuurlijk, voor Niagara Falls, maar het zal denk ik afhangen van hoeveel tijd je hiervoor in kunt en wilt lassen, en - niet onbelangrijk - het prijskaartje dat eraan hangt, natuurlijk!

oh ja...we gaan niet voor het vissen op zalm!!!

Dit lijken me voorlopig genoeg vragen,
ik hoop dat ik veel reacties hierop krijg.

Jullie mogen me ook persoonlijk mailen ruud_008@hotmail.com

grtz Ruud

Hopelijk heb je hier al iets aan!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb weinig aan het verhaal van Dento toe te voegen. BC en Alberta zijn schitterende provincies van Zuidwest Canada met een schat aan natuur.

Ook steden als Calgary en Vancouver zijn geweldig evenlas Victoria op Vancouver Island. Edmonton is idd alleen de moeite waard als je een bezoek wilt brengen aan de grootste Mall van de wereld.

Wij vlogen destijds op Calgary en terug vanaf Vancouver. We huurden een fullsize, maar kregen en upgrade naar een 4x4 Ford Explorer. We hebben deze vakantie gekampeerd met ons tentje. Prima te doen. We waren daar van half juni tot half juli en hadden prachtig weer. 's Nacht koelde het wel wat meer af.

Succes met je planning.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Scorpios
Amerika-newbie

Bericht door Scorpios »

ruudenkit schreef:Wij Ruud (30)en Kit (28),

grtz Ruud
Ik haak hier maar even aan. Wij gaan in juni vliegen naar Calgary en willen de bergen daar eens bewonderen,lopend en met de camper.

Ben druk met inlezen en route plannen.Maar wat ik me nu afvraag is.... De rocky mountains zijn zo verschrikkelijk mooi, is het niet beter dat aan het eind van de reis te plannen dan aan het begin? En is de richting Zuid-Noord echt de beste of geniet je net zo als je van Noord naar Zuid rijdt? Banff lijkt ons een mooi einde.

advies altijd welkom!
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Scorpios schreef: Ik haak hier maar even aan. Wij gaan in juni vliegen naar Calgary en willen de bergen daar eens bewonderen,lopend en met de camper.

Ben druk met inlezen en route plannen.Maar wat ik me nu afvraag is.... De rocky mountains zijn zo verschrikkelijk mooi, is het niet beter dat aan het eind van de reis te plannen dan aan het begin? En is de richting Zuid-Noord echt de beste of geniet je net zo als je van Noord naar Zuid rijdt? Banff lijkt ons een mooi einde.

advies altijd welkom!
De rockies zijn idd prachtig of je van zuid naar noord rijdt of andersom. Vorig jaar zijn we van Jasper naar Banff gereden en dat is schitterend. Overigens heb ik altijd begrepen dat van noord naar zuid mooier zou zijn.
Hoe je route gaat worden weet ik niet, maar een mooie trip zal je zeker maken. Mocht je nog de behoefte voelen om op de prairie rond te kijken: de musea in Drumheller en Head-smashed-in-buffelo-jump vond ik geweldig.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Hallo Ruud & Kit,

West Canada is heeft een geweldig mooie natuur waar je ook je ei kwijt kan in actieve vakanties.
Wij zijn zelf 2x in september daar geweest.
Je hebt gelijk wat het weer betreft.
De 1e keer hadden we schitterend weer, maar de 2e reis viel letterlijk in het water.
Zeer jammer was dat.
Enkele pluspuntjes zaten echter ook aan het slechte weer.
Het was niet zo druk :P en de watervallen waren prachtig door al die regen :wink:
Ondanks de regen hebben we toch veel kunnen wandelen en mbv een poncho bleven we toch redelijk droog.
Ik zou als ik jullie was geen extra stop inlassen voor de Niagara watervallen. Daar zal je denk ik spijt van krijgen.
We hebben de Niagara gezien. Hij was mooi, maar tegelijk viel het ons tegen. Het was allemaal zo commercieel opgezet rond de Niagara, hartstikke druk en daarbij vonden we de waterval in het echt toch niet zo spectaculair als we hem ons hadden voorgesteld.
In de Rockies zijn genoeg hele mooie watervallen te zien.
Op http://www.verenigdestatenvanamerika.com/rsvh/sv02.html kan je ons verslag lezen van onze 2e trip. Er staan geen foto's bij, die konden we toen niet plaatsen, maar als jullie wat foto's of film willen zien komen jullie maar eens naar ons toe.
We wonen bij jullie om de hoek in Urmond (wij zijn beiden ook van Geleen afkomstig).
We kunnen jullie ook nog wat tips geven over mooie, minder bekende hikes, waar je het rijk (bijna) voor je alleen hebt.
Stuur maar een PB'tje als je interesse hebt.

Groetjes,

Sonja
Corinne
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Oosten

Bericht door Corinne »

Cindy schreef:Ik ben enkel nog maar in het Oosten van Canada geweest (Niagara Falls, Toronto en 1000 Islands regio)
Zeker ook aan te raden voor een bezoekje. Zeer mooie natuur en Toronto is echt een gezellige stad. Maar je kan niet alles in 1X doen natuurlijk.
Hoi Cindy

Wij gaan naar oost canada en dit is onze route

Toronto-ottawa-montreal-quebec city-moncton-charlottown-Antigonoish-mabou-cabot trail-dingwal-ingonish-sydney-st john's-louisburge-baddeck-halifax-peggy's crove-luneburg-shediac-saint john-vermont(US)-rochester-niagara falls-toronto

Heb jij nog tips voor ons op deze route
of een reisverslag die wij kunnen lezen
Gr corinne
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij zijn al 5x in canada geweest en altijd in het voorjaar en zomer. Vaak half juni tot half juli voordeel van deze periode is dat de avonden lang zijn tot 22.00 is het licht. Het hoogseizoen is dan nog niet begonnen en het is er niet druk. Je kunt overal nog op de campings komen tot 14.00 en dat geldt voor de campings als Lake Louise en Whistlers (Jasper) op anderen is zeker plek zat.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Ik ben in eind augustus/begin september naar Vancouver en Vancouver Island geweest. In Vancouver was het heel erg warm, ongeveer 32'c. Een paar dagen later hadden we in Victoria alleen maar regen en in Tofino hebben we prachtige stormen gezien. We hebben daar ook veel regen gehad, maar het is dan ook niet voor niets zo groen daar, :) . Met een poncho aan en 's avonds een warme jas hebben we ons ook prima vermaakt.

Wij hebben in Vancouver in een hotel gezeten (gewoon op de bonnefooi, kun je gelijk zien wáár je zit!) en op Vancouver Island in een tentje. We hadden bij Tofino een prachtige camping aan het strand. Tussen de regenbuien door toch nog even het strand op geweest en 's avonds een spectaculaire zonsondergang! Het was wel redelijk fris 's nachts. Mocht je niet in een tentje willen slapen, dan kun je op de meeste campings wel een cabin huren. Soms zeer luxe, op de camping waar wij stonden zelfs met jacuzzi op het terras, andere keren alleen maar een bed (zonder linnen of kussens, die moet je zelf meenemen.) Het is dus maar net hoeveel geld je uit wilt geven. Voor de tent betaalde we al iets van CAD 40 per nacht. Maar dat was dan inclusief hout voor het kampvuur, douches bij het strand en uitgebreid centraal sanitair.

Dit jaar gaan we een stuk van de Canadese Rockies zien. Ik hou deze post dus in de gaten voor eventuele tips!
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij zijn in 2007 naar West Canada geweest en vonden het prachtig.
Misschien vinden jullie het leuk om ons verslag te lezen: http://westcanada2007.web-log.nl/

Veel plezier met voorbereiden :!:
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Wij hebben tijdens onze reis veel leuke tips en routes gehaald uit de reisgids van Lannoo, Oost-Canada, ISBN 978-90-209-6001-3 .
Johan en Ellen
Amerika-ontdekker

Bericht door Johan en Ellen »

The Rocky Mountains vonden we echt geweldig; sowieso de westkant vonden wij mooier (en minder druk) dan de oostkant van Canada.
Wij zijn in september 2001 geweest (3wkn) en hebben het toen erg getroffen met het weer; aan het eind werd het wel koud maar daar kun je je op kleden.
Maar als je the Icefield Parkway met een wolkeloze hemel kunt rijden en Mount Robson uit de wolken ziet dan tref je het.
Wij zijn ook begonnen in Vancouver en geeindigd in Calgary; des te langer kun je overal uittrekken zonder weer terug te moeten rijden.
Vancouver Island, Banff, Jasper etc moet je echt zien.
Als je van wandelen houdt kun je het boekje van Graeme Pole aanschaffen (walks and easy hikes in the Canadian Rockies); daar hebben wij, en diverse vrienden van ons, veel aan gehad.
Alaska en the Yukon is ook echt geweldig maar moet je niet combineren met deze reis want dan doe je veel te veel ineen (wij zijn in 2003 3wkn in Alaska geweest en vorig jaar 3wkn Yukon met een klein/ander stukje Alaska).
Wij hebben in 2004 de oostkant (quebec en omgeving) verkend.
In maart 2006 hebben we the Icefield Parkway in de winter 2x gereden (heen en terug) en beide keren geweldig weer!!! En geen toeristen...........en zowel heen als terug dus prachtig.
We hopen dat jullie hier iets aan hebben...

Groetjes,
Johan en Ellen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer