Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips en Adviezen voor mijn route: 'coast to coast'
Tips en Adviezen voor mijn route: 'coast to coast'
Hallo allemaal,
Ik (22 jaar) wil in juni 2009, 4 weken met een huurauto de ‘Coast to Coast’ route afleggen. Deze route wordt ook wel de ‘ocean to ocean’ of ‘sunrise to sunset’ route genoemd. ENFIN mijn bedoeling is om zoveel mogelijk steden en vooral kustplaatsen mee te pakken. Dus de must-see plaatsen.
Ik land op het vliegveld van Miami, daar staat een huurauto klaar en begin ik me tour met een rondreis door Florida rond alle highlights en sightseeings. Daar wil ik 15 dagen over doen. Vervolgens wil ik rustig aan naar het Westen trekken. Mijn planning tot nu toe ziet er als volgt uit:
Dag 1- 15: Rondreis Florida
Miami Beach (3), Key West (1), Everglades (1), Fort Myers (1), Sarasota (1), Clearwater beach e.a. (4), Orlando (4)
Dag 16: Orlando – Panama City
Dag 17: Panama City Beach
Dag 18: Panama City Beach – St. Andrews State Park/ Destin/ Navarre Beach - Pensacola
Dag 19: Pensacola
Dag 20: Pensacola – Mobile
Dag 21: Mobile – New Orleans
Dag 22: New Orleans
Dag 23: New Orleans
Dag 24: New Orleans – Houston
Dag 25: Houston
Dag 26: Houston
Dag 27: Houston – San Antonio
Dag 28: San Antonio – El Paso
Dag 29: El Paso – Albuquerque
Dag 30: Albuquerque
Dag 28: Albuquerque (bezoek aan Santa Fe)
Dag 29: Albuquerque – Flagstaff
Dag 30: Flagstaff – Phoenix
Dag 31: Phoenix
Dag 32: Phoenix
Dag 33: Phoenix – San Diego
Mijn vraag is of jullie nog adviezen en tips hebben voor mijn route. Alle suggesties zijn welkom. Ook wil ik graag weten of het verstandig is om de reis in te korten op Houston, Albuquerque en Phoenix? Of zijn dit erg aantrekkelijke steden?
Groeten,
Sven
Ik (22 jaar) wil in juni 2009, 4 weken met een huurauto de ‘Coast to Coast’ route afleggen. Deze route wordt ook wel de ‘ocean to ocean’ of ‘sunrise to sunset’ route genoemd. ENFIN mijn bedoeling is om zoveel mogelijk steden en vooral kustplaatsen mee te pakken. Dus de must-see plaatsen.
Ik land op het vliegveld van Miami, daar staat een huurauto klaar en begin ik me tour met een rondreis door Florida rond alle highlights en sightseeings. Daar wil ik 15 dagen over doen. Vervolgens wil ik rustig aan naar het Westen trekken. Mijn planning tot nu toe ziet er als volgt uit:
Dag 1- 15: Rondreis Florida
Miami Beach (3), Key West (1), Everglades (1), Fort Myers (1), Sarasota (1), Clearwater beach e.a. (4), Orlando (4)
Dag 16: Orlando – Panama City
Dag 17: Panama City Beach
Dag 18: Panama City Beach – St. Andrews State Park/ Destin/ Navarre Beach - Pensacola
Dag 19: Pensacola
Dag 20: Pensacola – Mobile
Dag 21: Mobile – New Orleans
Dag 22: New Orleans
Dag 23: New Orleans
Dag 24: New Orleans – Houston
Dag 25: Houston
Dag 26: Houston
Dag 27: Houston – San Antonio
Dag 28: San Antonio – El Paso
Dag 29: El Paso – Albuquerque
Dag 30: Albuquerque
Dag 28: Albuquerque (bezoek aan Santa Fe)
Dag 29: Albuquerque – Flagstaff
Dag 30: Flagstaff – Phoenix
Dag 31: Phoenix
Dag 32: Phoenix
Dag 33: Phoenix – San Diego
Mijn vraag is of jullie nog adviezen en tips hebben voor mijn route. Alle suggesties zijn welkom. Ook wil ik graag weten of het verstandig is om de reis in te korten op Houston, Albuquerque en Phoenix? Of zijn dit erg aantrekkelijke steden?
Groeten,
Sven
1t/m29 juni, Sv van Miami naar San Diego
29 juni t/m 8 augustus samen rondtrekken in het zuid/westen van de VS!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Tips en Adviezen voor mijn route: 'coast to coast'
Ziet er mooi uit, persoonlijk zou ik minder tijd in Houston en meer tijd in San Antonio besteden.
Mogelijk kan je wat informatie uit ons verslag van voorjaar 2008 halen toen hebben we de golfkust van Panama City tot Mustang Island gedaan.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html
Mogelijk kan je wat informatie uit ons verslag van voorjaar 2008 halen toen hebben we de golfkust van Panama City tot Mustang Island gedaan.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zou ook een dag Houston laten vallen en inruilen voor San Antonio, maar ook een dag Phoenix zou er van mij af mogen. Je zou dan misschien nog via Big Bend NP kunnen gaan, erg mooi (Zie ook ons reisverslag van 2005). Misschien ook een dag Albuquerque laten vallen, de Old Town is erg leuk om te bezoeken, maar je hebt er geen volle dag voor nodig.
Maar hoe dan ook; het is een mooie reis die je gaat maken!
Maar hoe dan ook; het is een mooie reis die je gaat maken!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Sven,
Over het stuk tot aan Flagstaff kan ik niets zegen, maar het stuk daarna is mij niet helemaal duidelijk. Ik neem aan dat je de Grand canyon wilt bezoeken vanuit Flagstaff of ga je alleen voor de steden? En blijf je nog langer in San Diego of is dag 33 de laatste dag? Ik zou Phoenix overslaan en via de Grand Canyon en Sedona naar San Diego gaan en daar wat meer tijd doorbrengen.
Marianne
Over het stuk tot aan Flagstaff kan ik niets zegen, maar het stuk daarna is mij niet helemaal duidelijk. Ik neem aan dat je de Grand canyon wilt bezoeken vanuit Flagstaff of ga je alleen voor de steden? En blijf je nog langer in San Diego of is dag 33 de laatste dag? Ik zou Phoenix overslaan en via de Grand Canyon en Sedona naar San Diego gaan en daar wat meer tijd doorbrengen.
Marianne
- Bandido
- Amerika-expert
Inderdaad San Antonio ipv Houston en zo weinig mogelijk tijd doorbrengen in Phoenix. In plaats daarvan kun je beter naar het iets noordelijker gelegen Sedona rijden.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hey iedereen,
Bedankt voor jullie reacties! Naar aanleiding daarvan heb ik besloten om idd een dag te weg te strepen in Houston, Phoenix en Albuquerque. Dat kwam mooi uit aangezien ik nog 2 dagen te veel had ingeroosterd.
De aankomst zal namelijk 29 juni in San Diego zijn, waarna ik een camper huur (met me vriendin) en vervolgens nog 6 weken langs de nationale parken, LA, LV en SF trek! Deze route is inmiddels wel al helemaal uitgestippeld!
Weet iemand misschien een goede site waarop de hightlights van steden in de VS te zien zijn? Zoals musea's, gebouwen of aparte wijken? Niet onbelangrijk is dat ik de afstanden in me eentje afleg in een auto. Zijn de afstanden goed te overbruggen?
Groeten Sven
Bedankt voor jullie reacties! Naar aanleiding daarvan heb ik besloten om idd een dag te weg te strepen in Houston, Phoenix en Albuquerque. Dat kwam mooi uit aangezien ik nog 2 dagen te veel had ingeroosterd.
De aankomst zal namelijk 29 juni in San Diego zijn, waarna ik een camper huur (met me vriendin) en vervolgens nog 6 weken langs de nationale parken, LA, LV en SF trek! Deze route is inmiddels wel al helemaal uitgestippeld!
Weet iemand misschien een goede site waarop de hightlights van steden in de VS te zien zijn? Zoals musea's, gebouwen of aparte wijken? Niet onbelangrijk is dat ik de afstanden in me eentje afleg in een auto. Zijn de afstanden goed te overbruggen?
Groeten Sven
1t/m29 juni, Sv van Miami naar San Diego
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1733 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties