Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Blondie88: tips route oost USA gevraagd

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Blondie88
Amerika-ontdekker

Reis Blondie88: tips route oost USA gevraagd

Bericht door Blondie88 »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen deze zomer in Amerika gaan rondtouren.

Wij hebben zelf de volgende route in gedachten:
Dag Plaats
1 New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 Ithaca
6 Niagara Falls
7 Niagara Falls
8 Philadelphia
9 Washington
10 Washington
11 Charlottesville
12 Roanoke
13 Asheville
14 Asheville
15 Chattanooga
16 Chattanooga
17 Memphis
18 Memphis
19 New Orleans
20 New Orleans
21 New Orleans

Het is de eerste keer dat wij naar Amerika gaan. Over een paar jaar willen we naar het westen van Amerika.

Nu is onze vraag is dit een beetje te doen qua afstanden en kms? En hebben jullie nog tips voor ons?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Suzanne
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips route Oost USA?

Bericht door Grandu »

Welkom op het forum! Hier kun je je voorstellen aan de rest; mocht je dat willen. Je topic zal waarschijnlijk naar een andere categorie worden verplaatst. Waarom hebben jullie deze route uitgekozen? Als je 21 dagen hebt zou ík niet zulke grote afstanden afleggen (New York > New Orleans). Is er een reden of gewoon willekeurig uitgekozen? Het is bijna 4000 km die je aflegt in die dagen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Reis Blondie88: tips route oost USA gevraagd

Bericht door Coyote »

De Niagara Falls liggen in dit schema wel erg uit de route vind ik. Kost je 2x een dag rijden (heen en terug). Dan zou je beter in de buurt van de Niagara Falls kunnen beginnen/eindigen of overslaan en je richten op de rest van de route. Wil je ze persé meenemen dan zou je eigenlijk een rondje moeten maken zodat je ze eenvoudig kunt opnemen in de route.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ik zou geen twee dagen bij de Niagara Falls spenderen. Een dag of zelfs een halve is meer dan voldoende. Bedenk goed dat het mooiste en drukste deel van de Falls aan de Canadese kant ligt. De Amerikaanse zijde is voornamelijk natuurgebied en geen commerciële poppenkast.
Blondie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Blondie88 »

Allereerst allemaal bedankt voor de reacties.

Het is denk ik slim als mijn vriend en ik nog eens kijken naar de route. Wat betreft de Niagara Falls: ik wil ze perse zien, heb ik altijd al gewild dus nu heb ik ook zoiets: van nu ben ik aan de Oostkust dan moet ik ze ook zien, ondanks dat het zoveel extra tijd kost.

We hebben ook gekeken om te beginnen bij de Niagara Falls, maar dan zitten we in New York met een auto en dit vinden we ook zonde.

Over New Orleans en Memphis dit is iets wat mijn vriend opzich wel wil zien. Dus misschien moeten we er na kijken om deze twee te laten vallen. . Maar het is nog een hoop gepuzzel :D

Mochten er nog meer tips zijn: ik hoor ze graag!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zou een dag van Asheville afhalen en die in Washington en omgeving besteden, ik woon in die omgeving en schrijf er een weblog over. Daar zou ik zeker een extra dag aanplakken. Ik ben een paar weken geleden in Asheville geweest en heb er een heel leuke dag doorgebracht, maar had daarna echt wel het gevoel de bezienswaardigheden daar (Biltmore, Grove Park Inn en downtown Asheville, verslag hier) te hebben gezien. Ook Chattanooga heb je in een dag wel gezien (mijn verslagje hier).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Blondie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Blondie88 »

Hallo allemaal,

Wat een leuke en bruikbare tips geven jullie! We hebben onze route nogmaals aangepast.
Datum Plaats
14-7-2010 New York
15-7-2010 New York
16-7-2010 New York
17-7-2010 New York
18-7-2010 New York
19-7-2010 Ithaca
20-7-2010 Ithaca
21-7-2010 Niagara Falls
22-7-2010 Niagara Falls
23-7-2010 Philadelphia
24-7-2010 Washington 
25-7-2010 Washington 
26-7-2010 Washington 
27-7-2010 Charlottesville
28-7-2010 Roanoke
29-7-2010 Asheville
30-7-2010 Gatlinburg
31-7-2010 Gatlinburg
1-8-2010 Chattanooga
2-8-2010 Atlanta
3-8-2010 atlanta
4-8-2010 Amsterdam

Ik vond het erg leuk en leerzaam om je weblog te lezen, Petra. Maar de 50 dollar voor het Biltmore Estate, is dit echt de moeite waard? Het is toch vrij veel geld voor een entreeprijs.

We kiezen ervoor om toch 2 nachten bij de Niagara Falls door te brengen zodat we de 2e dag vroeg kunnen aanrijden naar Philadelphia zodat we hier niet al te laat aankomen.

Meer tips horen wij graag ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

$50 is inderdaad veel geld, maar ik vond het de moeite waard. Ik heb met open mond (nou ja, figuurlijk dan ;)) door dat paleis, want dat is het feitelijk, gelopen. Maar ik ben ook erg geinteresseerd in geschiedenis en dat scheelt misschien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer