Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis slivo: Yellowstone en omgeving

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
slivo
Amerikafan

Re: Reis slivo: Yellowstone en omgeving

Bericht door slivo »

Als het goed is dan krijg ik over twee weken te horen of ik vrij kan krijgen in de periode dat wij weg willen. Ik heb al diverse prijzen voor vliegtickets voorbij zien komen maar ik ben bang dat het rond de 1000 euro gaat worden per ticket. Misschien dat het vanaf Brussel nog wat voordeliger kan. Is het raadzaam om nog te wachten met boeken? Ze zullen toch niet veel duurder meer worden? Heeft iemand hier ervaring mee, ik heb ook vaak gelezen dat connections.be vaak mooie aanbiedingen heeft. Weet iemand wanneer deze aanbiedingen komen en of ze ook in het hoogseizoen geldig zijn?

We willen heen vliegen op 29-07-10 en terug op 16-08-10

Onze planning ziet er nu zo uit

1 Amsterdam ( Brussel ) - Denver - Cheyenne
2 Cheyenne ( Frontier Days )
3 Cheyenne - Hill City
4 Hill City
5 Hill City
6 Hill City - Deadwood- Devil's Tower - Sheridan
7 Sheridan - Cody
8 Cody - Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Grand Teton - Jackson
12 Jackson ( raften )
13 Jackson - SLC
14 SLC - Springdale
15 Springdale
16 Springdale - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas - Amsterdam ( Brussel)

Dit is onze ( voorlopige ) route. Afhankelijk hoe laat we aankomen rijden we door naar cheyenne anders overnachten we in Denver en gaat er een dag van Las Vegas af.

Verder willen we meer dan de helft van de overnachtingen doorbrengen op KOA campings in een Cabin. Ik heb begrepen dat je alleen slaapzakken mee moet nemen. Iemand ervaring? Is de inrichting van zo'n Cabin hetzelfde als hier van een trekkershut, dus alleen een bed en geen stoelen of andere dingen.

Groetjes Mirjam
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met die Frontier Days denk ik dat alles in Cheyenne vol zal zitten, dus ik zou nu al een hotel reserveren. Je route ziet er prima uit, daar zou ik weinig meer aan veranderen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De Cheyenne Frontier Days zijn erg leuk om eens mee te maken.
Ons verslag kun je vinden op: http://www.backtotheusa.web-log.nl/ (dag 10)
Er gaan bussen vanaf een algemene parkeerplaats aan de rand van de stad naar de rodeo. Maar wij hebben de auto vlakbij het Lion Park (waar de rodeo is) geparkeerd. We waren er vroeg in de ochtend (10 uur) en er was nog ruim plek.

Ik zou wel zo snel mogelijk een hotel of campingplaats boeken.Toen wij in februari wilden reserveren voor juli was bijna alles al vol en de hotels die nog plek hadden vroegen 3x zoveel als anders. Wij zijn daarom uitgeweken naar Wheatland en hebben van daar uit Cheyenne bezocht. De volgende dag waren we daardoor ook al een stukje op weg naar de Black Hills.

Tussen Salt lake City en Springdale kun je Cedar Breaks NM en/of Kolb Canyon bezoeken.

Verdere tips over je route kun je ook in ons reisverslag vinden.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Op http://www.KOA.com kun je precies zien hoe de cabins ingericht zijn. Naast een bed (een 2-persoonsbed en een stapelbed in de 1-kamer cabins) heb je nog een aantal bankjes. En een schommelstoel op de veranda. En natuurlijk een pciknicktafel erbij. Je moet zelf beddengoed en desgewenst kookspullen meenemen.
In ons 2004-verslag vind je ook wat foto's van de verschillende campings.

Marianne
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

We hebben vandaag geboekt!!

Voor 4 tickets ( 3 volwassenen en 1 kind ) voor 3150 euro. Goedkoper kon ik echt niets vinden en ik durfde het niet aan om nog langer te wachten met boeken. Het nadeel is dat we vanaf Brussel vertrekken. Het gevolg is dat we ook een nacht moeten skippen omdat het anders problemen gaf met halen/brengen.

Ik vind het wel lastig welke dag we eruit moeten laten. Het makkelijkste is om een dag vegas eruit te halen maar dit vinden we juist zo'n geweldige stad. We komen om 18.05 aan dus de eerste overnachting wordt waarschijnlijk denver. Als we wel meteen doorrijden naar Cheyenne dan is het probleem ook opgelost.

Is dit nog haalbaar als je om 18.05 landt. Tot hoe laat kan je meestal inchecken in een hotel?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou lekker bij het vliegveld overnachten en de volgende dag rechtstreeks naar Hill City rijden. Dat is gemakkelijk in één dag te doen (ruim 600 km, 6u 15min), zeker omdat je vanwege het tijdverschil waarschijnlijk heel vroeg wakker zult zijn.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien beter een luchthavenhotel reserveren. Je weet niet of er vertragingen zijn op de vlucht naar Denver. Dan moet je door douane, immigration etc. de auto ophalen (kan ook even duren) en dan zou je nog 2 uur willen rijden naar Cheyenne. Wellicht dat je daar dan niet voor 10 pm aankomt. Als je dat geen bezwaar vindt is dat natuurlijk een mogelijkheid maar het lijkt mij rustiger, en veiliger, om dichterbij een hotel te zoeken en 's morgens vroeg naar Cheyenne te rijden.
Yeehaw
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Om Cheyenne over te slaan is geen optie, hier zijn namelijk de Frontier days en dit willen we absoluut niet overslaan. Ik ga me vandaag nog een keer over de route buigen. Er zijn namelijk een aantal hotels en koa's die ik al snel wil reserveren. Een perfecte dag ervoor!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik dacht dat je van plan was om de dag na aankomst dan naar Hill City te rijden. Als de Frontier Days een must is, moet je de dag ergens anders zien te winnen.
Overigens win je volgens mij geen dag als je op de aankomstdag naar Cheyenne rijdt en daar de tweede dag blijft voor de Frontier Days. Of wil je die dag dan nog naar Hill City (450km, 4u 30min) rijden?

Succes bij de beslissing.
Groet,

Old Faithful
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Als je bij het airport blijft slapen, ben je hoogst waarschijnlijk op tijd wakker (jetlag) en op tijd bij de frontier days!
Het is zonder files 1,5 uur rijden volgens google.
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

De tickets zijn geboekt en onze route staat ook vast. Een aantal hotels zijn al geboekt en de rest volgt snel. Uiteindelijk hebben we Zion uit de route gehaald, om wat meer rust te hebben. Aangezien we grote fans zijn van Las Vegas hebben we hier aan het einde van de reis lekker 4 dagen om te relaxen, shoppen en nog veel meer. Zion komt wel een andere keer want wij willen ook nog graag een keer een paar dagen naar Moab.

Dit is onze route;

Dag 1 Brussel - Denver - Cheyenne ( We landen om 18.00, en we hopen dat we ongeveer om 22.00 in Cheyenne zijn ).Hotel waarchijnlijk Holiday Inn Cheyenne I-80
Dag 2 Cheyenne ( Frontier Days )
Dag 3 Cheyenne - Hill City ( KOA Hill City )
Dag 4 Hill City
Dag 5 Hill City
Dag 6 Hill City - Sheridan ( KOA Sheridan )
Dag 7 Sheridan - Cody ( KOA Sheridan )
Dag 8 Cody - Yellowstone ( Canyon Lodge - Western Cabin )
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton - Jackson ( Ranch Inn)
Dag 12 Jackson ( raften )
Dag 13 Jackson - Salt Lake City ( KOA SLC )
Dag 14 Salt Lake City - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Brussel ( 10.00 vliegen )

We willen op de eerste dag al door rijden naar Cheyenne , niet voor tijdwinst maar om dan al lekker de hele dag je kamer te hebben. Die ochtend is er ook in Cheyenne een groots Pancake buffet van 7 tot 9 uur. Ik heb filmpjes gezien en dat lijkt me ook heel leuk.
Stel dat we (veel) later landen dan pech en nemen we alsnog een hotel in denver.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Goed idee. Zie maar of je nog naar Cheyenne kunt diezelfde dag. Wij zijn ook wel eens op Denver geland en zijn toen meteen doorgereden naar Laramie maar wij arriveerden vroeger. Nogmaals, mooie route en happy planning!
Yeehaw
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Leuk, wij gaan begin mei bijna dezelfde route rijden. Ik vind het trouwens wel gedurfd dat jullie na aankomst in Denver nog door willen rijden naar Cheyenne. Wij weten uit ervaring dat we bij aankomst helemaal kapot zijn en ik zou dan ook echt geen paar uur meer willen rijden. Als je om 18.00 uur landt, is het voor jou immers al 4.00 's ochtends. Maar goed, jullie kunnen altijd terplekke nog een airport hotel boeken :)
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Wij zitten ook nog een beetje te twijfelen of we wel of geen hotel in Denver zullen nemen. Vorig jaar in Florida hadden we een villa gehuurd en moesten toen eerst nog onze sleutel ophalen bij een kantoortje. We konden het in eerste instantie niet vinden en toen hebben we er ook nog wel 2 uur over gedaan om in onze villa te komen. Vandaar dat we het wel aandurven.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ach, goede oude tijd. Wij vlogen nog met Martinair rechtstreeks naar Denver, maar ook naar Oakland en Seatlle etc. Kwam je mooi tussen 3 en 4 pm aan. Helaas....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Alleen jammer dat de stoelen bij Martinair altijd op veevervoerstand staan ook op de lange vluchten.
Onze eerste reis in 1999 was ook met MA naar LA hebben dan ook gelijk besloten daar geen lange vluchten meer mee te maken, Canarische Eilanden (4,5 uur) kan nog net maar rechtstreeks (11 uur) naar de westkust never nooit meer.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nooit problemen mee gehad. Achterste stoelen en tot 1997 of zoiets mocht je nog roken ook. Waren zeer tevreden met Martinair. 11 uur?? Ocharme....Australia/NZ zal dan niets voor jou zijn. KL/SA naar Amsterdam is 14 uur, ten minste. Trouwens, met die stops onderweg ben je al gauw 17 uur onderweg naar de USA tegenwoordig. Proberen voor volgend jaar een "kort" vluchtje naar Orlando te boeken maar ze vliegen eerst naar Chicago, of Atlanta of naar waar dan ook.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je 1,93 lang bent heb je daar wel problemen mee :wink: plus dat ik de air van het cabinepersoneel van MA niet kan uitstaan, zeer uit de hoogte en je mag blij zijn dat je met ons mag vliegen (niet dus).
Die 11 uur heb ik geen probleem mee maar wel als ik de hele vlucht klem zit tegen de stoel van mijn voor buurman/vrouw.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien zijn ze alleen maar aardig tegen :lol: Sorry for hijacking Slivo.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Yeehaw schreef:[youtube]1NvgLkuEtkA[/youtube]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer