Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ron30: Amerika met een stukje Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Ron30
Amerika-newbie

Reis Ron30: Amerika met een stukje Canada

Bericht door Ron30 »

Na een jaartje over geslagen te hebben willen we volgend jaar rond mei/juni weer de Atlantische Oceaan oversteken.

Wat eigenlijk al vast staat zijn de steden Chicago, Toronto en New York.

De planning moet grof een beetje als volgt zijn:

Dag1 Vliegen
Dag 2 t/m 5 Chicago
Dag 6 Reis Chicago - Toronto
Dag 7 t/m 9 Toronto
Dag 10 Reis Toronto - New York
Dag 11 t/m 17 New York
Dag 18/19 Vliegen

Eventueel willen we dit nog uitbreiden met 3 dagen Washington D.C. waarvan 1 dag ook voor het reizen gebruikt wordt.

Behalve het bezichtigen van de 3 steden willen we een paar dagen besteden aan pretparken.

Aangezien ik de enige ben met een rijbewijs en ik geen zin heb om grote afstanden te rijden is autoverhuur eigenlijk uitgesloten.

New York en Washington hebben we al eens bezocht, maar de vorige keer zijn er wat dagen veregend en willen we New York wat uitgebreider doen en in Washington nog een aantal niet bezochte plekken bezoeken.

Over deze reis heb ik nog een aantal vragen:
-Zijn 3 volle dagen genoeg voor Chicago en 2 volle dagen voor Toronto genoeg om een goede indruk te krijgen?

-Wij willen bij Chicago Six Flags Great America. Is dit te doen met OV vanuit Chicago in een dag?

-Wij willen bij New York Six Flags Great Adventure. Is dit te doen met OV vanuit New York. Dit willen we 2 dagen gaan doen?

-Ik heb al gezien dat vanuit Toronto excursies naar de Niagara Falls te boeken zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en is het dan mogelijk zowel de Canadese als de Amerikaanse kant in één excursie te doen en ook de Maid of the Mist tour te doen?

-Aangezien Manhattan redelijk prijzig is willen we eigenlijk proberen ergens anders een hotel te boeken. Hiervoor zijn we op zoek naar een locatie die wel via bv de metro vanuit Manhattan binnen een half uur/uur te bereiken is?

-Ik weet dat het geen probleem is om binnen de VS 1 binnenlandse vlucht te doen op het retourticket tussen NL en de VS. Aangezien we 2 grote afstanden hebben (Chicago-Toronto en Toronto-NY) was ik benieuwd of dit ook op 1 ticket kan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer