Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe beginnen voorbereiding reis?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Lena
Amerika-ontdekker

Hoe beginnen voorbereiding reis?

Bericht door Lena »

Hallo allemaal,

Over een tijdje (wanneer er genoeg gespaard is...;-)) wil ik graag een 'rondje' gaan maken. Beginnend in San Francisco, naar het binnenland, naar het noorden, Montana, stukje Canada en dan via Washington terug naar beneden.

Maar....ik heb geen idee hoe dit aan te pakken. De voorbereiding dus. Graag wil ik nu al dingen gaan uitzoeken over de route, wat te bezoeken etc. Maar hoe begin ik hier in hemelsnaam aan? Hoe zijn jullie begonnen bij het plannen van zo'n reis. (Naast rondspeuren op dit geweldige forum natuurlijk :-))

Ik hoor graag jullie tips!

Groetjes, Lena
A time and place for wonder
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe beginnen voorbereiding reis?

Bericht door Pete.Z »

Lezen en zoeken, vooral op internet tegenwoordig.
Dit forum is een perfecte plek, maar er zijn heel veel sites te vinden natuurlijk, er staat al een aardige verzameling links op de AllesAmerika homepage volgens mij.
Bloem82
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloem82 »

Vorige keer ben ik begonnen met het kijken naar een route van dag tot dag. Ik verkeek me namelijk heel erg op de afstanden in Amerika :) Ben dus wel even met Google Maps in de weer geweest. Ik heb ook in reisgidsen gekeken wat voor routes die maakten en daar heb ik ook wel veel aan gehad. Ook gekeken wat voor dingen er in de buurt lagen van de dingen die wij wilden zien.

Daarna veel kijken op internet en hier op het forum. Via google de plaatsjes ingetypt waar we langs zouden komen, de sites van de staten zelf enz enz.. Ben er maanden mee bezig geweest maar vond het super, vooral als ik weer wat leuks had gevonden! :dance:

Eigenlijk is het (bij mij althans) een soort proces lijkt wel.
2009 Chicago - San Francisco http://wilcoamanda.reismee.nl
2010 Minneapolis - Miami http://wilcoamanda2010.reismee.nl
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou beginnen met op het forum ander regio's/interregionaal te kijken op het topic reisverslagen
Kijk bij reisverslagen betrekking hebbende op Amerika en Canada en die van alleen Canada. Ook op het Noordwesten forum kun je bij de reisverslagen veel info over het Noordwesten vinden.Als je deze reisverslagen allemaal doorleest (erg leuk om te doen) doe je al allerlei ideëen op. Je ontdekt dan vanzelf welk gedeelte, welke steden en welke parken je aantrekkelijk lijken.
Dan kijk je ook eens hoeveel dagen de mensen over deze route gedaan hebben en vergelijkt dat met het aantal dagen die je zelf beschikbaar hebt. Dan zul je eventueel dagen moeten schrappen of toevoegen. Schrijf dan voor jezelf op welke route je globaal wilt rijden en het aantal dagen dat je overal minimaal wilt blijven.

Aan de hand van Google maps of een ander programma kun je dan dag voor dag opzoeken hoe de route loopt en hoeveel kilometer het is.
je schrijft dus bijvoorbeeld op:
dag 1 aankomst
dag 2 San francisco-....
dag 3 van... naar ...
enz.

As je zover bent gekomen kun je bijvoorbeeld deze route op het forum zetten en ik weet zeker dat je dan allerlei adviezen en tips krijgt van de leden van het forum.

Bekijk ook eens de site van Henriëtte ontdek-amerika daar staat heel veel infromatie over de parken op. En je kunt ook wat boeken halen bij de bibliotheek over Noordwest USA en Canada.
Voor het Canada gedeelte hebben wij heel veel gehad aan de site van Ann

Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van vorig jaar.

Veel plezier

Marjon
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Voor de allereerste plannen zou jij fotoboeken en -websites kijken - dan vindt jij enkele plekken, die een geraamte voor de tocht zullen zijn. Met reisgidsen en dit forum kun jij dit dan nog vullen.
Groetjes, Thomas.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Net als Thomas hierboven beschrijft: boeken (bijv. uit de bieb) bekijken/lezen en gratis reisgidsen bij reisbureaus halen. Zo kan je oriëntatie beginnen. Vervolgens het internet avond aan avond afspeuren waarbij dit forum een héél belangrijke rol :wink: speelt en de reisverslagen je vast zullen inspireren.
Succes en veel voorpret gewenst1
Lena
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena »

Super!
Bedankt voor de reacties en de tips. Hier kan ik zeker wat mee. Mijn vorige twee reizen in Amerika waren nadat ik had gewerkt op een summercamp. Reizen daarna bestond voornamelijk uit het opzoeken van vrienden en verblijf in grote steden. Daar kwam niet zo veel voorbereiding bij kijken.

Hoe ging dat vroeger eigenlijk...? Zonder AA-forum, internet, Google...... :blink:
;-)

Groetjes, Lena
A time and place for wonder
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ik begin eerst met brainstormen. Wat wil ik allemaal graag zien? Zoeken op internet, lezen in boeken en dit forum. Vervolgens print ik een kaartje uit van de USA en geef ik met nummertjes alle plekken aan die ik wil zien. Dat staat dan helemaal vol met allerlei dingen die je onmogelijk kunt zien in één vakantie. Zo heb je wel een overzicht van wat er allemaal aan de route ligt en wat te ver is.

Met Google maps bereken ik afstanden en tel ik het aantal dagen op dat ik ervoor nodig denk te hebben. Daarna stel ik een budget samen met behulp van Excel. Vervolgens ga ik vliegtarieven vergelijken en kijk ik of er een bestemming is van waaruit ik al deze dingen kan bezoeken met een huurauto. Daarna ga ik werkelijk aan de slag. Ik heb mijn route voor 23 april 2010 al 3 x aangepast. Sommige afstanden zij te groot of bepaalde gebieden zijn gewoon niet interesssant genoeg om er zo ver voor te rijden. En even later lees je weer iets op internet dat je toch wilt zien en stop je ertussen.

Mijn budget is ook altijd gering. Ik hoef geen SUV, ook geen viersterren hotel en wil ook geen pretparken zien. Dat bespaart al gauw een paar duizend euro. Maar dat is mijn mening. Voor mij is het juist een uitdaging om in korte tijd veel te zien en het qua kosten niet al te gek te maken.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Airmiles schreef: Mijn budget is ook altijd gering. Ik hoef geen SUV, ook geen viersterren hotel en wil ook geen pretparken zien. Dat bespaart al gauw een paar duizend euro. Maar dat is mijn mening. Voor mij is het juist een uitdaging om in korte tijd veel te zien en het qua kosten niet al te gek te maken.
Kijk, zo denk ik er ook over! Als ik lees wat sommigen uitgeven :shock:

Verder een goede uitleg van hoe je je begint te orienteren, alles uit gaat werken en dan begint met boeken. Zo doe ik het ook altijd. En het is zoooooo leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Airmiles schreef:Mijn budget is ook altijd gering. Ik hoef geen SUV, ook geen viersterren hotel en wil ook geen pretparken zien. Dat bespaart al gauw een paar duizend euro. Maar dat is mijn mening. Voor mij is het juist een uitdaging om in korte tijd veel te zien en het qua kosten niet al te gek te maken.
Maar zelfs met een bescheiden budget kun je in een SUV rijden en overnachten in viersterren hotels. Zo huurden wij afgelopen zomer voor rond de EUR 500 drie weken een SUV en hebben we via Priceline erg goedkoop in viersterren hotels kunnen slapen. Het hoeft dus niet duur te zijn om toch enige luxe tijdens je vakantie te hebben. De hotels die wij via Priceline hadden geboekt waren de goedkoopste overnachtingen en ook nog eens de mooiste hotels. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Klopt helemaal. Priceline kan je erg leuke voordeeltjes opleveren. :mrgreen:

Wij betaalde voor het Little America Hotel (4*) in hartje Salt lake City evenveel als we voor de Motel6 kwijt waren geweest.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lena schreef:Hoe ging dat vroeger eigenlijk...? Zonder AA-forum, internet, Google...... :blink:
;-)
Dat vraag ik me nu ook wel eens af! Hoe deden we dat die eerste twee keer (in 1988 en 1991)???
We hadden wat beschrijvingen van reisorganisaties, en natuurlijk A. J. van Zuilen's de Nationale Parken van de Verenigde Staten, en we wisten van het bestaan van de AAA. Daar zijn we zelfs nog lid van geweest (kan nu niet meer voor buitenlanders), en we kregen tassen vol met kaarten, tourguides en camping guides mee van een AAA-kantoor.
En verder zochten we alles ter plekke uit. We hadden de tijd; in Yellowstone hebben we een week gezeten, en erg veel rangerprogramma's gedaan, idem in Yosemite. Ging toch best wel goed! Maar we hebben ook veel dingen gemist; van Antelope Canyon hadden we nog nooit gehoord, dat de Tioga Pass gesloten kon zijn begin juni (we reden toevallig de eerste dag dat hij open was er over) hadden we nooit bedacht, maar het is toch verrassend hoeveel je nog te weten kan komen zonder internet en AA forum!

Marianne
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Heb net zelf via zowel Priceline als Hotwire weer leuke dealtjes gemaakt voor ons aankomende verblijf in LA. Via hotwire kreeg ik $50 refund vanwege een eerder verblijf dat met sterren omlaag was gegaan (ik kreeg de hele overnachting terug!). Nu verblijven we 2 nachten in het Hilton LAX voor 70 euro! De volgende 2 nachten hebben we via Priceline een 4* hotel gewonnen in Beverly Hills voor $119 per nacht. Gewone prijzen voor dit hotel beginnen normaal gesproken bij $220 per nacht! We hebben dus ruim 46% bespaard!!!

Dat zijn de leuke dingen :D
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Martin & Marianne schreef:Maar we hebben ook veel dingen gemist; van Antelope Canyon hadden we nog nooit gehoord, dat de Tioga Pass gesloten kon zijn begin juni (we reden toevallig de eerste dag dat hij open was er over) hadden we nooit bedacht, maar het is toch verrassend hoeveel je nog te weten kan komen zonder internet en AA forum!Marianne
Grappig dat je dat schrijft. Een vriendin van mij ging met haar ouders naar de VS (rondreis met camper) in het pre-internet-tijdperk. Ze waren toen ook in Moab en hebben Canyonlands bezocht. Maar Arches NP hebben ze niet gezien, ze wisten niet dat dat daar ook lag :shock:
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Maar Arches National Park bestaat al sinds1971 en sinds 1929 was het een national monument! Dat konde men dus op ieder kaart vinden!
Groetjes, Thomas.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik snap het ook helemaal niet!! Ik vertelde dat ik daarheen ging en vroeg ze of ze ook in Arches geweest waren, toen keken ze me echt heel glazig aan :lol:
Ze wisten het gewoon echt niet toen ze daar waren. Toch raar, je denkt dat mensen met een reisgids op zak op weg gaan, en daar zou Arches toch ook in gestaan moeten hebben?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is inderdaad wel vreemd; wij zijn er in 1991 geweest, toen was het echt al te vinden zonder internet - waarschijnlijk dankzij de onvolprezen Van Zuilen.

Marianne
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Wij zijn ook in 1991 en 1993 geweest.Toen had je ook al de Lannoo gidsen dus een route maken was niet zo moeilijk.

Bert
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Coyote schreef: Maar zelfs met een bescheiden budget kun je in een SUV rijden en overnachten in viersterren hotels. Zo huurden wij afgelopen zomer voor rond de EUR 500 drie weken een SUV en hebben we via Priceline erg goedkoop in viersterren hotels kunnen slapen. Het hoeft dus niet duur te zijn om toch enige luxe tijdens je vakantie te hebben. De hotels die wij via Priceline hadden geboekt waren de goedkoopste overnachtingen en ook nog eens de mooiste hotels. :wink:

Roland
Ja, helemaal mee eens. De huurauto's verschillen misschien soms niet zo veel in prijs. Maaar.... brandstofgebruik is wel even flink hoger. Op een afstand van 7.000 kilometer is dat toch al gauw het dubbele. Voor de gemiddelde Nederlander die thuis 1,40 aftikt voor een liter benzine is die brandstofprijs in Amerika helemaal fantastisch, maar bij mensen zoals ik die hier al op lpg rijden is het niet bijzonder. Qua kosten bijna hetzelfde (hoewel je die twee brandstoffen natuurlijk niet kunt vergelijken). En ja, elke Amerikaanse auto rijdt in ieder geval comfortabeler dan mijn Astra uit 1997 en dus ben ik al snel tevreden.

Priceline heb ik nooit gebruikt. Moet ik me eens in verdiepen. Maar ik denk altijd maar: een hotel is om te overnachten. In een viersterren bed slaap in net zo goed als in een Motel 6 bed. Oordopjes doen wonderen mocht het te gek worden. Overigens zelden meegemaakt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Airmiles schreef:De huurauto's verschillen misschien soms niet zo veel in prijs. Maaar.... brandstofgebruik is wel even flink hoger. Op een afstand van 7.000 kilometer is dat toch al gauw het dubbele.
In vergelijking met wat? Ik heb in de loop der jaren heel wat auto's gehuurd en het verbruik scheelt hier en daar wel wat maar niet schrikbarend. Deze zomer reden we in 2 SUV's (Dodge Journey en de Ford Edge). De Dodge reed gemiddeld 9,5 km op 1 liter, de Ford 11,46 km op 1 liter. Ik ben nog geen auto's in Amerika tegengekomen die 20 km op 1 liter halen dus een verdubbeling van de brandstofkosten haal je niet op deze manier.

Wat wel scheelt is de brandstofprijs dit jaar t.o.v. vorig jaar. Dat was vorig jaar bijna het dubbele. Ter vergelijking: Vorig jaar met de GMC Acadia hebben we 3901 mijl/6273 km gereden en waren we $ 855 kwijt. Dit jaar reden we met beide SUV's tezamen 4028 mijl/6477 km en waren we in totaal $ 480 kwijt. Dat verschil was dus wel fors maar niet vanwege het hogere verbruik maar door de duurdere brandstofprijs. Verbruik van de GMC Acadia was trouwens 9,08 km op 1 liter.
Priceline heb ik nooit gebruikt. Moet ik me eens in verdiepen. Maar ik denk altijd maar: een hotel is om te overnachten. In een viersterren bed slaap in net zo goed als in een Motel 6 bed. Oordopjes doen wonderen mocht het te gek worden. Overigens zelden meegemaakt.
Dat is waar, zodra je eenmaal slaapt merk je het niet meer. :wink: Ik heb tijdens mijn reizen in heel wat Motel 6-en geslapen en op een enkele na, was ik altijd dik tevreden. Echter, juist in de grote steden kun je met Priceline of Hotwire voor minder dan de prijs van een 'gewoon' motel in een viersterren hotel zitten. Dat maakt het juist zo leuk. Niks mis met een Motel 6 (zal er vast nog wel slapen tijdens mijn komende vakantie) maar als je (stukken) luxer kunt zitten voor hetzelfde geld, waarom niet! :D

Priceline en Hotwire zijn beide aan te raden. Ik was zelf eerst ook sceptisch toen de eerste berichten hierover op het forum kwamen maar sinds ik er al enkele malen tot mijn volle tevredenheid gebruik van gemaakt heb, ga ik er absoluut vaker gebruik van maken in de grote steden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer