Bert en Hanny wat een geweldig verslag van een geweldige reis!. Ik heb het met veel plezier en genoegen helemaal gelezen. Allemaal heel herkenbaar voor ons en dat maakt het ook leuk.
Ook het begin (de te late vlucht naar Chicago) hadden wij precies net zo 2 jaar geleden en kwamen toen middernacht in Las Vegas aan. Wij hebben toen ieder een cheque van $ 200 gekregen ter compensatie.
Het eerste gedeelte van jullie trip (Washington en Oregon) hebben wij vorig jaar gedaan, behalve dat stuk langs de kust. Dan de "oversteek" naar Yellowstone vond ik boeiend om te lezen. Dat is een gedeelte waar je relatief weinig over hoort. Craters of the Moon is mooi he!
Het laatste stuk (vanaf Vernal) hebben wij vorige maand precies zo gedaan. Eerst naar de Wild Horse Canyon. Ik had wat uitgeprinte info bij me waar op stond dat je links over de rots moest klimmen om in de Canyon te komen. Wij hebben hem een heel stuk gelopen tot het punt waar het water ons te diep werd en wij vonden deze canyon prachtig. Hierna Goblin Valley en verder helemaal exact gelijk gereden zoals jullie hebben gedaan. De weg naar Strike Valley overlook vonden wij ook "kromme tenen" werk. Wat een weg zeg!. Maar wat een uitzicht over de Waterpocketfold. Dezelfde foto van Long canyon (Burr trail) hebben wij ook. Waarschijnlijk op hetzelfde uitkijkpunt gestaan.
Daarna hebben we nog de wandeling naar de Calf Creek Waterfall gemaakt en een stukje Hole in the Rockroad gereden naar Devilsgarden.
In Bryce hadden we geluk en was de Navajotrail (na een jaar dicht te zijn geweest) weer open en konden we dat mooi combineren met de Queens Garden trail. Hierna via de Cottonwoordroad naar Page. Bij de Paria Movie Set hadden we het geluk dat daar op dat moment een film werd opgenomen. De mensen waren bijzonder aardig en we mochten alles bekijken. Mooi is het daar he!
Naast de Toadstools zijn we ook nog naar de Wahweep hoodoos geweest en Antelope Canyon (deze keer de lower en minstens zo mooi). Hoogtepunt voor ons was natuurlijk ook de Wave. Wel zon die dag, maar geen extreem hoge temperaturen (F 80).
Daarna ook via Zion naar Las Vegas gereden ( geen Grand Canyon deze keer).
Hartelijk dank voor het (weer) meegenieten en beleven.....
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: