Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis nerdwebber: camperrondreis vanuit Las Vegas.
-
- Amerika-ontdekker
Reis nerdwebber: camperrondreis vanuit Las Vegas.
Hallo forumleden.
In 2008 hebben wij (Wim & Lindy) door veel te lezen op dit geweldige forum en met behulp van tips en reisverslagen van verschillende forumleden een geweldige camperreis kunnen maken vanuit Denver. Nu willen wij in juni 2010 weer een reis maken van 4 weken (28 dagen camperhuur) vanuit Las Vegas.
Grofweg hebben we de volgende route in gedachten:
Las Vegas – Death Valley NP – Yosemite NP – Carson City – Lassen Volcanic NP – Bend – Craters Of The Moon NM – (via West) Yellowstone NP - Grand Teton NP - Jackson – Salt Lake City – Capitol Reef NP – Bryce Canyon NP – Page – Grand Canyon NP North Rim – Zion – Las Vegas
De routeplanner geeft aan dat het ongeveer 3100 miles is. Hier zitten de miles die we in de parken willen rijden nog niet in. We schatten zelf in dat er nog minimaal 400 miles bijkomen.
Vragen:
Is deze route redelijkerwijs te doen in 4 weken?
Zijn we iets vergeten of moeten we juist iets schrappen?
Verder zij alle suggesties welkom.
In 2008 hebben wij (Wim & Lindy) door veel te lezen op dit geweldige forum en met behulp van tips en reisverslagen van verschillende forumleden een geweldige camperreis kunnen maken vanuit Denver. Nu willen wij in juni 2010 weer een reis maken van 4 weken (28 dagen camperhuur) vanuit Las Vegas.
Grofweg hebben we de volgende route in gedachten:
Las Vegas – Death Valley NP – Yosemite NP – Carson City – Lassen Volcanic NP – Bend – Craters Of The Moon NM – (via West) Yellowstone NP - Grand Teton NP - Jackson – Salt Lake City – Capitol Reef NP – Bryce Canyon NP – Page – Grand Canyon NP North Rim – Zion – Las Vegas
De routeplanner geeft aan dat het ongeveer 3100 miles is. Hier zitten de miles die we in de parken willen rijden nog niet in. We schatten zelf in dat er nog minimaal 400 miles bijkomen.
Vragen:
Is deze route redelijkerwijs te doen in 4 weken?
Zijn we iets vergeten of moeten we juist iets schrappen?
Verder zij alle suggesties welkom.
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd: camperreis (rondje) vanuit Las Vegas.
Misschien heb je wat aan onze verslagen van 2003 Las Vegas > Las Vegas in vijf weken, 2006 en 2009 San Francisco > Las Vegas in vier weken, alle reizen waren met een camper.
Zie http://www.robenannie.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer de route eens van dag tot dag uit te schrijven, dan kun je beter zien of het te doen is.
Juni kan voor Lassen nog wel wat vroeg zijn; wij hebben daar half juli nog zoveel sneeuw gehad dat sommige trails nog niet te doen waren. Als je te weinig tijd hebt zou ik Lassen overslaan, ik vond het een mooi park, maar als je ook naar Yellwostone gaat kun je beter daar voldoende tijd voor uittrekken.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag (Lassen) en ons 2008-verlsag (Craters of the Moon, Yellowstone, Grand Teton).
Marianne
Juni kan voor Lassen nog wel wat vroeg zijn; wij hebben daar half juli nog zoveel sneeuw gehad dat sommige trails nog niet te doen waren. Als je te weinig tijd hebt zou ik Lassen overslaan, ik vond het een mooi park, maar als je ook naar Yellwostone gaat kun je beter daar voldoende tijd voor uittrekken.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag (Lassen) en ons 2008-verlsag (Craters of the Moon, Yellowstone, Grand Teton).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja Rob jullie hebben in 2009 inderdaad een mooie reis gemaakt. Daar hebben we al naar gekeken. We hebben er ook aan gedacht om hetzelfde rondje te doen. Maar de 4.690 mile in 4 weken schrikken ons wel enigzins af. Vandaar dat we het meest noordelijke deel van jullie route hadden laten vallen. San Francisco hebben we eerder gedaan daarom dachten we in Las Vegas te starten en te eindigen. We hebben nog een paar dagen om nog wat te schuiven. De vroegboekkortingen bij een aantal camperbedrijven lopen op 31 oktober af. Dan moeten we het rond hebben. Bedankt voor je reactie!Rob schreef:Misschien heb je wat aan onze verslagen van 2003 Las Vegas > Las Vegas in vijf weken, 2006 en 2009 San Francisco > Las Vegas in vier weken, alle reizen waren met een camper.
Wim
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
-
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef:Probeer de route eens van dag tot dag uit te schrijven, dan kun je beter zien of het te doen is.
Marianne
We moeten de route inderdaad nog van dag tot dag uitschrijven Marianne. Omdat we voor 1 november de camper willen boeken is op dit moment voor ons de belangrijkste vraag of we vanuit Las Vegas of San Francisco beginnen. Als eindpunt kiezen we sowieso voor Las Vegas. Jullie reis uit 2008 ziet er goed uit en daar zit eigenlijk alles in wat wij volgend jaar ook willen doen. We gaan er nog eens goed naar kijken. Bedankt voor je reactie.
Wim
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het noorden van Californië vonden wij fantastisch mooi, dat zou voor mij reden genoeg zijn om in San Francisco te beginnen.
Wij hebben in 2008 een deel van jullie geplande reis ook gedaan. Oregon, Washington en Idaho vonden we geweldig, ik denk dat je daar enorm van gaat genieten. Ons reisverslag is op mijn blog terug te lezen vanaf hier.
De eerste dagen zaten we vooral bij vrienden, die kan je overslaan
Wij hebben in 2008 een deel van jullie geplande reis ook gedaan. Oregon, Washington en Idaho vonden we geweldig, ik denk dat je daar enorm van gaat genieten. Ons reisverslag is op mijn blog terug te lezen vanaf hier.

-
- Amerika-ontdekker
Ja Monique ook jullie site raadplegen we natuurlijk regelmatig. We halen daar veel tips en suggesties uit. In 2008 reden jullie van SF naar Denver. In 2008 hebben wij vanuit Denver al een rondje Rocky Mountains, Badlands, Cody, Yellowstone enz. gemaakt. Daarom niet naar Denver. We willen echter beslist volgend jaar nog een keer naar Yellowstone (was overweldigend in 2008) en ook nog wat parken in de buurt van Las Vegas zien. We hebben al een route opgezet met het eerste deel van jullie reis uit 2008, dus vanuit SF naar Yellowstone en dan via Grand Teton naar beneden richting LV. Dat tweede deel hadden we dan weer "gepikt" uit een reis van Rob en Annie uit 2006. Maar we denken dat dit te veel wordt voor 4 weken. Het blijft nog even puzzelen. Bedankt voor je reactie!nieuwenoord schreef:Het noorden van Californië vonden wij fantastisch mooi, dat zou voor mij reden genoeg zijn om in San Francisco te beginnen.
Wim
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
denk ook eens aan crater lake en the redwoods national park! hebben jullie highway 1 al gehad?
Redwood national park al twee keer bezocht en elke keer weer net zo geimponeerd.....
Redwood national park al twee keer bezocht en elke keer weer net zo geimponeerd.....
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie Roy. We hebben inmiddels na veel wikken en wegen besloten om vanuit Las Vegas te vertrekken. Dat betekent dat we ook niet in het deel boven San Francisco komen.RoyBergen schreef:denk ook eens aan crater lake en the redwoods national park! hebben jullie highway 1 al gehad?
In grote lijnen hebben we nu het volgende route opgezet. Er zitten nog wel wat hiaten in met name het stuk tussen Reno en Craters Of The Moon. Maar we hebben gelukkig nog 6 maanden om het allemaal uit te stippelen.
Dit is onze voorlopige route:
1 27-5-2010 Amsterdam - Las Vegas
2 28-5-2010 Las Vegas camper ophalen
3 29-5-2010 Las Vegas- Death Valley
4 30-5-2010 Death Valley - Mammoth Lakes
5 31-5-2010 Mammoth Lakes - Yosemite
6 1-6-2010 Yosemite -
7 2-6-2010 Yosemite - Reno
8 3-6-2010 Reno - ??
9 4-6-2010 ?? - Twin Falls
10 5-6-2010 Twin Falls - Craters Of the Moon - Idaho falls
11 6-6-2010 Idaho falls - West Yellow stone
12 7-6-2010 Yellowstone -
13 8-6-2010 Yellowstone -
14 9-6-2010 Yellowstone -
15 10-6-2010 Yellowstone - Grand Teton
16 11-6-2010 Grand Teton - Bear Lake
17 12-6-2010 Bear Lake - Salt Lake City
18 13-6-2010 Salt Lake City
19 14-6-2010 Salt Lake City -via Torrey - Capitol Reef
20 15-6-2010 Capitol Reef - Escalante
21 16-6-2010 Escalante - Bryce Canyon
22 17-6-2010 Bryce Canyon - Page
23 18-6-2010 Page - Grand Canyon North Rim
24 19-6-2010 Grand Canyon North Rim -
25 20-6-2010 Grand Canyon North Rim - Zion
26 21-6-2010 Zion - Valley Of Fire
27 22-6-2010 Valley Of Fire - Las Vegas
28 23-6-2010 Las Vegas -
29 24-6-2010 Las Vegas - camper inleveren _ hotel
30 25-6-2010 las vegas - amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis nerdwebber: camperrondreis vanuit Las Vegas.
Dat ziet er geweldig uit!
Je zou tussen Reno en Yellowstone wel met een of twee overnachtingen minder toe kunnen, zo spannend is het niet onderweg. Wij hebben het stuk Yosemite-Jackson met 2 tussenstops gedaan (Reno en iets voorbij Twin Falls) en de volgende dag ook nog CotM gedaan.
Dat geeft je meer tijd voor bijvoorbeeld Yosemite, of Zion.
Marianne
Je zou tussen Reno en Yellowstone wel met een of twee overnachtingen minder toe kunnen, zo spannend is het niet onderweg. Wij hebben het stuk Yosemite-Jackson met 2 tussenstops gedaan (Reno en iets voorbij Twin Falls) en de volgende dag ook nog CotM gedaan.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik zie inderdaad dat het stuk tussen Reno en Yellowstone wellicht met minder overnachtingen zou kunnen. Ik las ondertussen op het forum dat er bij Page ook wel veel moois is. Misschien blijven we dan wel langer bij Page of Zion. Bedankt weer voor de tip!Martin & Marianne schreef:Dat ziet er geweldig uit!
Marianne
Wim
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met welke camperverhuurder willen jullie op stap, het is bij Road-Bear en Moturis/Camping World namelijk niet toegestaan om na 15 mei door Death Valley te reizen.3 29-5-2010 Las Vegas- Death Valley
El Monte en Cruise is geen probleem en van Apollo weet ik het niet.
Voor het overnachten op de NPS campground bij de North Rim is reserveren sterk aan te raden.
-
- Amerika-ontdekker
We gaan met Road Bear. Ik dacht gelezen te hebben dat het na 15 juni niet mocht.Rob schreef:Met welke camperverhuurder willen jullie op stap, het is bij Road-Bear en Moturis/Camping World namelijk niet toegestaan om na 15 mei door Death Valley te reizen.3 29-5-2010 Las Vegas- Death Valley
Voor het overnachten op de NPS campground bij de North Rim is reserveren sterk aan te raden.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb het meteen opgezocht, dit staat op de site van Road Bear:nerdwebber schreef:We gaan met Road Bear. Ik dacht gelezen te hebben dat het na 15 juni niet mocht.Rob schreef: Met welke camperverhuurder willen jullie op stap, het is bij Road-Bear en Moturis/Camping World namelijk niet toegestaan om na 15 mei door Death Valley te reizen.
Death Valley:
Traveling into Death Valley is not permitted between June 15th and September 15th.
Rob bedankt nog voor de tip over de NPS campground op de North Rim. Als we de route definitief hebben gaan we reserveren.
Wim
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn fout, dacht dat het al vanaf 15 mei was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3909 Weergaves
-
Laatste bericht door Dianedvo
-
- 65 Reacties